Stránka 1 z 1

Rozložení výstavby a investic v rámci ČR- OT z I/11

Napsal: 18.5.2015 8:29:56
od rumpeak
martini píše:Já Vám nevím, na Ostravsku je takové množství nedělených čtyřpruhů, jako nikde v republice jak na I. tak na II. třídách a vy si tady pořád jenom stěžujete...
Je velice úsměvné, když to napíše někdo z Kladna, které jako relativně nevýznamné regionální sídlo je napojeno 2 dálnicemi (v současné terminologii silnicemi pro motorová vozidla). Ostravsko jako druhá největší aglomerace po Praze si prostě nárokuje stejné finanční prostředky na obyvatele jako na infrastrukturu dostává Praha. A je jedno, jestli jdou ze státního rozpočtu přímo přes ŘSD nebo oklikou přes rozpočet Prahy (který je pumpován z toho státního úplně jinými korunami na hlavu než v ostatních regionech ČR) - ze kterého se staví třeba Blanka nebo metro. Že m2 vykoupení pozemku stojí v Praze 2000 je problém Prahy, finanční prostředky na hlavu mají dostat stejné. V dlouhodobém horizontu samozřejmě chceme, aby se hlavním městem ČR stala Ostrava pro mnohem větší rozvojový potenciál.

Re: I/11 Prodloužená Rudná - Mokré Lazce - Obchvat Opavy

Napsal: 18.5.2015 9:32:09
od dvs
Proč vytrháváte z kontextu 6 let starý příspěvek martiniho a odpovídáte na něj zcela jinak než před lety?

Re: I/11 Prodloužená Rudná - Mokré Lazce - Obchvat Opavy

Napsal: 21.5.2015 10:22:55
od Speedy Gonzales
rumpeak píše:
martini píše:Já Vám nevím, na Ostravsku je takové množství nedělených čtyřpruhů, jako nikde v republice jak na I. tak na II. třídách a vy si tady pořád jenom stěžujete...
Je velice úsměvné, když to napíše někdo z Kladna, které jako relativně nevýznamné regionální sídlo je napojeno 2 dálnicemi (v současné terminologii silnicemi pro motorová vozidla). Ostravsko jako druhá největší aglomerace po Praze ...
Je velice úsměvné, když to napíše někdo z Ostravska, které jako bývalé "ocelové srdce republiky" již tři dekády hospodářsky upadá (a obrat k lepšímu je v nedozírnu), ale přesto má ze 70. let luxusní síť vícepruhových komunikací a další horentní částky proudí do jejich dalšího budování. A to tam navíc nemáte skoro žádný auta ... už máte aspoň 1TA? Podle http://www.rz-nej.czweb.org/ máte k 12.5.2015 pořád jenom 9T6 - to i to Brno už má aspoň 1BE. V Praze přitom v té samé době jezdí už 4AS a ve StČ 3SR.
---
Tak holenku, až se odstěhujou všechny ostravský náplavy z Prahy zpátky do Ostravy, můžeme se bavit o vyšším budgetu na silnice pro Ostravu. Zatím to zahušťujete v Praze čím dál tím víc. Mimochodem, když se odvoláváš na Blanku a na metro, tak se divím, že tohle už tam dávno nemáte - když propojíte Zárubek, Hlubinu a Odru, máte slušnej základ.
---
Jo, a s tím hlavním městem ČR v Ostravě zapomeňte - nejdřív se naučte normálně česky.

:jidlo: :jidlo: :jidlo:

Re: I/11 Prodloužená Rudná - Mokré Lazce - Obchvat Opavy

Napsal: 21.5.2015 15:21:33
od paja
mame kratke zobaky, ale neříkáme vše s koncovkou -ej, na Moravě se mluví oproti zbytku víc spisovněji než v Praze a okolí

a za další - od socialismu se tu pořádně nic nestavělo, když nepočítám horskou dráhu :cry:

Re: I/11 Prodloužená Rudná - Mokré Lazce - Obchvat Opavy

Napsal: 21.5.2015 15:50:18
od pedros
Speedy Gonzales: No jak bych to řekl slušně... Jsi pěkný cyp (nebudu překládat), jestli si měříš velikost pinďoura podle toho, kolik má který kraj RZ... Měl by jsi vědět, že spousta aut s RZ "A" mají firmy, které mají v Praze jen sídlo a fakticky jezdí jinde i tady u nás a že těch aut s takovou RZ není málo...

Re: I/11 Prodloužená Rudná - Mokré Lazce - Obchvat Opavy

Napsal: 21.5.2015 17:21:17
od Martin z Ostravy
Pánové, vraťme se zpátky k tématu, toto si řešte buď v odpočívce nebo ideálně úplně někde jinde např. v hospodě.

Re: I/11 Prodloužená Rudná - Mokré Lazce - Obchvat Opavy

Napsal: 21.5.2015 19:35:46
od -xdas-
Vzdyt tohle je diskusni forum a je naprosto normalni, ze se v nejakem tematu zacne tema sracet jinym smerem. Od toho je tu pak moderator, aby napr. nalozil nove tema a stavajici prispevky presunul. Umrtvovani diskuse uz v zarodku je cesta k umrtveni celeho fora.

Odesláno z mého GT-I9070P pomocí Tapatalk 2

Re: I/11 Prodloužená Rudná - Mokré Lazce - Obchvat Opavy

Napsal: 21.5.2015 23:01:23
od Hanes
Dodal bych k tomu jen to, ze se na Ostravsku stavi, protoze stavby maji uzemni rozhodnuti a stavebni povoleni. Pokud v Praze jeste neni uzemni rozhodnuti (viz Modletice - Bechovice) tak nemuze dojit k vykupu pozemku, stavebnimu povoleni atd. Tak neni treba si stezovat, ze na druhem konci republiky se stavi ctyrproudovky a stat ve state je stavebne na nule ( pokud nepocitam nekonecnou stavbu tunelu Blanka). Jinak: Kdo chce psa bit, hul si vzdy najde.

Re: I/11 Prodloužená Rudná - Mokré Lazce - Obchvat Opavy

Napsal: 22.5.2015 8:51:23
od harmonica
OT: Mohli by moderátoři prosím vyčistit téma od tohoto výlevu? Protože tak hloupý komentář se snad nehodí ani do odpadu. Takhle zamindrákovaný člověk se jen tak nevidí, ale co pohledává na tomto fóru, nechápu.

Jinak násyp k "rouře" u Globusu stále pokračuje ale teda naprosto pozvolně. Škoda že v MS Deníku vůbec neuvedli informace, jak to tam bude probíhat jestli se to MÚK opravdu stihne do nového termínu 31.10.2015.
Spíše mi přijde, že se na celé stavbě pracuje tak na půl, než na plné obrátky. Např. kolem "hrabyňáku“ anebo kolem Velké Polomi. Kde je pár dělníků v pracovní den.

Re: I/11 Prodloužená Rudná - Mokré Lazce - Obchvat Opavy

Napsal: 29.5.2015 12:53:01
od Speedy Gonzales
harmonica píše:OT: Mohli by moderátoři prosím vyčistit téma od tohoto výlevu? Protože tak hloupý komentář se snad nehodí ani do odpadu. Takhle zamindrákovaný člověk se jen tak nevidí, ale co pohledává na tomto fóru, nechápu.

Vysvětlete mi, prosím, co je "hloupého" a "zamindrákovaného" na tom, když:

1. někdo podle aktuálního stavu RZ porovná, jaká je dynamika registrace nových vozidel v jednotlivých krajích. Co je na tom zamindrákovaného a hloupého? Není to spíš celkem dosti objektivní ukazatel skutečných dopravních zátěží?

2. někdo poukáže na skutečně nadstandardní (v porovnání se zbytkem republiky) komunikační síť na Ostravsku a její další rozšiřování, které je možné jenom proto, že se v Ostravě jednoduše ještě neobjevilo žádné občanské sdružení, které by masivně napadalo přípravu staveb tak, jak se to již stalo (bohužel) zvykem v Praze a jinde? Co je na tom hloupého a zamindrákovaného, že někdo poukáže na to, že se v Ostravě jednoduše "propalují" rozpočtové peníze, které "díky" shora uvedeným příčinám nelze proinvestovat jinde v republice?

3. když někdo vtipem o jazykových dovednostech "Ostravaku" odpoví na vážně myšlený návrh o změně hlavního města?

Mně z toho spíš vychází, že problém s mindrákem bude na Vaší straně, když tohle všechno jednoduše nechcete slyšet, nebo dokonce tady navrhujete, aby to někdo smazal. To mně přijde neskutečně hloupé a omezené.

PS: já mám Ostravu rád, rád tam jezdím a mám mezi ostravskými "chachary" i spoustu kamarádů, se kterými si dokážeme ze sebe dělat náramnou legraci, ale to Vy byste asi nevydýchal ...

Re: I/11 Prodloužená Rudná - Mokré Lazce - Obchvat Opavy

Napsal: 29.5.2015 15:41:40
od wizard
Asi jen jedna věc. Ne všechny vozy registrované v Praze v Praze i jezdí. dle RZ se to rozhodně srovnávat nedá to je dost fakt blábol :-)

Re: I/11 Prodloužená Rudná - Mokré Lazce - Obchvat Opavy

Napsal: 29.5.2015 17:22:48
od paja
Speedy Gonzales píše: 2. někdo poukáže na skutečně nadstandardní (v porovnání se zbytkem republiky) komunikační síť na Ostravsku a její další rozšiřování, které je možné jenom proto, že se v Ostravě jednoduše ještě neobjevilo žádné občanské sdružení, které by masivně napadalo přípravu staveb tak, jak se to již stalo (bohužel) zvykem v Praze a jinde? Co je na tom hloupého a zamindrákovaného, že někdo poukáže na to, že se v Ostravě jednoduše "propalují" rozpočtové peníze, které "díky" shora uvedeným příčinám nelze proinvestovat jinde v republice?
nadstandardní komunikační síť byla vytvořena soudruhy v době socialismu a to na trase - OV - Havířov, OV - FM (dodělávky v roce 1990) a OV - Karviná

zbytek nebyl pro horníky důležitý, každý potřeboval se dostat na chatu v Beskydech, to že Opavsko, Bruntálsko a okolí je podle mne krásnější (myslím Jeseníky), odkud jezdí lidi do Ostravy a kde silnice pamatují Majku Terezku, to už v Praze ví pramálo lidí, řekl bych že i toto je moc velký počet

Re: I/11 Prodloužená Rudná - Mokré Lazce - Obchvat Opavy

Napsal: 29.5.2015 19:25:05
od Country
pedros píše:Speedy Gonzales: No jak bych to řekl slušně... Jsi pěkný cyp (nebudu překládat) .......
Proč to nepřeložit, nejsou všichni z Ostravy ;)
cyp - (mužský) pohlavní orgán, v hornickém slangu havíř-nemotora. Velmi frekventované slovo v hovorové mluvě, kde slouží jako přirovnání v okamžiku, kdy se těžko hledá vhodný výraz.
Příklady : Zyma jak cyp“ – velký mráz. „Bylo tam vody do cypa" - v řece byla vysoká hladina.

Více zde: http://www.odpovedi.cz/otazky/co-znamen ... -slova-cyp

Btw, i já se přimlouvám za ukončení této neplodné diskuze.

Spíš by mě zajímalo, jak pokračuje stavba, dlouho jsem neměl příležitost tam jet.

Re: I/11 Prodloužená Rudná - Mokré Lazce - Obchvat Opavy

Napsal: 29.5.2015 21:47:14
od Lenny
Není náhodou cyp hornický učeň?

Re: I/11 Prodloužená Rudná - Mokré Lazce - Obchvat Opavy

Napsal: 30.5.2015 11:16:09
od Country
Pravděpodobně to byl původní význam, slova cyp - viz http://www.odpovedi.cz/otazky/co-znamen ... , co já vím.

Ale v době mého studia na střední škole, kdy jsem toto slovo slýchal ve svém okolí, a občas sám tímto slovem někoho nazval, jsem určitě neměl na mysli jeho přirovnání k hornickému učni ;) . A když tak nad tím přemýšlím, ten výraz prakticky zcela vymizel z mého slovníku, i ze slovníku lidí v mém okolí, nepoužil jsem jej minimálně 30 let.

I/11 Prodloužená Rudná - Mokré Lazce - Obchvat Opavy

Napsal: 30.5.2015 13:15:37
od Speedy Gonzales
Ještě k těm RZ. Je dobré si uvědomit následující počty:

9T6 0000 = 86 * 10000 = 860000
4AS 0000 = 90 * 10000 + (3 * 22 + 16) * 10000 = 1720000
3SR 0000 = 90 * 10000 + (2 * 22 + 15) * 10000 = 1490000

Jsou to počty vydaných RZ od začátku nového systému v roce 2001. Na jedné straně je sice pravda, že spousta aut registrovaných v Praze jezdí všude po republice, protože jsou to firemní auta, ale mnohem horší fakt s opačným účinkem je, že k Praze je nutno počítat velkou část RZ vydaných ve StČ kraji, protože se jedná o auta rezidentů z okresů Praha-východ a Praha-západ, které již sice administrativně patří do StČ kraje, ale ve skutečnosti je to Praha. Tyto RZ dělají převážnou část registrací aut ve StČ kraji, jejich majitelé bydlí na okraji Prahy a denně s těmito auty po Praze jezdí. Znamená to, že k Praze samotné se váže odhadem cca 2.5 mil. RZ, zatímco v celému Moravskoslezskému kraji je to necelých 0.9 mil. RZ (odhlášenými auty se nezabývám, považuji jejich počty za proporcionální).

Díky tomuto fenoménu proto také každý den ráno a v podvečer nastává na okrajích Prahy totální masakr, kdy se všichni ti obyvatelé pražských satelitů snaží ráno dostat do práce a večer zpět po síti totálně nevyhovujících okresek, kde se nevyhne bus s osobákem a na které nebylo posledních 100 let "šáhnuto". Ti samí lidé ovšem zároveň vehementně protestují proti výstavbě R1, přeložkám II/101 a dalším potřebným stavbám.

To jenom pro lepší pochopení, až zase někdo bude argumentovat, že A-auta nejezdí jenom v Praze. Omlouvám se za tuto diskusi ve vláknu o ostravské silnici, ale svým způsobem to sem patří ...

Re: Rozložení výstavby a investic v rámci ČR- OT z I/11

Napsal: 4.6.2015 16:13:26
od FlakY`
A nad čím si tady Gonzalesi stěžujete? Čtu tady jenom samou závist... Aglomerace Prahy je 2 156 000 obyvatel a MSK má jen 1 217 000, takže to máte 1 mil. rozdíl.
Že má Ostrava dobré cesty či snad kapacitní soudíte podle čeho? Praha má víc 4 pruhových silnic na km2 než celý MSK. Neslučujte dálkové silnice s městskými. Některé silnice jsou sice 4pruhové, ale dnešní normy nesplňují a nemají dobré poloměry zatáček a stoupání. Navíc dnes vám nikdo nedá peníze na degradaci silnice, která není potřebná jako 4 pruh. MSK chybělo hlavně napojení na páteřní sítě. Praha má svých problémů dost, lidi se stěhují do Prahy a za Prahu, ale silnice se jaksi nestaví a nerozšiřují... čí je to problém, Ostravy? Nejvíc práce vzniká v Praze a denně tam dojíždí 0,5 mil lidí. Do toho tady máte VŠ, kde jich má Praha nejvíc atd. atd. Se studenty, turisty a okolními satelity je to opravdu bída!
Pro Prahu jsou největší zátěží lidé ze satelitů, kde je nutnost mít auto. Další problém je paprskovité vedení dálnic okolo Prahy, kde taky u každé dálnice je logistický park. Každý normální člověk ví, že Pražský okruh měl být už před 10 lety dávno dokončen! MO to nikdy nebude moci suplovat. Každý den jižní spojka kolabuje, to není normální.

Re: Rozložení výstavby a investic v rámci ČR- OT z I/11

Napsal: 16.6.2015 21:11:40
od cani
Nesouhlasím s těmi počty RZ. Zatímco v MS kraji se vydávají logicky popořadě, v Praze se vydávají jak se jim zachce. Loni jsme na firmu (mimochodem zaměstnává 120 lidí v MS kraji a sídlo s 1 člověkem má v Praze) registrovali 2 auta a dostali značku 4AI XXXX a 4AZXXX.....

Dále dnes firmy stále více využívají operativního leasingu - opět více aut z pražskou SPZ.

Praha je s tunelem Blanka a dalšími stavbami suverénně na špici s :zvraci: penězi a na ostatní kraje se pak nedostává. Bohužel není to jen problém peněz, zatímco v Čechách je dopravní koncepce celkem OK, na Moravě a ve Slezsku je zcela špatně. Chybí alternativa k D1. Nové silnice jsou vedeny nevhodnými lokalitami a priority jsou zcela mimo mísu.

Re: Rozložení výstavby a investic v rámci ČR- OT z I/11

Napsal: 16.6.2015 21:23:25
od Warcz
Tak já si taky něco přihodím :-) Myslím že výhoda Ostravy je v tom, že je roztahaná na velkém území, takže se lépe plánují a staví cesty. Když jsem se přestěhoval do Brna byl jsem překvapeny jak nahovno tam jsou křižovatky a doprava. Jak byla dopravní situace v Ostravě relativně dobrá o to horší je situace okolo. Je fajn, když se dělá spojení do Polska, Opavy, na Slovensko. Stejně tak je dobře, když se dělá v Brně VMO.

Mluvíte tady o nějaké Praze, to mi nic neříká, to je nějaká vesnice ne ? :-)

Re: Rozložení výstavby a investic v rámci ČR- OT z I/11

Napsal: 17.6.2015 7:12:47
od Standa
Cani: Fakt 4AZ ? Já zatím viděl nejvíc 4AT ! Asi budu muset někdy zajet do Ostravy nebo kde to máte ;) ! Jinak alternativa k D1 je snad D48 (už to píšu po novu) nebo jste měl na mysli něco v trase I/11 přes Opavu a Šumperk ?

Warcz: U nás na Jarově (součást Žižkova, od roku 1881 města) jsem o nějaké Praze už taky něco slyšel ;) !

Re: I/11 Prodloužená Rudná - Mokré Lazce - Obchvat Opavy

Napsal: 17.6.2015 21:31:50
od Mike
Speedy Gonzales píše: Díky tomuto fenoménu proto také každý den ráno a v podvečer nastává na okrajích Prahy totální masakr, kdy se všichni ti obyvatelé pražských satelitů snaží ráno dostat do práce a večer zpět po síti totálně nevyhovujících okresek, kde se nevyhne bus s osobákem a na které nebylo posledních 100 let "šáhnuto". Ti samí lidé ovšem zároveň vehementně protestují proti výstavbě R1, přeložkám II/101 a dalším potřebným stavbám.
...
myslím, že tihle neprotestují
spíš ti, co ještě před 4-5 lety s tím T nebo B stáli v kolonách při cestě do práce, u těch ignorantů, cajzlů a tak
nakonec usoudili, že na byt na Vinohradech by dělala celá famílie po zbytek života, pročež výhodně zakoupili obydlí v satelitu
a z domova jsou zvyklí na slépky v zahradě, takže nechtějí aby jim je rušila dálnice nebo letadla
a 1x ročně jsou nasraní, když musí vystát kolonu napříč Prahou, protože letiště je holt jen v Ruzyni...
8-) :lol: 8-)

Re: I/11 Prodloužená Rudná - Mokré Lazce - Obchvat Opavy

Napsal: 19.6.2015 23:14:47
od FlakY`
Mike píše:
Speedy Gonzales píše: Díky tomuto fenoménu proto také každý den ráno a v podvečer nastává na okrajích Prahy totální masakr, kdy se všichni ti obyvatelé pražských satelitů snaží ráno dostat do práce a večer zpět po síti totálně nevyhovujících okresek, kde se nevyhne bus s osobákem a na které nebylo posledních 100 let "šáhnuto". Ti samí lidé ovšem zároveň vehementně protestují proti výstavbě R1, přeložkám II/101 a dalším potřebným stavbám.
...
myslím, že tihle neprotestují
spíš ti, co ještě před 4-5 lety s tím T nebo B stáli v kolonách při cestě do práce, u těch ignorantů, cajzlů a tak
nakonec usoudili, že na byt na Vinohradech by dělala celá famílie po zbytek života, pročež výhodně zakoupili obydlí v satelitu
a z domova jsou zvyklí na slépky v zahradě, takže nechtějí aby jim je rušila dálnice nebo letadla
a 1x ročně jsou nasraní, když musí vystát kolonu napříč Prahou, protože letiště je holt jen v Ruzyni...
8-) :lol: 8-)
Neskutečný blábol... Nejvíce lidí utíká z Pražských sídlišť, kde je developeři lákají na zahrádky, klídek a hlavně dostupnost Prahy po dálnici. Co mohu v práci pozorovat za několik let je to, že Pražáci se stěhují ven z Prahy. Bydlení za Prahou v satelitu je utrpení a sám bych tam nikdy nešel. Mít zahrádku 100m2 je k smíchu. Jak jsem psal výše, staví se domy ,ale na cesty se zapomíná. Stejný problém má i Brno a o tom se taky málo píše. Silnice v centru jsou úzké a obchvat Brna je jen z jihu který není ani 3+3.
Mimochodem, kdyby Praha neměla dálnice, tak asi sotva budou stavět satelity.