Zdravíčko. Chystám se na trip s obytňákem ( 2,8 výška, 7m délka, do 3,5 tuny ).
Na navigaci jsem doposavad používal Waze. To bohužel nedává výšku soupravy. Jaké softy používáte ? Už jsem uvažoval i nad nějakým čidlem na střechu ať to někde neorvu
Navigace pro kamiony
Re: Navigace pro kamiony
Nikdy jsem navigaci pro NA nepouzival, drive atlas ADAC, pak TomTom, dnes waze a jsem jeste o par cm vyssi diky satelitu (6950x2300x3100).
Vyska neni pri cestach vyrazny problem, s bydlikem se jezdi pomalu, lidi jinak litaj uvnitr jak nudle v bande, je cas sledovat vyskova omezeni.
Pokud je na znacce rozdil vetsi nez 30cm neresim, nebrzdim projizdim, pri <20cm zpomalim a prohlidnu si hlavne pravy bok prujezdu/tunelu aby tam nebyla znacka/semafor nebo trcici roxor (neosvetleny tunel pred Ulcinem, 15 let zpet, rozparanej pravej bok). Vetsina kamionu projede pokud je vyska pres 4m, pokud misto neznam, na mista se zakazem NA nejezdim, radeji si zajedu nez bych couval nebo se otacel.
Jedinym vyraznejsim problemem s vyskou jsou "mysi diry", tem vyskove znacky nesedi pravidelne, vyzenu posadku, ktera jde podel auta, kontroluje boky, eventuelne zastavi protismer.
Problemem u obytnaku je velky presah za zadni napravou, pokud budou skody, tak na zadnich pozickach, kdyz se ve vytluku auto zhoupne do strany a opre se za jizdy o stromy. Pokud jste vicekrat necouval s nakladnim automobilem, je dle mne mnohem dulezitejsi mit couvaci kameru.
U techto velkych obytnaku "pro dve rodiny" pozor na vahu 3.5t, hrozi jizda bez platneho ridicskeho opravneni a bez zaplaceneho myta. Nemci vazi automaticky a poslou stihacku, rakusaci obcas odklanej vsechny auta tusim nad 2.7t.
Vyska neni pri cestach vyrazny problem, s bydlikem se jezdi pomalu, lidi jinak litaj uvnitr jak nudle v bande, je cas sledovat vyskova omezeni.
Pokud je na znacce rozdil vetsi nez 30cm neresim, nebrzdim projizdim, pri <20cm zpomalim a prohlidnu si hlavne pravy bok prujezdu/tunelu aby tam nebyla znacka/semafor nebo trcici roxor (neosvetleny tunel pred Ulcinem, 15 let zpet, rozparanej pravej bok). Vetsina kamionu projede pokud je vyska pres 4m, pokud misto neznam, na mista se zakazem NA nejezdim, radeji si zajedu nez bych couval nebo se otacel.
Jedinym vyraznejsim problemem s vyskou jsou "mysi diry", tem vyskove znacky nesedi pravidelne, vyzenu posadku, ktera jde podel auta, kontroluje boky, eventuelne zastavi protismer.
Problemem u obytnaku je velky presah za zadni napravou, pokud budou skody, tak na zadnich pozickach, kdyz se ve vytluku auto zhoupne do strany a opre se za jizdy o stromy. Pokud jste vicekrat necouval s nakladnim automobilem, je dle mne mnohem dulezitejsi mit couvaci kameru.
U techto velkych obytnaku "pro dve rodiny" pozor na vahu 3.5t, hrozi jizda bez platneho ridicskeho opravneni a bez zaplaceneho myta. Nemci vazi automaticky a poslou stihacku, rakusaci obcas odklanej vsechny auta tusim nad 2.7t.
Re: Navigace pro kamiony
Ok dík za zkušenosti. Váhu si musím pohlídat. Já si právě říkám, že raději investuji do nějaké navigace, která mi s tímhle pomůže, abych se někde nezasekal.