Komunální politika v Praze

Off-topic pokec
Odpovědět
monin
Příspěvky: 1782
Registrován: 3.12.2010 10:31:31

Re: Komunální politika v Praze

Příspěvek od monin »

Lynux: tak ona je otázka, zda to takový předseda, nebo ostatní funkcionáři národního výboru vůbec vědí, že parkujete tam, kde nemáte. Respektive, možná máte štěstí, že jim to ještě nějaká dobrá duše z vašeho okolí, také po "lidsku" a "selsky" nenahlásila. :D
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Gejza
Příspěvky: 267
Registrován: 13.9.2016 21:56:11

Re: Komunální politika v Praze

Příspěvek od Gejza »

P+R určitě částečně pomůže. A to v pořádné kapacitě, a ne jako aktuálně připravovaný dům na ČM, který je koncipován tak na poptávku před 15 lety. Je také potřeba je budovat co nejblíž zdrojovým oblastem cest u stanic frekventované železniční dopravy - kdo zná, ví že i desítky km za Prahou bývají okolí stanic přes den přeplněná.
Ale je také potřeba udělat B, a to pobízet mimopražské, aby P+R využívali (samozřejmě v návaznosti na kapacity P+R) a nejezdili zbytečně do intravilánu města. Nikdo nikomu nebrání parkovat třeba na P1, když si tam tu hodinovou sazbu zaplatí.
Problém Prahy je, že prakticky celý intravilán byl vystavěn před masivní automobilizací, kdy se s auty nepočítalo vůbec, nebo jen v malé míře. A dnes je běžné, že domácnost bydlící v panelákovém 3+1, nebo ve staré blokové zástavbě má 2-3 auta a samozřejmě se je snaží parkovat zadarmo na ulici. V Praze je extrémní počet aut na 1000 obyvatel (i ve srovnání s řadou bohatších měst na západě). A aby toho nebylo málo, tak dnes musí mít každý Pražák alespoň Kodiaka a k tomu ještě Oktávku, co se na dnešní parkovací místa stěží vejdou. Proto mi přijde naprosto rozumné, že se město snaží dát modrými zónami férovou cenu domácnosti za 1. auto, ale od 2. už jim to osolí (byť nevím, nakolik to lze obcházet).
Město selhává v budování parkovacích domů. Když už jsou dotace na všechno možné, myslím, že by byly přínosné dotace a pobídky na budování soukromých parkovacích domů/garáží pro rezidenty v lokalitách s deficitem kapacit (např. podzemní garáže ve vnitroblocích, na sídlištích, apod.). Ale to by si museli místní uvědomit, že ani to parkování na ulici není zadarmo. Ať si každý má aut kolik chce a jezdí si s nimi dle libosti. Ale systém musí směřovat k tomu, aby každý platil náklady svého jednání a nepřenášelo se to na ostatní. Jinak to bude horší a horší. Parkování v Praze zadarmo je za současného dopravního chování populace blbost.
mts
Příspěvky: 595
Registrován: 1.4.2009 8:19:14

Re: Komunální politika v Praze

Příspěvek od mts »

Je to kulisarna s tim parkovanim v Praze. Predstavte si 3 Prazaky. Jeden stavi rodinnej dům. Stavebni urad po nem bude chtit garaz a pravdepodobne i další parkovaci místo aby si dotycny vyresil parkovani na svém pozemku. V poradku. Druhej Prazak kupuje byt v novem developmentu. Dneska uz ho v podstate nekoupi jinak nez ze si bude muset přikoupit parkovaci místo v podzemni garazi (bratru za ctvrt mice) nebo aspoň parkovaci místo venku. V poradku. A mame tady tretiho Prazaka, privilegovanou vrstvu, který bydli v nejakem blokovem cinzaku v sirsim centru a….myslite, ze bude muset prokazat, ze si zajistil parkovani v podzemnich garážích (které by tu soukrome firmy jiste rady vystavely) nebo nekde na dvore toho domu? Ooo kdepak. Tomu ještě magistrat nalajnuje privatni prostor na verejne ulici a vicemene z toho veřejného prostoru vylouci méně privilegovane vrstvy. A za to všechno zaplati u soukromého auta onen stastlivec cca 1200/rok. Ne euro. Korun. V sirsim centru milionoveho velkoměsta, kde metr stavebniho pozemku stoji desitky tisíc korun. Tady je něco spatne…
Sch
Příspěvky: 221
Registrován: 26.3.2009 10:43:17

Re: Komunální politika v Praze

Příspěvek od Sch »

Ale to že se za dočasný zábor cenného pozemku ve městě platí, je správně. Že se neplatí na vesnici a na okraji města, kde je místa dost je také v pořádku. Diskuze tak je pouze o ceně a zde musím souhlasit, že současná cena je nízká. Můj pohled na věc je minimálně 800-1000Kč za měsíc. Ono by se pak třeba ukázalo, že zarytý boj o každé parkovací místo je přehnaný a ulice by pak mohli vypadat méně jako velkokapacitní parkoviště.
Lynx
Příspěvky: 3698
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Komunální politika v Praze

Příspěvek od Lynx »

Máte pozoruhodné názory ohledně plateb za auta na ulici, se kterými já tedy nesouzním. S takovými názory jsem se dosud setkal jen u ekologických aktivistů, kteří by rádi auta pokud možno zakázali. Překvapuje mě, že zde má toto výrazné zpoplatnění také své obhájce. Já bych řekl, že motorista toho na daních zaplatí už tak víc než dost, na pohonné hmoty je například speciální spotřební daň, což u jiných komodit není (snad jedině ještě u alkoholu). Takže se divím, že byste rádi "vosolili" motoristy ve městech ještě více popř. z toho udělali záležitost jen pro bohaté.
jozka
Příspěvky: 2785
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Komunální politika v Praze

Příspěvek od jozka »

Doporucuji nesmesovat zaparkovane auto a docasny zabor. To jsou dve naprosto odlisne veci.
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: Komunální politika v Praze

Příspěvek od Sosa »

mts píše:Je to kulisarna s tim parkovanim v Praze. Predstavte si 3 Prazaky. Jeden stavi rodinnej dům. Stavebni urad po nem bude chtit garaz a pravdepodobne i další parkovaci místo aby si dotycny vyresil parkovani na svém pozemku. V poradku. Druhej Prazak kupuje byt v novem developmentu. Dneska uz ho v podstate nekoupi jinak nez ze si bude muset přikoupit parkovaci místo v podzemni garazi (bratru za ctvrt mice) nebo aspoň parkovaci místo venku. V poradku. A mame tady tretiho Prazaka, privilegovanou vrstvu, který bydli v nejakem blokovem cinzaku v sirsim centru a….myslite, ze bude muset prokazat, ze si zajistil parkovani v podzemnich garážích (které by tu soukrome firmy jiste rady vystavely) nebo nekde na dvore toho domu? Ooo kdepak. Tomu ještě magistrat nalajnuje privatni prostor na verejne ulici a vicemene z toho veřejného prostoru vylouci méně privilegovane vrstvy. A za to všechno zaplati u soukromého auta onen stastlivec cca 1200/rok. Ne euro. Korun. V sirsim centru milionoveho velkoměsta, kde metr stavebniho pozemku stoji desitky tisíc korun. Tady je něco spatne…
Pletete novostavbu s koupí starého bytu. Pokud koupíte starý rodinný dům, tak po vás vybudování parkování taky nikdo nebude chtít. Pokud se zdraží parkování dojde k dalšímu vylidnění těchto částí Prahy.
monin
Příspěvky: 1782
Registrován: 3.12.2010 10:31:31

Re: Komunální politika v Praze

Příspěvek od monin »

V rámci rekonstrukce Husitské panuje na Žižkově od pondělí totální masakr, což se dalo samozřejmě očekávat, ale to, že za této situace, kdy zde neprojede sanitka, hasiči, protože nemají v podstatě kudy, nebude mít někdo ještě ke všemu sebemenší zábranu, či se nebude štítit, v těch několika posledních zasekaných jednosměrkách které k průjezdu ještě zbyly, nechat odtahovat auta - podotýkám auta nebránícím nikterak provozu, a tím posunout tento kolaps ještě do vyššího levlu, tak to už totálně překročilo i mé veškeré iluze, které jsem o tomto světě, do včerejška ještě tak nějak měl.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
jozka
Příspěvky: 2785
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Komunální politika v Praze

Příspěvek od jozka »

Jestli jsem neco v poslednim tydnu z Prahy zaznamenal, tak jednoznacne potvrzeni alternativni inteligence primatorky. Ja vest mesto v tehle situaci, kdy se dlouhodobe prusvihy stridaji s prusery, tak se v prvni rade snazim najit nejake reseni a protoze to neni snadne (moc protichudnych zajmu), tak aspon nejak vyklickovat. A nepokladat pod sebe bomby typu "zpovykani Prazane". A nespolehal bych na to, ze v Praze existuji vidle pouze jako operacni system pocitacu...
mts
Příspěvky: 595
Registrován: 1.4.2009 8:19:14

Re: Komunální politika v Praze

Příspěvek od mts »

Asi se shodneme, ze nejak se situace se zaplavou parkujících aut resit musí. A jsou v zasade 2 moznosti. Budto se vytvori privilegovana kasta a druha liga. Privilegovana kasta (tzn. ti co tu tzv. bydli) v Praze muze na verejne ulici parkovat (za smesny poplatek) a druha liga (ti co bydli jinde) nesmí. Nebo se vyraznejsi část aut presune do parkovacích domu a podzemnich garazi (které necht nejsou budovany primarne za peníze mestske ale soukrome) a na ulici zustane jen redukovane množství aut. A do tech parkovacích domu a podzemnich garazi by primarne měli supajdit ti, kteří v tom miste okupuji svých 10 metru ctverecnich permanentne tj. ti co tam bydli. A ted kdo to zaplati. No samozrejme ti, kteří tam parkuji. Muze byt, ze takove parkovani bude stat - placnu – 10t Kc za mesic a ne každý si to bude moci dovolit. Inu, takovy je život. Ja si taky nemuzu dovolit bydlet v Monte Carlu a tak tam nebydlim (nadsázka). Jinymi slovy, bydlet v sirsim centru milionove evropske metropole a mit pod nosem autak není levna sranda. Ted samozrejme marxisti zacnou kvilet, ze to je jen pro bohate (protože „bohaty“ je u nas sproste slovo a část populace porad zije svůj sen o socialni rovnosti aneb když ja prolez s bidou zakladni skolu a umim jen cesky a ještě blbe tak se prece musim mit uplne stejne dobře jako ten, co se ucil lip…). Jo a další legenda je ta, ze se pak centrum vylidni. Nebojte, nevylidni. Jen ti, co si nebudou moct dovolit parkovat svého auta v Karline nebo Holesovicich se odstehuji do Reporyj nebo Uhrinevsi a na jejich mista casem prijdou jini… Ale klid, v tom nasem socialismu s nelidskou tvari to dopada tak jak to dopada – 2 kasty…
Gejza
Příspěvky: 267
Registrován: 13.9.2016 21:56:11

Re: Komunální politika v Praze

Příspěvek od Gejza »

Lynx: Já v zásadě nevycházím z ekologického aktivismu, ale z liberální ekonomie. Ta volně řečeno říká, že každý si může naplňovat své konzumní preference, ale musí přitom platit skutečné náklady, včetně vedlejších a skrytých nákladů. A jedním ze skrytých nákladů vlastnictví automobilu je pro obyčejného Pražana parkování, u kterého se domnívá, že je přirozeně zadarmo. Ale ono není. Parkovací místa obnášejí přímé náklady (investiční, provozní), ale i skryté náklady (jak naznačuje mts, cena pozemků v širším centru je v desítkách tisíc kč a město kvůli parkování v mnoha případech přichází o možnost jejich zhodnocení, nebo alespoň využití pro jiné účely - i ta zeleň má svoji hodnotu).
Motoristé platí spotřební daň (která je formou výkonového zpoplatnění a bohužel je z velké části prožraná ve státním rozpočtu), případně silniční daň (zohledňující využívání silniční infrastruktury k podnikání), dálniční známky (zpoplatnění užívání dálnic), přepravci ještě mýto. Doprava v klidu paušálně zpoplatněna není, ale v místech, kde je deficit kapacit a kde není možné jednoduše/s nízkými náklady ty kapacity zvýšit je zpoplatnění potřeba, aby se motoristé chovali racionálně. A nezlobte se na mě, ale vlastnictví 2-3 vozů v intravilánu města, o kterém se říká, že "má jednu z nejlepších MHD na světě", v místech, kde je deficit kapacit, za současného očekávání, že budu vozy parkovat zadarmo racionální není. Rezidenční parkování nikomu nic nezakazuje, ale snaží se motoristy motivovat k hospodárnému využívání (deficitních) parkovacích kapacit. Samo o sobě problém nevyřeší, ale je nezbytnou součástí řešení. Proto mi návrhy na rušení modrých zón bez náhrady připadají jako populismus.
kesu
Příspěvky: 85
Registrován: 6.1.2017 13:25:17

Re: Komunální politika v Praze

Příspěvek od kesu »

mts píše:Asi se shodneme, ze nejak se situace se zaplavou parkujících aut resit musí. A jsou v zasade 2 moznosti. Budto se vytvori privilegovana kasta a druha liga. Privilegovana kasta (tzn. ti co tu tzv. bydli) v Praze muze na verejne ulici parkovat (za smesny poplatek) a druha liga (ti co bydli jinde) nesmí. Nebo se vyraznejsi část aut presune do parkovacích domu a podzemnich garazi (které necht nejsou budovany primarne za peníze mestske ale soukrome) a na ulici zustane jen redukovane množství aut. A do tech parkovacích domu a podzemnich garazi by primarne měli supajdit ti, kteří v tom miste okupuji svých 10 metru ctverecnich permanentne tj. ti co tam bydli. A ted kdo to zaplati. No samozrejme ti, kteří tam parkuji. Muze byt, ze takove parkovani bude stat - placnu – 10t Kc za mesic a ne každý si to bude moci dovolit. Inu, takovy je život. Ja si taky nemuzu dovolit bydlet v Monte Carlu a tak tam nebydlim (nadsázka). Jinymi slovy, bydlet v sirsim centru milionove evropske metropole a mit pod nosem autak není levna sranda. Ted samozrejme marxisti zacnou kvilet, ze to je jen pro bohate (protože „bohaty“ je u nas sproste slovo a část populace porad zije svůj sen o socialni rovnosti aneb když ja prolez s bidou zakladni skolu a umim jen cesky a ještě blbe tak se prece musim mit uplne stejne dobře jako ten, co se ucil lip…). Jo a další legenda je ta, ze se pak centrum vylidni. Nebojte, nevylidni. Jen ti, co si nebudou moct dovolit parkovat svého auta v Karline nebo Holesovicich se odstehuji do Reporyj nebo Uhrinevsi a na jejich mista casem prijdou jini… Ale klid, v tom nasem socialismu s nelidskou tvari to dopada tak jak to dopada – 2 kasty…
Teda s tímhle opravdu nesouhlasím a to jsem to ještě napsal slušně. Ti, co v oblasti bydlí privilegovaní být musí právě tím levnějším parkováním na ulici. Protože pokud tomu tak nebude, tak se odstěhují do "Uhříněvsi" a každý den pojedou už tak přeplněným centrem a budou nadávat, že nemůžou zadarmo zaparkovat před kanclem na ulici. To povede k tomu, že se čtvrti vyprázdní (viz investičně koupený části Vinohrad), byty budou vlastnit zahraniční vlastníci co tam primárně bydlet nechtějí (viz "ruská" Letná) a nebo se budou využívat ke krátkodobému pronájmu.
To vše povede k tomu, že se z centra stane oblast přeplěná autama a bez kvalitních služeb. Ideální totiž je, pokud bydlí co nejvíc lidí na jedno místě, protože je pak "všechno" za rohem (proto na Manhattanu někteří auto vůbec nepotřebují).
Takže by to mělo být přesně naopak, parkovací domy by primárně měli využívat dojíždějící. Krom toho stávající systém aspoň vede k tomu, že soukromý investoři s parkováním počítají. Slušná firma si prostě pronajme kanceláře s místama pro zaměstnance.
A navíc když přijedu do Roztok na náměstí musím taky platit a tejně tak v kdejakým menším městě. Nevím tedy, proč by Praha měla mít tohle jinak. Prostě není možný čekat, že přijedu na Matějskou a zastavím zadarmo na ulici. A to proto, že město by se mělo starat hlavně o lidi co v něm bydlí.
A to podotýkám, že bydlím v oblasti modrých zon, kartu nemám, parkuju ve svým stání a všude jinde platím. Takže v reálu jsem na tom stejně jako ten z Uhříněvsi.
Ovšem to v jakém stavu jsou parkovací domy a jejich příprava je něco jinýho..
mts
Příspěvky: 595
Registrován: 1.4.2009 8:19:14

Re: Komunální politika v Praze

Příspěvek od mts »

Jasne, ctvrti se vyprazni bububu, město ovladnou cizinci bububu…
Podle mého nazoru je nejferovejsi pristup nechat klidne par parkovacích mist na ulici zadarmo nebo za nejaky mirny poplatek. A kdo dřív prijde ten dřív mele. Jinak parkuj v podzemnich garážích za trzni taxu, kterou stanovi nabídka v miste. Nevim, proc mají byt ulice zatarasene morem parkujícího plechu jen proto, ze si každý potřebuje odvezt pr*el az před barak a tam to auto zahodit. To ze slusna firma zaplati parkovaci stani pro zamestnance je v poradku, jde to z jeji kapsy… Ono az prijedete do Roztok a z namesti vas vyzenou (protože tam muzou parkovat jen privilegovani mistni) a zaparkujete jen za mestem na poli za poradnou raketu, protože jste druha trida, taky vam to zacne byt divne…
Houdini
Příspěvky: 277
Registrován: 10.2.2011 9:42:32

Re: Komunální politika v Praze

Příspěvek od Houdini »

Ad parkováni v Praze: https://mapy.cz/s/2t9Jo
Parkování přespolních je minimální problém, (de facto symbiotický vztah), protože večer odjedou. Příkladem může být prostor před školou/školkou - před 8 masakr, ale během dne prázdno.
"Při plánování dálnic se nedívám na mapu Čech, ale na mapu Evropy."
Sch
Příspěvky: 221
Registrován: 26.3.2009 10:43:17

Re: Komunální politika v Praze

Příspěvek od Sch »

Šíří se zde jeden mýtus o placeném parkování v Praze. Na modré zóně může zaparkovat každý, místní i přespolní. Oba za to musí zaplatit, místní na celý rok paušální platbu, přespolní hodinovou sazbu, dříve stíracím kuponem dnes pohodlněji přes internet. Pokud jste tedy měl pocit, že nesmíte v modré zóně parkovat, žil jste v omylu.
Jinak konkrétní cenová zkušenost: Naše firma si vyjendala na Andělu parkovací místo v podzemních garážích za 1200 Kč měsíčně. A to v té budově nemáme kanceláře a v okolí jsou zóny placeného stání.



Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
Anonym
Příspěvky: 819
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: Komunální politika v Praze

Příspěvek od Anonym »

mts píše:Asi se shodneme, ze nejak se situace se zaplavou parkujících aut resit musí. A jsou v zasade 2 moznosti. Budto se vytvori privilegovana kasta a druha liga. Privilegovana kasta (tzn. ti co tu tzv. bydli) v Praze muze na verejne ulici parkovat (za smesny poplatek) a druha liga (ti co bydli jinde) nesmí. Nebo se vyraznejsi část aut presune do parkovacích domu a podzemnich garazi (které necht nejsou budovany primarne za peníze mestske ale soukrome) a na ulici zustane jen redukovane množství aut. A do tech parkovacích domu a podzemnich garazi by primarne měli supajdit ti, kteří v tom miste okupuji svých 10 metru ctverecnich permanentne tj. ti co tam bydli. A ted kdo to zaplati. No samozrejme ti, kteří tam parkuji. Muze byt, ze takove parkovani bude stat - placnu – 10t Kc za mesic a ne každý si to bude moci dovolit. Inu, takovy je život. Ja si taky nemuzu dovolit bydlet v Monte Carlu a tak tam nebydlim (nadsázka). Jinymi slovy, bydlet v sirsim centru milionove evropske metropole a mit pod nosem autak není levna sranda. Ted samozrejme marxisti zacnou kvilet, ze to je jen pro bohate (protože „bohaty“ je u nas sproste slovo a část populace porad zije svůj sen o socialni rovnosti aneb když ja prolez s bidou zakladni skolu a umim jen cesky a ještě blbe tak se prece musim mit uplne stejne dobře jako ten, co se ucil lip…). Jo a další legenda je ta, ze se pak centrum vylidni. Nebojte, nevylidni. Jen ti, co si nebudou moct dovolit parkovat svého auta v Karline nebo Holesovicich se odstehuji do Reporyj nebo Uhrinevsi a na jejich mista casem prijdou jini… Ale klid, v tom nasem socialismu s nelidskou tvari to dopada tak jak to dopada – 2 kasty…
Bydlím v zóně a rozhodně se necítím jako privilegovaná vrstva. Parkování, které mají všichni zadarmo, já musím platit. Přitom se mi večer parkuje stejně jako před zavedením zón, dopoledne a odpoledne je to lepší než předtím, to jo. Zóny nejsou nic jiného než další zdanění,
v Praze místo toho, aby se stavěli parkovací domy na okraji, tak se rozšiřují zóny a Praha vybírá další a další peníze.
Vybudování podzemních parkovišť je příliš nákladné, do toho nikdo nepůjde. Čím dál více bytů se pronajímá na krátkodobý pronájem, lidé z krátkodobého pronájmu auta nevlastní. Přijedou taxíkem nebo MHD a táhnou kufry. Parkovací místo nezabírají a těchto bytů bude přibývat. Do budoucna (odhaduji 10 - 15 let) budou levné autonomní taxíky, takže se většině městské populace nebude vyplácet auto vlastnit a ulice budou poloprázdné.
Mike
Příspěvky: 4994
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Komunální politika v Praze

Příspěvek od Mike »

i vtěch investičních domech existuje parkování
alespoň má zkušenost s italským investorem je taková, že v místě původních garáží pro 4auta, vybudoval nové s parkovacím systémem, aktuálně pro 10 aut
přímé náklady na jedno místo 620tKč...
za kolik to pronajímá nevím
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
kesu
Příspěvky: 85
Registrován: 6.1.2017 13:25:17

Re: Komunální politika v Praze

Příspěvek od kesu »

mts píše:Jasne, ctvrti se vyprazni bububu, město ovladnou cizinci bububu…
Podle mého nazoru je nejferovejsi pristup nechat klidne par parkovacích mist na ulici zadarmo nebo za nejaky mirny poplatek. A kdo dřív prijde ten dřív mele. Jinak parkuj v podzemnich garážích za trzni taxu, kterou stanovi nabídka v miste. Nevim, proc mají byt ulice zatarasene morem parkujícího plechu jen proto, ze si každý potřebuje odvezt pr*el az před barak a tam to auto zahodit. To ze slusna firma zaplati parkovaci stani pro zamestnance je v poradku, jde to z jeji kapsy… Ono az prijedete do Roztok a z namesti vas vyzenou (protože tam muzou parkovat jen privilegovani mistni) a zaparkujete jen za mestem na poli za poradnou raketu, protože jste druha trida, taky vam to zacne byt divne…
Parkování na modrý zoně je možný pro každého, cena je 40,60 nebo 80Kč/hod a platí se mobilem
Parkování v Berouně stojí 30Kč na první hodinu a 50Kč na každou další
Nepamatuju se, co to stojí v Roztokách.
Každopádně v tom nevidím žádný rozdíl.
kik
Příspěvky: 1009
Registrován: 18.5.2009 15:27:52
Bydliště: Hradec Králové - Labská II

Re: Komunální politika v Praze

Příspěvek od kik »

Bydlím v HK a pracuji v Praze. Takže jsme si koupili na Žižkově v Jeseniovce byt abych nemusel denně dojíždět nebo spát po ubytovnách. V bytě bydlí dcera která nám platím nájem. To je v pořádku.
Ale - pokud náhodou jedu občas autem tak přes den stojím na Chodově v P+R (za 20 kč), pak přejedu na Žižkov, kde ale před pár týdny zrušili modré a zavedli fialové - či jaké - zóny, kde se na rozdíl od modrých platí do 20:00 a navíc o něco více. A jsem rád, když tam odpoledne po 17:00 najdu místo. O víkendech můžu stát přímo před vchodem - když je volno - protože tam se neplatí (snad jsem tu značku pochopil správně).
A teď mi říkal kolega, že P+R na Opatově je zrušené a všichni, kdo tam parkovali, se přesunuli na Chodov. Takže parkoviště na Chodově se zaplní cca do půl deváté a pak se parkuje stylem "Hledej Šmudlo" - tedy vedle na sídlišti, za dálnicí ve vilové čtvrti apod. A je jen otázkou času, kdy obyvatelé vilek za dálnicí se začnou bránit, že tam přece není parkoviště... A teď babo raď...
Apropo - po uzavření Husitské MHD (hlavně tramvaje) směrem do centra kolabuje a tak DP v rámci řešení každou druhou tramvaj od Jindřišské směrem na Žižkov posílá na Florenc... Já vím, že vyhrazení Seifertovy a Táboritské pro MHD by bylo hodně nepopulární řešení, ale rozhodně účinné.
kesu
Příspěvky: 85
Registrován: 6.1.2017 13:25:17

Re: Komunální politika v Praze

Příspěvek od kesu »

Mike píše:i vtěch investičních domech existuje parkování
alespoň má zkušenost s italským investorem je taková, že v místě původních garáží pro 4auta, vybudoval nové s parkovacím systémem, aktuálně pro 10 aut
přímé náklady na jedno místo 620tKč...
za kolik to pronajímá nevím
Přesně to teď řeším, technologie (Progresspark) pro vždy dvě auta nad sebou stojí od cca 100 tis. bez DPH pro jedno auto. Stavební práce záleží na místě, každopádně dám jeden zakladač (dvě auta nad sebe) normálně "na déšť", takže to nemusí být až tak drahý. Pochopitelně pokud člověk montuje karusel do stávajícího suterénu, je to větší zábava...
kasme
VIP
Příspěvky: 3945
Registrován: 25.2.2009 23:11:18
Bydliště: ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Komunální politika v Praze

Příspěvek od kasme »

:crazy:
Po Pavlu Bémovi už 8 let nikdo nepokračuje v dostavbě Pražského a Městské okruhu

Napsal: Ondřej Matěj Hrubeš
Datum: 14/03/2018
V Kategoriích: All, Doprava v Praze, Kauzy a názory, Zpravodajství

Za posledních 8 let se nezačal v Praze nejen žádný nový úsek metra, ale ani další další část Pražského a Městského okruhu. Na tuto smutnou skutečnost poukázal na svém Facebooku Pavel Bém, primátor Hl. m. Prahy v letech 2002 a 2010.

http://mhd86.cz/2018/03/14/prazske-metr ... la-bema-2/
mts
Příspěvky: 595
Registrován: 1.4.2009 8:19:14

Re: Komunální politika v Praze

Příspěvek od mts »

Na modre zone jiste muze zaparkovat prespolni, to je znamo. A kolik to stoji na hodinu toho přespolního a kolik (v prepoctu) toho mistniho?
ML90
Příspěvky: 1571
Registrován: 18.5.2014 20:29:57
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské

Re: Komunální politika v Praze

Příspěvek od ML90 »

Další povedená taškařice v centru https://www.seznamzpravy.cz/clanek/klic ... lanky-home
MPMP
Příspěvky: 3307
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Komunální politika v Praze

Příspěvek od MPMP »

Sch píše:Šíří se zde jeden mýtus o placeném parkování v Praze. Na modré zóně může zaparkovat každý, místní i přespolní.
Není to pravda. Místní může, to ano, ale přespolní musí mít "ten správný mobil" a k tomu "tu správnou aplikaci", pokud nemá, nemůže. A pořizovat si telefon jen abych mohl 1x měsíčně zaparkovat není zrovna ekonomické, že?
kesu
Příspěvky: 85
Registrován: 6.1.2017 13:25:17

Re: Komunální politika v Praze

Příspěvek od kesu »

MPMP píše:
Sch píše:Šíří se zde jeden mýtus o placeném parkování v Praze. Na modré zóně může zaparkovat každý, místní i přespolní.
Není to pravda. Místní může, to ano, ale přespolní musí mít "ten správný mobil" a k tomu "tu správnou aplikaci", pokud nemá, nemůže. A pořizovat si telefon jen abych mohl 1x měsíčně zaparkovat není zrovna ekonomické, že?
To není pravda, aplikace potřeba není. Stačí webovka v prohlížeči a k tomu platební karta s povolením na platby na netu.
Odpovědět

Zpět na „Odpočívka Na České dálnici“