Komunální politika v Praze
Re: Komunální politika v Praze
ANO a ČSSD chtějí podporu opozice. Až volby rozhodnou otázku Libeňského mostu
https://prazsky.denik.cz/zpravy_region/ ... 80518.html
Článek obecně celkem o ničem, ale zaujala mě tam jedna zmínka: "Hnutí zároveň zformulovalo 14 klíčových bodů, na které se chce do voleb soustředit. Slibuje například připravit architektonickou soutěž na most přes Vltavu pro severozápadní úsek obchvatu."
Sice nevím jak by to do voleb chtěli stihnout, ale těší mě že se v té věci snad bude něco dít...
https://prazsky.denik.cz/zpravy_region/ ... 80518.html
Článek obecně celkem o ničem, ale zaujala mě tam jedna zmínka: "Hnutí zároveň zformulovalo 14 klíčových bodů, na které se chce do voleb soustředit. Slibuje například připravit architektonickou soutěž na most přes Vltavu pro severozápadní úsek obchvatu."
Sice nevím jak by to do voleb chtěli stihnout, ale těší mě že se v té věci snad bude něco dít...
Re: Komunální politika v Praze
Arnika a Auto*Mat byly vyhozeny z pražských grantů
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpr ... starostove
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpr ... starostove
Potřeba jsou okruhy, radiály, metro i železnice. Kdo tvrdí, že se na něco z toho můžeme vykašlat, je extremista.
Re: Komunální politika v Praze
Super, vypadá to, že ODS bude zase volitelná !
Re: Komunální politika v Praze
Stále zůstává dost nevolitelných ksichtů, i Pavlík se vrátil do lůna strany. Podle mě jsou stejní jak komanči - nereformovatelní. Bohužel, protože program je jinak přijatelný...
Re: Komunální politika v Praze
Pro jednou se dá s Jirkou souhlasit. ODS není politické strana, ale mafie. Na tom je bohužel od počátku založena. Je totálně prorostlá korupčně-klientilistickými vazbami. Po odklonu od koryt se dostala k moci druhá liga odesáckých politiků a korupčníci se lepí jinam, ale jakmile se koryta pro ODS vrátí tak se vrátí všechno zpět. Všichni ti Janouškové, Rittigové a podobná taxikářsko-vekslácko-pasácká elita, jen se budou třeba jinak jmenovat.
Kromě toho, u žádné jiné strany není takový rozpor mezi rétorikou a reálnými činy. Nikdo jiný si tak nevytíral řiť se svými voliči, jako ODS. A reforma neproběhla žádná. Ani pokus o ní ..... Takže nic nenasvědčuje tomu, že by něco mělo změnit k lepšímu.
Kromě toho, u žádné jiné strany není takový rozpor mezi rétorikou a reálnými činy. Nikdo jiný si tak nevytíral řiť se svými voliči, jako ODS. A reforma neproběhla žádná. Ani pokus o ní ..... Takže nic nenasvědčuje tomu, že by něco mělo změnit k lepšímu.
Re: Komunální politika v Praze
AUTOsro píše:Arnika a Auto*Mat byly vyhozeny z pražských grantů
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpr ... starostove
Že tam slyším kvičet jako podsvinče Štěpánka a Kolínskou, tak to mi tedy docela udělalo radost. A jinak Plamínková se také zcela odkopala a jenom potvrzuje, co jsem zde o ní a o STAN v minulých měsících psal.
Re: Komunální politika v Praze
Hehe, tak tato zpráva mě přiměla vykročit dnes s veselou písní na rtech.
(Ktera mi zhorkcla v momentě, kdy jsem si uvědomil, ze zrejme az doted jsme si tu pakáž z daní každoročně platili).
(Ktera mi zhorkcla v momentě, kdy jsem si uvědomil, ze zrejme az doted jsme si tu pakáž z daní každoročně platili).
Re: Komunální politika v Praze
https://zpravy.aktualne.cz/regiony/prah ... f6b220ee8/
Tohle je jeden z důvodů, proč mám problém volit ODS a proč například na Praze 7 vyhrál do té doby naprosto neznámý Čižinský. Míra korupce už přesahovala všechny meze. Čižinský zase sice skvěle zarazil tyhle prohnilé korupčníky, takže už jim ječmének nekvete, ale na druhou stranu je zase v názorech na dopravu hodně zelený a tudíž hodně destruktivní. Já tedy budu volit na Praze 8, ale ani tam v nejmenším netuším koho na podzim vybrat.
Tohle je jeden z důvodů, proč mám problém volit ODS a proč například na Praze 7 vyhrál do té doby naprosto neznámý Čižinský. Míra korupce už přesahovala všechny meze. Čižinský zase sice skvěle zarazil tyhle prohnilé korupčníky, takže už jim ječmének nekvete, ale na druhou stranu je zase v názorech na dopravu hodně zelený a tudíž hodně destruktivní. Já tedy budu volit na Praze 8, ale ani tam v nejmenším netuším koho na podzim vybrat.
Re: Komunální politika v Praze
problém pana čižinského je, že si nevšiml, že je 4roky starostou
zvenku to vypadá, že je stále v opozici
zvenku to vypadá, že je stále v opozici
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Komunální politika v Praze
O ODS pro změnu něco kladného. Svobodu mám za slušného a schopného člověka a jednoho z posledních co se snažili v Praze stavět. S tím bych jako primátorem neměl problém.
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/polit ... 47ab5f122/
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/polit ... 47ab5f122/
Re: Komunální politika v Praze
tak ono se říkalo, že Bém byl psychiatr a politika byla na hlavu
po nástupu Svobody, jakožto gynekologa se radši neříkalo nic
po nástupu Svobody, jakožto gynekologa se radši neříkalo nic
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Komunální politika v Praze
Lynx: S ODS do značné míry souhlas. Problémem Prahy ovšem je, že vedení HMP disponuje rozpočtem v řádu mnoha desítek mld Kč, ze kterého je potenciálně možné "odklánět" stamiliony a má pravomoci regulovat byznys s tržbami v řádu desítek miliard (reality, development, hazard, atd.). Běžný občan ani nemá přehled o všech příspěvkovkách a projektech města. Proto je zákulisní tlak na všechny strany a hnutí, co mají potenciál k vládnutí na HMP obrovský. Pražští socani jsou na tom podle mě podobně, jako ODS, TOPka se rozložila sama v průběhu vládnutí, protože ten tlak vnitřně neustála (a slavný Tůma, co si vzal Prahu na triko raději utekl již po roce v zastupitelstvu), o lidovcích a Anofertu si iluze nedělám. Naopak věřím, že Zelení jsou vzhledem k proleznutí strany aktivismem vůči tomu celkem imunní, ovšem to vede také k neschopnosti se dohodnout a stavět. Zkrátka těžká volba mezi programem, kandidáty, korumpovatelností a výsledky.
Mnohem jednodušší je to na MČ, tam jsou pravomoce omezené, činnost srozumitelnější a tlaky poměrně malé.
Mnohem jednodušší je to na MČ, tam jsou pravomoce omezené, činnost srozumitelnější a tlaky poměrně malé.
Re: Komunální politika v Praze
Tak ČSSD v Praze dlouho vládla v koalici s ODS, dokonce si je ODS přizvala do pražské vlády i když nemusela a sama měla většinu. Zjevně si ODS chtěla pojistit jejich loajalitu, aby nedělali problémy a všechno hezky kryli společně. Takže jeden čas vlastně nebyla žádná opozice, která by něco kontrolovala. Jedině komouši, které zas nikdo nebral vážně kvůli jejich minulosti. Takže ODS a ČSSD v Praze dlouho byla jedna a ta samá mafiánská parta.
Tůma mě svého času taky naštval, to byla jiskřička naděje na lepší časy, ale utek od toho jako malej Jarda.
Co se týče MČ, tak nesdílím váš názor, že je to tam lepší. Shodou okolností jsem měl v poslední době možnost nahlédnout trochu do zákulisí a tam se ohledně přidělování zakázek zcela bezostyšně rozdělují procenta ze zakázek mezi jednotlivé úředníky a politiky co o tom rozhodují. Takže finanční měřítko je sice menší než na Magistrátu, ale kradení je tam mnohdy systémově organizované. Dost jsem přišel o iluze. Jakýkoliv ředitel, jakékoliv městem řízené organizace či její pobočky, se snaží hlavně nahrabat pro sebe a své známé. A mají na to mechanismy, jak to udělat.
Tůma mě svého času taky naštval, to byla jiskřička naděje na lepší časy, ale utek od toho jako malej Jarda.
Co se týče MČ, tak nesdílím váš názor, že je to tam lepší. Shodou okolností jsem měl v poslední době možnost nahlédnout trochu do zákulisí a tam se ohledně přidělování zakázek zcela bezostyšně rozdělují procenta ze zakázek mezi jednotlivé úředníky a politiky co o tom rozhodují. Takže finanční měřítko je sice menší než na Magistrátu, ale kradení je tam mnohdy systémově organizované. Dost jsem přišel o iluze. Jakýkoliv ředitel, jakékoliv městem řízené organizace či její pobočky, se snaží hlavně nahrabat pro sebe a své známé. A mají na to mechanismy, jak to udělat.
Re: Komunální politika v Praze
Lynx: Já netvrdím, že na MČ se "neodklání". Ale tamní politika je pro voliče, co má zájem to sledovat, mnohem přehlednější a srozumitelnější. Prostě že si tam (zejména u menších MČ) může vybrat aniž by řešil dilemata volby do zastupitelstva HMP. A přeci jen tam je odklánění na řádovostně jiné úrovni a může být i nápadnější.
Re: Komunální politika v Praze
Jakub Landovský, kandidát za ČSSD na primátora, nastiňuje plány. Z MHD udělá pojízdnou klubovnu pro bezdomovce a D0 na severu musí být zakopaný celý.
https://www.novinky.cz/domaci/475192-mh ... atora.html
https://www.novinky.cz/domaci/475192-mh ... atora.html
Re: Komunální politika v Praze
Já nevím kde se bere to přesvědčení, že když bude doprava levnější nebo zcela zdarma, tak že bude víc lidí jezdit MHD. Zajímal by mě reálný odborný odhad, o kolik procent víc lidí by MHD jezdilo a hlavně kolik z nich by vyměnilo auto za MHD ! Tipoval bych to na množství menší než malé (tedy u těch co přesednou aut). Jinak bezdomovců, feťáků a jiných sociálů by určitě jezdilo víc, to je fakt.
Re: Komunální politika v Praze
ODS byla poslední, za kým byly v Praze v oblasti dopravní infrastruktury vidět nějaké pozitivní výsledky. Proto mají můj hlas v nadcházejících komunálních volbách už jistý. Možná si akorát na Praze 3 zapanašuju a nechám něco Svobodným, už tam byli nyní a nedělali ostudu.
On ani ten Dolínek nebyl zase úplný magor - vrátil smysluplnou rychlost na část magistrály a současné nastavení parkovacích zón a jejich elektronizace také celkem dává smysl. Ale posun důležitých staveb nula, P+R naprosto nezvládnuté, úvahy o blbostech typu naflákání semaforů na magistrálu atd.
No a to s tou MHD je samozřejmě holý nesmysl, ve špičkách už teď leckde operuje na hranici kapacity. MHD zdarma to určitě nevyřeší, spíš je třeba prostě stavět. Konečně vyřešit dopravu na letiště, konečně metro D..., konečně ty nový tramvajový linky atd. atd.
On ani ten Dolínek nebyl zase úplný magor - vrátil smysluplnou rychlost na část magistrály a současné nastavení parkovacích zón a jejich elektronizace také celkem dává smysl. Ale posun důležitých staveb nula, P+R naprosto nezvládnuté, úvahy o blbostech typu naflákání semaforů na magistrálu atd.
No a to s tou MHD je samozřejmě holý nesmysl, ve špičkách už teď leckde operuje na hranici kapacity. MHD zdarma to určitě nevyřeší, spíš je třeba prostě stavět. Konečně vyřešit dopravu na letiště, konečně metro D..., konečně ty nový tramvajový linky atd. atd.
Re: Komunální politika v Praze
Lynx: Socanská klasika. Když vidí úspory na účtu, mají pocit, že je musí rozfofrovat za volební období. A protože neumějí připravit investice, rozfofrují je na rozhazování v provozu, neboli kupováním voličů za vše zdarma.
MHD zdarma může dávat smysl třeba v tom Frýdku-Místku, kde mají akorát autobusy a kde jsou nákladově někde úplně jinde.
Jak píše pivko, problém je právě v kapacitě ve špičkách. Když ještě naženete do MHD více smradlavých individuí, může to naopak určitou část cestujících vyhnat do auta. Prostě ty lidi, které potřebujeme dostat z aut do MHD nepřetáhne MHD zdarma, ale vyšší komfort, vyšší četnost spojů, kratší jízdní doba, méně přestupů, lepší spojení z A do B, apod. Těžko si ale představit, že někdo, kdo dává denně 100-300 Kč za jízdu autem by jezdil MHD, kdyby ho to stálo místo 64 Kč 0 Kč.
MHD zdarma může dávat smysl třeba v tom Frýdku-Místku, kde mají akorát autobusy a kde jsou nákladově někde úplně jinde.
Jak píše pivko, problém je právě v kapacitě ve špičkách. Když ještě naženete do MHD více smradlavých individuí, může to naopak určitou část cestujících vyhnat do auta. Prostě ty lidi, které potřebujeme dostat z aut do MHD nepřetáhne MHD zdarma, ale vyšší komfort, vyšší četnost spojů, kratší jízdní doba, méně přestupů, lepší spojení z A do B, apod. Těžko si ale představit, že někdo, kdo dává denně 100-300 Kč za jízdu autem by jezdil MHD, kdyby ho to stálo místo 64 Kč 0 Kč.
Re: Komunální politika v Praze
Gejza: V tom máš pravdu. Mě by nalákolo k většímu využití MHD jenom kvalita nabízených služeb, četnost spojů a lepší provázanost a ne, že o víkendu jezdí tramvaje po 20 minutách, jistou dobu mi co měsíc jezdila pod okny nová linka (díky optimalizaci linek) a večer metro po 10 minutách?
Na toto já slyším, a ne na MHD zadarmo. Já si ji klidně zaplatím, také že to dělám, ale chci za to kvalitu a přiměřenou rychlost.
Na toto já slyším, a ne na MHD zadarmo. Já si ji klidně zaplatím, také že to dělám, ale chci za to kvalitu a přiměřenou rychlost.
Zdržuji se hlavně jižně od Dunaje, ale rád se podívám i na severní břeh a sem tam i na západ od Rýna.
Re: Komunální politika v Praze
mě by do MHD nalákalo ...
třeba možnost platit kartou na místě
ne nějaký pos*... SMSky
když to může fungovat v Ostravě ( nebyl jsem tam, ale líčil mi to kolega ), tak proč sakra ne v Praze
když jsme před 3mi lety jeli kamarádovi na promoci, tak pro 3lidi je to z ČM jako vykrást kasičku v kostele
takovejch drobnejch jsem dlouho neměl
zpátky už lepší, protože na Národní byl automat, kde šlo platit kartou
naprosto netuším, jak to funguje na letišti, ale představa turisty, co hledá kde vymění E za nějaký kovový peníze, aby si koupil lístek na autobus do města....
to už je lepší se nechat okrást od Áček
( v sobotu přiletěl kamarád z dovolené a FairPlac mu řekl 800, tak si zavolal přes dispečink a stálo ho to 450,- )
třeba možnost platit kartou na místě
ne nějaký pos*... SMSky
když to může fungovat v Ostravě ( nebyl jsem tam, ale líčil mi to kolega ), tak proč sakra ne v Praze
když jsme před 3mi lety jeli kamarádovi na promoci, tak pro 3lidi je to z ČM jako vykrást kasičku v kostele
takovejch drobnejch jsem dlouho neměl
zpátky už lepší, protože na Národní byl automat, kde šlo platit kartou
naprosto netuším, jak to funguje na letišti, ale představa turisty, co hledá kde vymění E za nějaký kovový peníze, aby si koupil lístek na autobus do města....
to už je lepší se nechat okrást od Áček
( v sobotu přiletěl kamarád z dovolené a FairPlac mu řekl 800, tak si zavolal přes dispečink a stálo ho to 450,- )
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Komunální politika v Praze
Na letisti se chodi do McDonaldu. Worst exchange places at Prague airport.Mike píše:naprosto netuším, jak to funguje na letišti
Jinak je to na . Za 1. nikdo nema zadnou vizi na 50 a vice let. A kdyz uz, tak je to nejaka blbost, kdy zatimco treba ve Vidni a Berline nadrazi spojuji, u nas bychom si meli postavit treti (Praha - Opera). Za 2. je to pak neschopnost resit drobne problemy, kde by slo za malo penez udelat hodne muziky. Staci si proklikat odkazy z videa, nebo se podivat treba na Gebrian vs.
Misto toho se nam predkladaj jako nejvetsi uspech chytre lavicky za miliony. A vizi na 50 let predstavuje idea, ze se postavi P+R na kraji Prahy. Pro 300 vozidel.
To, ze si nekdo muze myslet, ze 3500 Kc za rok odrazuje nekoho, kdo plati stejnou castku mesicne za provoz auta, od jeho pouzivani, to uz je uplne mimo. Ten snad auto ani mit nemuze, nebo mu ho jste platej rodice.
Re: Komunální politika v Praze
Hlavně MHD je ve špičkách, kdy by chtěli ty lidi přilákat, na hranici kapacity. A je rozdíl jet plným autobusem bez klimatizace a klimatizovaným autem. I když klimatizovaná tramvaj byla fajn.
Re: Komunální politika v Praze
Vždyť je to jasný jak facka. Já jezdím každý den z Jarova do centra. MHD to pod půl hodiny nedá nikdy, navíc devítka bývá plná i ty autobusy směrem dolů bývají plné a cesta nic moc zážitek. Auto to po Koněvce dávalo za 15 minut i ve špiččce, teď přes Karlín tak 20-25 minut, někdy i méně, přes Vinohrady spíše půl hodiny. Takže auto pořád jasná volba.
Ale kdyby na Chmelnici bylo metro jak je v plánu, tak bych v životě autem nejezdil. Časově to bude stejný, nemusím řešit parkování a po práci si můžu zajít na pivo aniž bych musel řešit odvoz.
Ale kdyby na Chmelnici bylo metro jak je v plánu, tak bych v životě autem nejezdil. Časově to bude stejný, nemusím řešit parkování a po práci si můžu zajít na pivo aniž bych musel řešit odvoz.
Re: Komunální politika v Praze
tak to je jasný, pro koho je ta cyklostezka
žádný auto, ani MHD
ty máš jezdit na kole
žádný auto, ani MHD
ty máš jezdit na kole
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Komunální politika v Praze
pivko: No ono to metro D na Chmelnici je provozně-ekonomicky na hraně (nebo spíše pod). Nestačila by vám třeba nějaká vylepšená tramvajová linka, co by využila koridor vlečky na nákladové nádraží a obešla by Seifertovu nějakým tunelem?
Metro je provozně hrozně drahý a pokud nenahradí relaci, kde je kapacitně co minutu potřeba nějaký spoj, tak nedává ekonomicky smysl (resp. enormně navýší provozní ztrátu). Ale každopádně je lepší doplácet na metro, než na jízdné zdarma...
Metro je provozně hrozně drahý a pokud nenahradí relaci, kde je kapacitně co minutu potřeba nějaký spoj, tak nedává ekonomicky smysl (resp. enormně navýší provozní ztrátu). Ale každopádně je lepší doplácet na metro, než na jízdné zdarma...