Komunální politika v Praze
Re: Komunální politika v Praze
Ti cyklisté by ale po té silnici jeli tak jako tak. Když jim aspoň v křižovatce vyznačíte pruh, tak s nimi mohou ostatní řidiči počítat... Ano, ideální by bylo postavit někde vedle cyklostezku, což bohužel v blokové zástavbě moc nejde.
Re: Komunální politika v Praze
1) Kolik cyklistu jezdilo po magistrale? (sam se priznam, ze jsem si to v roce 93 vyzkousel a uz tenkrat to nebyl dobry napad).
2) To jako ze podle stavajici legislativy s nimi pocitat nemuseli?
3) Nekde vedle, jako treba na te Chlumecke? Jako ze by se tam postavila jeste treti, kdyz uz nestaci ta, co tam byla doted a ta, co tam nove namalovali?
Cyklopruh znamena maximalne to, ze zuzite stavajici pruh a zrusite povinnost odstupu. Holt zvyseni bezpecnosti cyklistu.
2) To jako ze podle stavajici legislativy s nimi pocitat nemuseli?
3) Nekde vedle, jako treba na te Chlumecke? Jako ze by se tam postavila jeste treti, kdyz uz nestaci ta, co tam byla doted a ta, co tam nove namalovali?
Cyklopruh znamena maximalne to, ze zuzite stavajici pruh a zrusite povinnost odstupu. Holt zvyseni bezpecnosti cyklistu.
Re: Komunální politika v Praze
Ja tomu rikam rikam "meme politics". Proste "zykliste spatny, pryc s zyklistama". A to je 100% programu. A jeste to prezentuje jako vyhodu
Co se tyka dvojpruhu a kombinace cyklista, osobak a autobus. Tam je uplne jedno jestli je to vyhrazeny, nebo neni. Pokud tam neni dost mista na predjeti (a tim nemyslim ten 1.5m), tak pokud toho cyklistu zchroupaji, tak maji nejspis smulu, protoze mame gumovy odstavec o predvidani ridice. A je jedno jestli ho schroupnou mezi sebou, nebo jestli ho schroupne bus a obrubnik. Maji predvidat, ze jim muze spadnout pod kola. Reseni je samozrejme separovana cyklostezka, ale to od stejnych lidi uslysime argument, jak se stavi za tezke prachy neco pro par lidi.
Chlumecka je solidni ulet, jak resit parkovani. Stejne tak maluvky a balisety na Modranske. Ale i s vyse zminenym je videt, ze problem je v tom, ze Praha neni schopna nic budovat. Jenze zmena v tomto smeru bude vyzadovat hodne kompromisu a systematicke prace. A v tom bych na tyhle "meme politiky" uplne nespolehal.
Pak jsou tady problematicke body (https://mapy.cz/s/rederohora). Jako treba prestavba krizovatky, ktera sice vypada ted roztomile, ale svymi rozmery se stala hure prujezdna (staci, aby si odbocujici vozidlo spatne najelo, nebo davani prednosti na libovolnem prochodu tu krizovatku celou zablokuje). Nebo misto, kde se odbocujici autobus nezlomi do zastavky. Problem je, ze je to ale vyvazene (minimalne pro mne, ktery se tam pohybuje jako ridic, i jako chodec), znacnym zkvalitnenim verejneho prostoru.
Stejne tak neni uplne fajn, ze pri rekonstrukcich mizi parkovaci mista, ktera byla pololegalni. Opet resenim neni nerekonstruovat, ale pracovat na uprave zakonu tak, aby se ta mista stala legalni.
Jsou take veci co mne stvou, treba systematicka likvidace moznosti predjeti tramvaje v udoli Botice (https://mapy.cz/s/jadetocere). Jenze bohuzel zrovna tam se posledni dobou ty byciklisti a chodci docela vyskytujou.
A pak jsou veci co mne vylozene se*. Treba tady https://mapy.cz/s/nacerepese je ted nesmyslne odbocovak jen do vilek. Ve zbylem pruhu tak stoji vsechna auta, a semafor co se dal obvykle projet za jeden cyklus, ted vychazi na dva.
Navic, tech problemu v Praze je mnohem vic, a rozhodne si nemyslim, ze se zazracne vyresi tim, ze vsechno zmrazime, a ony zmizi. A uz vubec si nemyslim, ze s takovymhle myslenim by se Praha nekdy mohla zmenit k lepsimu.
Co se tyka dvojpruhu a kombinace cyklista, osobak a autobus. Tam je uplne jedno jestli je to vyhrazeny, nebo neni. Pokud tam neni dost mista na predjeti (a tim nemyslim ten 1.5m), tak pokud toho cyklistu zchroupaji, tak maji nejspis smulu, protoze mame gumovy odstavec o predvidani ridice. A je jedno jestli ho schroupnou mezi sebou, nebo jestli ho schroupne bus a obrubnik. Maji predvidat, ze jim muze spadnout pod kola. Reseni je samozrejme separovana cyklostezka, ale to od stejnych lidi uslysime argument, jak se stavi za tezke prachy neco pro par lidi.
Chlumecka je solidni ulet, jak resit parkovani. Stejne tak maluvky a balisety na Modranske. Ale i s vyse zminenym je videt, ze problem je v tom, ze Praha neni schopna nic budovat. Jenze zmena v tomto smeru bude vyzadovat hodne kompromisu a systematicke prace. A v tom bych na tyhle "meme politiky" uplne nespolehal.
Pak jsou tady problematicke body (https://mapy.cz/s/rederohora). Jako treba prestavba krizovatky, ktera sice vypada ted roztomile, ale svymi rozmery se stala hure prujezdna (staci, aby si odbocujici vozidlo spatne najelo, nebo davani prednosti na libovolnem prochodu tu krizovatku celou zablokuje). Nebo misto, kde se odbocujici autobus nezlomi do zastavky. Problem je, ze je to ale vyvazene (minimalne pro mne, ktery se tam pohybuje jako ridic, i jako chodec), znacnym zkvalitnenim verejneho prostoru.
Stejne tak neni uplne fajn, ze pri rekonstrukcich mizi parkovaci mista, ktera byla pololegalni. Opet resenim neni nerekonstruovat, ale pracovat na uprave zakonu tak, aby se ta mista stala legalni.
Jsou take veci co mne stvou, treba systematicka likvidace moznosti predjeti tramvaje v udoli Botice (https://mapy.cz/s/jadetocere). Jenze bohuzel zrovna tam se posledni dobou ty byciklisti a chodci docela vyskytujou.
A pak jsou veci co mne vylozene se*. Treba tady https://mapy.cz/s/nacerepese je ted nesmyslne odbocovak jen do vilek. Ve zbylem pruhu tak stoji vsechna auta, a semafor co se dal obvykle projet za jeden cyklus, ted vychazi na dva.
Navic, tech problemu v Praze je mnohem vic, a rozhodne si nemyslim, ze se zazracne vyresi tim, ze vsechno zmrazime, a ony zmizi. A uz vubec si nemyslim, ze s takovymhle myslenim by se Praha nekdy mohla zmenit k lepsimu.
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: Komunální politika v Praze
..to je jako bys řekl, že programem Zdendy a Scheinherra je jen "pryč s auty"...byť to není úplně stoprocentní, tak jejich akce tak dost vyznívají.
A to není jen Chlumecká - v zásadě každý "kapacitní" čtyřpruh s neodděleným cyklopruhem je zhovadilost. U Chlumecké se stezkou vedle zhovadilost na kvadrát.
A to není jen Chlumecká - v zásadě každý "kapacitní" čtyřpruh s neodděleným cyklopruhem je zhovadilost. U Chlumecké se stezkou vedle zhovadilost na kvadrát.
Re: Komunální politika v Praze
No, ac jsem je nevolil, tak jsem do nic preci jen vkladal nejake nadeje. Ale bohuzel zustalo jen u toho aktivismu.1975 píše:..to je jako bys řekl, že programem Zdendy a Scheinherra je jen "pryč s auty"...byť to není úplně stoprocentní, tak jejich akce tak dost vyznívají.
Re: Komunální politika v Praze
To fakt záleží, jak kde. Třeba cyklopruh na Ústecký nahoru mi přijde fajn: https://mapy.cz/s/danomesofu Začíná logicky až v křižovatce s Kobyliskou, odkud se pak nedá Ústecká rozumně objet a místa je tam dost i pro auta. Dolů by ale klidně mohla místo cyklopruhu být smíšená stezka na odděleným chodníku vpravo: https://mapy.cz/s/fegemutecu1975 píše: A to není jen Chlumecká - v zásadě každý "kapacitní" čtyřpruh s neodděleným cyklopruhem je zhovadilost. U Chlumecké se stezkou vedle zhovadilost na kvadrát.
Chlumecká je vážně strašná, tam bych na kole fakt jet nechtěl, ale ta "stezka vedle" nad tubusem nevede nikam rozumně, to je mnohem lepší jet přes sídliště.
Re: Komunální politika v Praze
Koukám že jsme došli opět k hodnocení práce pražského magistrátu v oblasti dopravy. Tak si tu dovolím v kontrastu k předchozím negativním komentářům vypíchnout pár bodů, které se povedly v posledních letech a jsem za ně jako pražan rád. Možná ne všechny jsou zásluhou tohoto vedení, ostatně setrvačnost ve stavebnictví je značná. Ale je dobré připomenout, že kromě "aktivismu a latéček na nábřeží" jsou tu skutečné změny, něco větší akce, jiné drobnosti:
- rekonstrukce Barranďáku,
- buspruh Strakonická,
- nové tramvajové tratě,
- metro D,
- chodník k hlavnímu nádraží,
- přechody Muzeum a Karlovo náměstí, na Malostranském náměstí, na Vltavské
- MO v projednatelné variantě před podáním žádosti o ÚR,
- dostavba Výstaviště,
- Filharmonie,
- staví se čtvrti na Smíchově, NNŽ, před startem jsou Bubny,
- terminál Smíchov,
- zastávky Malostranská, náměstí Republiky,
- Karlínská lávka, Dvorecký most, Bohnická lanovka,
- úprava křižovatky Michelská x Budějovická, rozšíření ramp z Barrandovského mostu.
Já mám konečně po X letech "ažbudeokruhismu" pocit, že se město začalo měnit do lidštější podoby i bez věčného čekání na spásu okruhem.
- rekonstrukce Barranďáku,
- buspruh Strakonická,
- nové tramvajové tratě,
- metro D,
- chodník k hlavnímu nádraží,
- přechody Muzeum a Karlovo náměstí, na Malostranském náměstí, na Vltavské
- MO v projednatelné variantě před podáním žádosti o ÚR,
- dostavba Výstaviště,
- Filharmonie,
- staví se čtvrti na Smíchově, NNŽ, před startem jsou Bubny,
- terminál Smíchov,
- zastávky Malostranská, náměstí Republiky,
- Karlínská lávka, Dvorecký most, Bohnická lanovka,
- úprava křižovatky Michelská x Budějovická, rozšíření ramp z Barrandovského mostu.
Já mám konečně po X letech "ažbudeokruhismu" pocit, že se město začalo měnit do lidštější podoby i bez věčného čekání na spásu okruhem.
Re: Komunální politika v Praze
ElWappe, ale poměrně hodně bodů má k uskutečnění sakra daleko - bohnická lanovka, filharmonie. Bubny a Smíchov pro změnu nestaví latéčkáři / jinak o Bubnech se taky pár let mluví /. Ale snad něco dalšího z tvého seznamu se rozběhne...
Re: Komunální politika v Praze
Udělal bych si takové shrnutí:
Když tam byla ODS - stavělo se, ale kradlo se, začaly se zavádět postupně blbosti
Pak nastoupilo ANO v koalici se socany - dostavělo se a začaly se zavádět cyklonesmysly.
teď Piráti,Stan,topka,ods - a ještě horší než to bylo
Tak co byste jako chtěli, pokud jste nespokojení a nadávate tady či se vám zvedá tlak , když jedete !!!
Myslím, že se toho zkusilo už dost a všechno to stálo za vyliž p......, Tak co chcete? Myslíte si, že by to bylo snad horší s těmito, pokud by vyhráli.
A co se týče procent, řeším aktivní řidiče, kteří jezdí. A jestli jedou někdy busem, no a co, tak jedou busem či metrem. Chtějí si holt třeba číst no.
Když tam byla ODS - stavělo se, ale kradlo se, začaly se zavádět postupně blbosti
Pak nastoupilo ANO v koalici se socany - dostavělo se a začaly se zavádět cyklonesmysly.
teď Piráti,Stan,topka,ods - a ještě horší než to bylo
Tak co byste jako chtěli, pokud jste nespokojení a nadávate tady či se vám zvedá tlak , když jedete !!!
Myslím, že se toho zkusilo už dost a všechno to stálo za vyliž p......, Tak co chcete? Myslíte si, že by to bylo snad horší s těmito, pokud by vyhráli.
A co se týče procent, řeším aktivní řidiče, kteří jezdí. A jestli jedou někdy busem, no a co, tak jedou busem či metrem. Chtějí si holt třeba číst no.
Re: Komunální politika v Praze
Mikulíku z výčtu ti vypadlo KDU-ČSL...
Re: Komunální politika v Praze
Já na kole sice nejezdím, ale jinak to vnímám podobně, že je potřeba najít kompromis mezi různými druhy dopravy a hlavně ve městě to beru tak, že na prvním místě je chodec.kollma píše:To mě nepřestane fascinovat, proč má tolik lidí potřebu takhle lidi rozdělovat. Já jsem třeba v minulým týdnu jel do práce 2x autem, 2x MHD a jednou na kole. Dělá to ze mě voliče Prahy sobě?
Proto je pro mě čistě Motoristická strana extrémem, podobně jako Automat z druhé strany za cyklisty. Upřímně ale vůbec nevím, koho na podzim volit .... Jedna varianta je horší než druhá.
Každopádně Piráti + Praha-sobě se ukázali jako extrém na jednu stranu a výstavbu čehokoliv spojeného s automobilovou dopravou spíš jen brzdí a už vůbec netlačí dopředu.
Stará zlodějská ODS je sice více praktická (nejen pro zlodějny, ale i výstavbu) jenže zase je v koalici s TOP 09 (dnes se ve vedení Prahy podílí na současném nulovém stavu výstavby) a KDU-ČSL, takže nevím co tenhle spolek SPOLU bude v Praze v reálu produkovat.
ANO je nečitelné, stejně jako obvykle. Uvidíme, zda se ještě nějak vyprofiluje. STAN je novodobá mafie alá ODS z devadesátek, to nepřipadá do úvahy. ČSSD je mimo šance na zvolení, navíc se paktuje se Zelenými a jak lídryni má Šabatovou Takže bez komentáře
Takže to zas bude těžká volba.
Re: Komunální politika v Praze
Filharmonie... to je mezi plusy nebo minusy?
Ale jako jo, byl by hrich nezminit tu "hezkou ctyrku z dusiku".
Ale jako jo, byl by hrich nezminit tu "hezkou ctyrku z dusiku".
-
- Příspěvky: 397
- Registrován: 19.10.2009 9:21:32
Re: Komunální politika v Praze
Dobrý výčet ElWappe! Ještě bych tam doplnil novou Trojskou lávku. Ta byla na české poměry rekordně rychle vyprojektována, vysoutěžena a zrealizována.
Re: Komunální politika v Praze
U mně dlouhé vedení... "4 z dusíku"jozka píše: Ale jako jo, byl by hrich nezminit tu "hezkou ctyrku z dusiku".
Re: Komunální politika v Praze
To je takova klasika. Podobnost ciste nahodna.
Re: Komunální politika v Praze
Tak to jsem si fakt nevzpomněl ! Díky za připomenutí...
Re: Komunální politika v Praze
Lynx píše:Každopádně Piráti + Praha-sobě se ukázali jako extrém na jednu stranu a výstavbu čehokoliv spojeného s automobilovou dopravou spíš jen brzdí a už vůbec netlačí dopředu.
K tomu ještě dodám minimálně zahájení příprav opravy Hlávkova mostu, opravu Libeňského mostu, průmyslový polookruh... To mi zas tak málo nepřijde, obzvlášť když se pracuje i na jiných velkých projektech, které jsou obrovsky potřeba (metro D, tramvaje, trolejbusy...). Jinak já jsem teda docela i rád za takové "drobnosti", jako že se konečně začíná výrazně měnit k lepšímu veřejný prostor, který je v Praze dlouhodobě v příšerném stavu a šílenou ostudou města.ElWapp píše: - rekonstrukce Barranďáku,
- MO v projednatelné variantě před podáním žádosti o ÚR,
- úprava křižovatky Michelská x Budějovická, rozšíření ramp z Barrandovského mostu.
Re: Komunální politika v Praze
Měl jsem na mysli především výstavbu nových komunikací. Nestaví se nyní vůbec nic. A ani co se týče rekonstrukcí se toho moc neděje, s výjimkou začátku reko Barranďáku, Výstavba metra D teprve začala a i tu chtěli blázniví Piráti stopnout, protože Děripaska má 20 procent Strabagu .... Naštěstí jim to někdo rozmluvil. Tramvaje spíše symbolicky (asi kilometr na Barrandově) , o trolejbusech nic nevím (nespletl jste se ?). Je toho zoufale málo. Skoro nic.
Re: Komunální politika v Praze
Ty kilometry tam jsou čtyři a taky se staví na Libuši, otevřel se kousek na Pankráci a připravuje se Dědina. Zároveň se připravují další projekty, z těch kriticky důležitých přinejmenším kolem Václavského náměstí.Lynx píše:Tramvaje spíše symbolicky (asi kilometr na Barrandově)
https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/pr ... 102110_tilLynx píše:trolejbusech nic nevím (nespletl jste se ?).
Re: Komunální politika v Praze
Blázniví Piráti chtěli stopnout metro... to je veselé Já bych zde rád poukázal na jistého všehoschopného klauna jménem Ondřej Prokop, který byl ohledně Strabagu slyšet asi nejvíc... a pirát to není. To ať máme tu paletu politických názorů kompletní.
https://www.prahain.cz/politika/ondrej- ... rKgc7vdkHg
https://www.facebook.com/page/197010357 ... ?q=strabag
Pobavil mě jakýsi videoklip, kde Filharmonii vydává za svůj úspěch koalice SPOLU, v čele se stranou zahřívající opoziční lavice... to jen pro ty, kteří by snad doufali, že jiné politické vedení tam třeba postaví něco víc autíčkového.
https://www.prahain.cz/politika/ondrej- ... rKgc7vdkHg
https://www.facebook.com/page/197010357 ... ?q=strabag
Pobavil mě jakýsi videoklip, kde Filharmonii vydává za svůj úspěch koalice SPOLU, v čele se stranou zahřívající opoziční lavice... to jen pro ty, kteří by snad doufali, že jiné politické vedení tam třeba postaví něco víc autíčkového.
Re: Komunální politika v Praze
Mě to vůbec veselý nepřipadá. Modlil jsem se, aby jim to nevyšlo. Piráti a Praha sobě to totiž chtěli opravdu stopnout a žádali po vládě, aby jim k tomu dala nástroje, viz například zde:ElWapp píše:Blázniví Piráti chtěli stopnout metro... to je veselé
Peníze za metro D získá i Putinův oligarcha. Hřib žádá vládu, aby zasáhla
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/doma ... hla-193726
Marně se snažíte odvést pozornost od Pirátů k nějakému opozičnímu politikovi, co o ničem nerozhoduje. Piráti a Praha sobě bohužel vládnou Praze a chtěli tu stavbu reálně zastavit. Nezastavili jí dle jejich slov jen kvůli tomu, že k tomu neměli legální nástroje a žádali vládu, aby jim je dala - tj. aby Děripasku dala na sankční seznam. Což se naštěstí nestalo.ElWapp píše:Blázniví Piráti chtěli stopnout metro... to je veselé Já bych zde rád poukázal na jistého všehoschopného klauna jménem Ondřej Prokop, který byl ohledně Strabagu slyšet asi nejvíc... a pirát to není.
Takže být to na Pirátech a Šajnhérovi, tak se ani to metro nezačalo stavět.
Děkuji za odkaz na trolejbusy, už jsem o tom taky četl a zapoměl jsem.ML90 píše:Ty kilometry tam jsou čtyři ....
A taky díky za potvrzení, že i v tramvajové výstavbě jsou kladné počiny této pražské vlády naprosto nicotné (stejně jako ve všech ostatních oblastech). Nestaví se skoro nic.
Re: Komunální politika v Praze
Ještě k těm tramvajím - ukázalo se, že si to pamatuji dobře, ten kilometr trati je jeden jediný.ML90 píše:Ty kilometry tam jsou čtyři......lLynx píše:Tramvaje spíše symbolicky (asi kilometr na Barrandově)
Ty kilometry jsou čtyři jedině v případě, když počítáte koleje v obou směrech a každou kolej zvlášť
Že se nestydíte člověče, argumentovat takhle falešně ....
https://mapy.cz/s/hucufakena
https://www.prazskypatriot.cz/z-barrand ... do-holyne/
Re: Komunální politika v Praze
No, nechci se o tom hadat, treba to opravdu rekli, ale v odkazovanem clanku nic o zastaveni stavby neni, je tam primo citace Hriba, ktery jen chce zajistit, aby finance nesoputovaly k Deripaskovi (zprisnenim sankci). To ze zakazku nejde zrusit tam vidim jen jako konstatovani faktu a vysvetleni, ze toto jednoduche reseni pouzit nelze, nikoliv jako zamer.
Ano, pan Prokop o nicem nerozhoduje, jelikoz toho casu sedi v opozici. A doufejme, ze tomu tak zustane.
Ano, pan Prokop o nicem nerozhoduje, jelikoz toho casu sedi v opozici. A doufejme, ze tomu tak zustane.
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
okruh je potřeba pro úplný sluníčkový svět
magistrálu zatím omezíme cyklopruhy, přechody, semafory
ale až bude okruh, můžeme udělat nejprve mýto, případně ty SUDÉ a LICHÉ dny
a pak bus pruhy, cyklopruhy, gay pruhy....
magistrálu zatím omezíme cyklopruhy, přechody, semafory
ale až bude okruh, můžeme udělat nejprve mýto, případně ty SUDÉ a LICHÉ dny
a pak bus pruhy, cyklopruhy, gay pruhy....
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Pelc-Tyrolka - Balabenka - Štěrboholská radiála
Ale garantem dopravy u Pirátů je přece nám dobře známá Gabriela Lněničková - dlouholetá odpůrkyně SOKP 518 na Suchdole, původně SOS Suchdol, nyní Piráti, samozřejmě i ve sdružení Rozumná dopravy a další aktivity.- Tam se není co divit.