Stránka 1 z 2

kecy k dopravě

Napsal: 2.10.2018 16:18:22
od Aram96
Já to vidím ze dvou rovin. První ta důležitější je, že v ČR je fakt tragická legislativa, která umožňuje zdržovat ve všech stupních přípravy, což je problém. Myslím, že tohle tak v Polsku nemají, jinak není možné, že staví několik set km zároveň. Je to k breku, protože teď jsou peníze na stavbu a stavby nepřipravené, a za 5-8 let bude vše připraveno, ale řekne se, že na stavbu nejsou peníze. Krize klepe na dveře. Takže zase nic nebude.
Druhá, že v Česku je hrozný nepoměr. Někde plánují dálnici fakt kousek od výstavby a je s tím méně problémů, než na jiném místě, kde jsou asi jen rozežraní lidé nebo idioti. Doufám, že někoho neurazím, ale tyhle dva případy jsou pro mě D1 u Přerova vs D0 511. Co všechno mají za ochranu valy gabiony, PHS u Prahy a přitom na tom budou desetkrát lépe než Dluhonice. Ale D35 je podobné, dálnice 300-400 m daleko, PHS a je jim to málo.
Jinak si ale myslím, že budujeme málo zářezů, nové dálnice by to chtělo, pokud to jde, dávat standardně do zářezů když obchází nějakou obec.

Re: Polsko všeobecně

Napsal: 4.10.2018 1:55:57
od Marooned17
jozka píše:Zapomente na zakryti, rec je o tom, ze mimo CR se i v bohatsich zemich kolikrat delaji veci, ktere by tady znamenaly vzpouru.

Ostatne, zkuste si u obytnych domu navrhnout neco takoveho a okamzite vas nejake sdruzeni ugriluje, najdou tam bobra a donuti radnici udelat studii o zklidneni.
Taky je to pěkná prasárna a dnes už by něco takového v NY rozhodně udělat nešlo.

Re: Polsko všeobecně

Napsal: 4.10.2018 9:10:44
od jozka
A projde tam neco jako demolice a "zklidneni"?

Protoze to je to, oc tu kraci. Ze to leta funguje a nestouraj do toho.

Re: Polsko všeobecně

Napsal: 4.10.2018 11:52:13
od Marooned17
Tak asi nerozumím textu, psal jste jednoznačně, že by někdo něco takového navrhoval DNES. To, že někde něco stojí jako výsledek historického vývoje, je úplně jiná věc.

Re: Polsko všeobecně

Napsal: 4.10.2018 12:07:31
od jozka
Pardon, trochu jsem smotal dve vlakna dohromady. Tohle a Hlavkuv most. Nicmene smysl meho prispevku je stejny. Pokud to je potreba udelat, podobnym resenim se nevyhneme. Protoze ta doprava tu je. Tecka. Ona ji zadna silnice nevykouzli, maximalne stahne na sebe. A podobna reseni existuji vsude po svete, tohle jsem nasel za dve minuty namatkou. A nedelejte si iluze, ze by se to v tom NY dnes nepostavilo. Kdyby byl dostatecny tlak na stavbu, vznikla by. Jen proste tam ta infrastruktura vznikla driv a dnes na jeji stavbu tlak neni. Uz totiz existuje. Akorat tady vznikla idea, ze dalnice skrz mesto, panelaky a podobne stavel akorat bolsevik a proto je to fuj.

Pro zajemce doporucuju Lyon a jeho reseni pro Autoroute du Soleil...

Re: Polsko všeobecně

Napsal: 5.10.2018 1:23:43
od Marooned17
Je zajímavé, že třeba Paříž žádné nové silnice nepřipravuje, žádné dálnice skrz centrum nevedou a přesto funguje a zdá se, že díky neustálému rozvoji MHD a pěší a cyklodopravy funguje stále lépe. Mmch v Torontu nebo Vancouveru taky od 70. let žádné nové dálnice nestaví, jejich síť dokončená podle původních plánů vůbec není a přesto jsou to města na špičce míst ohledně kvality života. Nebo právě proto?

On i Ten NYC plánoval původně mnohem hustší síť dálnic, ale k realizaci pro protesty nedošlo, přitom by se ty dálnice určitě využily a nezely prázdnotou...

Doprava se neřídí fyzikálními zákony a tedy je hlavně o tom, jaké pobídky se pro lidi vytvoří a tedy o vědomých rozhodnutích, kam směřovat to úsilí. Pokud budeme stavět stále další silnice ve městech a zlepšovat pro ně podmínky, lidi se racionálně rozhodnou je více používat. Pokud budeme investovat do kvalitní MHD, pěší a cyklodopravy, lidi budou více využívat tyto módy. Ale ještě žádné město se neprostavělo stavbou dálnic a preferencí aut k tomu, aby auta používalo méně lidí a více s chodilo pěšky a jezdilo MHD... :kladivo:

A abych to trochu zamotal, tak výše napsané rozhodně neznamená, že jsem proti dostavbě české či polské dálniční sítě. ;)

Re: Polsko všeobecně

Napsal: 5.10.2018 6:15:27
od Honey72
Když to je těžké, odhadnou kdy to už stačí a kdy je potřeba základní síť dostavět. Z pohledu kolařů a dojíždějících opravdu postačí, aby se třeba na okraji Prahy vybudovala parkoviště a dál zůstala jen spleť starých ulic. Jenže pokud se nemá město vylidnit, musí být přívětivé i pro místní. Ti chtějí mít také auto a určitě jej nechtějí mít někde kilometry daleko za městem. Zdá se to jednoduché, vybudovat jen městský okruh a nazdar. Jenže uvnitř MO žije několik set lidí a další podobný počet zde pracuje. Tím samozřejmě nepodporuji něco jako SJ magistrálu, ale základní síť hlavních ulic musí zůstat zachována bez omezení.

Re: Polsko všeobecně

Napsal: 5.10.2018 6:21:54
od Lenny
Nepřijde mi, že by doprava v Paříži fungovala skvěle. Ráno poskakování v kolonách i v obyčejných ulicích, doba přepravy autobusem stejná jak kdybych šel pěšky (vzdálenost 3 km osobně odzkoušeno). Metro odporné, plné smradu, značení na přestupech nepřehledné, snadno se člověk ztratí. Odstavné parkoviště jsem také na krajích Paříže nezahlédl. Paříž dle mě není dobrý příklad.

Re: Polsko všeobecně

Napsal: 5.10.2018 6:33:09
od jozka
Toronto? To mesto v rovine protkane rostem viceproudych komunikaci? Hlavni maji 2+2 ci 3+3, vedlejsi jsou tak siroke, ze by v Praze okamzite malovali cyklopruhy. A to jsem jen tak namatkou zalezl pomoci Streetview do par ulic. Srovnavejte srovnatelne...

Kdyz jedu do Prahy, taky radsi jedu sockou ale i ta ma svou kapacitu a budovani jeji infrastruktury narazi na ty same problemy jako IAD (vzpomente na Ladvi, napr.).

Me jde o to argument typu "to by se ve vyspelych zemich nestalo" (nedavno tu jeden "novej" blabolil o Rakousku a 500m od obce). Jenze tak to opravdu neni.

Re: Polsko všeobecně

Napsal: 5.10.2018 9:27:18
od Sosa
Včera jsem dokonce slyšel, že v Číně postavili 300 km dálnice za půl roku. Ten člověk to prý viděl při svých cestách po Číně. Tak by se prý nás mělo stavět. Poláci prý také staví 2* rychleji než u nás. A takový je názor veřejnosti.

Re: Polsko všeobecně

Napsal: 5.10.2018 10:06:49
od Anonym
Podle analýzy průměrný řidič tráví v kolonách v Paříži 69 hodin za rok. V Praze je to jen 24 hodin za rok.
https://echo24.cz/a/SbDde/nekonecne-kol ... este-horsi

Nicméně v Paříži mají dobrý systém vlaků RER. Vlaky jsou rychlé, stanice jsou dále od sebe a je zajištěna průjezdnost skrz městem. Nedávno jsem v Praze jel ze Smíchovského nádraží do Nádraží Libeň. Na 9 km dlouhém úseku nabral vlak zpoždění 10 minut. Místo 13 minut jel 23. Stále jsme někde čekali na semaforech. Navíc takto průjezdný vlak jezdí jen jednou za půl hodiny.
Marooned17 píše:Je zajímavé, že třeba Paříž žádné nové silnice nepřipravuje, žádné dálnice skrz centrum nevedou a přesto funguje a zdá se, že díky neustálému rozvoji MHD a pěší a cyklodopravy funguje stále lépe. Mmch v Torontu nebo Vancouveru taky od 70. let žádné nové dálnice nestaví, jejich síť dokončená podle původních plánů vůbec není a přesto jsou to města na špičce míst ohledně kvality života. Nebo právě proto?

On i Ten NYC plánoval původně mnohem hustší síť dálnic, ale k realizaci pro protesty nedošlo, přitom by se ty dálnice určitě využily a nezely prázdnotou...

Doprava se neřídí fyzikálními zákony a tedy je hlavně o tom, jaké pobídky se pro lidi vytvoří a tedy o vědomých rozhodnutích, kam směřovat to úsilí. Pokud budeme stavět stále další silnice ve městech a zlepšovat pro ně podmínky, lidi se racionálně rozhodnou je více používat. Pokud budeme investovat do kvalitní MHD, pěší a cyklodopravy, lidi budou více využívat tyto módy. Ale ještě žádné město se neprostavělo stavbou dálnic a preferencí aut k tomu, aby auta používalo méně lidí a více s chodilo pěšky a jezdilo MHD... :kladivo:

A abych to trochu zamotal, tak výše napsané rozhodně neznamená, že jsem proti dostavbě české či polské dálniční sítě. ;)

Re: kecy k dopravě

Napsal: 11.10.2018 21:17:13
od Sch
Zajímavé srovnání je Londýn. Severní půl oblouk městského okruhu postavili, jižní ne. A taky to nějak funguje. Ano rozdíl je, že zástavba Londýna mimo historické centrum je kobercove pokrytí rodinnými domky a byly třeba rozsáhlé demolice a okruh měl být po povrchu mezi zbylými domky s MÚK, prostě obludnost. Zbytek MO v Praze vede po povrchu v nezastavěném území a jinak v tunelu.
V Londýně mají ale také ulice 3+3 s plotem uprostřed s krizovatkami, kde minuty svítí zelená pro hlavní směr.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk

Re: Polsko všeobecně

Napsal: 15.10.2018 12:05:13
od Diaľničiar
Včera jsem dokonce slyšel, že v Číně postavili 300 km dálnice za půl roku. Ten člověk to prý viděl při svých cestách po Číně. Tak by se prý nás mělo stavět. Poláci prý také staví 2* rychleji než u nás. A takový je názor veřejnosti.
Dá se postavit i za kratší dobu než 1 rok. Mnoho závisí ale od stavu v rámci státu, to je jasný. Když někde nemáte souvislejší tah a najednou za dekádu postavíte mnoho tahů, tak to může vypadat jakože se někde staví rychleji než někde kde mají více postaveno. Ale Čína vyvrací i ty teorie o nemožnosti postavit rychleji náročnější úsek. Ale to neznamená, že oni nemají sesuvy a že je všechno v nejlepší kvalitě. Ale to, že se něco nepovede neznamená, že je to pravidlem.

G1N u Sanhe
Obrázek

Ovšem srovnávat velká města s menšíma a komentovat metropolitní území, že je to o rovině, když ani neznáte provoz je opravdu hodno nanejvýš OT debaty. Ale proč ne? :)

Re: kecy k dopravě

Napsal: 16.10.2018 7:35:24
od Sosa
Už na obrázku v 6/2017 jsou vidět pilíře mostů. Prostě to, že by nikdo postavil dálnici za půl roku se mi nezdá.

Re: kecy k dopravě

Napsal: 16.5.2019 10:54:19
od Aram96
Martin96 píše:Aram96: Ještě jsem nezmínil jeden důležitý faktor - na Slovensku je podstatně nižší intenzita dopravy. Tam už je prostě znát, že to není jak u nás právě na D1 či I/35 (popř. D35), kde se smíchávají tranzity z Německa, Polska vedoucí na Rakousko či dál do Maďarska skrz Slovensko a obráceně. Třeba v úseku Poprad - Prešov na dokončené části D1 je nižší intenzita dopravy (cca 11000 vozidel za den) než na I/35 u Moravské Třebové, kde je to 13000 - 15000 vozidel, a to tam ještě není dálnice. Párkrát jsem ten první zmíněný úsek z Prešova do Popradu a zpět jel, večer (cca kolem 18. hodiny) jsem měl pocit, že jsem měl dálnici jen pro sebe. :D
Takový pocit po zprovoznění východočeské části D35 rozhodně mít nebudu.

A ano, prioritní úseky má Slovensko stanovené a také výstavba probíhá - aspoň povětšinou - podle harmonogramu (byť někde mohou být problémy se zhotoviteli, ostatně u nás taky), oproti tomu MDČR má prioritní úseky označené jen na papíře, realita je úplně odlišná...

Moderní křižovatky... jestli jsou myšleny dálniční křižovatky, tak z takové MÚK Trnava bych si příklad rozhodně nebral :D Odpočívky mají dobré, tedy hlavně aspoň na D1. Na zbylých trasách je to někdy horší než u nás (samozřejmě až na pár výjimek).
Právě .. jako na Slovensku teď mají dost problémů, ale je tam prostě vidět, co je priorita a co s se staví. V Polsku si řekli před 10 lety - teď postavíme dálnice - a staví je. U nás stavíme tempem jako za Bolševika a to je průser, hlavně je to průser, že v zatím nejlepším ekonomickém období po listopadu se teď stavělo úplné hovno. :cry:
Ano křižovatky mám na mysli především dálniční nebo s 4-pruhovými jedničkami. Např. u Prešova, Košic, Bratislavy - tam se chystají křižovatky, kterým se opravdu dá říkat dálniční. Když se pak podívám na křižovatku dvou dálnic, která se chystá u Přerova D1xD55, je mi z toho na blití. Nebo že u Brna bude někdy za 200 let vznikat MÚK, která vypadá úplně stejně jako ten paskvil u Sedlic. :roll: Nebo D2xD55 by také mohla vypadat moderněji. Zajímavé, že všude v okolních státech to jde. Něco jiného je to u Brna či u Prahy, kde je málo místa, ale my sereme kolikrát křižovatky na zelenou louku, které jsou nemoderní a ještě zaberou více plochy.

Re: kecy k dopravě

Napsal: 17.5.2019 11:32:04
od Martin96
Aram96 píše:
Martin96 píše:Aram96: Ještě jsem nezmínil jeden důležitý faktor - na Slovensku je podstatně nižší intenzita dopravy. Tam už je prostě znát, že to není jak u nás právě na D1 či I/35 (popř. D35), kde se smíchávají tranzity z Německa, Polska vedoucí na Rakousko či dál do Maďarska skrz Slovensko a obráceně. Třeba v úseku Poprad - Prešov na dokončené části D1 je nižší intenzita dopravy (cca 11000 vozidel za den) než na I/35 u Moravské Třebové, kde je to 13000 - 15000 vozidel, a to tam ještě není dálnice. Párkrát jsem ten první zmíněný úsek z Prešova do Popradu a zpět jel, večer (cca kolem 18. hodiny) jsem měl pocit, že jsem měl dálnici jen pro sebe. :D
Takový pocit po zprovoznění východočeské části D35 rozhodně mít nebudu.

A ano, prioritní úseky má Slovensko stanovené a také výstavba probíhá - aspoň povětšinou - podle harmonogramu (byť někde mohou být problémy se zhotoviteli, ostatně u nás taky), oproti tomu MDČR má prioritní úseky označené jen na papíře, realita je úplně odlišná...

Moderní křižovatky... jestli jsou myšleny dálniční křižovatky, tak z takové MÚK Trnava bych si příklad rozhodně nebral :D Odpočívky mají dobré, tedy hlavně aspoň na D1. Na zbylých trasách je to někdy horší než u nás (samozřejmě až na pár výjimek).
Právě .. jako na Slovensku teď mají dost problémů, ale je tam prostě vidět, co je priorita a co s se staví. V Polsku si řekli před 10 lety - teď postavíme dálnice - a staví je. U nás stavíme tempem jako za Bolševika a to je průser, hlavně je to průser, že v zatím nejlepším ekonomickém období po listopadu se teď stavělo úplné hovno. :cry:
Ano křižovatky mám na mysli především dálniční nebo s 4-pruhovými jedničkami. Např. u Prešova, Košic, Bratislavy - tam se chystají křižovatky, kterým se opravdu dá říkat dálniční. Když se pak podívám na křižovatku dvou dálnic, která se chystá u Přerova D1xD55, je mi z toho na blití. Nebo že u Brna bude někdy za 200 let vznikat MÚK, která vypadá úplně stejně jako ten paskvil u Sedlic. :roll: Nebo D2xD55 by také mohla vypadat moderněji. Zajímavé, že všude v okolních státech to jde. Něco jiného je to u Brna či u Prahy, kde je málo místa, ale my sereme kolikrát křižovatky na zelenou louku, které jsou nemoderní a ještě zaberou více plochy.
Ohledně výstavby v ČR si myslím své - tragická legislativa která nahrává odpůrcům výstavby a ještě k tomu se stále připravují stavby, které už dávno měly být postavené, ale kvůli škrtům někdejšího ministra Bárty byla veškerá příprava zmrazena. A Bártu viním i z úsporných opatření, díky čemuž se nestaví právě ty pravé dálniční MÚK, ale napodobeniny, jaké vidíme dnes (v budoucnu MÚK Plotiště D11xD35, již zmíněný Přerov-sever D1xD55...)
Snad jediné plnohodnotné dálniční MÚK, jaké mají správně být postavené, bych mohl považovat MÚK Hulín, MÚK Modletice a v budoucnu MÚK Dubeč. Co se týče MÚK se státními silnicemi, pak jsou OK určitě MÚK Kukleny či MÚK Plzeň-Litice.

Re: kecy k dopravě

Napsal: 17.5.2019 20:56:56
od Aram96
O přípravě v ČR toho bohužel bylo napsáno už dost no :(
Poslední 2 křižovatky souhlas, stejně tak některé trubky se mi líbí, MÚK na letos snad zahájené stavbě I/68 vypadá konečně tak, jak má dálniční T křižovatka vypadat. Samozřejmě poloměry ramp odpovídají tomu, že to nejsou 2 dálnice, ale takhle to bohatě stačí :ok:
Dubeč za mě je konečně křižovatka, kterou rozhodně chválím. Dále vypadá pěkně budoucí MÚK D0xD3 a i s D8 se mi zdá dobrá, naproti tomu D0xD7 nebo D0xD10 (vratná rampa pro D0>D10 :zvraci: ) docela tragédie - i když už u D7 vím důvody, proč tomu tak je, rozhodně vím o řešení, které by to velmi vylepšilo a zároveň by to nevadilo letišti, víceméně stačí narovnat jednu nesmyslně zvlněnou rampu a křižovatka by byla ok, stačilo by ji schovat pod zem, aby neoslňovala auta letadla, navíc by to vyřešilo "problém" s třípatrovým křížením.

Hulín za mě :ok: akorát mohlo být více pruhů pro připojení D55>D1 směr Přerov, to vůbec nechápu proč to tam není, ale to není neřešitelná věc. Stejný problém vidím v MÚK Modletice, rozplet na D1 je naprosto žalostný. Po zprovoznění D0 511 to bude teprve poznat, jak je to zde podhodnocené. Modletice tvarově a poloměry :ok: , ovšem myslím, že všechny rampy pro D0-D1 by si zasloužily 2 pruhy, je tomu tak pouze pro jeden směr ze 4 :(

Plotiště bych řekl, že je oproti Přerovu zlatá. V Přerov-sever se dopravě, která mění dálnici, motají auta jedoucí z Přerova na jih, tahle křižovatka je naprosto zprasená, dával jsem návrh, který by jednou jedinou mini rampičkou vyřešil 2 nebo 3 problémy zároveň. Je na to však pozdě to je jasné. Spíš mě vadí, že na ŘSD sedí lidi, kteří dokážou dovést takovouhle prasárnu k realizaci.

Re: kecy k dopravě

Napsal: 17.5.2019 22:43:42
od Martin96
Ty MÚK na severní části D0 na dosud nepostavených úsecích jsem ještě neviděl, tak nemohu soudit, jak budou v budoucnu vypadat. Ale jestli budou vypadat tak, jak u Dubče, tak to bude paráda. :)

Re: kecy k dopravě

Napsal: 13.6.2019 12:13:26
od Trupman
Martin z Ostravy píše:Pánové, odbíháte od tématu. Odliv a přemísťování obyvatelstva řešte v odpočívce.
Lepší mapa než tahle, s prominutím, sra*ka
zde:
https://jpeg.cz/obrazek/Vc8xk

Re: D3 0311 Třebonín-Kaplice nádraží

Napsal: 30.1.2022 12:55:35
od Saljack
Snowman píše:Ty tři rozestavěné úseky (Úsilné - Kaplice-nádraží) budou mít délku 28,4 km. To je už poměrně hezký úsek (na české poměry). Se současným již zprovozněným úsekem D3 o délce cca 67 km to bude po dokončení činit celkem cca 95 km.
Ale bez napojení na zbytek dálniční sítě je to pořád jenom krajská dalnice odnikud.

Re: D3 0311 Třebonín-Kaplice nádraží

Napsal: 30.1.2022 13:17:03
od Paul1
Pominu-li místní provoz, tak je i dost řidičů, kteří najíždí třeba z I/19, takže těm stačí i ta krajská dálnice odnikud :)

Re: D3 0311 Třebonín-Kaplice nádraží

Napsal: 30.1.2022 13:18:01
od kot
No, to samé by jsi mohl říci o rakouské, mezi Vídní a jejich příhraničím...

Re: D3 0311 Třebonín-Kaplice nádraží

Napsal: 30.1.2022 14:03:38
od Aram96
Saljack píše:
Snowman píše:Ty tři rozestavěné úseky (Úsilné - Kaplice-nádraží) budou mít délku 28,4 km. To je už poměrně hezký úsek (na české poměry). Se současným již zprovozněným úsekem D3 o délce cca 67 km to bude po dokončení činit celkem cca 95 km.
Ale bez napojení na zbytek dálniční sítě je to pořád jenom krajská dalnice odnikud.
Tohle je myšleno vážně ? :roll: :lol:

Re: D3 0311 Třebonín-Kaplice nádraží

Napsal: 30.1.2022 16:23:21
od Vikingkiller
Aram96 píše:
Saljack píše:
Snowman píše:Ty tři rozestavěné úseky (Úsilné - Kaplice-nádraží) budou mít délku 28,4 km. To je už poměrně hezký úsek (na české poměry). Se současným již zprovozněným úsekem D3 o délce cca 67 km to bude po dokončení činit celkem cca 95 km.
Ale bez napojení na zbytek dálniční sítě je to pořád jenom krajská dalnice odnikud.
Tohle je myšleno vážně ? :roll: :lol:
Stále je to posun kupředu! Svého času D3 u Tábora byla klasifikována jako okresní dálnice :D

Re: D3 0311 Třebonín-Kaplice nádraží

Napsal: 30.1.2022 17:49:43
od Lynx
Argumenty o napojení / nenapojení na zbytek dálniční sítě mi přijdou mimo. Každý souvislý úsek dálnice má hodnotu pro dálkovou dopravu, i když není napojený na další dálnici. Natož úsek dlouhý bezmála 100 km .....
Tohle navíc nekončí někde v poli bez pokračování, je to na jednom z hlavních tahů.