Komunální politika v Praze
Re: Komunální politika v Praze
já bych SOR tak nepodceňoval
je to jako s "polskými" potravinami
co si zákazník objedná , to dostane
aspoň je konkurence pro nedaleké IVECO
a že si přetahují lidi, jo to k tomu patří
a že se iveco chtělo stáhnout z čech, když neprodají do Prahy, no ať jdou
už tu přeci není socialismus ( tedy alespoň oficiálně )
je to jako s "polskými" potravinami
co si zákazník objedná , to dostane
aspoň je konkurence pro nedaleké IVECO
a že si přetahují lidi, jo to k tomu patří
a že se iveco chtělo stáhnout z čech, když neprodají do Prahy, no ať jdou
už tu přeci není socialismus ( tedy alespoň oficiálně )
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Komunální politika v Praze
Me je ta firma a znacka autobusu taky ukradena. At si vyrabeji, co chteji. Neprijde mi ale fer, ze tyto vozy kupuje a provozuje DP v hlavnim meste. To neni autobus, ktery by mel v soucasnosti pritahnout do MHD nove cestujici.
Konkretni veci, co mi vadi - usporadani interieru, hluk, pouzite materialy, design, chybejici klimatizace. Vsechno to pusobi sockou - preprava dobytka na kratke vzdalenosti, zadna pohodlna sluzba pro obyvatele.
Konkretni veci, co mi vadi - usporadani interieru, hluk, pouzite materialy, design, chybejici klimatizace. Vsechno to pusobi sockou - preprava dobytka na kratke vzdalenosti, zadna pohodlna sluzba pro obyvatele.
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
Re: Komunální politika v Praze
Naprostý souhlas, v té Varšavě začaly jezdit první klimatizované tramvaje v roce 2007 a už v roce 2014 hlásili, že mají 68 % klimatizovaných autobusů a 39 % tramvají. Pamatuju si na řeči o tom, jak je to přece zbytečné, protože se pořád otevírají dveře. A není to zdaleka jenom v tomhle. Ve Varšavě člověk pohodlně dojede z centra za 20 minut vlakem na letiště (platí normální lístek jako na každou jinou mhd). Stejně tak jede vlak na druhé varšavské letiště Modlin, na letiště v Krakově nebo Gdaňsku. A v takové Sofii jede z letiště metro, které je taky v centru za 20 minut. Nemluvě třeba o stavbách dálničních okruhů. V těhle věcech prostě Praze brutálně ujel vlak.Trupman píše:kdyby klimatizace byla zalezitost stari vozu, tak ji maji vsechny 14T, i prvni serie 15T i T3R.PLF (ac tak nevypadaji, jsou to nove vozy). Bohuzel, ze tu chybi, rozhodne neni dusledek veku vozu, ale mentality
Re: Komunální politika v Praze
No tak v Praze zacali v roce 2007 jezdit prvni skleniky na koleckach. V lete bylo hned jasne, ze to bude chtit vetsi okna, nebo klimaztiazci. Nakonec to trvalo jen do roku 2014 nez se objevily prvni dva vozy s klimatizaci . Skoro jak v Polsku, ne?
Re: Komunální politika v Praze
No možná dávají, ale automaty berou jen kov. Pokud chce koupit dražší lístky, tak je to dost problém.jozka píše: Jinak k tem velkym banknocetlim dve poznamky... ony jeste nejake bankomaty nedavaji na vyber v jakych bankovkach to chci? A schvalne, zkuste nekde na zapade vytahnout pri placeni na pumpe v obchode petiset euro, kterym vas pocastovali v bance pri vymene. Budou se na vas tvarit stejne, jako kdyz na ne vytahnete pistoli a casto budete mit smolika. Pred par lety jsem ji takhle jednou protahl supermarketem a tremi benzinkami ve FR a D. Dovezl jsem ji domu.
Re: Komunální politika v Praze
Nejsem tedy žádný znalec peněžních automatů, ale udělat automaty i na bankovky by snad neměl být až takový problém. Například na parkovišti ZOO Praha jsou automaty, které berou bankovky a nepochybně se najdou i jinde. Zároveň se dá v těchto automatech platit kartou a to i bezdotykově. Pokud DPP pořád lpí na mincích, tak je to trestuhodné.
Re: Komunální politika v Praze
Dpp nelpí, nově se už instalují automaty na karty... automaty na bankovky mají smysl tam, kde se těch lístků kupuje hodně (doplňování, vybírání hotovosti, obsluha, servis), větší poruchovost... není to záležitost na každý roh a do každého vozidla. Pokud vím tak na hlavním nádraží a na letišti automaty bankovky berou, do budoucna se půjde cestou platebních karet.
Re: Komunální politika v Praze
...brždění čehokoliv, to by pražským politikům šlo..
S metrem D je čas zatáhnout za brzdu, míní Marvanová
https://www.novinky.cz/domaci/477277-s- ... anova.html
S metrem D je čas zatáhnout za brzdu, míní Marvanová
https://www.novinky.cz/domaci/477277-s- ... anova.html
Re: Komunální politika v Praze
Brždění projektu vidím nerad, ale jakýkoliv společný podnik státu (obce) propojený se soukromým sektorem ovšem taky. To je v našich podmínkách prakticky vždy nehorázná zlodějna na úkor státu. Takže teď babo Marvanová raď, co s tím. Každopádně příprava jakéhokoliv projektu jde současné pražské politicko-úřednické garnituře jako psovi pastva. Metro D se mělo stavět už cca před 5 lety a pořád je to ve fázi, začne se za "x" až se vyřeší pozemky,. To x bývá obvykle tak dva roky a nelepší se to.
Re: Komunální politika v Praze
Metro D se mělo stavět ještě před prodloužením A, jenže přišla Bémova parta s heslem nechceme rychlodráhu ale metro a vše bylo jinak, i změna ÚP pro Chalupoidu byla hned stejně jako předtím na C. D se oddalovalo "zkoumáním" různého typu vozů, radní Steiner by mohl vyprávět, kolik za studie lehkého metra a kratších souprav vyletělo peněz oknem. Až se po tomto "usilovném bádání" došlo do původního stavu Jinak souhlasím s tím, že navržený podnik je v podstatě tunel, který ani jiný význam nemá. Na metro je potřeba minimum pozemků, které lze vykoupit i jinak než honěním peněz přes podnik, nad kterým město ani nebude mít většinovou kontrolu. Pro A i C to bez problémů šlo. To, že si na D někdo potřebuje zhodnotit pozemky, by nemělo být důvodem. Uvidíme, co se jim ještě povede zašantročit, poslední zasedání zastupitelstva týden po volbách bývá "nejvýživnější"
Nedovedu si představit, že by takto postupovalo ŘSD. Navíc obce mohou vykupovat pozemky ještě před ÚR (takže většina už mohla být dávno Prahy), jinde takto obce ŘSD občas pomáhají. Ale v Praze to prý nejde...
Nedovedu si představit, že by takto postupovalo ŘSD. Navíc obce mohou vykupovat pozemky ještě před ÚR (takže většina už mohla být dávno Prahy), jinde takto obce ŘSD občas pomáhají. Ale v Praze to prý nejde...
Re: Komunální politika v Praze
Na druhou stranu, pokud zvážíme trasování, které žije v dávno zmizelých sedmdesátých letech a ne v realitě 21. století, je dobře, že se nestaví. Vždyť D míjí prakticky všechna sídliště i největší koncentraci kanceláří, zato bohatě obslouží čtvrť rodinných domů a autoservis...
Re: Komunální politika v Praze
S tím si dovolím nesouhlasit, kousek od plánované trasy jsem bydlel a je to tam fakt hodně potřeba, třeba sídliště Krč nebo Písnice zrovna malá nejsou. Navíc se v tomhle směru vytvořil hodně hustě obydlený trojúhelník Vestec-Jesenice-Dolní Břežany kam už jezdí jenom příměstské autobusy. Určitě to pak bude chtít udělat větev přes Novodvorskou do Modřan, ale když se teď postaví tramvaj na Pavlíkovu, tak to zatím bude vcelku stačit, tím spíš že Modřany mají už teď díky tramvaji dobrou dopravu do centra a Novodvorská má taky alternativu přes Braník na tramvaj nebo dál na Smícháč.
Re: Komunální politika v Praze
... kalí vodu, předsedo, kalí vodu...
Dovolil jsem si použít citát z nesmrtelného filmu proto, že to je jediné, co na vyjádření paní Marvanové sedí a nemusím být sprostý. Možná by nám měla politická vlašťovka prozradit, jak se promítá do jejího politického názoru "Nestavět metro D" zájmy jejích spolustraníků ohledně dotčených pozemků pro výstavbu... že...
Jinak je to docela chytrá ženská, takže nevěřím tomu, že by náhle uvěřila alternativním možnostem přepravy po Praze v podobě bikesharingu, ekologických rikš a v dopravní špičce podpořených parním katapultem... (pára samozřejmě z ekologických peletek) a chtěla tímto způsobem obstrukčně blokovat potřebnou stavbu. Jenom nemůže kousnout, že PENTA dlouhodbě dělá na TOPku dlouhý nos....
Dovolil jsem si použít citát z nesmrtelného filmu proto, že to je jediné, co na vyjádření paní Marvanové sedí a nemusím být sprostý. Možná by nám měla politická vlašťovka prozradit, jak se promítá do jejího politického názoru "Nestavět metro D" zájmy jejích spolustraníků ohledně dotčených pozemků pro výstavbu... že...
Jinak je to docela chytrá ženská, takže nevěřím tomu, že by náhle uvěřila alternativním možnostem přepravy po Praze v podobě bikesharingu, ekologických rikš a v dopravní špičce podpořených parním katapultem... (pára samozřejmě z ekologických peletek) a chtěla tímto způsobem obstrukčně blokovat potřebnou stavbu. Jenom nemůže kousnout, že PENTA dlouhodbě dělá na TOPku dlouhý nos....
Re: Komunální politika v Praze
Ona sice působí paní M. na pohled inteligentně, ale kolega, který s ní osobně jednal ohledně pádu římsy na Letné, ke kterému se co by právnička přimotala o ní pak následně nepoužil už jiné slovo než pí.a a to je to přitom jinak slušný seriozní starší pán. Tam se jednalo o to, že upadla římsa jednoho letenského činžovního domu, která byla totálně promočená od děravé střechy, dokonce tam měli na půdě technické řešení jako od Pata a Mata tj,. dětský nafukovací bazének, který část té vody zachytával ale i tak jim to teklo po zdech a po římse. Ale paní M. si stejně nechtěla nechat vymluvit, že za to beztak může ražba tunelu Blanka Ono zdání někdy klame a v osobním kontaktu někteří nemile a jiní zas třeba mile překvapí ...
Re: Komunální politika v Praze
Takže vlastně má pravdu a Praha připravila Pentě kšeft na míru:-)Michal R píše:Jenom nemůže kousnout, že PENTA dlouhodbě dělá na TOPku dlouhý nos....
Re: Komunální politika v Praze
- pokud je to tak jasný tunel ať podá trestní oznámení a požádá o předběžné opatření
- soukromý investor do toho půjde vždy za ziskem
- že tam Praha vloží pozemky za nějakou cenu atd.. Praha ty pozemky mohla využít posledních 30 let, neudělal nic, takže jaká je jejich cena?
- u jiných linek metra to šlo bez investora - fajn a co je výsledkem ? Stanice Střížkov - to jsou efektivně utracené peníze ?
- Penta se napakuje, OK, ale pokud tomu dá kvalitu jaku dala návrhu vedle Masaryčky, waltrovce atd jsem pro. Co nabízí město - hrůzy od metrostavu jako je stanice Černý most. Že se architekt napakoval na takové hrůze jako je ČM nikomu nevadí
Konečně by si lidé měli uvědomit, že buď soukromník vydělá - a na prostý lid něco zbude, nebo nebude nic.
Je to tvrdé, ale jinak to s těmi statisíci úředníky a strukturou tohoto státu nejde.
- soukromý investor do toho půjde vždy za ziskem
- že tam Praha vloží pozemky za nějakou cenu atd.. Praha ty pozemky mohla využít posledních 30 let, neudělal nic, takže jaká je jejich cena?
- u jiných linek metra to šlo bez investora - fajn a co je výsledkem ? Stanice Střížkov - to jsou efektivně utracené peníze ?
- Penta se napakuje, OK, ale pokud tomu dá kvalitu jaku dala návrhu vedle Masaryčky, waltrovce atd jsem pro. Co nabízí město - hrůzy od metrostavu jako je stanice Černý most. Že se architekt napakoval na takové hrůze jako je ČM nikomu nevadí
Konečně by si lidé měli uvědomit, že buď soukromník vydělá - a na prostý lid něco zbude, nebo nebude nic.
Je to tvrdé, ale jinak to s těmi statisíci úředníky a strukturou tohoto státu nejde.
Re: Komunální politika v Praze
To JirkaS:
Přiznávám, že do detailu kontrakt mezi HMP a Pentou neznám a myslím, že málokdo z nás ano. Nicméně z toho co je známé, tak došlo k odblokování patové situace, kdy vstup soukromého subjektu umožnil racionální rozjezd přípravy projektu metra D.
Správně kolega Musklin píše, že pokud má paní Marvanová jakékoliv relevantní informace o porušení zákona, měla by se obrátit na orgány činné v trestním řízení. Pokud ne, ale stále má pocit, že má k dispozici jiné a levnější řešení, tak proboha proč ho nepresentuje, měla na to tři roky...
A co se týká Penty, tak kuloární drby tvrdí, že je to odplata za to, že v posledních parlamentních volbách veřejně podpořili Robejškovo Realisty, namísto TOPky...
Netřeba za tím hledat přílišnou složitost, jsme přeci jen v Čechách.
Přiznávám, že do detailu kontrakt mezi HMP a Pentou neznám a myslím, že málokdo z nás ano. Nicméně z toho co je známé, tak došlo k odblokování patové situace, kdy vstup soukromého subjektu umožnil racionální rozjezd přípravy projektu metra D.
Správně kolega Musklin píše, že pokud má paní Marvanová jakékoliv relevantní informace o porušení zákona, měla by se obrátit na orgány činné v trestním řízení. Pokud ne, ale stále má pocit, že má k dispozici jiné a levnější řešení, tak proboha proč ho nepresentuje, měla na to tři roky...
A co se týká Penty, tak kuloární drby tvrdí, že je to odplata za to, že v posledních parlamentních volbách veřejně podpořili Robejškovo Realisty, namísto TOPky...
Netřeba za tím hledat přílišnou složitost, jsme přeci jen v Čechách.
Re: Komunální politika v Praze
Na Střížkově se naopak ušetřilo tím, že se vynechala stavba pater v jámě a stavba pavilonu nad tím. Místo toho je tam jen prosklená střecha. Předpokládalo se, že ta obchodní vybavenost, která měla být v podzemní pasáži a v tom pavilonu, bude v obchodním středisku sousedícím se stanicí, které vybuduje soukromý investor. Na to zatím nedošlo.musklin píše:- u jiných linek metra to šlo bez investora - fajn a co je výsledkem ? Stanice Střížkov - to jsou efektivně utracené peníze ?
...
hrůzy od metrostavu jako je stanice Černý most. Že se architekt napakoval na takové hrůze jako je ČM nikomu nevadí
Za stav ČM může město, když seškrtalo investici na naprosté minimum. Takže chybí obložení holého betonu a z nástavby je jen skleník nadchodu. Ani ty ručičky na hodiny v průčelí tam nedali, aby se ušetřilo Aspoň ten most byl dodatečně obložen.
Hlášky o pakování architekta si prosím ušetřete, on to zadarmo dělat nebude.
Re: Komunální politika v Praze
Plácáte.
Střížkov má naprosto zbytečnou střechu, která negeneruje žádné CF---> měla tam být rovna střecha (levnější) nebo obchody (generující CF).
ČM není o úsporách, ale o naprosto dementní dispozici, schodech, adekvátním nenapojení na kumunikace (musel se dodělávat semafor aby se autobusy vůbec dostaly z parkoviště), z K+R hrozí každé vyjetí nehodou, přitom vedle je široká cesta jen pro BUSy atd...
Architektovi rád zaplatím, ale ne za takové zmetky - a přesně toto nastane u D - koneckoncu aferky se soutěží na stanice metra D už to ukázala.
Střížkov má naprosto zbytečnou střechu, která negeneruje žádné CF---> měla tam být rovna střecha (levnější) nebo obchody (generující CF).
ČM není o úsporách, ale o naprosto dementní dispozici, schodech, adekvátním nenapojení na kumunikace (musel se dodělávat semafor aby se autobusy vůbec dostaly z parkoviště), z K+R hrozí každé vyjetí nehodou, přitom vedle je široká cesta jen pro BUSy atd...
Architektovi rád zaplatím, ale ne za takové zmetky - a přesně toto nastane u D - koneckoncu aferky se soutěží na stanice metra D už to ukázala.
Re: Komunální politika v Praze
Mě se ten "šváb" na Střížkově líbí. Podle mě to sídliště vylepšilo. Samozřejmě, že to stojí více peněz, ale v takových případech mi těch peněz líto není.
Re: Komunální politika v Praze
Slovo do pranice... co se estetiky tyce, Strizkov se mi libi, jak je to s ekonomikou si netroufam posoudit.
S vyjezdem z K+R na CM jsem problem nikdy nemel, staci nebyt dement (a taky ho nepotkat). Jako jsou treba ti, kdoz setri kroky a delaji si svuj K+R v pripojovaku. A to uz jsem zazil obrk*k*ta, ktery zastavil a nechal vystupovat lidi tady.
S vyjezdem z K+R na CM jsem problem nikdy nemel, staci nebyt dement (a taky ho nepotkat). Jako jsou treba ti, kdoz setri kroky a delaji si svuj K+R v pripojovaku. A to uz jsem zazil obrk*k*ta, ktery zastavil a nechal vystupovat lidi tady.
Re: Komunální politika v Praze
Skoro by se dalo říct, že ta patová situace se někomu velice hodila...Michal R píše:Nicméně z toho co je známé, tak došlo k odblokování patové situace, kdy vstup soukromého subjektu umožnil racionální rozjezd přípravy projektu metra D.
Ještě jednou. Dovede si někdo představit, že by takhle vykupovalo pozemky ŘSD?
Re: Komunální politika v Praze
ŘSD vykupuje pozemky, když má všechny papíry vyřízené. Metro D nemá všechna razítka a ještě dlouho mít nebude, tak se hledají jiné cesty. Konkrétně mu chybí status veřejně prospěšné stavby, takže majitelé pozemků mohou cenu šroubovat hodně vysoko nebo prostě říct ne.
Re: Komunální politika v Praze
Na druhou stranu obec může kupovat jakékoliv pozemky, pokud to odůvodní a rada odsouhlasí. Tím má proti ŘSD značně volnější ruce. Vzhledem k tomu, že se trasa až na stanici Thomayerova nemocnice nezměnila už 20 let, už dávno vykoupené být mohly...
A ještě k té architektuře - samozřejmě, že se tímto kšeftem architektura stanic metra nijak nezmění, protože by to znamenalo předělání dokumentace a nové schvalovací kolečko. Takže D bude opět od Metroprojektu...
A ještě k té architektuře - samozřejmě, že se tímto kšeftem architektura stanic metra nijak nezmění, protože by to znamenalo předělání dokumentace a nové schvalovací kolečko. Takže D bude opět od Metroprojektu...
Re: Komunální politika v Praze
K tomu Střížkovu si dovolím přidat slovo od architekta. Je to jeden z úplně prvních dílů, takže tam ještě pořádně neumí vystupovat na kameru, ale to co říká docela dává smysl. Podobně mimochodem hodnotí třeba tramvajovou trať na Barrandov.
https://www.stream.cz/gebrianvs/755693-gebrian-vs-metro
https://www.stream.cz/gebrianvs/755693-gebrian-vs-metro