Stránka 19 z 19

Re: Coby kdyby na D8

Napsal: 14.10.2019 18:35:06
od theodor less
Michal R píše:Soud má z principu i ze zákona se řídit českým soudním řádem, kde v tomto bodě si soud - maje před sebou dva protichůdné posudky dvou stran sporu - vyžádá posudek od nesporné autority, v praxi pak subjekt z okruhu soudně znaleckých ústavů či jednotlivců, tedy soudních znalců.
Skutečně profesionální a detailní posudek ze zahraničí v odpovídající kvalitě pro soud, by stál několik set tisíc EUR. Vy se domníváte, že si soudce může takovýto posudek vyžádat? Kdy by ho platil?
iDnes.cz 24.3.1014 o Studénce: "Pak je možných několik variant: buď soudce přistoupí k rozsudku a začnou závěrečné řeči, nebo případ odročí kvůli dalším znaleckým posudkům, případně kvůli superposudku, který by vyřešil rozpory současných znalců. Kdo by se toho ujal, však není jasné. Všichni tuzemští znalci v daném oboru se už ke studénecké tragédii vyjadřovali."
iDnes.cz 30.4.2019: "....bylo nařízeno krajským soudem, abychom znovu vyslechli znalce, aby se mohli navzájem vyjádřit k závěrům znaleckých posudků,“ řekl už dříve soudce Jaromír Pšenica

Re: Coby kdyby na D8

Napsal: 26.11.2019 14:54:43
od Lynx
Přizvednutí mostů na Prackovické estakádě je hotové, podle ŘSD bude stabilní

Zdroj: https://www.idnes.cz/usti/zpravy/dalnic ... pravy_pakr

Tentokrát prý poslední zajišťovací práce na této stavbě. Jsem zvědav jak dlouho to vydrží. Realisticky to spíš odhaduji na průběžné zajišťování po celou dobu existence stavby. Možná to vydrží rok, možná dva ? A pak zase budeme zajišťovat a vyrovnávat.

Re: Coby kdyby na D8

Napsal: 26.11.2019 15:47:56
od Jirka95
Ale teď se zjistí, že nevychází EIA a bude se to muset zbourat a postavit jinde (říkali v ČT).

Re: Coby kdyby na D8

Napsal: 26.11.2019 16:37:27
od 1975
..kde v ČT to říkali?

Re: Coby kdyby na D8

Napsal: 26.11.2019 19:29:31
od Jirka95
Reportáž
Trochu jsem to přibarvil, nicméně myslím, že právě takový dojem vážnosti měl ten živý vstup vyvolat.

Re: Coby kdyby na D8

Napsal: 26.11.2019 20:02:04
od 1975
...že tam ale bylo na tom veřejném jednání narváno... byl Mirek? Přijel na kole/vlakem?

... ty akční vstupy jsou vůbec cool..stát takhle vedle dálnice je moc chytrej nápad.

Re: Coby kdyby na D8

Napsal: 1.4.2020 16:33:10
od theodor less
Je to už 7 let, co se nad rozestavěnou dálnicí D8 utrhl svah a zavalil železnici a dálnici pod ní. Odstranění následků sesuvu již stálo přes miliardu korun a tyto peníze teď Ředitelství silnic a dálnic a Správa železnic vymáhají po kamenolomu, který v okolí sesuvu těží kámen. Spor o to, kdo havárii způsobil, se vede již 4. rokem. Jak jsme zjistili, konstrukce o vině kamenolomu, má ale vážné trhliny.
https://www.ceskatelevize.cz/porady/109 ... nebo-obet/
Autorská práva jsou omezena (na našem území). Na kabelovce to problém nebude.

Re: Coby kdyby na D8

Napsal: 1.4.2020 17:24:06
od kot
Zase klasicky jednostranný pořad jako vždy. A ten konec je fakt perlička - D8 se sesunula a D3 se propadne... Hlavně hodně kritiky a nikdo s jiným názorem.

Re: Coby kdyby na D8

Napsal: 1.4.2020 17:56:21
od Aram96
Bohužel jsem si vědom, že existuje spousta věcí/oborů, kde postavíte vedle sebe 2 špičkové profesory a jeden bude tvrdit něco a ten druhý klidně úplně totální opak. Že zde byl ale zpackaný geologický průzkum nelze nikdy zpochybnit. V tom bych viděl největší kámen úrazu. Co se dělo potom, byla dle mého skromného názoru směsice korupce, politických rozhodnutí a tak nějak nešlo moc o odborníky.
Nicméně DZ a podobní jsou teď generálové po bitvě, to je druhá věc. Když by se to nesesunulo, bylo by ŘSD na koni, takhle můžou být na koni DZ. Každopádně nechápu, jak může někdo v tomto případě obhajovat ŘSD.
Paralela s D3 je dosti mimo (opravdu je vypovídající názor místních obyvatelek ? :roll: ) a celkově tento jednostranný pořad téměř nesnáším, nikdy bych neobhajoval "Nedej se", ale taktéž bych se nikdy nesnažil obhajovat postup ŘSD u D8, jak někteří přítomní. :ko:

Re: Coby kdyby na D8

Napsal: 1.4.2020 23:03:04
od Lynx
Divím se, že to ŘSD stále ještě vymáhá po kamenolomu. Posudek našich předních kapacit zněl jasně a to sice, že viníkem je primárně stavba dálníce v nezajištěném zářezu. Takže jestliže by to měli po někom vymáhat, tak především po vlastních lidech a spřátelených odbornících vydávajících nepravdivé posudky a projekty ..... což se jim ale zjevně nechce.

Aram96: Nejhorší je, že na situaci nereagovali ani při stavbě. Politické a bůhví jaké tlaky byly silnější než realita zjištěná během výstavby. Podle špatného (či úmyslně zfalšovaného ?) průzkumu tam například neměli vůbec narazit na podzemní vodu a přitom jim to tam údajně z výkopu teklo proudem ... vznikaly tam dílčí zátrhy, trhliny apod.

Prostě bylo jasné, že něco je hodně špatně a hodně jinak než jak to předpokládal průzkum a projekt. Přesto se to něják zametlo pod koberec, jakože to něják dopadne .... no a dopadlo. Resp. tedy spíš sjelo dolů.

Re: Coby kdyby na D8

Napsal: 2.4.2020 7:34:45
od kyk
Tak aby neteklo z výkopů proudem když z lomu šla voda rovnou mezi skálu a zem a mydlila svah místo aby byla svedená pryč.
Ale to je furt dokola.

Re: Coby kdyby na D8

Napsal: 2.4.2020 14:36:42
od Lynx
kyk píše:Tak aby neteklo z výkopů proudem když z lomu šla voda rovnou mezi skálu a zem a mydlila svah místo aby byla svedená pryč.
Ale to je furt dokola.
Tak můžete oponovat posudku Ústavu pro mechaniku hornin Akademie věd ČR, že je to podle vás jinak. Třeba se ukáže, že jste větší odborník než naši čelní odborníci na danou problematiku :-)

Re: Coby kdyby na D8

Napsal: 3.4.2020 7:16:14
od siesa
Aram96 píše:Že zde byl ale zpackaný geologický průzkum nelze nikdy zpochybnit. V tom bych viděl největší kámen úrazu.
To je v podstate vysledek toho, ze obecne jsou velmi podfinancovane pripravne prace u dopravnich staveb, ve smyslu geologickeho a geotechnickeho pruzkumu. V tom Nedej se bylo mj. krasne videt, v jak omezene mire bylo k pruzkumu v tak slozitych podminkach pristoupeno. Neni se potom cemu divit, ze vysledkem na teto stavbe (ale i spouste jinych) jsou miliardove vicenaklady.
To ale neni chyba nikoho jineho, nez zadavatele, coz jsme zase zpatky, svete div se, u RSD...

Re: Coby kdyby na D8

Napsal: 4.4.2020 3:02:15
od Lynx
siesa píše:V tom Nedej se bylo mj. krasne videt, v jak omezene mire bylo k pruzkumu v tak slozitych podminkach pristoupeno.
Ono to taky pořádně smrdí úmyslem. Byla zjevná snaha to prosadit v této trase, tímto způsobem, za každou cenu. Nově objednané posudky najednou vycházely mnohem příznivěji než ty dřívější. Jako zázrakem tam najednou nebylo zdaleka tak závažné dříve zmiňované riziko sesuvu, jako zázrakem to bylo mnohem suší než dříve, voda kamsi zmizela ...........

No a kdyby do toho přišly výsledky z průzkumu, které těmhle "zázrakům" odporují, tak to by se zřejmě řadě lidí z MD a ŘSD vůbec nehodilo .....

Re: Coby kdyby na D8

Napsal: 4.4.2020 14:15:15
od Aram96
Je pravda, že tady u té D8 je podezřelých okolností víc než dost, takže pro mě to na důvěryhodnosti ŘSD rozhodně nepřidá. Každopádně je důležité, aby se stavělo dál, což teď ŘSD jakštakš jde v rámci možností legislativy, u odpočívek vidím snahu a hlavně se mi zdá, že se začíná celkově měnit jednání ŘSD. A to určitě k lepšímu. Lví podíl na tom má Radek Mátl :ok: :ok:

Re: Coby kdyby na D8

Napsal: 4.4.2020 18:07:26
od Lynx
Taky doufám, že se poměry na ŘSD zlepšují. Jde to ale pomalu a ztuha. Některé staré kádry kladou tuhý odpor. To je dobře vidět i zde na diskuzi. Ale také jsem optimista. Těch případů kdy se to řešilo po bolševicku silou, postupně ubývá a nové doufejme do budoucna nebudou. Ono se také mimo jiné ukazuje, že to takhle nefunguje a to protlačování silou je čím dál tím obtížnější a časově náročnější - viz Říkovice, D3 u Tábora atd.

Re: Coby kdyby na D8

Napsal: 4.4.2020 20:45:51
od Aram96
Novému "stylu jednání" se ŘSD nevyhne v žádném případě. Buď se přizpůsobí nebo se bude stavět tempem poslední dekády, v tom bych problém neviděl.
Problém bych viděl ve změně spíše vnitřních věcí na ŘSD, tam určitě je jistý návyk na dřívější dobu, kdy se za těžké prachy nemuselo skoro nic dělat. Tam doufám, že se to změní k lepšímu, některá pracoviště ŘSD mi přijdou zakonzervovaná posledních řekněme 20 let na stejném bodě. Člověk si říká, že by s tím i chtěl něco dělat, jenže bez stavařského vzdělání to asi nepůjde... (myslím jako nastoupit tam "a ukázat jim to") a kdoví, možná by takový dobrosdcař byl stejně zašlapán nebo odejit. Každopádně změny přístupu navenek bych řekl, že už jsou změny/pokrok viditelné dneska, což je jedině dobře. Teď ještě jak se bude samotné ŘSD stavět k plánům na jejich transformaci, obávám se těžkého odporu proti zavedení nových pořádků.

Re: Coby kdyby na D8

Napsal: 4.4.2020 23:29:07
od Lynx
Aram96 píše:Člověk si říká, že by s tím i chtěl něco dělat, jenže bez stavařského vzdělání to asi nepůjde... (myslím jako nastoupit tam "a ukázat jim to") a kdoví, možná by takový dobrosdcař byl stejně zašlapán nebo odejit.
Já stavařské vzdělání mám a jednu chvíli jsem i uvažoval, že bych do ŘSD nastoupil. Ovšem ne na místo ředitele, kde bych měl šanci něco změnit :-) Ale jen na běžnou pozici. Rozmyslel jsem si to, když jsem viděl platový výměr, který je tristní. Takže to je spíš dobrá zašívárna pro lidi co nic moc neumí a nemají ambice - a nebo pro ty srdcaře co překousnou, že dělají za málo peněz a navíc ve firmě, která je hodně rezistentní vůči jakýmkoliv změnám a hodně se tam jede v zajetých kolejích z roku 1970.
Jakákoliv zásadnější reforma ŘSD by měla začít od těch peněz v kombinaci s nárůstem požadavků na zaměstnance. Dokud se nezmění tohle, těžko se změní něco zásadnějšího. Placené je to málo (alespoň tedy ty běžné pozice, nevím jak manažerské) a zároveň jsou tam někteří zabarikádovaní ve svých pozicích a brání jakémukoliv vývoji k lepšímu. Pokud se někomu povede postupně tu organizaci regenerovat, tak to musí být opravdu velká mimořádně schopná osobnost, která získá podporu na nejvyšších místech.

Re: Coby kdyby na D8

Napsal: 5.4.2020 11:01:34
od Aram96
Souhlas, myslím si, že jinak než růstem platů ruku v ruce s vyššími požadavky na lidi to nepůjde. Jak kvantitativními tak kvalitativními požadavky. Musíme si přiznat, že jich je i málo, nebo alespoň na nemálo pracovištích.
Já ale mluvil spíš o změně toho jednání. Když vidím, jakou práci odvedlo ŘSD Brno za posledních 20 let, chce se mi totálně blejt, ne jen, že odváději nekvalitní práci, mají nekvalitní projekty, které skoro nikde neobstojí a územní řízení se jim všude táhnou leta letoucí, ale jejich styl jednání s veřejností také dost pokulhává. Poslední rok nebo 2 už cítím malinký náznak zlepšení, ale když potom čtu v novinách o setkáních někde jinde v republice, tak to je totálně jiný přístup těch lidí k veřejnosti. A to mi hlavně vadí. A nemluvím o tom, jak jste zmínil, že počet lidí, kteří mají trošku v hlavě, by se tam dal spočítat na prstech jedné ruky. Soudím tak jednak podle osobních setkání, tak i podle vyjadřování některých pracovníků na setkání s veřejností. :cry: Úplně nejvíce člověka dorazí, když na setkání k úpravám na I/43 dorazí člověk, který nemá absolutní tušení, jaké jsou na I/43 intenzity a pomalu neví co má říct. Tím se ta důvěra k té organizaci dostává do záporných čísel. :roll: Sorry za OT, ale v odpočívce to snad půjde přežít.

Re: Coby kdyby na D8

Napsal: 11.4.2020 23:59:36
od Lynx
Na co zírá mašinfíra: Krásnou trať Středohořím zmrzačila výstavba dálnice D8

Zdroj: https://www.idnes.cz/cestovani/po-cesku ... cesku_vrja

Něco málo o jedné z nejkrásnějších tratí v této části Čech. Bohužel je dodnes přerušená sesuvem, takže její asi nejhezčí část Opárenským údolím nefunguje. Trasa je ale zprovozněná alespoň částečně - ze strany od Teplic do Radejčína. Z Radejčína do Lovosic pak funguje náhradní autobusová doprava navazující na vlakové spoje.

Jedna taková perlička - jeden z lidí co ten sesuv zkoumali a navrhovali zajištění po sesuvu mi kdysi tvrdil, že rozhodující impuls k sesuvu dal právě projíždějící vlak. Nevím co je na tom pravdy. Takže za to nakonec nemůže ani lom, ani dálnice, ale železnice :-) Jen vtip. Ale tím spouštěčem byla možná opravdu vibrace od průjezdu vlakové soupravy.

Ohledně závalu tunelu Blanka ve Stromovce mi zase jiný člověk z téže firmy tvrdil, že jej způsobilo zemětřesení na Chebsku, které se opravdu časově shodovalo. A možná je to i pravda, ale nebyla to samozřejmě příčina, ale ta pověstná poslední kapka, spouštěcí impuls ....

Re: Coby kdyby na D8

Napsal: 13.4.2020 17:18:31
od kot
Tak jsem si "zazíral" s mašinfírou. Vydržel jsem to 30 minut a kousek. Do doby než se souprava vydala na cestu z Úpořin. V Úpořinách stála o pár sekund déle než 10 minut... Za těch 30 minut /viditelně/ nastoupili 3 ks cestujících a 2 ks vystoupili. Tam kde bylo více kolejí než jedna, byly ostatní /vyjma HBf Úpořiny/ zarostlé a viditelně zrezivělé. Zjevně dlouho nepoužívané. Trať využívaná minimálně. Těch 30 minut nic zajímavého okolo trati. Na několika přejezdech bez závor nařízená rychlost 10 km/hod. Zlatý autobus. O autě nebudu mluvit...

Re: Coby kdyby na D8

Napsal: 14.4.2020 7:38:26
od jozka
Z prujezdne trate udelame pahyl a divime se, ze upada. Jak prekvapive!

Re: Coby kdyby na D8

Napsal: 14.4.2020 10:00:06
od theodor less
Myslím, že v pořadu "Pozor vlak" na stanici SPORT5 zazněla informace o opravě trati. Cena přes 400 milionů; problematický úsek se "přemostí".

Re: Coby kdyby na D8

Napsal: 13.5.2020 8:00:55
od Lynx
Dobrá zpráva pro příznivce železnic v zajímavé přírodě - úsek z Lovosic skrz Opárenské údolí do Chotiměře má být zprovozněn 6. června ! Provoz o víkendech a svátcích v letní sezoně.

Most přes sesuv snad někdy za dva roky ....

https://www.idnes.cz/usti/zpravy/zelezn ... pravy_pakr

Re: Coby kdyby na D8

Napsal: 13.5.2020 12:59:50
od kot
Na videu se mi líbil stav : 1 x 4 . Jeden dělá a 4 na něho koukají. A ejhle nebyl jsem sám, neboť obdobný komentář zazněl od jednoho z diváků kdesi v pozadí.... :lol: