Stavba D3 0310 z pohledu železničního

Off-topic pokec
Odpovědět
Michal R
Příspěvky: 1464
Registrován: 17.4.2009 14:10:52
Bydliště: Děčín - Praha - České Budějovice

Re: 0310 Úsilné - Hodějovice - Třebonín (obchvat Č. Budějovi

Příspěvek od Michal R »

kasme píše:stavba z pohledu železničního...
Přeložka „císařské dráhy“ u Hodějovic
https://www.koridory.cz/prelozka-cisars ... hodejovic/
Upozornění pro neznalé autora - některé části textu, je třeba brát s reservou...

Teda autor článku "simba" nemá silnice a dálnice moc rád... :shock:
kot
Příspěvky: 10361
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: 0310 Úsilné - Hodějovice - Třebonín (obchvat Č. Budějovi

Příspěvek od kot »

"Moc hezké" - destrukční dopravní chování /tím je myšleno snesení vleček ?/ dálnice = léčba rakoviny :shock: :crazy:
Michal R
Příspěvky: 1464
Registrován: 17.4.2009 14:10:52
Bydliště: Děčín - Praha - České Budějovice

Re: 0310 Úsilné - Hodějovice - Třebonín (obchvat Č. Budějovi

Příspěvek od Michal R »

Ahoj kote, já jsem docela dobře znal jednoho bývalého náměstka dopravy, a ten reálně navrhoval náhradu dálničních tahů mohutnou výstavbou koridorových tratí.... hodně mi utkvěla třeba varianta náhrady dálničního přivaděče Třebonín (D3) - Český Krumlov novou rychlíkovou tratí ČB-ČK s návrhovou rychlostí 160 km/hod..... a podobné lahůdky :-)

Ale abych se neopíral o vláčkaře, tak i dálniční fandové dokážou být pěkný extrém. Sice si už nemůžu vzpomenout na jméno toho blba, ale pamatuji si na jeho stránky s variatními návrhy dálniční sítě v ČR, která vypadala, jak když tříleté děcko vezme fixku a jde vybarvovat.... Prostě několik desítek nových dálnic (sic!), Praha měla tři okruhy.... a podobě. A taky někdo z autorů tohoto webu tam postnul svůj (normální) návrh, aby po čase, kdy se ukázalo, jaký je to magor, marně usiloval o stažení svého návrhu, neb se za to styděl.... :-) Je to teda prehistorie, ale pamatujete se někdo, jak se jmenoval?

Sorry za OT :-)
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: 0310 Úsilné - Hodějovice - Třebonín (obchvat Č. Budějovi

Příspěvek od P_V »

Michal R píše:Teda autor článku "simba" nemá silnice a dálnice moc rád... :shock:
Ten autor nadává na všechno nové. I na modernizaci železnice, při níž se musí něco zrušit, zbourat. Ale zároveň umí prohrabat archivy a najít tam klenoty.
Michal R píše:hodně mi utkvěla třeba varianta náhrady dálničního přivaděče Třebonín (D3) - Český Krumlov novou rychlíkovou tratí ČB-ČK s návrhovou rychlostí 160 km/hod....
Nové rychlíkové trati kdekoliv do Rakouska, třeba ČB-ČK nebo jinudy a dál, je tam třeba. Protože aby IV. tranzitní železniční koridor pokračoval dál v klikaté trase koňky doplněné drátama, je parodie.
Samozřejmě ne jako náhrada D3. :)
MickeyMouse
Příspěvky: 847
Registrován: 13.8.2014 22:52:52

Re: 0310 Úsilné - Hodějovice - Třebonín (obchvat Č. Budějovi

Příspěvek od MickeyMouse »

Trať 196 České Budějovice - Horní Dvoříště - Summerau už je součástí IV. koridoru. Stejně tak i III. koridor je v západních Čechách v příhraničním úseku jednokolejný.

Vedení nové moderní trati (jakési semiVRT) má podle velmi kusých zpráv 2 varianty, Kaplickou (160 km/h) a Krumlovskou (200 km/h). Kaplická je "narovnání" stávající trati, Krumlovská je prakticky celá v nové stopě. Zastupitelstvo Krumlova prý ale trať kdysi odmítlo, že nechtějí, aby turisté ráno přijeli z Prahy a večer už byli v Salzburgu... Píšu to jen po paměti, něco se dá vygooglit, něco asi už ne.
Zatím byla trať 196 modernizována v původní stopě a upravena pro naklápěcí soupravy (2007-2009), které po ní ale nejezdí. Problém prý je, že na modernizaci a rychlejších vlacích nemá zájem ÖBB, která by zdvoukolejnila leda Linz-Pregarten pro linecký S-Bahn. České Jižní expresy jsou v Rakousky vedeny max jako rychlík, většinou spíš jako spěšný vlak nebo dokonce i jen jako S-Bahn... Navíc právě v Rakousku je trať ve stopě koňky; na české straně byla už jednou přeložená při přestavbě na parní trakci.

Takže křížení budoucí dvoukolejné trati s právě stavěnou D3 u Budějovic je hudba daleké budoucnosti. Současná stavba D3 (0310/I a 0310/II) s ní vůbec buď vůbec nepočítá, nebo je možné, že bude pro druhou kolej jen dobudován druhý most nad dálnicí v místě styku staveb 310/I a 310/II. Tzn., že by snad mohly trati 196 ČB-Summerau a 199 ČB-České Velenice opouštět město ve společné stopě právě překládané trati ČB-České Velenice. Ta je až do Mladého v ČB dvojkolejná, i když se používá jen jedna kolej. Nicméně o tom, že by se snad v rámci stavby D3 a přeložky trati 199 něco předpřipravilo pro dvojkolejné přemostění se v článku na Koridory.cz nic nepíše. Ani ve vizualizaci není vidět, že by most nad tratí na Vidovské větvi MÚK Hodějovice měl být připraven na 2 koleje.
Na úseku 0310/II tak ale teď může vzniknout most nad ničím, stejně jako ten u Chotovin, kde dálnice vedla nad železnicí, než železnici přeložili nad dálnici.
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
Michal R
Příspěvky: 1464
Registrován: 17.4.2009 14:10:52
Bydliště: Děčín - Praha - České Budějovice

Re: 0310 Úsilné - Hodějovice - Třebonín (obchvat Č. Budějovi

Příspěvek od Michal R »

To P_V:
Souhlas, nové tratě jsou skutečně potřeba, ale nikoliv jako náhrada silničních staveb...

Já to psal spíše jako příklad jednostranné zaslepenosti...
Anonym
Příspěvky: 810
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: 0310 Úsilné - Hodějovice - Třebonín (obchvat Č. Budějovi

Příspěvek od Anonym »

Koridor Praha - ČB se postupně mění na dvoukolejný s rychlostí 160kmh. Staví se a ještě se nazačalo na 2 úsecích. Nicméně kapacitně jednokolejka ČB - Linz bude stačit ještě hodně dlouho, v okolí skoro nikdo nebydlí a počet cestujících do Linze je a bude nízký, i kdyby tam byla rychlá trať.
Železnice má jiné priority - VRT, směr Hradec Králové, směr Mladá Boleslav, atd...
Michal R
Příspěvky: 1464
Registrován: 17.4.2009 14:10:52
Bydliště: Děčín - Praha - České Budějovice

Re: 0310 Úsilné - Hodějovice - Třebonín (obchvat Č. Budějovi

Příspěvek od Michal R »

Anonym píše:Koridor Praha - ČB se postupně mění na dvoukolejný s rychlostí 160kmh. Staví se a ještě se nazačalo na 2 úsecích. Nicméně kapacitně jednokolejka ČB - Linz bude stačit ještě hodně dlouho, v okolí skoro nikdo nebydlí a počet cestujících do Linze je a bude nízký, i kdyby tam byla rychlá trať.
Železnice má jiné priority - VRT, směr Hradec Králové, směr Mladá Boleslav, atd...
Jako souhlas. Ale občas mám pocit, že nejhorší věcí, která by mohla ajzlbony potkat je, že by s nimi začali lidi skutečně jezdit. A tak se snaží jim to znechutit... Příklad?

Vlakem z Prahy do Budějc to ještě jde, spousty nových či modernizovaných kilometrů,člověk udělá spoustu práce, což za volantem fakt moc nejde... Ale pokud chcete pokračovat dále na jih do Velešína, tak pešek... Vlak z Prahy dorazí do Budějc ve 20 hod, nicméně přestup do osobáku do Velešína odjede zhruba dvě minuty před příjezdem pražského rychlíku. Bravo!! Geniální tah na přilákání nových zákazníků
javito
Příspěvky: 282
Registrován: 21.3.2019 22:04:59

Re: 0310 Úsilné - Hodějovice - Třebonín (obchvat Č. Budějovi

Příspěvek od javito »

MickeyMouse: K železničnímu koridoru. V rámci realizace prioritního projektu č. 22 TEN-T pověřila Evropská Komise členské státy - Českou republiku a Rakouskou republiku prověřením možností výstavby rychlého a kapacitního mezinárodního železničního spojení (Sever-Jih). Koncem roku 2007 byla vypracována závěrečná zpráva k akci "Technická a ekonomická studie Horní Dvořiště, st. hranice - České Budějovice", která se rychlým a kapacitním spojením zabývala.
Výsledkem obsáhlé studie je doporučení v období do roku 2025 nejprve vylepšit stávající trať, t.j. zdvoukolejnit část trati v úseku Linec – St. Georgen a vybudovat dvoukolejný vjezd do železničního uzlu
České Budějovice s dílčím navýšením kapacity tratě.
Tím dvoukolejným vjezdem je myšleno vybudování druhé koleje od místa, kde ze současné tratě ve směru na H. Dvořiště odbočuje trať ve směru na Č. Krumlov (býv. Odbočka Rožnov v CB).
Vést rychlostní trať z CB ve směru Linz v nové stopě na svém území rakouská komise, na rozdíl od české komise, v roce 2007 odmítla, neboť nebyla zahrnuta do rakouského plánu financování železniční infrastruktury na období do roku 2015.
Pochybuji, že dnes zahrnuta je, zvlášť když došlo oproti prognózám k poklesu žel. nákladní dopravy ve směru z CB na Linec. Žádnému žel. dopravci se zkrátka nechce tahat náklady "přes kopec", když má jiné možnosti.
Nový žel. koridor na našem území - tzv. Kaplická varianta - dvojkolejná trať 200 km/h vedená podél D3 - 21,6 mld. CZK,
tzv. Krumlovská varianta (odmítnuta obrovským odporem místních občanů) - dvojkolejná trať 200 km/h - 31,8 mld. CZK.
Odpovědět

Zpět na „Odpočívka Na České dálnici“