Komunální politika v Praze
Re: Komunální politika v Praze
Nejvetsi tragedii ceske hromadne dopravy jsou tyhle vymysly sotousu (kteri bohuzel sedi i ve statni sprave). 19. stoleti uz davno skoncilo a po Prazskem Semmeringu a jinych lokalkach by meli jezdit tak akorat vyletni jizdy. A ne se je furt snazit tlacit jako moderni zelznici 21. stoleti.
Tezko nekdy dosahnem stavu jako na Schipholu, ale smeroval bych radeji smerem k moderni dvojkolejne zeleznici do Kladna nez do stoleti pary.
Tezko nekdy dosahnem stavu jako na Schipholu, ale smeroval bych radeji smerem k moderni dvojkolejne zeleznici do Kladna nez do stoleti pary.
Re: Komunální politika v Praze
Potřebnost nové dvojkolejné železnice nezpochybňuji. Tady je ale trať přes Semmering, kde nyní prakticky nic nejezdí. Trať by se tím alespoň využila, když už se opravila a po vybudování tratě na Kladno by nebyly ani potřeba žádné investice.Geo píše:Nejvetsi tragedii ceske hromadne dopravy jsou tyhle vymysly sotousu (kteri bohuzel sedi i ve statni sprave). 19. stoleti uz davno skoncilo a po Prazskem Semmeringu a jinych lokalkach by meli jezdit tak akorat vyletni jizdy. A ne se je furt snazit tlacit jako moderni zelznici 21. stoleti.
Tezko nekdy dosahnem stavu jako na Schipholu, ale smeroval bych radeji smerem k moderni dvojkolejne zeleznici do Kladna nez do stoleti pary.
Re: Komunální politika v Praze
Se mi libi jak mudrujou, jak to, ze tam nic nejezdi, tim spis v Praze, kde je na kolejich natresk. Proc? Proc? Kdo za to muze? Schvalne, za jak dlouho na to prijdou...Nejvetsi tragedii ceske hromadne dopravy jsou tyhle vymysly sotousu (kteri bohuzel sedi i ve statni sprave). 19. stoleti uz davno skoncilo a po Prazskem Semmeringu a jinych lokalkach by meli jezdit tak akorat vyletni jizdy. A ne se je furt snazit tlacit jako moderni zelznici 21. stoleti.
Re: Komunální politika v Praze
Alespoň kdyby tam vysmahli cyklostezku na letiště...
Re: Komunální politika v Praze
A pak to dopadne, jak trat do Mochova, kde jezdilo 2.2 osoby/vlak.Anonym píše:Tady je ale trať přes Semmering, kde nyní prakticky nic nejezdí. Trať by se tím alespoň využila, ...
I kdyz, to uz je dost podpasovka, ale tenhle pristup natlacit vlak, vsude tam, kde vedou koleje, je spatne. Akorat se tim ztraci penize a energie, ktera by byla potreba na skutecny rozvoj zeleznice.
Jenze bohuzel v politice se dnes bojuje proti necemu, nez za neco. Proti ruseni trati... Nez se tento pristup zmeni, tak to bude jeste chvili trvat. A i pak to bude jen prvni krok k legislative, ktera takovy rozvoj umozni.
Do te doby nas asi ceka ta 810 na letiste, truc tramvajove trate zakoncene uvrati, cyklostezka na magistrale (to byl zatim jen Aprilovy zert) a tak podobne.
Re: Komunální politika v Praze
četl jsem kdesi, že se politicky vůbec neuvažovalo o nějakém využití železnic
ony koridory byly jen zdrojem peněz
vše se změnilo přesunem pražanů mimo město ( a taky trochu povodněmi v Praze ) a následným využíváním vlaků...
mezitím se ovšem stihlo prodat a privatizovat vše okolo kolejí ( koukněte na Bubny ) a teď už tu kapacitu není kde nahnat
ony koridory byly jen zdrojem peněz
vše se změnilo přesunem pražanů mimo město ( a taky trochu povodněmi v Praze ) a následným využíváním vlaků...
mezitím se ovšem stihlo prodat a privatizovat vše okolo kolejí ( koukněte na Bubny ) a teď už tu kapacitu není kde nahnat
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Komunální politika v Praze
Co konkretne mame videt na Bubnech? Vzdyt zrovna tam se s zeleznici dost vyznamne pocita.
Re: Komunální politika v Praze
Otazkou je to, co si kdo predstavuje pod pojmem "dost vyznamne pocita". Aneb najdi 10 rozdilu:
1966
Treba jednou nekdy
1966
Treba jednou nekdy
Re: Komunální politika v Praze
A k čemu by tam ty správkárny, výtopny a vlečkové koleje byly? Ve skutečnosti na té urbanistické studii máte proti té historické ortofoto o 3 koleje do Prahy víc (obchvat přes Nádraží Holešovice, 2. kolej do Dejvic).
Re: Komunální politika v Praze
To je otazka spis na cargo dopravce. Vytopky a spravkarny ne, ale koleje navic napriklad na odstaveni by se troufam si tvrdit hodily, co jsem tak zachytil na prujezd Prahou si dost narikaji. Vlaky nejsou jen Sloni do Kralup.
Re: Komunální politika v Praze
Cargo dopravci na Masaryčku moc nejezdí Ty mají postavený obchvat (Chuchle-Krč)-Libeň-Holešovice. A mít v centru Prahy odstavený šrot (klasické odstavy na vlečkových kolejích) je asi dost neekonomické.
Re: Komunální politika v Praze
Ty hektary zarostlých nebo už i vykopaných kolejí dokazují akorát to, že se tohle místo mělo změnit v rezidenční čtvrť už dávno, stejně jako Smíchov. Nákladní terminály patří jinam než 2 km od Staroměstského náměstí - viz Uhříněves. Naopak plánovaný rozvoj osobní železnice by mohl to místo trochu oživit.
Re: Komunální politika v Praze
Ty koleje nevedou jen na Masarycku.
A jasne, ty lany zarostleho srotu si pamatuju dobre. A taky si pamatuju ruseni kdejake koleje protoze uz to nikdo nikdy potrebovat nebude. A taky jak nad mnohymi z tech mist dnes skuci (zejmena) nakladni dopravci a hledaji kde nechal tesar diru.
Vse co jsem chtel naznacit je, ze nejaky pohled na zeleznici byl v tom roce 1966, nejaky v roce 1996 (jak jsem pochopil Mikovu narazku) a jiny je ted. A jaky bude v roce 2036 se mzeme dohadovat do aleluja.
A jasne, ty lany zarostleho srotu si pamatuju dobre. A taky si pamatuju ruseni kdejake koleje protoze uz to nikdo nikdy potrebovat nebude. A taky jak nad mnohymi z tech mist dnes skuci (zejmena) nakladni dopravci a hledaji kde nechal tesar diru.
Vse co jsem chtel naznacit je, ze nejaky pohled na zeleznici byl v tom roce 1966, nejaky v roce 1996 (jak jsem pochopil Mikovu narazku) a jiny je ted. A jaky bude v roce 2036 se mzeme dohadovat do aleluja.
Re: Komunální politika v Praze
Nákladová nádraží a rozsáhlejší technické zázemí pro železnici v centru Prahy jsou ale pasé i dnes. Proto fakt není důvod je zachovávat. I když Piráti (SZ, Praha sobě a spol.) by možná nesouhlasili ..... viz úvahy o obnovu nákladních tramvají a podobných reliktů dávno zapomenuté minulosti.
Re: Komunální politika v Praze
Ano, nákladová nádraží ve městě jsou dnes nesmysl. Je ale třeba objektivně uznat, že za každé zrušené nákladové nádraží "ve městě" by mělo vzniknout nové "mimo město" (obzvlášť když doprava zboží po železnici je dnes ta preferovaná varianta). Nevím ale o tom, že by někde něco takového v posledních desetiletích vyrostlo. Znám pouze případy nádraží (a tratí) rušených.
Re: Komunální politika v Praze
S tím souhlasím, i když nedokážu posoudit nakolik je to potřeba - tedy ta eventuální nová seřadiště, překladiště, opravny a podobně.
V Praze zmizelo v posledních desítkách let například nákladové nádraží Žižkov, skoro celé Bubny, část Masaryčky, a nyní se právě rekonstruuje a z velké části likviduje kolejiště ve Vršovicích. Dříve i Těšnov. Tak nevím, jestli to nebude někde chybět.
V Praze zmizelo v posledních desítkách let například nákladové nádraží Žižkov, skoro celé Bubny, část Masaryčky, a nyní se právě rekonstruuje a z velké části likviduje kolejiště ve Vršovicích. Dříve i Těšnov. Tak nevím, jestli to nebude někde chybět.
Re: Komunální politika v Praze
Nebude to chybět, chybí to už dnes. Minimálně chybí odstavné plochy pro momentálně nevyužité vagóny. Ono je krásné mít výrobu postavenou na dodávkách "just-in-time" a nejlépe po železnici. potom ale dojde k nějakému "zádrhelu" (koronavirus, blokovaný Suez, ...) a ty vagóny, co nejsou "na cestě" se musí někam odstavit.
Konkrétní příklad - od podzimu stojí prázdné nákladní vagóny na této vlečce (na snímku jsou vidět na její části, dnes už stojí až k námezníku v ŽST Mstětice). Zda dočasně, nebo do doby než se rozpadnou, to neumím posoudit, ale kromě toho, že tam vypadají ošklivě a začínají být útočištěm "podivných existencí", tak dělají překážku pro místní stádo vysoké, které bylo do té doby zvyklé se pohybovat po všech okolních polích.
Konkrétní příklad - od podzimu stojí prázdné nákladní vagóny na této vlečce (na snímku jsou vidět na její části, dnes už stojí až k námezníku v ŽST Mstětice). Zda dočasně, nebo do doby než se rozpadnou, to neumím posoudit, ale kromě toho, že tam vypadají ošklivě a začínají být útočištěm "podivných existencí", tak dělají překážku pro místní stádo vysoké, které bylo do té doby zvyklé se pohybovat po všech okolních polích.
Re: Komunální politika v Praze
Nákladové nádraží Žižkov fungovalo ve svých posledních letech hlavně jako překladiště kontejnerů, nahradit ho mělo nové překladiště v Malešicích (zhruba zde: https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalen ... B1f2fB0g6z). Snažil jsem se k tomu rychle ještě něco najít, ale narazil jsem jen na zajímavé články ohledně samotné trati Malešice - Žižkov: https://www.denik.cz/regiony/zeleznice- ... pravy.html a https://zdopravy.cz/vykolejeni-nakladni ... bky-74520/. Třeba ale bude něco vědět někdo další .
Jinak nákladní železniční dopravě v Praze asi hodně pomůže plánované i zdvojkolejnění úseku Libeň - Hostivař a Libeňský přesmyk (viz https://zdopravy.cz/sprava-zeleznic-pla ... oky-76146/, kde je i odkaz na leták SŽ k přesmyku a třeba i další - pustím se do průzkumu ).
Jinak nákladní železniční dopravě v Praze asi hodně pomůže plánované i zdvojkolejnění úseku Libeň - Hostivař a Libeňský přesmyk (viz https://zdopravy.cz/sprava-zeleznic-pla ... oky-76146/, kde je i odkaz na leták SŽ k přesmyku a třeba i další - pustím se do průzkumu ).
Re: Komunální politika v Praze
Ono nejde ani tak o nakladova nadrazi a odstavne plochy, jako spis o schopnost vlaku se vubec pres tu Prahu procpat. Kdyz nechate trat se dvema prujezdnymi kolejemi a slus, tak to hezky vypada ve vizualizaci, ale realny svet byva barevnejsi. Ostatne prectete si tu diskusi ze Standova odkazu, tam prispivaji i lide od fochu.
Re: Komunální politika v Praze
2 mpmp:
už nestojí
nebo alespoň ne dnes dopoledne
a bubny ?
při komplexním pojetí, tam mohli protáhnout SJM bez odbočení do Argentinské, z té udělat bulvár a tady nabídnout přestup z kladenských vlaků na metro a tram.
akorát by tam tedy nevznikly kancelářské prostory, ale třeba občanská vybavenost
jenže to by tam nemohli mít operu....
už nestojí
nebo alespoň ne dnes dopoledne
a bubny ?
při komplexním pojetí, tam mohli protáhnout SJM bez odbočení do Argentinské, z té udělat bulvár a tady nabídnout přestup z kladenských vlaků na metro a tram.
akorát by tam tedy nevznikly kancelářské prostory, ale třeba občanská vybavenost
jenže to by tam nemohli mít operu....
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Komunální politika v Praze
Na tu bude maximálně MEMORANDUM...
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: Komunální politika v Praze
...Andrej navrhnul/slíbil, že Městský okruh by pořešil stát - https://www.idnes.cz/praha/zpravy/smena ... zpravy_rsr
...za mě v zásadě cajk, šance, že to dostaví ŘSD je vyšší, než že to dotáhne Hřib/Scheinherr.
Je to bude klasika - Hřib to na ŘSD hodí a bude kafrat, jak jim to nejde:o)
...za mě v zásadě cajk, šance, že to dostaví ŘSD je vyšší, než že to dotáhne Hřib/Scheinherr.
Je to bude klasika - Hřib to na ŘSD hodí a bude kafrat, jak jim to nejde:o)
Re: Komunální politika v Praze
Titulek na zabití ..
Každopádně docela obdivuji tvou jistotu, že šance skrz ŘSD jsou větší než přes vedení Prahy ( nemyslím konkrétně Hřiba a spol., ono to asi nebude o jednom volebním období že..). Osobně bych to viděl naprosto opačně. S poslední větou ale souhlas, přesně to je IMHO cílem Hřiba.
Každopádně docela obdivuji tvou jistotu, že šance skrz ŘSD jsou větší než přes vedení Prahy ( nemyslím konkrétně Hřiba a spol., ono to asi nebude o jednom volebním období že..). Osobně bych to viděl naprosto opačně. S poslední větou ale souhlas, přesně to je IMHO cílem Hřiba.
-
- Příspěvky: 957
- Registrován: 22.7.2011 10:54:46
- Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Komunální politika v Praze
To je jen takový předvolební byznys. Babiš chce pozemky na severu, kde se dá dostavět co chce za pár let, a ŘSD se může babrat s oběma okruhy třebas do aleluja, obávám se že ŘSD nedostane dost peněz vzhledem ke stavu veřejných financí.
Pokud to AB projde a dá volby, ukládám si tento příspěvek na r. 2027 s tvrzením, že Letňany z už z části stojí a z městského okruhu není ani metr.
Pokud to AB projde a dá volby, ukládám si tento příspěvek na r. 2027 s tvrzením, že Letňany z už z části stojí a z městského okruhu není ani metr.
Re: Komunální politika v Praze
No, myslím si, že pokud nebude PPP na D4 totální pr..er, a budou všechny potřebné papíry, tak verze stavět okruh PPP není úplně špatný přístup.