Komunální politika v Praze
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: Komunální politika v Praze
Za mě je naprosto nepodstatná věc, kterou nikdo z uživatelů MHD nepožaduje. Kromě tedy spřátelených duší okolo současného vedení. A to, že superprůhlední Piráti to vypíšou na tajňačku, už je jen taková třešnička.
A btw - v Praze není potřeba jen okruh. Těch 80 mld., co zdědili Hřibovci na účtech, by na pražské infrastruktuře bylo potřeba jak sůl. Ale to je pracné. Raději si udělejme soutěž na barvičky.
A btw - v Praze není potřeba jen okruh. Těch 80 mld., co zdědili Hřibovci na účtech, by na pražské infrastruktuře bylo potřeba jak sůl. Ale to je pracné. Raději si udělejme soutěž na barvičky.
Re: Komunální politika v Praze
Divil byste se, jak i v dnešní době lidé v takové 209 zmateně ukazují jízdenku řidiči, přestože je to městská linka, jen proto, že přijel nějaký "neobvyklý" autobus. Sjednocení je potřeba, máme jeden systém s jedním tarifem od Příbrami přes Václavák po Mladou Boleslav, tak to tak má vypadat. Že je to pro vás nepodstatné naštěstí není rozhodující. A pokud bude sjednocen i městský navigační systém, který na rozdíl od jiných metropolí prakticky neexistuje, a navigační systém v metru, který patří graficky do 90. let, tím líp.
A co se zděděnými 80 mld lze nyní dělat? A nebudou se třeba hodit na rozbíhající se metro D a za pár let na městský okruh? Máte v šuplíku nějaký připravený projekt?
Vypsání soutěže "na tajňačku" znamená prosím co?
A co se zděděnými 80 mld lze nyní dělat? A nebudou se třeba hodit na rozbíhající se metro D a za pár let na městský okruh? Máte v šuplíku nějaký připravený projekt?
Vypsání soutěže "na tajňačku" znamená prosím co?
Re: Komunální politika v Praze
V původním záměru, na který je i EIA z roku 2007 je počítáno se zachováním provozu na 13/31 i po dostavbě paralelní ranveje. Ale máte pravdu, že to před časem změnili (čehož jsem si nevšimnul) a už mluví o této dráze jen jako o pojezdové. Kromě toho také došlo k přejmenování této dráhy, nyní je to 12/30.Majkii píše:Ne Lynxi, to jste si jen nevšiml, že 13/31 se v případě dostavby paralelky má zrušit (i když si třeba myslím, že by to byla škoda).
každopádně i tak je nesmysl stavět novou paralelní dráhu s trvalým provozem blíže k centru, tím spíš, když máme spoustu prakticky nevyužívaných a přitom modernizovaných krajských letišť (nejen ty Pardubice, ale i Ostrava, Brno ...). Nevím proč se musejí cestující na dovolenou, kteří jsou z celé republiky scházet k odletu zrovna v Praze-Ruzyni. Tady je nějáká systémová chyba.
-
- Příspěvky: 959
- Registrován: 22.7.2011 10:54:46
- Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Komunální politika v Praze
To není systémová chyba ale jednoduchý důkaz pravidla poptávky a nabídky.
I v době největšího růstu bylo využití regionálních letišť minimální i přes veškerou snahu krajů (a dopravců).
V tak malé zemi jako je ČR je prostě jednodušší si zajet autem na Ruzyni a odtamtud odletět, 1-2h cesta na letiště nebo z letiště je pod rozlišovací schopnost lidí, i cesta do práce v Praze není problém 60min. Naše regiony negenerují tak velkou poptávku=nemají tolik cestujících in-out, aby se dopravcům vyplatilo zavádět spousty pravidelných linek do regionů. V ČR má možnost se uživit slušně 2, max 3 mezinárodní letiště, vše ostatní je vyhazování peněz. Proto pragmatické tanečky okolo paralelní dráhy Ruzyně a Vodochod.
Umělé zneatraktivňování LKPR vůči regionům by byl jen nepovedený sociální experiment ve stylu zklidnění magistrály bez odpovídající infrastruktury.
Tento problém nemá řešení.
Resp. má a to je HDP na hlavu na úrovni Švýcarska.
I v době největšího růstu bylo využití regionálních letišť minimální i přes veškerou snahu krajů (a dopravců).
V tak malé zemi jako je ČR je prostě jednodušší si zajet autem na Ruzyni a odtamtud odletět, 1-2h cesta na letiště nebo z letiště je pod rozlišovací schopnost lidí, i cesta do práce v Praze není problém 60min. Naše regiony negenerují tak velkou poptávku=nemají tolik cestujících in-out, aby se dopravcům vyplatilo zavádět spousty pravidelných linek do regionů. V ČR má možnost se uživit slušně 2, max 3 mezinárodní letiště, vše ostatní je vyhazování peněz. Proto pragmatické tanečky okolo paralelní dráhy Ruzyně a Vodochod.
Umělé zneatraktivňování LKPR vůči regionům by byl jen nepovedený sociální experiment ve stylu zklidnění magistrály bez odpovídající infrastruktury.
Tento problém nemá řešení.
Resp. má a to je HDP na hlavu na úrovni Švýcarska.
Re: Komunální politika v Praze
To kyk: Přesně!
V posledních dvou letech jsem byl pracovně na letišti v Brně a na nově budovaném letišti v Českých Budějovicích.
Ekonomika provozu letiště je složitá disciplina, nicméně se ukazuje (podotýkám, že analytika byla udělaná před koronáčem) , že nejmenší velikost města, kdy je letiště životaschopné bez subvencí odpovídá zhruba Brnu.
Všechna menší letiště potřebují provozní dotace, letiště v ČB bude asi světový unikát, neboť bude uzavřeno hned po dokončení... Inu, typický dotační projekt.
V posledních dvou letech jsem byl pracovně na letišti v Brně a na nově budovaném letišti v Českých Budějovicích.
Ekonomika provozu letiště je složitá disciplina, nicméně se ukazuje (podotýkám, že analytika byla udělaná před koronáčem) , že nejmenší velikost města, kdy je letiště životaschopné bez subvencí odpovídá zhruba Brnu.
Všechna menší letiště potřebují provozní dotace, letiště v ČB bude asi světový unikát, neboť bude uzavřeno hned po dokončení... Inu, typický dotační projekt.
Re: Komunální politika v Praze
Tady se to pěkně rozrostlo .
Příznivec současné koalice nejsem, ale příjde mi, že jim tady pár lidí vyčítání nestavění něčeho, co ani není připravené. Je to zbytečné a nefér.
Zmiňoval se tady ješté Bém a Krnda. Bém toho poměrně dost postavil, ale mám pocit, že i někdo tady na fóru zmiňoval, že to v přípravě na budoucí stavby nebylo zase tak slavné. Pravděpodobně do toho zasáhla i krize 2008, kdy třeba přerušovali platby za stavbu Blanky atd.
Krndě se dá přičíst dokončení Metra A a Blanky, což zejména u Blanky asi bylo ještě veselé + poměrně elegantní dořešení OpenCard. Tedy vlastně 2 největší Bémoviny . Asi to nejhorší bych řekl že byla účast Zelených v koalici, kteří pokud se nepletu několikrát torpédovali vnitřní okruh.
Ve volbách se Piráti a Sobě nějakým nadšením k dopravním stavbám neprojevovali, tak nemusíme používat falešné argumenty. Mně třeba vadí, že si Praha diktuje podoby okruhů v co nejpřívětivější podobě, ale vypadá to, že na to nechce přispět penězi. Zahloubili vnitřní okruh, který staví Praha, bude to třeba 2x dražší a chtějí to zaplatit celé státem. Chtějí maximálně zahloubit vnější okruh a pochybuji, že by na to přispěli státu.
K tomu letišti by se hodil nějaký odbornější popis situace. Já jsem laicky měl za to, že dojde zejména ke snížení počtu letů v noci. A myslel jsem, že se bude přistávat a vzlítat tak, aby to bylo co nejdále od Prahy. Tj. že se pro přistání/vzlet(přes Prahu) bude ta jižnější dráha používat co nejméně a bude sloužit hlavně směrem od Prahy.
Ať najdem nové téma . TSK se stěhuje z městských budov do obchodního centra.
https://www.info.cz/cesko/prazska-tsk-m ... 45266.html
Hlavně že stěhování státních úředníků na jedno místo smysl nedává.
Příznivec současné koalice nejsem, ale příjde mi, že jim tady pár lidí vyčítání nestavění něčeho, co ani není připravené. Je to zbytečné a nefér.
Zmiňoval se tady ješté Bém a Krnda. Bém toho poměrně dost postavil, ale mám pocit, že i někdo tady na fóru zmiňoval, že to v přípravě na budoucí stavby nebylo zase tak slavné. Pravděpodobně do toho zasáhla i krize 2008, kdy třeba přerušovali platby za stavbu Blanky atd.
Krndě se dá přičíst dokončení Metra A a Blanky, což zejména u Blanky asi bylo ještě veselé + poměrně elegantní dořešení OpenCard. Tedy vlastně 2 největší Bémoviny . Asi to nejhorší bych řekl že byla účast Zelených v koalici, kteří pokud se nepletu několikrát torpédovali vnitřní okruh.
Ve volbách se Piráti a Sobě nějakým nadšením k dopravním stavbám neprojevovali, tak nemusíme používat falešné argumenty. Mně třeba vadí, že si Praha diktuje podoby okruhů v co nejpřívětivější podobě, ale vypadá to, že na to nechce přispět penězi. Zahloubili vnitřní okruh, který staví Praha, bude to třeba 2x dražší a chtějí to zaplatit celé státem. Chtějí maximálně zahloubit vnější okruh a pochybuji, že by na to přispěli státu.
K tomu letišti by se hodil nějaký odbornější popis situace. Já jsem laicky měl za to, že dojde zejména ke snížení počtu letů v noci. A myslel jsem, že se bude přistávat a vzlítat tak, aby to bylo co nejdále od Prahy. Tj. že se pro přistání/vzlet(přes Prahu) bude ta jižnější dráha používat co nejméně a bude sloužit hlavně směrem od Prahy.
Ať najdem nové téma . TSK se stěhuje z městských budov do obchodního centra.
https://www.info.cz/cesko/prazska-tsk-m ... 45266.html
Hlavně že stěhování státních úředníků na jedno místo smysl nedává.
Re: Komunální politika v Praze
jenže ti z té původní zástavby jsou zvyklí na původní provoz letištějozka píše:Miku, to nebyli jenom satelitni Moravane, ono je okolo Vodochod dost puvodni zastavby.
já pamatuji, když se nám nad hlavami točily migy z přehlídky na letenské pláni
pamatuji provoz leteckých opraven malešice
a pamatuji českobrodskou bez štěrboholské radiály
všichni známí říkali, že už chybí jen parníky na rokytce
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Komunální politika v Praze
Možná máme jednotný tarif, ale nemáme jednotné odbavení. Do přímestských autobusů nastupujete pouze předními dveřmi a povinně ukazujete jízdenku. Do městských tyomu tak není. To je pro mne jako pasažéra (např. na zastávce Čerrný MOst, kde od jednoho sloupku odjíždějí autobusy obou typů) tak podstatný rozdíl, že jsem rád za jejich barevné odlišení. Až budou všechny vypadat stejně, to si užijeme.ElWapp píše:..., máme jeden systém s jedním tarifem od Příbrami přes Václavák po Mladou Boleslav, tak to tak má vypadat.
Re: Komunální politika v Praze
Miku, to je sice mozne, ze byli zvykli, ale tenkrat nestartoval jeden mig co pet minut, ze?
Re: Komunální politika v Praze
V noci pravidelné linky na Ruzyni nelétali. Jednalo se především o koupáky, kteří využívali volné kapacity letadel v noci. Na tom se nemění nic. Nová dráha má být blíže k Praze. Zhruba takto: https://en.mapy.cz/zakladni?mereni-vzda ... 9g9fixYKCmkrtek700 píše:Tady se to pěkně rozrostlo .
K tomu letišti by se hodil nějaký odbornější popis situace. Já jsem laicky měl za to, že dojde zejména ke snížení počtu letů v noci. A myslel jsem, že se bude přistávat a vzlítat tak, aby to bylo co nejdále od Prahy. Tj. že se pro přistání/vzlet(přes Prahu) bude ta jižnější dráha používat co nejméně a bude sloužit hlavně směrem od Prahy.
Směr vzletu/přistání určuje podle směru větru. Na tom se nic nezmění ani po dostavbě nové RWY. Nyní je hluk limitovaný jen jednou dráhou. Takže v jednu dobu jsou slyšet například jen přistávající letadla, ale nemůžou přistávat každou minutu, protože ještě vzlétají letadla na druhou stranu. Po dostavbě RWY bude kapacita pro dvojnásobný hluk.
Re: Komunální politika v Praze
Anonyme, když už jsi to poctivě nastudoval, hoď prosím do tvé mapky i délku (konec) potenciální nové dráhy. díky
Re: Komunální politika v Praze
Asi takhle
https://en.mapy.cz/zakladni?mereni-vzda ... YBpU1a1cfj
jeden konec je i v letáku
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/509 ... aticka.pdf
https://en.mapy.cz/zakladni?mereni-vzda ... YBpU1a1cfj
jeden konec je i v letáku
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/509 ... aticka.pdf
Re: Komunální politika v Praze
To už mě někdo poučil, že se přistává podle větru. Šlo mi o to, zda se dráhy například používají ve stylu, jedna přistávací, druhá vzletová, nebo se přistává a vzlétá ve stejnou chvíli z obou. (Tj že by se většinu času ta bližší na let blíže k Praze nepoužívala, že by to všechno letělo přes D6 podle větru).Anonym píše: V noci pravidelné linky na Ruzyni nelétali. Jednalo se především o koupáky, kteří využívali volné kapacity letadel v noci. Na tom se nemění nic. Nová dráha má být blíže k Praze. Zhruba takto: https://en.mapy.cz/zakladni?mereni-vzda ... 9g9fixYKCm
Směr vzletu/přistání určuje podle směru větru. Na tom se nic nezmění ani po dostavbě nové RWY. Nyní je hluk limitovaný jen jednou dráhou. Takže v jednu dobu jsou slyšet například jen přistávající letadla, ale nemůžou přistávat každou minutu, protože ještě vzlétají letadla na druhou stranu. Po dostavbě RWY bude kapacita pro dvojnásobný hluk.
Kapacita pro hluk je dvojnásobná, ale při dvojnásobném množství letadel, což tedy asi v nejbližší době nehrozí. Nejsme tak bohatí, aby to tak vyskočilo.
Re: Komunální politika v Praze
Zbarvení autobusů přece není pro tohle vůbec směrodatné. Běžně jezdí ty trikolórové na městské lince, stejně tak jako DPP některé své příměstské linky odjede s busem v červenobílém schématu. Směrodatné pro systém odbavení je číslo linky. 100 - 299 - nastupujete všemi dveřmi. 300 a výše - ukazujete u řidiče.MPMP píše:Možná máme jednotný tarif, ale nemáme jednotné odbavení. Do přímestských autobusů nastupujete pouze předními dveřmi a povinně ukazujete jízdenku. Do městských tyomu tak není. To je pro mne jako pasažéra (např. na zastávce Čerrný MOst, kde od jednoho sloupku odjíždějí autobusy obou typů) tak podstatný rozdíl, že jsem rád za jejich barevné odlišení. Až budou všechny vypadat stejně, to si užijeme.ElWapp píše:..., máme jeden systém s jedním tarifem od Příbrami přes Václavák po Mladou Boleslav, tak to tak má vypadat.
Kolik lidí leze do busu, aniž by se podívali, co je to za linku? Hrozný pseudoargument to co jste napsal.
Re: Komunální politika v Praze
to asi ne, ovšem mig má trochu jiný zvukový potenciál oproti airbusujozka píše:Miku, to je sice mozne, ze byli zvykli, ale tenkrat nestartoval jeden mig co pet minut, ze?
ale tak po 15min jo - myslím tedy u nás ze Kbel
a v Malešicích občas točili motor i půl hodiny
jo a zapomněl jsem na vlaky - přeci jen toho do Malešic jezdilo taky víc než teď
ale tím jsem se od Vodochod poněkud vzdálil
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Komunální politika v Praze
No a protoze ja si ty Vodochody z detstvi pamatuji, pak oznamuji, ze nemate pravdu
Re: Komunální politika v Praze
Ty létající věci jsou fakt na prd, bych to zakázal.
Bydlím na východě Prahy, Ruzyň je přes celé město a stejně nám tady létají přistávající letadla. Ještě k tomu tady létají helikoptéry z LOMU nebo Kbel, vládní letadla do Kbel a když je událost na Vítkově, tak se na námi vyčkávají nebo přelétávají Gripeny.
A to by člověk řekl, že jsme klidná okrajová čtvrť u Prahy s velkým lesem. Abych byl fér ještě započítám D11 a vlak .
Obyvatel Prahy a okolí prostě musí počítat s tím, že to tady úplně nejtižší nebude, navíc okolo Ruzyně bych s nějakou změnou(zhoršením) počítal vždycky.
Pojďme si tady všichni postěžovat, co za hluk nás v Praze (u našeho bydliště) trápí .
Bydlím na východě Prahy, Ruzyň je přes celé město a stejně nám tady létají přistávající letadla. Ještě k tomu tady létají helikoptéry z LOMU nebo Kbel, vládní letadla do Kbel a když je událost na Vítkově, tak se na námi vyčkávají nebo přelétávají Gripeny.
A to by člověk řekl, že jsme klidná okrajová čtvrť u Prahy s velkým lesem. Abych byl fér ještě započítám D11 a vlak .
Obyvatel Prahy a okolí prostě musí počítat s tím, že to tady úplně nejtižší nebude, navíc okolo Ruzyně bych s nějakou změnou(zhoršením) počítal vždycky.
Pojďme si tady všichni postěžovat, co za hluk nás v Praze (u našeho bydliště) trápí .
Re: Komunální politika v Praze
Speciálně na Černém Mostě všichni, kdo jedou na jakoukoli zastávku v Počernicích, protože od toho konkrétního sloupku jim tam jedou všechny linky (městské i příměstské).cawez píše:Kolik lidí leze do busu, aniž by se podívali, co je to za linku? Hrozný pseudoargument to co jste napsal.
Jak snadné , milý Watsone.
Re: Komunální politika v Praze
2 jozka :
já se nepřu
Vodochody jsem "chtěl", abych nemusel na dovolenou přes celou Prahu
( protože tou pirátskou lanovkou to nepůjde a okruhu se nedožiju )
jinak jsem mluvil o Kbelích, odkud se opravdu létalo
zbytek napsal krtek a pod to se mohu jen podepsat
já se nepřu
Vodochody jsem "chtěl", abych nemusel na dovolenou přes celou Prahu
( protože tou pirátskou lanovkou to nepůjde a okruhu se nedožiju )
jinak jsem mluvil o Kbelích, odkud se opravdu létalo
zbytek napsal krtek a pod to se mohu jen podepsat
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Komunální politika v Praze
V pohode, ja jen nesouhlasil s...
jenže to nám satelitní moravané zavrhli
...protoze tohle treba na rozdil od Prilep neni prace satelitnich (i) Moravanu. Vodochody jsou mimochodem dosti schizofrenni objekt. Penta se z nej snazi udelat civilni letiste pro nizkonakladovky a chartery, ale kdyz se okolni subjekty chteji branit, tak nastoupi MO, takhle treba zarizli navrh na "bezletovou zonu" (neznam presny vyraz) nad rafinerii Kralupy.
jenže to nám satelitní moravané zavrhli
...protoze tohle treba na rozdil od Prilep neni prace satelitnich (i) Moravanu. Vodochody jsou mimochodem dosti schizofrenni objekt. Penta se z nej snazi udelat civilni letiste pro nizkonakladovky a chartery, ale kdyz se okolni subjekty chteji branit, tak nastoupi MO, takhle treba zarizli navrh na "bezletovou zonu" (neznam presny vyraz) nad rafinerii Kralupy.
Re: Komunální politika v Praze
Co se týče pravidelných linek, tak to chápu. Ale proč není výhodnější létat na dovolenou (alespoň část letů) např. z Brna ? Tomu nerozumím. Ruzyně je jistě dražší, velká část klientů cestovek je z Moravy, tak proč alespoň charterové lety nelétají ve větší míře z regionálních letišť ?kyk píše:To není systémová chyba ale jednoduchý důkaz pravidla poptávky a nabídky.
I v době největšího růstu bylo využití regionálních letišť minimální i přes veškerou snahu krajů (a dopravců).
Tohle by mi také přišlo logické. Jenže je to přesně naopak. Viděl jsem návrh provozu na letišti po dostavbě paralelní ranveje (už tak před 10 lety, takže nevím zda to nezměnili) a drtivá většina přistání byla na nové dráze, která je blíže k centru prahy a to ve ve směru od východu, tedy přes Prahu. Takže tím by se přistávající letadla (tuším že to bylo asi 80-85 procent přistání) přiblížila blíž k centru a obtěžovala více lidí.krtek700 píše:K tomu letišti by se hodil nějaký odbornější popis situace. Já jsem laicky měl za to, že dojde zejména ke snížení počtu letů v noci. A myslel jsem, že se bude přistávat a vzlítat tak, aby to bylo co nejdále od Prahy. Tj. že se pro přistání/vzlet(přes Prahu) bude ta jižnější dráha používat co nejméně a bude sloužit hlavně směrem od Prahy.
Takže z hlediska nárůstu hluku pro Prahu to nejhorší řešení. Starty, které jsou hlučnější, by nadále zůstaly na stávající dráze ve směru Kladno. Ale ty by Praze nevadily ani na nové dráze v tomhle směru.
Re: Komunální politika v Praze
Abych jen nekritizoval... primator nam, necesane, nemyte verejnosti vysvetluje co to jsou okruhy a kdo by je mel platit. Vcetne toho pofoukani jak pry Praha tvori ctvrtinu HDP zeme.
Mozna by stalo za to delat nejake dlouhodobe rozbory vody Zelivky. Neco v ni musi byt, jinak si nedovedu vysvetlit jev, kdy se pomalu kazdy vidlak po prestehovani do Prahy stava reditelem zemekoule a jeho stavajici bydliste pupkem zemekoule...
Mozna by stalo za to delat nejake dlouhodobe rozbory vody Zelivky. Neco v ni musi byt, jinak si nedovedu vysvetlit jev, kdy se pomalu kazdy vidlak po prestehovani do Prahy stava reditelem zemekoule a jeho stavajici bydliste pupkem zemekoule...
Re: Komunální politika v Praze
Zcela jistě to nevysvětluje Vám, který ví, jak to s okruhy je, ale těm, kteří si myslí, že Pražský okruh je záležitost Prahy. A těch je opravdu hodně.jozka píše:Abych jen nekritizoval... primator nam, necesane, nemyte verejnosti vysvetluje co to jsou okruhy a kdo by je mel platit. Vcetne toho pofoukani jak pry Praha tvori ctvrtinu HDP zeme.
Mozna by stalo za to delat nejake dlouhodobe rozbory vody Zelivky. Neco v ni musi byt, jinak si nedovedu vysvetlit jev, kdy se pomalu kazdy vidlak po prestehovani do Prahy stava reditelem zemekoule a jeho stavajici bydliste pupkem zemekoule...
Re: Komunální politika v Praze
To je fakt, měla by mít každá linka svoje barevné schéma autobusů, abyste se náhodou nemusel podívat na číslo linky. To je totiž ohromný problém, zejména pro slabozraké, ke kterým se zřejmě řadíte.MPMP píše:Speciálně na Černém Mostě všichni, kdo jedou na jakoukoli zastávku v Počernicích, protože od toho konkrétního sloupku jim tam jedou všechny linky (městské i příměstské).cawez píše:Kolik lidí leze do busu, aniž by se podívali, co je to za linku? Hrozný pseudoargument to co jste napsal.
Jak snadné , milý Watsone.
Re: Komunální politika v Praze
Nevšiml jsem si, že by se kvůli dopravním stavbám někde tak kritizovala samospráva jako v Praze primátor. Přitom je to pořád ta samá situace, dálnice staví ŘSD a povoluje státní správa, tak nechápu proč zrovna na Hřiba máte takovou pifku.