České dálnice > Diskusní fórum
http://forum.ceskedalnice.cz/

Coby kdyby na D8
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=55&t=5715
Stránka 18 z 19

Autor:  Lynx [ 10.10.2019 18:14:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Coby kdyby na D8

Zlom v miliardové při o sesuv na D8. Stát dálnici špatně stavěl, říká klíčový posudek

https://zpravy.aktualne.cz/domaci/d8-se ... f6b220ee8/

Definitivní rána pro některé zdejší experty (JirkaS, MPMP .......) co mi zde roky nadávali a přeli se se mnou, že stavba dálnice prý za nic nemůže a všechno jsou jenom výmysly a spiknutí ekologů a těch nesprávných geologů, jakjo je pan Cajz nebo předseda Ústavu Mechaniky hornin AVČR pan Sternberk.

Autor:  P_V [ 10.10.2019 19:36:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Coby kdyby na D8

Píšou tam, že za to může přitížení svahu výsypkou lomu, stavba dálnice a velký déšť. Bez čehokoli z toho by k sesuvu nedošlo. Takže není pravda, že za to může jen stavba.

Autor:  Aram96 [ 10.10.2019 21:24:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Coby kdyby na D8

Vzhledem k tomu, že toto je kecací téma, můžu se narychlo zeptat, jaké bylo to eventuální řešení těch ekologů/ekoteroristů místo současného řešení ? Byl zmíněn nějaký tunel.. Jak dlouhý, kde ? :)

Autor:  Lynx [ 11.10.2019 1:40:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Coby kdyby na D8

Jiných řešení bylo více, ale ani jedno nebylo pořádně prověřeno, protože byla tlačena tato trasa jako jediná správná a jediná možná.

Tady hlavní kritika směřuje k tomu, že to bylo postaveno v nezajištěném zářezu, což je jedna z příčin sesuvu v tomto rozsahu. Čili když už touto trasou, tak by musela být provedena opatření k zajištění zářezu - zřejmě podobná těm co byla provedena dodatečně po sesuvu, tedy nějáké masivní opěrné stěny, studně apod.

Autor:  1975 [ 11.10.2019 8:06:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Coby kdyby na D8

P_V píše:
Píšou tam, že za to může přitížení svahu výsypkou lomu, stavba dálnice a velký déšť. Bez čehokoli z toho by k sesuvu nedošlo. Takže není pravda, že za to může jen stavba.


Tak tak - posudek popíše tři příčiny, ale aktuálně.cz i Lynx si vyberou tu, co se jim hodí...

Nicméně na tom není nic nového - bulvárnost médií i Lynxův názor na tuhle věc dávno známe.:o)

Autor:  theodor less [ 11.10.2019 10:58:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Coby kdyby na D8

1975 píše:
......posudek popíše tři příčiny, ale aktuálně.cz i Lynx si vyberou tu, co se jim hodí...
Nicméně na tom není nic nového - bulvárnost médií i Lynxův názor na tuhle věc dávno známe.:o)

Jak jste se dozvěděl o třech příčinách sesuvu? Přečetl jste si aktuálně.cz. Tak co plácáte o nějaké selekci?
Měl jsem zato, že Vaším úkolem je obhajovat Babišovy světlé dálniční zítřky. Váš záběr je zřejmě širší: vysvětlit nám, že aktuálně.cz píše bulvárně. Zdůvodňujete to všeobecně známou bulvárností medií. Možná, že jste si tím zúžil propagandistický prostor, protože už zprávami médií argumentovat nemůžete.

Autor:  1975 [ 11.10.2019 11:16:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Coby kdyby na D8

Ano, mohl jsem byt presnejsi - tedy PODLE aktualne.cz posudek zminuje tri priciny. Dokonce je tam cituji. Ale vybrali si jen jednu, a zejmena do titulku, aby byl bulvarnejsi=klikatelnejsi. Bulvarizuji se vsechna media. To je trend. Asi jako to ze telezni vysilani je barevne. A nebylo. Predstavte si, ze tu bulvarizaci medii se uci i na zurnalistice...
A Babisovy zitrky jsou mi uplne volne. A vase zluc svym zpusobem taky.

Autor:  Warcz [ 11.10.2019 11:21:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Coby kdyby na D8

Aktuálně jsem četl a přišel mi napsaný v pohodě. Pochopil jsem to tak.

Sesuv způsobilo:
- Počasí ( neovlivníme )
- Material v lomu ( Ano šlo ovlivnit, ale lom zde byl první )
- Špatně provedena výstavba dálnice.

Teď už jenom rozhodnout kdo za to může. Je to tak při nehodě. Udělal chybu ten kdo nedal přednost na stopce, nebo ten kdo jel v 50ce 55km/h ?

Autor:  1975 [ 11.10.2019 11:32:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Coby kdyby na D8

Jasne, warczi. Ale ten clanek ( a hlavne titulek) rika, ze je to jasne a ze je to ta treti vec -spatna stavba. To je to, co kritizuju. Nerozporuju, jak se snazi ukazat theodor, ze by ta stavba na to nemela vliv. A uz vubec ne proto, ze bych za to mel nejake koblihy:o)

Autor:  Pavel Q [ 11.10.2019 12:10:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Coby kdyby na D8

Ještě co se týče lomu, předpokládám, že zde působil na základě nějakého povolení vydaném státním orgánem. Pokud lom neporušil žádné podmínky tohoto povolení ani obecně platných předpisů (například umístění výsypky, provádění vlastních průzkumů atd.), nemůže být obviňován za sesuv. Naopak ze strany ŘSD bylo zřejmé podcenění situace, když přes varovné signály pokračovalo ve stavbě nezajištěného zářezu.

Autor:  Sosa [ 11.10.2019 13:20:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Coby kdyby na D8

O přístupu lomu svědčí i to video, které bylo natočeno den před sesuvem, kdy tam už byly trhliny jak prase, pomalu jim odjížděli kanceláře dolu po svahu a oni byli úplně v klidu.

Autor:  MPMP [ 11.10.2019 13:28:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Coby kdyby na D8

Pavel Q píše:
Ještě co se týče lomu, předpokládám, že zde působil na základě nějakého povolení vydaném státním orgánem. Pokud lom neporušil žádné podmínky tohoto povolení ani obecně platných předpisů (například umístění výsypky, provádění vlastních průzkumů atd.), nemůže být obviňován za sesuv. Naopak ze strany ŘSD bylo zřejmé podcenění situace, když přes varovné signály pokračovalo ve stavbě nezajištěného zářezu.
Nikoho neobhajuji, ocituji Vaše slova "Pokud lom neporušil žádné podmínky tohoto povolení ani obecně platných předpisů (například umístění výsypky, provádění vlastních průzkumů atd.), nemůže být obviňován za sesuv". A teď ta otázka: ŘSD snad porušilo nějaké podmínky stavebního povolení, že může být obviňováno? (Vámi obviňováno totiž je)

Autor:  theodor less [ 11.10.2019 13:49:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Coby kdyby na D8

Lynx píše:
.......že stavba dálnice prý za nic nemůže a všechno jsou jenom výmysly a spiknutí těch nesprávných geologů, jako je předseda Ústavu Mechaniky hornin AVČR pan Sternberk.

Celý název je "Ústav struktury a mechaniky hornin" a má ředitele RNDr. Josefa Stemberka, CSc., nikoli předsedu.
Nejde mi o slovíčka, ale tento ústav vypracoval diskutovanou finální expertizu.
Nejde mi ani o správnost expertizy, ale zmiňovaný ředitel zastával dle Lynxe od začátku nějaký názor. Může být opravdu nestranný, když už předtím věděl , jak to bylo?

Autor:  MPMP [ 11.10.2019 17:23:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Coby kdyby na D8

theodor less píše:
Může být opravdu nestranný, když už předtím věděl , jak to bylo?
Kdo - Lynx nebo pan ředitel? :)

Autor:  theodor less [ 11.10.2019 18:09:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Coby kdyby na D8

MichalR píše:
Tak na zmíněném Ústavu AV ČR pracuje můj dlouholetý kamarád, a dělá tam skoro 20 let... Podle něj, se zpracování Superposudku všichni vyhýbají, jak jen můžou a nikdo ho nechce dělat.
Jedna parta zaplatila za jedno stanovisko a tak jim ho napsali. Druhá parta naopak. A nyní v situaci, kdy v Čechách se v takto specifické branži každý s každým zná, by měl někdo napsat na kolegy, že psali účelové posudky?


Nakonec je superposudek na světě. Tak nějak mají pravdu všechny předešlé posudky....

Autor:  jeni013 [ 12.10.2019 6:55:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Coby kdyby na D8

Hledání důvodu sesuvu na D8 se dostalo do patu. Pro obě strany je to úspěch
Na iDnes to vidí jako win-win (v tomto případě spíš lose-lose)

Autor:  theodor less [ 12.10.2019 8:32:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Coby kdyby na D8

Není loser jako loser. Kámen Zbraslav není Dan Ťok. Tedy posudky si Kámen Zbraslav musel platit ze svého. Můžete namítnout, že to nebyl spor Ťoka, ale státu. Ale to si právě nemyslím. Stát, tedy my (skoro všichni) jsme rádi, že se doprava na sever vyřešila. Řešení to nebylo ideální, ale takové řešení tady ani nebylo.
Když po sesuvu následovaly problémy s mosty, Ťok už nežaloval nikoho. Prostě problémy tam jsou, problémy tam budou. Bude to stát peníze, ale to je daň, kterou budeme platit za nerealizovatelnost jiných řešení.
Takže Mike to vystihl přesně.
Mike píše:
co na tom proboha řešíte ?
jezdí se tam ?
jezdí !
stejně to zaplatíme všichni - včetně soudců, takže je úplně jedno, kdo za to může

Autor:  Michal R [ 12.10.2019 12:06:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Coby kdyby na D8

theodor less píše:
MichalR píše:
Tak na zmíněném Ústavu AV ČR pracuje můj dlouholetý kamarád, a dělá tam skoro 20 let... Podle něj, se zpracování Superposudku všichni vyhýbají, jak jen můžou a nikdo ho nechce dělat.
Jedna parta zaplatila za jedno stanovisko a tak jim ho napsali. Druhá parta naopak. A nyní v situaci, kdy v Čechách se v takto specifické branži každý s každým zná, by měl někdo napsat na kolegy, že psali účelové posudky?


Nakonec je superposudek na světě. Tak nějak mají pravdu všechny předešlé posudky....


No, neříkal jsem to? ;)
Ale vážně. Jediná smysluplná cesta je nechat to už být. Tuzemské právo totiž v případě havárie , de iure sesuv nic jiného než průmyslová havárie není, řeší dvě rozměry. Kdo havárii způsobil a kdo havárii zavinil. A jednoznačně odpověď na to prostě nejde. A než tu začne někdo šermovat pojmem "spravedlnost", tak nechť si uvědomí, že horší než nespravedlnost je selektivní spravedlnost....

Autor:  Lynx [ 12.10.2019 21:09:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Coby kdyby na D8

1975 píše:
P_V píše:
Píšou tam, že za to může přitížení svahu výsypkou lomu, stavba dálnice a velký déšť. Bez čehokoli z toho by k sesuvu nedošlo. Takže není pravda, že za to může jen stavba.


Tak tak - posudek popíše tři příčiny, ale aktuálně.cz i Lynx si vyberou tu, co se jim hodí...

Nicméně na tom není nic nového - bulvárnost médií i Lynxův názor na tuhle věc dávno známe.:o)


jak vidno, tak trollové co budou obhajovat neobhajitelné se tady stále ještě najdou, byť to bylo opakovaně odborně potvrzeno, že nezajištěný zářez v těch místech je naprostá pitomost a velká chyba stavitelů (projektantů) dálnice.

Posudek jasně říká, že v tomto rozsahu je sesuv KVŮLI CHYBNĚ PROVEDENÉ STAVBĚ DÁLNICE. To že prší, s tím by měl projektant počítat :-) a s tím že je tam lom, by měl počítat taky. ten lom tam byl už dávno před dálnicí a to včetně toho, že tam přitěžovali hranu svahu. To tam také dělali dlouhodobě před stavbou dálnice, takže s tím musí projektant počítat.

Takže marně se snažíte ubohý trolle ze situace vykecat a urazit mě z jakési bulvarizace.

theodor less píše:
Lynx píše:
.......že stavba dálnice prý za nic nemůže a všechno jsou jenom výmysly a spiknutí těch nesprávných geologů, jako je předseda Ústavu Mechaniky hornin AVČR pan Sternberk.

Celý název je "Ústav struktury a mechaniky hornin" a má ředitele RNDr. Josefa Stemberka, CSc., nikoli předsedu.
Nejde mi o slovíčka, ale tento ústav vypracoval diskutovanou finální expertizu.
Nejde mi ani o správnost expertizy, ale zmiňovaný ředitel zastával dle Lynxe od začátku nějaký názor. Může být opravdu nestranný, když už předtím věděl , jak to bylo?


Tohle nebyla první expertiza. To že je nezajištěný zářez dálnice v tomto území nehorázná pitomost projektanta a všech odpovědných osob okolo, to tvrdil už minulý posudek, jehož byl Sternberk spoluautorem.

Autor:  Lynx [ 12.10.2019 21:30:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Coby kdyby na D8

Michal R píše:
Kdo havárii způsobil a kdo havárii zavinil. A jednoznačně odpověď na to prostě nejde.


Posudek dává odpověď velice jasnou. Sesuv způsobil:

1) déšť - vyšší moc se kterou je nutné počítat v projektu lomu i dálnice

2) lom - ukládání materiálu na hranu - lom tam byl dříve než, dálnice a ukládal materiál tímto způsobem dlouhodobě. Což není omluva, ale polehčující okolnost, že oni tím defintivním spouštěčem nebyli.

Takže nohy sesuvu podrazil třetí bod:

3) stavba dálnice - bez ní by k sesuvu v tomto rozsahu nedošlo, lom tam už byl, déšť je na světě přítomen miliardy let, takže poslední spouštěč tragédie je idiotsky prováděná stavba dálnice - která s deštěm ani lomem nepočítala, která je nejen špatně vyprojektovaná, ale ani stavební dozor nedbal na varovné signály - vyvěrající vodu ze zářezu atd. Přitom voda tam být dle předpokladů neměla ......

Lom je v tomto případě spoluviník, který vytvořil podmínky vhodné pro sesuv, ale rozhodující impuls dala a tedy hlavním a rozhodujícím viníkem sesuvu je jednoznačně chybná výstavba dálnice - ve fázi projekce i realizace.

Autor:  1975 [ 12.10.2019 21:52:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Coby kdyby na D8

Lynxi, idiotské je i povolit lom v tomto sesuvném území. Ještě idiotštějí je skladovat část materiálu na hranu.
To, že stavba dálnice měla být "obezřetnější", nezpochybňuju.
Z bulvarizace neobviňuju tebe, jen ji konstatuji u médií.
Na trolla si připadám poměrně vysoký:o)

Autor:  theodor less [ 13.10.2019 7:20:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Coby kdyby na D8

Lynx píše:
Lom je v tomto případě spoluviník, který vytvořil podmínky vhodné pro sesuv, ale rozhodující impuls dala a tedy hlavním a rozhodujícím viníkem sesuvu je jednoznačně chybná výstavba dálnice - ve fázi projekce i realizace.

Tak to s největší pravděpodobností je. Ale co se dalo udělat jinak? Když se nebudeme bavit o tunelech a chráněných územích. Zbývají technická opatření, která by musela být značně předimenzovaná a jejichž cena by zřejmě převýšila náklady na sanaci. Cena by se stala nepřekonatelnou překážkou pro prosazení stavby.
Stavět je něco jiného než hrát ruletu. Ale například ve stavbě tunelů se nejede na 100% jistotu. Tam se razí a během prací se provádějí observační práce. A když to nevypadá dobře, navrhují se dodatečná stavební opatření. Takto to je nejhospodárnější.

Autor:  kyk [ 13.10.2019 11:17:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Coby kdyby na D8

Téma je naprosto přesně nadepsáno.
Tak ať se máte o čem bavit dále:
Lom je stejně jako dálnice uprostřed CHKO.
Už při terénních úpravách dávno před sesuvem byly vývěry vody v obnaženém svahu. Kde se vzala?
Při sesuvu sice nejdříve sjel spodek, ale vršek už se trhal taky den před sesuvem. Celé to jelo jako po klouzačce, i když musela být masa zatížená deštěm, něco to muselo celé podmáznout.
Mě by spíš zajímaly jiné věci.
Kdy bude konečne zprovozněna trať, která to odnesla nejvíce?
Je příroda díky dálnici zničená, jak nám doomsayeři slibovali?
Pomohla stavba lidem v plůvodních trasách?

Autor:  Warcz [ 13.10.2019 11:47:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Coby kdyby na D8

Já bych se na to podíval jinak.
Kdo dělal geologický průzkum ?
Kdo dělal projekt ?
Tedy
a) byl tam nedostatečný průzkum a měl by za to někdo zaplatit z ŘSD.
b) průzkum byl udělaný špatně ( Mají lide co tohle dodávají vůbec nějakou odpovědnost? )
c) I přes informace z průzkumu to někdo zanedbal.

Já vím co bych chtěl. Do dnes ani nevíme proč spadnul most ve Studence, kde zařvalo několik lidí, ale stejně. Představoval bych si u tak velkých staveb, že každá hlava za něco nese odpovědnost a pokud něco neudělá/podělá tak za to ponese následky. Ja nechci u soudu jednoho člověka který bude musel zaplatit 500 000 000Kč, ale třeba 12 měsíčních platů bych mu napařil.

Autor:  Michal R [ 13.10.2019 12:05:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Coby kdyby na D8

kyk píše:
Téma je naprosto přesně nadepsáno.
Tak ať se máte o čem bavit dále:
Lom je stejně jako dálnice uprostřed CHKO.
Už při terénních úpravách dávno před sesuvem byly vývěry vody v obnaženém svahu. Kde se vzala?
Při sesuvu sice nejdříve sjel spodek, ale vršek už se trhal taky den před sesuvem. Celé to jelo jako po klouzačce, i když musela být masa zatížená deštěm, něco to muselo celé podmáznout.
Mě by spíš zajímaly jiné věci.
Kdy bude konečne zprovozněna trať, která to odnesla nejvíce?
Je příroda díky dálnici zničená, jak nám doomsayeři slibovali?
Pomohla stavba lidem v plůvodních trasách?


Venku je moc hezky, tak skutečně telegraficky:
- voda velmi pravděpodobně pocházela z nedostatečně odvodněného lomu
- trať už nebude obnovena
- příroda není žádným způsobem poničena, už i mezideponie kolem Žimu a Řehlovic nejsou k rozpoznání
- Stavba lidem neskutečně pomohla

Stránka 18 z 19 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/