Čeští řidiči -levoproudaři, blokování, nepozornost, agrese
Čeští řidiči -levoproudaři, blokování, nepozornost, agrese
Ahoj,
Jaký máte názor na řidiče v ČR?
Jaký máte názor na řidiče v ČR?
Re: Řidiči v ČR -levoproudaři, blokování, nepozornost, agres
V nemecku jeste horsi, takze zadny cesky fenomen.
Re: Řidiči v ČR -levoproudaři, blokování, nepozornost, agres
Prestante se bicovat, obcas sleduju dash cam kanaly z Evropy a zase se to tak moc nelisi. Uz jsem videl i hlasku na Nemce (od Nemcu), co nekde u nas hodil vidle do zipu, ze je to "typickej Nemec"
Nebo si najdete treba vyraz "lane hogger"...
Nebo si najdete treba vyraz "lane hogger"...
Re: Řidiči v ČR -levoproudaři, blokování, nepozornost, agres
Klasická situace.
Chcete jet ale nemůžete. Držíte si bezpečnou vzdálenost a čekáte až se levý pruh rozjede a povalíte. a v tom Vás podjíždějí auta a nadávají, že jste levopruhaři.
Chcete jet ale nemůžete. Držíte si bezpečnou vzdálenost a čekáte až se levý pruh rozjede a povalíte. a v tom Vás podjíždějí auta a nadávají, že jste levopruhaři.
Re: Řidiči v ČR -levoproudaři, blokování, nepozornost, agres
Mně nepřijde, že by to byla v Německu taková anarchie, jako u nás. Ale za to jsem rád.
Němci až moc důsledně dodržují bezpečnou vzdálenost, ale většinou se dívají do zrcátek a uhýbají.
Předjíždět zprava je (bohužel) v dnešní možnost, jak se nezasekat v levém pruhu a někam dojet včas.
Jen můj názor.
Díky za vaše
Němci až moc důsledně dodržují bezpečnou vzdálenost, ale většinou se dívají do zrcátek a uhýbají.
Předjíždět zprava je (bohužel) v dnešní možnost, jak se nezasekat v levém pruhu a někam dojet včas.
Jen můj názor.
Díky za vaše
Re: Řidiči v ČR -levoproudaři, blokování, nepozornost, agres
Myslím, že toto se řešilo ve vláknu Jak jezdíme. Video je dost divné, míchá totiž několik věcí: a) ve městě není přestupek jet v levém pruhu (i u třípruhové komunikace, i třeba Jižní spojka!). Je to jízda v jízdních pruzích. Tedy žádná agrese.
b) v místech, kde je vyznačen jízdní pruh pro pomalá vozidla si nejsem jistý, že předjíždění zprava je ilegální, ale asi jo.. Ale jak to udělat? V prostředním jede osobák 95. Povinost užít pruh pro pomalá vozidla nemá. V pravém to valí kamion 100. Správně by měl kamion buď zpomalit na 95 nebo předjet levým nebo osobák do toho pravého.
c) Ano pak je z videa patrných několik záběrů (typicky D1 u Prahy), kde levý pruh je zbytečně obsazen. Myslím, že by pomohla větší osvěta třeba ze strany BESIPu a to ne jen v této problematice.
b) v místech, kde je vyznačen jízdní pruh pro pomalá vozidla si nejsem jistý, že předjíždění zprava je ilegální, ale asi jo.. Ale jak to udělat? V prostředním jede osobák 95. Povinost užít pruh pro pomalá vozidla nemá. V pravém to valí kamion 100. Správně by měl kamion buď zpomalit na 95 nebo předjet levým nebo osobák do toho pravého.
c) Ano pak je z videa patrných několik záběrů (typicky D1 u Prahy), kde levý pruh je zbytečně obsazen. Myslím, že by pomohla větší osvěta třeba ze strany BESIPu a to ne jen v této problematice.
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Řidiči v ČR -levoproudaři, blokování, nepozornost, agres
Pruhy pro pomalá vozidla jsou už trošku přežitek a dnes se spíše nahrazují přidáním třetího (rychlého) pruhu, jako na D5 z Plzně do Rozvadova. Stejně tak do kopců na běžných silnicích je lepší přidat levý pruh než ten doprava, protože řidiči jsou trapáci a nechtějí na jeho konci nikoho z pomalého pruhu pustit. Ten je nucen třeba i zastavit zastavit, čímž potom dokáže zasekat a ohrozit provoz.
Do pruhu pro pomalá vozidla se moc nikomu nechce, protože z něho nelze kdekoli vyjíždět a předjíždět. Takže pokud tam vjede něco fakt pomalého, zbrzdí ty ostatní za sebou a pruh postrádá smysl. Lepší je, jak to mají v zahraničí, že na tabuli jsou tři šipky a na každé modrá kulatá značka s minimální rychlostí.
V obci se sice může jet ve všech pruzích, ale není náhodou povinnost uvolnit pruh, pokud za vámi jede rychlejší vozidlo a Vy nehodláte odbočit vlevo, třeba právě na Jižní spojce ?
Do pruhu pro pomalá vozidla se moc nikomu nechce, protože z něho nelze kdekoli vyjíždět a předjíždět. Takže pokud tam vjede něco fakt pomalého, zbrzdí ty ostatní za sebou a pruh postrádá smysl. Lepší je, jak to mají v zahraničí, že na tabuli jsou tři šipky a na každé modrá kulatá značka s minimální rychlostí.
V obci se sice může jet ve všech pruzích, ale není náhodou povinnost uvolnit pruh, pokud za vámi jede rychlejší vozidlo a Vy nehodláte odbočit vlevo, třeba právě na Jižní spojce ?
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Řidiči v ČR -levoproudaři, blokování, nepozornost, agres
Ono je to těžké - levý pruh jede 90-95 protože vpředu předjíždí jeden kamión druhý. Pravý je v tu chvíli prázdný takže se dá jet povolenou rychlostí. Ve chvíli, kdy dojedete ten předjížděný kamión a chcete se zařadit do levého pruhu, tak vás obvykle hned tak někdo nepustí a vy čekáte než se najde místo. Nebo se do toho pruhu narvete a tím pádem si vykoleduje v lepším případě blikání nebo troubení, v horším najíždění na zadek auta a výhružná gesta. Takže většina řidičů raději v tuto chvíli volí ten levý pruh.
Bohužel toto je obvyklá situace a vzhledem k hustotě provozu se s tím asi nedá nic moc dělat.
Bohužel toto je obvyklá situace a vzhledem k hustotě provozu se s tím asi nedá nic moc dělat.
Re: Řidiči v ČR -levoproudaři, blokování, nepozornost, agres
Ano, ve městě je jedno, jaký kdo jede pruhem.
Zjistil jsem, že ve Stoupacím pruhu by řidič neměl jet rychleji, než ti v levých.
Hustota a předvídavost řidičů je podle mě hlavní problém.
Zjistil jsem, že ve Stoupacím pruhu by řidič neměl jet rychleji, než ti v levých.
Hustota a předvídavost řidičů je podle mě hlavní problém.
Re: Řidiči v ČR -levoproudaři, blokování, nepozornost, agres
Ad jízda a předjíždění pruhem pro pomalá vozidla:
Re: Řidiči v ČR -levoproudaři, blokování, nepozornost, agres
Když nemůžu předjíždět, proč bych měl být v levém? Všechna OA na tom záběru by měla být vpravo. Ale nejsou protože se bojí že je někdo předjede. Jenže to by správně neměl, protože není kam. A autor videa by zasloužil s prominutím přes hubu za nedodržování bezpečné vzdálenosti. Bohužel u nás velmi rozšířený nešvar. Podobně jako bezdůvodná jízda v levém nebo prostředním pruhu.Warcz píše:Klasická situace.
Chcete jet ale nemůžete. Držíte si bezpečnou vzdálenost a čekáte až se levý pruh rozjede a povalíte. a v tom Vás podjíždějí auta a nadávají, že jste levopruhaři.
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Řidiči v ČR -levoproudaři, blokování, nepozornost, agres
To jannnn: Paráda, díky za osvětu. Takže pruh pro pomalá vozidla je považován za jakýsi bypass, ale oddělený od provozu jen čarou. Chovat se v něm můžete jako v připojovacím pruhu, tedy rozjet se a klidně se zařadit do provozu v hlavních pruzích (ovšem až za souvislou čarou).
V tom případě budu k předjíždění používat tento pruh .-)
V tom případě budu k předjíždění používat tento pruh .-)
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Řidiči v ČR -levoproudaři, blokování, nepozornost, agres
Dá se s tím něco dělat. Díval jsem se na to úvodní video a docela se mi to začalo líbit, i když něco bylo i za hranou. Zatím jsem tento způsob jízdy použil výjimečně, tak to prostě změním ...kik píše:Ono je to těžké - levý pruh jede 90-95 protože vpředu předjíždí jeden kamión druhý. Pravý je v tu chvíli prázdný takže se dá jet povolenou rychlostí. Ve chvíli, kdy dojedete ten předjížděný kamión a chcete se zařadit do levého pruhu, tak vás obvykle hned tak někdo nepustí a vy čekáte než se najde místo. Nebo se do toho pruhu narvete a tím pádem si vykoleduje v lepším případě blikání nebo troubení, v horším najíždění na zadek auta a výhružná gesta. Takže většina řidičů raději v tuto chvíli volí ten levý pruh.
Bohužel toto je obvyklá situace a vzhledem k hustotě provozu se s tím asi nedá nic moc dělat.
Octavia 1.6 >>> Octavia 1.4 TSI
Re: Řidiči v ČR -levoproudaři, blokování, nepozornost, agres
Z čeho vychází tvoje úvaha? Pokud vím, jezdí se vpravo a levý pruh slouží pro předjíždění. Pokud tedy jedu v pravém a dojedu v levém pomalé vozidlo, budu se ho snažit předjet podle zákona tak, že se zařadím za něj a budu čekat až uhne. Podjíždět se přece nesmí! On ale neuhne, protože v levém je proto, že chce předjíždět vozidlo před ním atd., atd. atd. Kde v tom vidíš porušení předpisů?Jirka L píše:Když nemůžu předjíždět, proč bych měl být v levém? Všechna OA na tom záběru by měla být vpravo.
Re: Čeští řidiči -levoproudaři, blokování, nepozornost, agre
To je jednoduché, nakonec sám jste to napsal. Levý pruh slouží na předjíždění, nikoli na čekání (mnohdy i relativně dlouhé) na předjíždění. Nemůže-li řidič předjet, jede vpravo - a je jedno, jestli první auto na předjetí je v dáli na horizontu nebo je levý pruh na delší dobu "zašpuntovaný".
Octavia 1.6 >>> Octavia 1.4 TSI
Re: Čeští řidiči -levoproudaři, blokování, nepozornost, agre
Pokud je v levém pomalejší šňůra a ne jen osamělý louda, tak už se podjíždění považuje za souběžnou jízdu, ne?
Je-li na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích v jednom směru jízdy taková hustota provozu, že se vytvoří souvislé proudy vozidel, v nichž řidič motorového vozidla může jet jen takovou rychlostí, která závisí na rychlosti vozidel jedoucích před ním...
Re: Čeští řidiči -levoproudaři, blokování, nepozornost, agre
Je pravda, ze to obcas pouzivam, jedu obvykle 110-120 tacho v pravem a obcas se stane, ze levy je narachly a zpomali. Rychlost jim rozhodne neprizpusobuju, ve vysledku se stejne vetsinou rozjedou a ujedou mi, ale mam to bez jejich nervoznich priskoku. Typicky D10 v nedeli odpoledne.
Re: Čeští řidiči -levoproudaři, blokování, nepozornost, agre
Jo, taky se casto radeji uklidim do praveho, nez se snazit nervozne poskakovat v rychlostech 60-150km/h. Co by tomu mohlo pomoci by bylo liniove rizeni dopravy.
Re: Čeští řidiči -levoproudaři, blokování, nepozornost, agre
To souhlasí, v tom případě si ale nestěžujte a zařaďte se do pravého pruhu. Předjíždět přece nemůžete, když je tam plno. nějak pořád nechápu, proč by se ostatní účastnící silničního provozu měli chovat jinak, než se chováte Vy.bhs píše:To je jednoduché, nakonec sám jste to napsal. Levý pruh slouží na předjíždění, nikoli na čekání (mnohdy i relativně dlouhé) na předjíždění. Nemůže-li řidič předjet, jede vpravo - a je jedno, jestli první auto na předjetí je v dáli na horizontu nebo je levý pruh na delší dobu "zašpuntovaný".
Re: Čeští řidiči -levoproudaři, blokování, nepozornost, agre
Ale já si nestěžuji, zařadím se do pravého a dostanu se před těch 8-10 neúspěšných čekatelů na předjíždění
Octavia 1.6 >>> Octavia 1.4 TSI
Re: Čeští řidiči -levoproudaři, blokování, nepozornost, agre
A pak to jednomu z nich "pošlete před čumák", že? A tomu říkáte "správná jízda"?bhs píše:Ale já si nestěžuji, zařadím se do pravého a dostanu se před těch 8-10 neúspěšných čekatelů na předjíždění
Re: Čeští řidiči -levoproudaři, blokování, nepozornost, agre
Málokdy je třeba někomu něco posílat před čumák... Nerad brzdím, tak v těchto situacích nechávám auto doplachtit pravým ve volné prostoru s tím, že se později zařadím na místo, kam bych správně patřil (aby někdo neměl pocit, že předbíhám). Ale naše silnice jsou plné expertů, kteří mají problém šlápnout na plyn a v takové čekající a rozjíždějící se "koloně" nechají mezeru klidně 100m. Tam pak opravdu nemám problém se zařadit.
Re: Čeští řidiči -levoproudaři, blokování, nepozornost, agre
Abych se priznal, obcas na to odvahu nemam, protoze v takovych situacich vidam spis rozestupy po peti metrech, nez po sto. Coz je takovy duvod, proc se do takoveho zastupu lumiku nehrnu i za tu cenu, ze obcas chvili zkejsnu za nekym pomalejsim. Jak rikaval kamarad... jen jedte, na moje organy nikdo neceka.
Re: Čeští řidiči -levoproudaři, blokování, nepozornost, agre
Nikoli. Proč bych to dělal a riskoval nehodu ? Když si přečtete byť jen dva předcházející příspěvky, tak vidíte, že situace se může vyvinout různě, takže se do toho "vláčku" mohu dostat úplně v pohodě. A pokud ne, pokud ti "řidiči" pojednou ve forntě vlevo a budou na sebe nalepení jako sardinky (nedodržující bezpečnou vzdálenost), tak prostě zůstanu vpravo a počkám, až ta individua odjedou. Až budu mít k dispozici nějakou vlastní statistiku, tak se ozvu ))MPMP píše:A pak to jednomu z nich "pošlete před čumák", že? A tomu říkáte "správná jízda"?bhs píše:Ale já si nestěžuji, zařadím se do pravého a dostanu se před těch 8-10 neúspěšných čekatelů na předjíždění
Octavia 1.6 >>> Octavia 1.4 TSI
Re: Čeští řidiči -levoproudaři, blokování, nepozornost, agre
Co se týče tohohle tématu, nejvíc mně to fascinuje na D1 u Všechrom, kde ve směru z Prahy je kromě tří průběžných pruhů ještě stoupací pruh pro pomalá vozidla. V praxi tak máte levé dva pruhy plné a pravé dva prázdné.