Komunální politika v Praze
Re: Komunální politika v Praze
Omlouvám se, šlo o Basilejské ne Malešické náměstí. A ano, ta parkovací místa, to je úplně to samé. Mně na tom asi úplně nejvíc vadí, že se pruhy i parkovací místa na povrchu ubírají bez náhrady v podobě kapacitních komunikací a podzemních parkovacích míst.
Re: Komunální politika v Praze
Na Basilejském náměstí pruhy zůstávají, ale ve směru od severu bude levý jen odbočovací na Malešickou.
Re: Komunální politika v Praze
1) Železnice do Kladna s odbočkou na Letiště je státní investice.pivko píše: Jinak for the record: Samozřejmě, že Praha potřebuje jak investice do silniční infrastruktury, tak do VHD. To myslím nikdo nezpochybňuje - nicméně i zde se lze jen dotázat, jak se třeba za 4 leté v
vlády současné koalice pohnulo s další letitou ostudou Prahy a to je absence kolejové dopravy na letiště...
2) Praha i dotčené městské části s tím hýbou jak jen to jde, už je téměř vše naprojektováno, řeší se detaily. 1.etapa je dokonce hotová (ano, Negrellák). Je to jen a jen na státu jak s tím pohne a nezabrání mu v tom ani účelově založené občanské sdružení bývalého politika za ANO, horlivého propagátora jízdy autem.
Re: Komunální politika v Praze
looki o které občanské sdružení a kterého politika jde ? díky
Re: Komunální politika v Praze
Jen bych si dovolil připomenout, že ideálním kolejovým spojením na letiště by bylo prodloužení trasy metra A, jak se to kdysi plánovalo za Béma (jako "Chalupoida" s větví do Řep by se to IMHO určitě "uživilo"). Kdyby to jeho následovníci (samozřejmě počínaje Svobodou) nezarazili, nejspíš už se tam dneska dalo jezdit...looki píše:1) Železnice do Kladna s odbočkou na Letiště je státní investice.pivko píše:... nicméně i zde se lze jen dotázat, jak se třeba za 4 leté v
vlády současné koalice pohnulo s další letitou ostudou Prahy a to je absence kolejové dopravy na letiště...
2) Praha i dotčené městské části s tím hýbou jak jen to jde, už je téměř vše naprojektováno, řeší se detaily. 1.etapa je dokonce hotová (ano, Negrellák). Je to jen a jen na státu jak s tím pohne a nezabrání mu v tom ani účelově založené občanské sdružení bývalého politika za ANO, horlivého propagátora jízdy autem.
Re: Komunální politika v Praze
Dopravní špička na letiště je potřeba v kapacitě jeden bus za 5 minut. Mimo špičku méně, metro by vozilo vzduch a nejezdí v noci.Standa píše:Jen bych si dovolil připomenout, že ideálním kolejovým spojením na letiště by bylo prodloužení trasy metra A, jak se to kdysi plánovalo za Béma (jako "Chalupoida" s větví do Řep by se to IMHO určitě "uživilo"). Kdyby to jeho následovníci (samozřejmě počínaje Svobodou) nezarazili, nejspíš už se tam dneska dalo jezdit...
Ideálním kolejovým spojením je vlak v intervalu 15 minut, který má kapacitu 2-3 vagóny.
Co se týče budoucna, tak samozřejmě by byla nejlepší dvoukolejná trať z letiště až na Masaryčku. Nicméně kdyby se jen nahradil bus 119 vlakem Veleslavín - Kladno s odbočkou na letiště (průjezdná zastávka) a nahradil se bus AE z hlaváku nějakým nízkokapacitním vlakem z hlaváku v intervalu 30 minut a jízdní dobou 45 minut přes Semmering, tak to také fungovat bude.
Re: Komunální politika v Praze
Na to jsou rozdilne pohledy. Znamy bydli na Kladne. Bus do Prahy mu stavi před barakem. Sedne do nej, odveze se na metro a za chvili je na Zelivskeho. Nejake rychlodrahy se zrejme nedozije ale KDYBY ted fungovala, tak by musel zase na bus, popojet nekam na Kladno na nadrazi, presednout na vlak (co stejne budou muset na uzemi Prahy zakopat pod zem jako metro), tim se dohrkat na Veleslavin a tam prestoupit na metro. Pridana hodnota rychlodrahy nula. Pokracovani metra by obsloužilo další velka sidliste (Repy, Dedina), bus terminal a P+R na Sestce a letiste, kde samo o sobe pracuje asi 20t lidi. Argument „klikatosti“ je zcestny, to resi jen na ÚV Šotoklubu, v noci se stejne neleta a metro mohlo uz davno jezdit.
Re: Komunální politika v Praze
Ono je ale asi snazsi sehnat jednoho strojvedouciho nez patnact ridicu autobusu. Pro nedostatek personalu se spoje v PID rusi snad denne.
Re: Komunální politika v Praze
Z vlastní předkovidové zkušenosti mám zjištěno, že první i druhé metro na áčku bývá docela plné a skoro všichni přesedají na Veleslavíně na 119 (k prvnímu dokonce nasazovaly DP rovnou dva autobusy), pak to už asi bude slabší. Proto by muselo metro na letiště fungovat v kombinaci s nějakou další větví, což je u nás dost zavrhované a odpor pracovníků metra vyvolávající řešení . Tady se přímo nabízí sídliště Řepy s případným prodloužením až na Zličín (nebo dokonce až za Zličín jako alternativa ke zvažovanému větvení béčka za Stodůlkami). Mohl by z toho pro letiště vyjít interval cca 8 min. ve špičce (každá třetí souprava) a cca 10-15 min. mimo špičku (každá druhá souprava) s poněkud odvážnou možností pokračování směrem na Kladno (vozy na áčku umí jezdit i mimo tunel ). Škoda, že se ani za Béma příliš neuvažovalo o možnosti větvení hned za Veleslavínem, takže dnes už se to tam přidělat nedá. Každopádně už je to v rovině sci-fi, teď to vypadá na mnohem dražší železniční řešení - ovšem z pohledu cestujícího pořád lepší, než 119, a z pohledu Prahy ideální přehození problému na SprŽel, tedy na stát...Anonym píše:...Dopravní špička na letiště je potřeba v kapacitě jeden bus za 5 minut. Mimo špičku méně, metro by vozilo vzduch a nejezdí v noci.
Ideálním kolejovým spojením je vlak v intervalu 15 minut, který má kapacitu 2-3 vagóny.
Co se týče budoucna, tak samozřejmě by byla nejlepší dvoukolejná trať z letiště až na Masaryčku. Nicméně kdyby se jen nahradil bus 119 vlakem Veleslavín - Kladno s odbočkou na letiště (průjezdná zastávka) a nahradil se bus AE z hlaváku nějakým nízkokapacitním vlakem z hlaváku v intervalu 30 minut a jízdní dobou 45 minut přes Semmering, tak to také fungovat bude.
Re: Komunální politika v Praze
Sice přehozeno na Prahu, ale ani za 10 let to jezdit nebude. Bohužel...