výstavba v Praze za totality

Off-topic pokec
Geo
Příspěvky: 800
Registrován: 11.5.2009 11:06:39

Re: výstavba v Praze za totality

Příspěvek od Geo »

Soucasnou rychlost vystavby obhajovat nebudu, ale bylo by dobre nesrovnavat jabka s hruskama.
Dalnice+R za komunismu 544km - cca 20 let. = 27 km/rocne.
Po 89 - celkem 1273 km - tj 1273-544 = 729/30 = 24 km/rocne.
Sice vypada hrozive, ale krome D1 a D2 jakozto ucelenych tahu je to dost bida. R10 uspesne u Turnova a D4 doflikovana od Cukraku k Pribrami. Ostatne na te je videt, ze statu dochazel dech. Po malych kouskach, a zadne velek stavby.

Mozna by bylo dobre si tedy zavest nejake koeficienty za velke MUK, tunely a zohlednit kategorie. Pak uz to mozna tak smutne nebude.

edit: a mozna se taky podivat na silnice prvni tridy, stavby obchvatu misto prutahu, atp. (Ale kdyz si tady nekdo lebedi, jak komous dokazal projet buldozerem od Nuselaku k Hlavkovu mostu...)
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: výstavba v Praze za totality

Příspěvek od P_V »

Mikulik píše:Jinak s tím metrem je to pravda. Béčko končilo na Smíchovským nebo Butovicích, ale jaké vlaky nám v metru jezdí? skutečně české? M1 od Siemensu a pak tu fabriku po ČKD stejně zavřeli. ČKD je také dneska víme, kde.
Inu, kdo může za pád ČKD... (pozor, místy možná záměna pojmů s dojmy) Za socíku to byla továrna vyhražená pro výrobu tramvají do celého RVHP. Ale na ten superskvělý obchodní kontrakt neměla výrobní kapacity. Tísnila se v starých továrních halách po panu Ringhofferovi a rozlézala se do různých dalších továrniček po okolních dvorcích. Museli upřednostňovat exportní výrobu před dodávkami do tuzemska, zaostával vývoj. V sekundárním důsledku to vedlo i k úpadku československých tramvajových provozů, kde nejmodernějším vozidlem byly tramvaje s pojezdem a elektrikou podle licence koupené před válkou z USA (i když na export už ČKD měli lepší kousky). Nepomohlo ani nařízení vlády o energetické úspornosti, že vozy s odporovou výzbrojí se už nově pořizovat nesmí, naopak to vedlo k nemožnosti doplňovat vozový park aspoň těmi T3. Ve městech s metrovým rozchodem bylo rozhodnuto, že se tramvaje radši zruší, než aby se musely budoucí typy tramvají vyvíjet i pro úzký rozchod. Byl naplánován přesun do moderní továrny na Zličíně, ale strašlivě to vázlo.
Pak najednou přišel konec RVHP, konec zákazníků co solidně platí za nové křápy, a oni v nevyhovující továrně mohli nabídnout jen ty "lepší kousky", které ovšem byly lepší v těch 70. letech, kdy je vyvinuli. Nebo čerstvě vyvinutou rychlodrážní tramvaj KT8, která se na koleje většiny měst nevešla. Jediné čím mohli konkurovat, byla cena, ale ve vyspělejším světě, kde už frčely vozy nízkopodlažní, s tím dojem neudělali. Prostě museli začít úplně od začátku a navíc se přestěhovat do toho Zličína. A nezvládli to, i když ještě nějakou dobu jeli na setrvačník, než i v těch východních městech seznali, že by měli brát něco modernějšího. (a tady se příležitosti chopila škodovka...)
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: výstavba v Praze za totality

Příspěvek od Mike »

chtěl bych tímto požádat moderátory o seznámení sebe a pana Svatosp se zákonem č. 198/1993 Sb.
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: výstavba v Praze za totality

Příspěvek od JirkaS »

Svatosp píše:Pohranicnici byly ve stresu a nevedeli nikdy, kdo je zabije kvůli sve touze za zapadem.
Neplácej nesmysly. Pohraničník byl ve stresu z buzerace tupým velitelem, ale určitě ne z toho, že ho "narušitel" zabije. Kolik takových bylo? Možná pár v 50. letech a toť vsjo, tovaryšč. A hlavně, kdo že vymyslel takovou pitomost, že nepustím vlastní lidi vem a budu po nich střílet? No ti tebou obdivovaní komanči. A kdyby ta pakáž po roce 1948 všechno neznárodnila a následně nepřivedla na mizinu, nebylo by potřeba po roce 1990 privatizovat. A nemohli by se na té privatizaci opět přiživit komančský zloději, co právě vyměnili kabát. Divoká devadesátá léta byla přímým důsledkem vítězného února.
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: výstavba v Praze za totality

Příspěvek od P_V »

Anonym píše:Tabulka - zahájení výstavby, dokončení:
Přidal bych další "větší" nebo významnější stavby. Na letopočty si nevzpomenu, ani zda to všechno byla investice města.
Tramvajové trati na Krejcárek, do Modřan a Barrandova.
Nové silnice MO U kříže - Balabenka půlprofil, Kbelská, Poncarova.
Zkapacitnění Modřanská, Podbabská, Českomoravská, Karlovarská.

Samozřejmě mají pro Prahu dopravní význam i investice jiných subjektů, jako D0, nebo modernizace železniční sítě pro lepší zapojení do MHD. Za socíku byla dráha svět sám pro sebe, integrace přišla až počátkem století.
Svatosp
Příspěvky: 464
Registrován: 10.9.2009 14:24:50

Re: výstavba v Praze za totality

Příspěvek od Svatosp »

Vazeni, koncim v této diskuzi, osobní urazlive utoky!! na moji osobu presne vystihuji charaktery lidi a vůbec dnesni doby. To, ze se za komunismu před 30-50 lety se stavelo vice nez nyní,to je fakt. To, ze se za komunismu mela vetsina lidi lepe je taky fakt, a nema to nic delat s popiranim komunisticke ideologie, znova opakuji, kdyby se stat v 89 nezokradl, tak bychom se mohli mit vyrazne lepe. Ja osobne nejsem zadny soudruh apod, jako me tady chytrolini castuji a nikdy jsem nebyl v zadne komunisticke organizaci!
Nase země rozhodne nezkveta a pokud si dnesni mladi kapitalisti mysli něco jiného, preju jim, aby se toho aspoň dozili!!!a az si budou brat hypotéku do konce, života, tak si na to mozna vzpomenou.
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: výstavba v Praze za totality

Příspěvek od JirkaS »

Jasně, urážlivé útoky. Ty píšeš takové nesmysly, jako že chudák pohraničník byl ve stresu, a když přijde odpověď, tak se divíš.
Navíc jsi nepochopil jednu věc. I ve světě se v 60.-70. letech stavěly dálnice mnohem víc než dneska a hlavně mnohem víc než ve stejné době u nás za komančů. Třeba Rakousko začalo s výstavbou dálniční sítě hned po tom, co se vymanilo z okupačních zón. Takže nebýt komančů, měli bysme tu základní dálniční síť už v 80. letech hotovou, naše výchozí pozice po válce byla lepší než ta rakouská.
ElWapp
Příspěvky: 1640
Registrován: 14.3.2009 11:42:45
Bydliště: Praha 4

Re: výstavba v Praze za totality

Příspěvek od ElWapp »

Svatosp píše:To, ze se za komunismu mela vetsina lidi lepe je taky fakt
Není.
Trupman
Příspěvky: 578
Registrován: 21.3.2009 23:12:06

Re: výstavba v Praze za totality

Příspěvek od Trupman »

Jdi se vycpat komunisto prašivej :D
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
ML90
Příspěvky: 1571
Registrován: 18.5.2014 20:29:57
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské

Re: výstavba v Praze za totality

Příspěvek od ML90 »

JirkaS píše:Jasně, urážlivé útoky. Ty píšeš takové nesmysly, jako že chudák pohraničník byl ve stresu, a když přijde odpověď, tak se divíš.
Navíc jsi nepochopil jednu věc. I ve světě se v 60.-70. letech stavěly dálnice mnohem víc než dneska a hlavně mnohem víc než ve stejné době u nás za komančů. Třeba Rakousko začalo s výstavbou dálniční sítě hned po tom, co se vymanilo z okupačních zón. Takže nebýt komančů, měli bysme tu základní dálniční síť už v 80. letech hotovou, naše výchozí pozice po válce byla lepší než ta rakouská.
Když se tu psalo ještě o metru, tak mě v tomhle kontextu napadlo ještě srovnání Prahy s Vídní, která je sice o něco větší, ale zase to není nějak gigantická metropole. První úsek ve Vídni otevřeli v roce 1976 tzn. dva roky po Praze a už v roce 1991 mělo dnešních 5 linek a cca stejně stanic, jako má to pražské dnes.
Trupman
Příspěvky: 578
Registrován: 21.3.2009 23:12:06

Re: výstavba v Praze za totality

Příspěvek od Trupman »

Vídeň měla základ v podobě Stadtbahn z roku 1899, tj. v trase dnešní U4 a centrální části U6. Jižní část U6 (zprovozněno 1995) byla pro změnu zas tramvajovou rychlodráhou ze 70. let. Linka U2 byla zase z většiny až do roku 2003 původně tramvajovým tunelem z 60. let.
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
MPMP
Příspěvky: 3280
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: výstavba v Praze za totality

Příspěvek od MPMP »

Svatosp píše:To, ze se za komunismu před 30-50 lety se stavelo vice nez nyní,to je fakt.
A toto tvrzení vychází z čeho? Z toho, že jste o tom přesvědčen? Předchozí příspěvky to moc nepotvrzují.
Svatosp píše:To, ze se za komunismu mela vetsina lidi lepe je taky fakt
Stejná poznámka - platí to proto, že jste o tom přesvědčen, nebo si myslíte, že většina lidí byli členové JZD, kteří mohli zadarmo odklánět krmivo pro rodinné hospodářství?
Odpovědět

Zpět na „Odpočívka Na České dálnici“