Komunální politika v Praze

Off-topic pokec
Odpovědět
pivko
Příspěvky: 1019
Registrován: 15.3.2009 23:17:26

Re: Komunální politika v Praze

Příspěvek od pivko »

Omlouvám se, šlo o Basilejské ne Malešické náměstí. A ano, ta parkovací místa, to je úplně to samé. Mně na tom asi úplně nejvíc vadí, že se pruhy i parkovací místa na povrchu ubírají bez náhrady v podobě kapacitních komunikací a podzemních parkovacích míst.
ElWapp
Příspěvky: 1640
Registrován: 14.3.2009 11:42:45
Bydliště: Praha 4

Re: Komunální politika v Praze

Příspěvek od ElWapp »

Na Basilejském náměstí pruhy zůstávají, ale ve směru od severu bude levý jen odbočovací na Malešickou.
looki
Příspěvky: 63
Registrován: 3.12.2009 14:56:49

Re: Komunální politika v Praze

Příspěvek od looki »

pivko píše: Jinak for the record: Samozřejmě, že Praha potřebuje jak investice do silniční infrastruktury, tak do VHD. To myslím nikdo nezpochybňuje - nicméně i zde se lze jen dotázat, jak se třeba za 4 leté v
vlády současné koalice pohnulo s další letitou ostudou Prahy a to je absence kolejové dopravy na letiště...
1) Železnice do Kladna s odbočkou na Letiště je státní investice.
2) Praha i dotčené městské části s tím hýbou jak jen to jde, už je téměř vše naprojektováno, řeší se detaily. 1.etapa je dokonce hotová (ano, Negrellák). Je to jen a jen na státu jak s tím pohne a nezabrání mu v tom ani účelově založené občanské sdružení bývalého politika za ANO, horlivého propagátora jízdy autem.
kot
Příspěvky: 10361
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Komunální politika v Praze

Příspěvek od kot »

looki o které občanské sdružení a kterého politika jde ? díky
Kubajsu
Příspěvky: 1308
Registrován: 18.8.2010 8:42:13
Bydliště: Praha

Re: Komunální politika v Praze

Příspěvek od Kubajsu »

Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Komunální politika v Praze

Příspěvek od Standa »

looki píše:
pivko píše:... nicméně i zde se lze jen dotázat, jak se třeba za 4 leté v
vlády současné koalice pohnulo s další letitou ostudou Prahy a to je absence kolejové dopravy na letiště...
1) Železnice do Kladna s odbočkou na Letiště je státní investice.
2) Praha i dotčené městské části s tím hýbou jak jen to jde, už je téměř vše naprojektováno, řeší se detaily. 1.etapa je dokonce hotová (ano, Negrellák). Je to jen a jen na státu jak s tím pohne a nezabrání mu v tom ani účelově založené občanské sdružení bývalého politika za ANO, horlivého propagátora jízdy autem.
Jen bych si dovolil připomenout, že ideálním kolejovým spojením na letiště by bylo prodloužení trasy metra A, jak se to kdysi plánovalo za Béma (jako "Chalupoida" s větví do Řep by se to IMHO určitě "uživilo"). Kdyby to jeho následovníci (samozřejmě počínaje Svobodou) nezarazili, nejspíš už se tam dneska dalo jezdit...
Anonym
Příspěvky: 810
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: Komunální politika v Praze

Příspěvek od Anonym »

Standa píše:Jen bych si dovolil připomenout, že ideálním kolejovým spojením na letiště by bylo prodloužení trasy metra A, jak se to kdysi plánovalo za Béma (jako "Chalupoida" s větví do Řep by se to IMHO určitě "uživilo"). Kdyby to jeho následovníci (samozřejmě počínaje Svobodou) nezarazili, nejspíš už se tam dneska dalo jezdit...
Dopravní špička na letiště je potřeba v kapacitě jeden bus za 5 minut. Mimo špičku méně, metro by vozilo vzduch a nejezdí v noci.
Ideálním kolejovým spojením je vlak v intervalu 15 minut, který má kapacitu 2-3 vagóny.
Co se týče budoucna, tak samozřejmě by byla nejlepší dvoukolejná trať z letiště až na Masaryčku. Nicméně kdyby se jen nahradil bus 119 vlakem Veleslavín - Kladno s odbočkou na letiště (průjezdná zastávka) a nahradil se bus AE z hlaváku nějakým nízkokapacitním vlakem z hlaváku v intervalu 30 minut a jízdní dobou 45 minut přes Semmering, tak to také fungovat bude.
mts
Příspěvky: 595
Registrován: 1.4.2009 8:19:14

Re: Komunální politika v Praze

Příspěvek od mts »

Na to jsou rozdilne pohledy. Znamy bydli na Kladne. Bus do Prahy mu stavi před barakem. Sedne do nej, odveze se na metro a za chvili je na Zelivskeho. Nejake rychlodrahy se zrejme nedozije ale KDYBY ted fungovala, tak by musel zase na bus, popojet nekam na Kladno na nadrazi, presednout na vlak (co stejne budou muset na uzemi Prahy zakopat pod zem jako metro), tim se dohrkat na Veleslavin a tam prestoupit na metro. Pridana hodnota rychlodrahy nula. Pokracovani metra by obsloužilo další velka sidliste (Repy, Dedina), bus terminal a P+R na Sestce a letiste, kde samo o sobe pracuje asi 20t lidi. Argument „klikatosti“ je zcestny, to resi jen na ÚV Šotoklubu, v noci se stejne neleta a metro mohlo uz davno jezdit.
ElWapp
Příspěvky: 1640
Registrován: 14.3.2009 11:42:45
Bydliště: Praha 4

Re: Komunální politika v Praze

Příspěvek od ElWapp »

Ono je ale asi snazsi sehnat jednoho strojvedouciho nez patnact ridicu autobusu. Pro nedostatek personalu se spoje v PID rusi snad denne.
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Komunální politika v Praze

Příspěvek od Standa »

Anonym píše:...Dopravní špička na letiště je potřeba v kapacitě jeden bus za 5 minut. Mimo špičku méně, metro by vozilo vzduch a nejezdí v noci.
Ideálním kolejovým spojením je vlak v intervalu 15 minut, který má kapacitu 2-3 vagóny.
Co se týče budoucna, tak samozřejmě by byla nejlepší dvoukolejná trať z letiště až na Masaryčku. Nicméně kdyby se jen nahradil bus 119 vlakem Veleslavín - Kladno s odbočkou na letiště (průjezdná zastávka) a nahradil se bus AE z hlaváku nějakým nízkokapacitním vlakem z hlaváku v intervalu 30 minut a jízdní dobou 45 minut přes Semmering, tak to také fungovat bude.
Z vlastní předkovidové zkušenosti mám zjištěno, že první i druhé metro na áčku bývá docela plné a skoro všichni přesedají na Veleslavíně na 119 (k prvnímu dokonce nasazovaly DP rovnou dva autobusy), pak to už asi bude slabší. Proto by muselo metro na letiště fungovat v kombinaci s nějakou další větví, což je u nás dost zavrhované a odpor pracovníků metra vyvolávající řešení ;) . Tady se přímo nabízí sídliště Řepy s případným prodloužením až na Zličín (nebo dokonce až za Zličín jako alternativa ke zvažovanému větvení béčka za Stodůlkami). Mohl by z toho pro letiště vyjít interval cca 8 min. ve špičce (každá třetí souprava) a cca 10-15 min. mimo špičku (každá druhá souprava) s poněkud odvážnou možností pokračování směrem na Kladno (vozy na áčku umí jezdit i mimo tunel :) ). Škoda, že se ani za Béma příliš neuvažovalo o možnosti větvení hned za Veleslavínem, takže dnes už se to tam přidělat nedá. Každopádně už je to v rovině sci-fi, teď to vypadá na mnohem dražší železniční řešení - ovšem z pohledu cestujícího pořád lepší, než 119, a z pohledu Prahy ideální přehození problému na SprŽel, tedy na stát...
kot
Příspěvky: 10361
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Komunální politika v Praze

Příspěvek od kot »

Sice přehozeno na Prahu, ale ani za 10 let to jezdit nebude. Bohužel...
Odpovědět

Zpět na „Odpočívka Na České dálnici“