Stránka 1 z 1

Paříž vs. Praha

Napsal: 7.10.2016 15:02:35
od hh
Aktuální stav dopravy v Paříži ... máme co dohánět, jsme 20 let za nimi :)

Re: Francie všeobecně

Napsal: 9.10.2016 9:30:14
od Martin z Ostravy
A to mají snad 3 dálniční okruhy :)

Re: Francie všeobecně

Napsal: 13.10.2016 20:07:39
od Diaľničiar
Srovnávat Paříž a Prahu to je tedy něco. :lol: Tam si hleďte své Prahy. ;) Navrhnete si obchvat přes lokality, kudy se pak naměří hluk a snížíte tam rychlost. Ta zatáčka ta co je směrem na Plzeň, kde MPR je 80 km/h, ale i 60 je za deště hodně je taky zážitek, zcela naopak klopěné. Přitom cena za ten úsek byla enormní. Stav estakády k tunelu také již žádná sláva co se povrchu týče. Ani ten jediný dálniční okruh není přitom dobudován a kdy se tak stane je snad ve hvězdách. Ten městský nepostačuje. Blanka prodražená a nenavazuje. Výchozí body směrem na jih nedobudované směrem na sever to samé, na východ jen jeden tah i ten v neustávajících omezeních, kde doprava vázne. Doprava na Hradec pomalu není dne, aby se u Prahy nestala kolize a vše stojí. Ta D1 již až za Brno, to není dálnice, ale parkoviště. To opravdu není normální. Paříž a blízké okolí, žije zde více lidí než v celé ČR. Ty 3 respektivě 4 ale nedokončené okruhy a jejich části nepostačují. Jak nikde v takovýchto metropolách. Paříž je top v rámci EU co se tohoto týče. Ale srovnávat to opravdu nelze. Ani povrchem, ani intenzitami ani HDP ani průmyslem ani počtem obyvatelstva. Ani mýtným ani omezeními, které tady jsou platná pro kategorie vozidel a jejich značky. A pohledem na google provoz ta Praha taky teda nic moc vzhledem u uvedenému. Provozem jste zcela jistě jinde, což je logické vzhledem k intenzitám, ale s výstavbou jste v omeškání stejně tak.

Re: Francie všeobecně

Napsal: 13.10.2016 20:45:46
od hh
A jé, to jste si zase naběhl - toto smrdí něčí reakcí na SK :)

Proč by to nešlo srovnávat? Bydlím ve městě a ráno ho potřebuji projet - jak toto jde v jiném městě? V Praze 40 minut, v Domažlicích 8 minut, v Paříži 90 minut. V Domažlicích není ani jedna michelinská restaurace, ale za chvilku jsem v přírodě.

Re: Paříž vs. Praha

Napsal: 13.10.2016 20:48:48
od Diaľničiar
Ale no, kde se píše něco ke Slovensku? Prosím vás hh, srovnávejte ale tady v OT. 8-)
Slovensko kritizuji i já poměrně často. Ale to neznamená že ČR je zcela a naprosto bezvýhradně dokonalá země. Vaše výhrady jsou známé: všude velmi špatně. Nedejbože něco někde nové v systému značení hnedka rakouský model a zase špatně. Tohle do světa nepatří. Klidně si to pak citujte a vkládejte do příslušných vláken v rámci ČR.

Dle vás emulzní mikrokoberec není oprava, vlastně je to asi nic. Nu lepší než opravdové nic. Na mnoha vašich dálnicích. Německo dle vás samá stau, dle mého rovněž. Ale nebudu to neustále psát a zdůrazňovat nebo s pohledem že kolik toho staví Čína atd. a co za kolik let postavilo to Německo. Obzvláště když ČR nestaví téměř nic, co má se rozpadá a je to taky samá stau. Ale já to na rozdíl od vás napíšu jednou za čas, protože samotný ten fakt stau není až tak důležitý. Výpovídá to o ekonomické síle a zájmu o danou lokalitu, což z hlediska rozvoje dané trasy je hlavní vypovídající hodnota vzhledem k dalšímu rozvoji třeba. Uživatelské hledisko z pohledu jednotlivců není vůbec důležité; pro mně. Proto to ani neustále nezdůrazňuji. Jiné ale je pokud se to celé dekády neřeší, to už pak překáží a mělo by i dané zemi.

Já tohle srovnávání netoleruji nikomu. Nebudu ani vám. Ale tady si to klidně pište. Netoleruji tam ani jiné narážky ani různé invektivy. Netvrdím, že nepíšu někde negativisticky, ale ne z uživatelského hlediska. To pak totiž zbíhá do invektiv a národního osočování.

Francie má nádhernou přírodu. Zajisté, dojedete tam za delší čas ze srdce Paříže než z Prahy. Nesrovnatelné. :lol:

Re: Paříž vs. Praha

Napsal: 13.10.2016 21:19:09
od hh
Já se vás slůvkem nedotkl, nepsal jsem o Německu ani mikrokoberci. S Vašimi 8000 příspěvky nemám sílu s vámi polemizovat.

Akorát jsem 2x v životě jel autem přes Paříž. Neuvěřitelné. Tento týden v Praze jsem si na tom vzpomněl:( Přišlo mi zajímavé sem dát tu červenou mapu. To snad nemá cenu vyjíždět kamkoliv autem.

Díky za přesunutí diskuze, nevím jak se to dělá.

Re: Paříž vs. Praha

Napsal: 13.10.2016 22:06:42
od monin
Při neskonalé úctě k zemi kde žiji a při vší úctě ke Slovensku a jakkoliv je to obrovský a pozitivní rozdíl, mezi tím, co jsme tu měli v říjnu 1990 a co tu máme nyní, v říjnu 2016, tak tu prostě žijeme ještě pořád, jako za krále klacka. Za což může samozřejmě hlavně těch 40 let naší totality a všechny ty materiální a morální následky z ní logicky vyplývající. A podle mého názoru, tak jak to tu vše nyní vypadá a jak to vše chodí a nechodí, tak se to tu ani během dalších, 25 ti let nijak extrémně nezlepší (myšleno ve vztahu např. k té Francii, Beneluxu atd.) A to jsem optimista tělem a duší. :)

Re: Paříž vs. Praha

Napsal: 16.10.2016 12:16:08
od Standa
No, Paříž se s Prahou srovnávat úplně nedá, to je pravda, ale třeba Prahu s Bruselem bych si už troufl. Tady je například spousta šikovných tunelů, ale ne vždy navazují - skoro to vypadá, že tady odvážně začali, ale bohužel nedokončili (proti tomu Blanka navazuje ještě super). Popojíždění je IMHO výrazně horší, než v Praze, při tom MHD je tu docela funkční a využitelná. Když se něco opravuje (a to se opravuje skoro pořád - teď třeba tunel Montgomery na R21 https://fr.wikipedia.org/wiki/Fichier:S ... gomery.png , https://en.wikipedia.org/wiki/Greater_r ... russels%29), je to úplná katastrofa. Rovněž když MHD stávkuje, už jsem to zažil dvakrát (jedno metro za 20 minut a ještě všichni happy, že vůbec něco jede).

Takže bych to u nás neviděl tak tragicky, třeba nakupování je díky v neděli otevřeným hypermarketům vyloženě luxus, tady mi to v pátek a v sobotu připomíná spíš náš socík... V tom jsme proti Bruselu Amerika! Ale abych jenom nehaněl, mají tady lepší parkování. Skoro všude jsou zóny, ale v podstatě jen jeden typ, kde se skoro vždy dá buď mít kartičku (místní - každá čtvrť má svoji), zaplatit (to vyjde dost draho) nebo parkovat do hodiny zadarmo (s papírovými hodinami) - tohle kdyby zavedly ty hlavy skopové u nás, tak proti zónám nikdo ani nepípne!

Re: Paříž vs. Praha

Napsal: 17.10.2016 23:51:33
od Diaľničiar
Tady nejde ani o počet příspěvků ani o nic další. Ani nepsal jste o Německu ani o dalším. Píšete jinde, tak snad to nepopřete. Já si nemohu pomoct, ale srovnávat i rozlohově větší oblasti a pak napsat za kolik se to dá projet a za kdy jste v přírodě je již zcela mimo mísu. Ty okruhy kolem Paříže jsou někde jinde než stále nedobudovaný okruh Prahy. A to už ani neřeším subjektivní dojmy; třeba dodržování MPR že jo atd. A co takový stupeň motorizace. Co práce mezi členskými státy EU, kde je asi tak větší podíl. To vše s tím přímo souvisí.

V tom se nedá srovnat ani ten Brusel a Praha. Srovnávejte srovnatelné. Vídeň s Prahou třeba. Srovnatelný počet obyvatel ve srovnatelném území a stejně tak paprskovitá realizace dálnic v zemi. Budapešť je již jinde počtem obyvatel. Ale i tak Vídeň je zase někde zcela jinde hospodářsky, může si dovolit úplně odlišné investice do veřejné dopravy.

Co se týče Domažlic, tak tedy srovnejme rovnou Domažlice a Paříž. To je snad zřejmé co kde jak vyplave jako lepší parametr pro projíždění města. A třeba taky ne ve vztahu k parametrům, ale proto, že neuznáváte parametry, tak si klidně srovnávejte Prahu a Paříž a těšte se stavu, který v Praze vlastně je.

Většina lidí na planetě trpí v zácpách. Nebo uvázne na silnicích v blátě. Obrovská města nemají šanci pro lepší dopravní systémy. Není je kde budovat v rámci povrchu, takže se staví nad zemí. V Asii již téměř jen nad zemí. Kdo na to má tak i více levelů nad zemí. Někde se snaží i pod zemí a to zase tam, kde je místa málo, třeba takový Singapur nebo státy s mnoha pohořími a na úrovni s mrakodrapy. Většina obyvatel planety přitom žije ve městech. Ale ani vidiek není spása, když nemáte asfaltové napojení na okolí. Z tohoto pohledu z globálního pohledu se nic zásadní nezměnilo. Změnil se pouze přístup pro rozvoj páteřních tahů a budují se koridorové linie. Ale dopravní systémy v rámci měst jsou často sice součástí, ale i samostatnými uzly. A znovu vyspělejší státy budují zcela nové vlakové stanice a letiště daleko od center měst pouze s napojením na ta města, protože to zahušťování měst je jednoduše neúnosné.

V mých očích je na tom Praha špatně a hůř než Paříž. Protože nemá ani ten 1 dálniční okruh. Česká republika jako stát je na tom zase hůř, protože chybí spojení na vícero směrů a paralelní tahy a o úrovni hlavních silnic pomlčme. Ale to neznamená, že Paříž je na tom dobře a Francie nemá žádné problémy. Všichni čelí problémům. Můžeme se o tom bavit ještě hodně dlouho, ale to srovnávání s čímkoliv v ČR vs. cokoliv v zahraniční sekci nemá smysl.

Zácpy a kolony tady budou. A bude to stále horší i pro lidské chybování. Vy může mít i 10 obchvatů, když lidi jezdí jak jezdí. Tady jsou ale zcela jiné a mnohem horší věci ve vztahu k infrastrukturním projektům a stavbám již v provozu. Svět čelí klimatickým změnám, kdy systém kanalizací selhává a nedá sa najednout projet, dokonce najednou jste i s vozem ve vodě. Zcela nečekaně. Kdekoliv ve světě. Kdy jsou výpadky sítě v celých aglomeracích pro zastaralé rozvodové sítě. Je akutní problém se smogem, je problém s nabíjením vozidel včetně veřejné dopravy. Je problém bezpečnostní (teroristé unášejí kamiony, do budoucna možná i cisterny, možná se budou odpalovat v tunelech atd.). Je nás stále více, co si žádá stále mnohem více vozit tovar i lidi vzhledem ke smyslu, který tady na planetě je vybudován (tržní systém, peníze atd.). Tohle a dalších 7-8 věcí je mnohem, mnohem horších a děsivějších než to že vám cestování zabere více času. Nebo řešit proč zas více kamer atd. Je to možná odlišným vnímáním, které mám já v okruhu ve kterém jsem a které zas máte třeba vy a mnoho dalších.