Právě je 15.12.2017 14:56:22




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 408 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Další
 Coby kdyby na D8 
Autor Zpráva
 

Příspěvky: 663
Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)
Příspěvek Re: 0805 Lovosice – Řehlovice
Abych pravdu řekl, nikdy jsem nechápal o co Dětem země vlastně jde a co je to ten tunel Kubačka. Dnes při pohledu na hotovou dálnici na Mapy.cz musím (ačkoliv strašně nerad), že Patrik a spol. měli celou dobu pravdu a že jejich řešení bylo rychlejší, ekologičtější a ve finále by bylo i mnohem levnější. A to nemluvím o ušetřených pohonných hmotách, které by se ušetřili kratší trasou, ale o nákladech na výstavbu. Tenhle úsek je opravdu memento období šlendryjánského plánování a stavění dálnic v ČR.


19.12.2016 9:33:46
Profil
 

Příspěvky: 821
Příspěvek Re: 0805 Lovosice – Řehlovice
makr: To by bylo hodně smutné, smířit se s nesmyslným úředním omezením, které nemá obdoby nikde jinde na světě a přizpůsobovat tomu i trasování. To opravdu nedokážeme změnit ty zastaralé předpisy ? To je Kocourkov ...

Mimochodem, co se týče toho omezení na estakádě, tak mi selským rozumem připadá, že by bylo výhodnější zatížení spíš rozložit na dvě estakády - jezdit tedy normálně v plném profilu, než vést všechno po jedné. Zatížení na tu používanou estakádu je pak celkem logicky zhruba dvojnásobné. Jedině že by měla problémy pouze jedna z těch dvou estakád (ta neprovozovaná) ale to mi zas přijde zvláštní, že by byl pohyb jen v jednom bodě a o pár metrů vedle nikoliv .....

rumpeak: Jistěže měli v tomto pravdu. Ale bacha na to, když jsem to tady napsal posledně, tak jsem byl za to zabanován, protože se prý jedná o rozpoutávání "flameware". Jakobych mohl za to, že někteří diskutéři neunášejí odlišný názor a reagují nadáváním ..... z trollingu jste pak obviněn vy, protože si dovolíte prezentovat odlišný názor.


19.12.2016 9:34:06
Profil
 

Příspěvky: 447
Příspěvek Re: 0805 Lovosice – Řehlovice
Vždycky jsem miloval srovnávání reality a vlhkých snů. Nicméně gratuluji zeleným khmerum, podařilo se jim vytvořit mýtus o bezpečném tunelu za tři mile Jardy vs povrchova varianta za patnáct.


19.12.2016 10:06:15
Profil
 

Příspěvky: 155
Příspěvek Re: 0805 Lovosice – Řehlovice
rumpeak píše:
Abych pravdu řekl, nikdy jsem nechápal o co Dětem země vlastně jde a co je to ten tunel Kubačka. Dnes při pohledu na hotovou dálnici na Mapy.cz musím (ačkoliv strašně nerad), že Patrik a spol. měli celou dobu pravdu a že jejich řešení bylo rychlejší, ekologičtější a ve finále by bylo i mnohem levnější. A to nemluvím o ušetřených pohonných hmotách, které by se ušetřili kratší trasou, ale o nákladech na výstavbu. Tenhle úsek je opravdu memento období šlendryjánského plánování a stavění dálnic v ČR.


Než příště vypustíte podobnou blbost, tak si zjistěte, kolik stojí výstavba takového díla, jaká je tam geologie, ale hlavně kolik stojí provoz. Ten váš ekologický tunel by měl příkon cca 3 až 4 MW a ty vám veškeré ušetřené palivo nenahradí


19.12.2016 10:20:42
Profil
 

Příspěvky: 155
Příspěvek Re: 0805 Lovosice – Řehlovice
Jen se prosím nevracejme k hypotetické debatě na téma "co by bylo kdyby". Protože to nikdo neví a můžeme se pouze domnívat. Dálnice tu je a basta.

Jinak k těm osmdesátkám a šedesátkám - na dopavniinfo.cz se píše že je v obou tunelech v obou směrech 60, ale na německo jsem jel včera 80. 60 v Radejčínském tunelu ve směru na Prahu taky opravdu nechápu, ale jinak, možná proto že nemám procestovaných tolik tunelů po Evropě jako vy ostatní zde, jsem s osmdesátkou v tunelech, jako standartní rychlostí, celkem smířen a nemám s ní problém. To jen tak na okraj :)


19.12.2016 10:27:07
Profil
 

Příspěvky: 72
Příspěvek Re: 0805 Lovosice – Řehlovice
Nikoliv levnější, ale "mnohem levnější"... :lol:


19.12.2016 13:26:01
Profil
 

Příspěvky: 821
Příspěvek Re: 0805 Lovosice – Řehlovice
Co je levnější, se ukáže bohužel až během času. Je otázkou zda by stále ještě nebylo levnější postavit tunel a ŘSD by to mělo seriozně posoudit. Protože pokud bude ujíždět svah pořád a budou potřeba další a další zajišťovací práce. tak to taky v průběhu dalších desetiletí může stát tolik, jako pět tunelů ....


19.12.2016 14:04:19
Profil
Autor

Příspěvky: 7896
Bydliště: na levém břehu Dunaje
Příspěvek Re: 0805 Lovosice – Řehlovice
Může někdo naklikat variantu tunel Kubačka do mapy? Díky

_________________
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)


19.12.2016 16:05:47
Profil
 

Příspěvky: 821
Příspěvek Re: 0805 Lovosice – Řehlovice
Z toho co jsem našel na netu je Kubačka zhruba takto:

https://mapy.cz/s/1hzuA


19.12.2016 16:23:52
Profil
 

Příspěvky: 155
Příspěvek Re: 0805 Lovosice – Řehlovice
To Lynx: to co navrhujete se děje, jinak nikde není řečeno, že se to nutně musí sesunout, to je jenom hysterie sycená médii

ten svah tam v téhle podobě je tisíce let, významně se to hýbalo patrně koncem glaciálu, současné pohyby jsou v rámci reakce na zatížení, když do toho nepoteče voda, tak se patrně zastaví úplně

jinak si zkuste spočítat, kolik stojí 3 km tunel včetně provozu, a rozložte to do 100 let na sanace, budete se divit, co je levnější, i kdyby se to muselo neustále injektovat, což nebude

jinak původní ekotunel měl mít 4 km a odbočoval už o vesnici dřív, to co máte nakresleno má mimochodem portál v tom samém sesuvu, to by asi nebylo to pravé ořechové ;)



ad cena provozu, svícení je zlomek nákladů, nejvíc sežere vzduchotechnika, já osobně vnímám kontarst Blanky a Strahovského tunelu opačně, Strahov je neskutečně nepříjemný


19.12.2016 17:46:01
Profil
Autor

Příspěvky: 7896
Bydliště: na levém břehu Dunaje
Příspěvek Re: 0805 Lovosice – Řehlovice
Lynx píše:
Z toho co jsem našel na netu je Kubačka zhruba takto:

https://mapy.cz/s/1hzuA

Díky. Neprochází náhodou i tato varianta sesuvem?

_________________
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)


19.12.2016 19:01:29
Profil
 

Příspěvky: 52
Bydliště: Kolín
Příspěvek Re: 0805 Lovosice – Řehlovice
Lenny: asi ano pred par prispevky to tu i nekdo psal ze jizni portal by byl take v nestabilnim miste, ale hlavne jak uz tu take nekdo psal by to bylo v kolizi s lomem a jestli jsem to spravne pochopil nemohou byt dve banska dila v jednom miste... I kdyz treba tunely metra se take krizi... nevim neznam bansky zakon. Ale i z laickeho pohledu kutat tunel pod aktivnim lomem kde probihaji odstrely a tezba se mi nezda uplne cool...


19.12.2016 19:18:05
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 821
Příspěvek Re: 0805 Lovosice – Řehlovice
Lenny: Není zač. Jestli zasahuje nestabilní území i tam, to nevím. Je třeba si hlavně uvědomit, že i Kubačka je řešení z nouze. Od začátku to měl být dlouhý tunel, jiná varianta při průchodu skrz CHKO v civilizované zemi ani nepřipadá v úvahu. Bohužel to v naší rozvojové demokracii dopadlo jinak. Ohled na životní prostředí je až na posledním místě, stejně jako respektování ideii zákonů.

Petrsida: Já nejsem zastáncem Kubačky, ale dlouhého tunelu - viz výše. Kubačka je jen menší zlo, než to co je tam nyní. Cena by tady neměla být argumentem. Principiálně tam má být tunel, vychází to z logiky věci, i z logiky zákona. To že bude povrchová varianta nakonec cenově blížit tunelové je jen paradox navrch. Jinak co se týče trasování Kubačky, tak co měl někdo někde nakresleno netuším, já jsem našel na internetu tohle (viz můj předchozí příspěvek).


19.12.2016 19:35:33
Profil
 

Příspěvky: 26
Příspěvek Re: 0805 Lovosice – Řehlovice
Doporučuji všem diskutujícím přečíst si např. toto: http://geologie.vsb.cz/svadef/Text/9_zakladani.htm
a potom bude pohled na navrhované tunely poněkud jiný.


19.12.2016 19:57:59
Profil
 

Příspěvky: 834
Bydliště: Javorník/Waldkraiburg
Příspěvek Re: 0805 Lovosice – Řehlovice
Kdyby zakazku na D8 zadali tem firmam, co staveli Gothardsky tunel, tak mame tunel z Lovosic az na predmesti Drazdan a byl by svaty pokoj :lol:

_________________
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.


19.12.2016 20:20:57
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 821
Příspěvek Re: 0805 Lovosice – Řehlovice
Výhodou dlouhého tunelu by bylo mimo jiné to, že by se ho výše uvedené problémy netýkaly. Byl by mimo sesuvná území, dostatečně hluboko na to, aby se vyhnul horší geologii. Jedině v portálové oblasti by se ho mohly podobné problémy částečně týkat. Ale to teď nemá cenu řešit. Ale je třeba se poučit pro příště


19.12.2016 20:35:51
Profil
 

Příspěvky: 704
Příspěvek Re: 0805 Lovosice – Řehlovice
Tester: Dík za odkaz. Zastávám názor, že na D8 nad Prackovicemi nebyl geologický průzkum proveden v dostatečném rozsahu a do projektu nebyla zapracována dostatečná stabilizační opatření, která se musí dodělávat dodatečně jako vícepráce oproti původnímu projektu. Tunel Kubačka by mohl být zlem daleko větším i proto, že v suché oblasti, kterou je Středohoří, by jeho stavbou způsobené stržení podzemních vod mohlo způsobit usychání porostů a následné větrnou erozi kopce Kubačka.


19.12.2016 20:36:39
Profil
 

Příspěvky: 704
Příspěvek Re: 0805 Lovosice – Řehlovice
Lynx: Jenomže České Středohoří není homogenní žulový masiv, ale skupina vyhaslých sopek, takže rozhodně nelze vyloučit, že i ve větší hloubce by se vyskytly vážné problémy s geologií.


19.12.2016 20:44:46
Profil
 

Příspěvky: 821
Příspěvek Re: 0805 Lovosice – Řehlovice
Vyloučit nelze nikdy nic, ale je vysoce pravděpodobné, že by níže byla ražba mnohem jednodušší. Výše by byla ražba zřejmě obtížnější a bylo zastiženo více problémů. No a na povrchu v sesuvném území máme smutnou jistotu, že je to na nic, nejhorší možné řešení ....


19.12.2016 20:54:02
Profil
 

Příspěvky: 209
Příspěvek Re: 0805 Lovosice – Řehlovice
Lenny píše:
Může někdo naklikat variantu tunel Kubačka do mapy? Díky


- Jeden portál u obce … Hrušovka a druhý portál mezi Radejčínem a Žimí zaznělo v Radiožurnálu dne 19.12.2016
Geolog: Na D8 byl záměr podhodnotit povrchovou variantu. Tunel by byl levnější a stabilnější

http://www.rozhlas.cz/plus/proaproti/_zprava/geolog-na-d8-byl-zamer-podhodnotit-povrchovou-variantu-tunel-by-byl-levnejsi-a-stabilnejsi--1680737


19.12.2016 21:01:42
Profil
 

Příspěvky: 821
Příspěvek Re: 0805 Lovosice – Řehlovice
Korigoval bych sám sebe a to co jsem napsal, že je současné řešení to nejhorší možné. To je příliš kategorické tvrzení. Samozřejmě nikdy s úplnou jistotou nevíme, jak by vypadala jiná řešení a nelze vyloučit ani to, že by jiné řešení teoreticky mohlo být jiné řešení ještě horší než to současné. Není to ale moc pravděpodobné.

Samozřejmě, že by i při ražbách eventuálních tunelů mohly nastat nejrůznější potíže a nějáké by nepochybně nastaly, tak jako při ražbě jakéhokoliv tunelu, ale jako obhajoba současného stavu mi to přijde trochu málo. Tedy teď jsme ve velkých problémech a neobhájí se to tím, že by při jiném řešení možná byl taky nějáký problém.

Ani kdyby se udělal lepší geologický průzkum, tak by to situaci podle mě moc nevylepšilo. Naopak, kdyby se to stavělo v tomto terénu zodpovědně a zajišťovala se všechna rizika, tak by to nestálo 15 mld ale klidně třeba dvojnásobek. A ani tak by to nebyla úplná jistota, protože zajistit sesuv, který má smykové plochy až 40 m pod povrchem, to je téměř nemožné. Aby tam někudy protekla voda , tomu nezabráníte, leda byste to tam celé provrtal odvodňovacími štolami za miliardy a nebo tomu zabránil nějákou mega opěrnou zdí 50 metrů hlubokou a 10 metrů širokou, což by byla gigantická stavba století.

Takže nezbývá než doufat, že se kopec uklidní a sesune se "až jindy", třeba za tisíc let. Zatím to ale bohužel vypadá spíš naopak.


19.12.2016 23:17:14
Profil
 

Příspěvky: 1551
Příspěvek Re: 0805 Lovosice – Řehlovice
V současnosti je udělané automatické měření, kdy se jede přes geodetické měření bodů. Vyhodnocení určitě bude.
Bylo by pěkné, kdybychom byli tak bohatá země, že bychom si mohli dovolit postavit i tunel, jen pro porovnání nákladů. Můj názor je, že i kdyby se celý svah odbagoval a nahradil třeba mostem, tak to vyjde podstatně levněji než začít připravovat tunelovou variantu.


20.12.2016 8:59:35
Profil
Online
 

Příspěvky: 2060
Příspěvek Re: 0805 Lovosice – Řehlovice
Lynx píše:
Vyloučit nelze nikdy nic, ale je vysoce pravděpodobné, že by níže byla ražba mnohem jednodušší. Výše by byla ražba zřejmě obtížnější a bylo zastiženo více problémů. No a na povrchu v sesuvném území máme smutnou jistotu, že je to na nic, nejhorší možné řešení ....
Vaši jistotu při porovnávání hotové varianty s variantou, která nemá ani předběžný geologický průzkum bych chtěl mnohdy mít. Jen si, vážený, ale uvědomte, že na tomto fóru rozhodně neplatí "stokrát opakovaná lež se stává pravdou". To budete muset jít prosazovat "své pravdy" někam jinam.


20.12.2016 9:52:06
Profil
 

Příspěvky: 1516
Příspěvek Re: 0805 Lovosice – Řehlovice
https://cs.wikipedia.org/wiki/D%C3%A9j%C3%A0_vu


20.12.2016 9:54:06
Profil
 

Příspěvky: 821
Příspěvek Re: 0805 Lovosice – Řehlovice
MPMP: Svůj výrok jsem vzápětí sám korigoval. To nevidíte ? A v čem jsem se podle Vás dopustil lži ?


20.12.2016 10:01:39
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 408 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Další




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: MPMP a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz