výstavba v Praze za totality
Re: Severojižní Magistrála
Zlatí komunisti. Oni to vlastně lidi chtějí to zklidňování, když si volí idioty.
Re: Severojižní Magistrála
Presne tak, za komunistu se tady vybudovalo tisickrat vice nez za poslech 30 let, to se vsechno akorat rozkradlo. Nevim o zadne vyznamen stavbe mimo tunelu, ktera by se v Praze vybodovala. Pouze dochazi k brutalni degradaci.Mikulik píše:Zlatí komunisti. Oni to vlastně lidi chtějí to zklidňování, když si volí idioty.
-
- Příspěvky: 924
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: Severojižní Magistrála
Lanový most? Nové spojení? Prodloužení metra z Holešovic? Ústřední ČOV? To jen pár infrastrukturních projektů...
Re: Severojižní Magistrála
Takhle jednoduse se to rict neda. Za komancu (snad vyjma prvniho obdobi po 1948) se k tomu pristupovalo technokraticky a limitem byla vykonnost a hlavne pruznost socialistickeho hospodarstvi. Po VLSR se k tomu pristupovalo take technokraticky, limitem bylo pro zmenu mnozstvi penez (kvuli "drenazi"). Ted je situace diametralne odlisna. Pristup je spise ideologicky. Vyhlasujeme klimaticke nouze, omezujeme IAD, kreslime cyklopruhy... Navic mam podezreni i na to, ze nova garnitura na jiny pristup nema ani schopnosti. Vyrostli na "zvanivem" vzdelavani a jeho limity nedokazi prekrocit.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Severojižní Magistrála
Moc bych ty komunisty nevychvaloval .-) Ono se jim to stavělo, když všichni museli držet zobák a bylo jim úplně jedno jestli magistrálu táhnou centrem a městský okruh skrz Smíchov a Holešovice nebo po dnešní ulici Milady Horákové. Baráků mohli zbourat kolik chtěli, což se byťáku hodilo, protože bylo snadnější postavit byty v paneláku než je udržovat a modernizovat ve staré zástavbě.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Severojižní Magistrála
To ale platilo celkem vseobecne a nebylo to striktne omezeno na vychodni blok (podivejte se nektere dopravni stavby na zapade), az postupem cca od 70.let se zacala resit mj. ekologie. Kdybyste dnes polozil na stul projekty uz postavene, "zelene" subjekty by z vas udelali monstrum, co uz v detsvi trhalo moucham nozicky.
Re: Severojižní Magistrála
Musime si to priznat, ze musíme komunisty obdivovat, to co dokazali. Vemte si, jake intenzity byly v 80 letech a presto vzniklo 90 procent prazskych dopravnich projektu, které funguji dobře dodones. To je dneska nemyslitelne, ještě ze zijeme z tohoto velkého odkazu nasich rudych bratru, otcu a dedu, ale uz to dost skripe. Ted to ty Pirati a Praha sobe a další ekoteroristi uplne dojebou!
-
- Příspěvky: 123
- Registrován: 15.3.2009 14:12:09
- Bydliště: Praha 4
Re: Severojižní Magistrála
Tak jistěěě, na věčné časy z CCCP a nikdy jinak. Prej to říkali na Slobodným vysírači ...
Re: Severojižní Magistrála
Ne na Svobodném vysílači CS. Do háje, mám vlastní mozky a sakra myslím, že sami dokážeme posoudit, kdo toho co udělal a neudělal. Od konce modrých ptáků se to v Praze s prominutím jen je-be. A vím moc dobře jaké partaje se na tom všem podílely. Takže bohužel ohledně dopravy - zlatí komunisti. Jen si vzpomeňte, co se stalo z takovou Sokolovskou až ke Kbelské. Tam si prostě nedá dnes normálně jet. Zelená vlna na Evropské, také neexistuje, hlavně že tam je teď ještě i Buspruh, to jsem fakt čuměl, když jsem tam po hodně dlouhé době jel. Dneska všichni akorát pindají a kulový. Jinak v tom těžkém kapitalistickém Mnichově, tam mám za to, že také padlo dost baráků městskému okruhu a to si ještě dovolili přivést z jihovýchodu dálnici do města, ale to sem nepatří.
Re: Severojižní Magistrála
Zapomínáte na to, že v té době byla jiná koncepce výstavby, nejen tady, ale i na západě. Obecně se mělo za to, že doprava má vést co nejblíže centra.Honey72 píše:Moc bych ty komunisty nevychvaloval .-) Ono se jim to stavělo, když všichni museli držet zobák a bylo jim úplně jedno jestli magistrálu táhnou centrem a městský okruh skrz Smíchov a Holešovice nebo po dnešní ulici Milady Horákové. Baráků mohli zbourat kolik chtěli, což se byťáku hodilo, protože bylo snadnější postavit byty v paneláku než je udržovat a modernizovat ve staré zástavbě.
Taky není až tak pravda s baráky. Měli problém se získáváním náhradního bydlení, což někdy prodlužovalo stavby.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Severojižní Magistrála
Nepřestává mě děsit, jak se to na tomto fóru hemží obdivovateli totalitních režimů - tedy jak nacismu, tak komunismu, protože se v totalitě snadno budovaly dopravní stavby. Uvědomte si ale, čím to bylo vykoupeno. Spousta lidí za to zaplatila nejen ztrátou svobody, ale i zdravím či životem.
Chápu frustraci z dnešního stavu, kdy je všechno blokováné a neuvěřitelně zdlouhavé, ale když si tady čtu o zlatých komunistech a skvělých budovatelích dálnic z nacistického Německa, tak je mi blivno. To jsou věci na hranici trestného činu, schvalování takovýchto věcí.
Chápu frustraci z dnešního stavu, kdy je všechno blokováné a neuvěřitelně zdlouhavé, ale když si tady čtu o zlatých komunistech a skvělých budovatelích dálnic z nacistického Německa, tak je mi blivno. To jsou věci na hranici trestného činu, schvalování takovýchto věcí.
Re: Severojižní Magistrála
Ohledne budovani staveb platila stajne bezpecnostni pravidla jako ted, rozhodne komunisti v 70,80 letech nikoho nenahnaly na stavby, kde by za to zaplatili zivotem, jako nejaky otrokari. Kvalita byla stejna jako ted, nekde se mohl ukrast nejaky beton, ale to bylo vsechno a kdyby se na to prislo, sel by do lochu za rozkradani soc. vlastnictvi. Narozdil od dneska,kdyz nekdo ojebe stavbu viz. Ostravska kauza, tak nikdo za nic nemuze... Dneska ty novostavby maji naopak horsi kvalitu, protoze kazdy se snazi usetrit, co to jde.Lynx píše:. Spousta lidí za to zaplatila nejen ztrátou svobody, ale i zdravím či životem.
Nechapu, proc se doba komunismu demonizuje, ale pro me to bylo nejlepsi obdobi.Lidi aspon drzeli pri sobe a vsichni byli na jedny lodi. I jezdit se mohlo, pokud clovek vyslovene nebyl prudic, ale umel v tom chodit, tak ten deviz.prislib dostal, byli jsme v Jugoslavii, Bulharsku u more v pohode a ve Strane nikdo nebyl. I do Vidne nas pustili, je fakt, ze to vetsinou jenom jednoho. Ale i tak. Pak jsme dostali byt v panelaku, dneska pri cenach nemovitosti nerealna vec si nejaky byt vubec koupit. Hlavne srovnavat dobu pred 40 lety nelze, svet se nekam posunul, kdyby to taky po padu rezimu ty Havlovi kamaradicci z kavarny nerozkradli ale rezim pokracoval nejak dal, tak jsme se mohli mit o dost lepe a mit urcite uz davno dalnicni sit hotovou..
Clovek nemusel hledat na sidlisti misto k zaparkovani, silnice byly prazdne, zacpa to se temer neznalo. Clovek si autem zajel, kam potreboval, zadny zony, bus pruhy. To byla doba. Myslim, ze na magistrale byla 110tka (minimalne na Jizni spojce za Barandakem urcite)
Re: Severojižní Magistrála
No tak myslím že zrovna severojižní magistrálu určitě životem zaplatilo spousta lidí, těch co bydlí v blízkosti. Tu dobu jsem nezažil, ale zase si nemyslím, že by za Komančů vzniklo nějaké velké množství dálnic (to spíš teď vzniklo málo).
Ten příspěvek je stejně OT, možná někam do odpočívky, tam je nějaká politika.
PS.: Po 89 se toho hodně rozkradlo(beru jen to co se opravdu rozkradlo, nepočítaje podniky co se prodali levně, ale stále fungují dobře), ale po válce se toho ještě víc zase ukradlo majitelům a to co zbylo je k smíchu.
Ten příspěvek je stejně OT, možná někam do odpočívky, tam je nějaká politika.
PS.: Po 89 se toho hodně rozkradlo(beru jen to co se opravdu rozkradlo, nepočítaje podniky co se prodali levně, ale stále fungují dobře), ale po válce se toho ještě víc zase ukradlo majitelům a to co zbylo je k smíchu.
Re: Severojižní Magistrála
O magistrále tu před časem někdo linkoval dobové video s vyjádřením pražského hygienika, že na Novém Městě šlo jen o dočasné řešení, a ta dočasnost byla opakovaně překročena. Asi jak psal Lenny, problémy se zajištěním náhradního bydlení.
Nicméně na té koncepci "socialistického" budování si povšimněte toho, že se tehdy někdo zamyslel nad městem komplexně. Zda se má město uzpůsobit potřebám obyvatel, nebo lidi přizpůsobit městu. Za socíku to byl první přístup (ale hatil to nedostatek peněz, což vedlo na nevhodná provizoria), dnes zas druhý přístup. Ode zdi ke zdi.
Nicméně na té koncepci "socialistického" budování si povšimněte toho, že se tehdy někdo zamyslel nad městem komplexně. Zda se má město uzpůsobit potřebám obyvatel, nebo lidi přizpůsobit městu. Za socíku to byl první přístup (ale hatil to nedostatek peněz, což vedlo na nevhodná provizoria), dnes zas druhý přístup. Ode zdi ke zdi.
Re: Severojižní Magistrála
To Svatosp: Nejlepší období to pro Vás bylo proto, že jste byl mladej. Zato teď jste evidentně starej a zapšklej. Svoboda cestování fakt není to, že se člověk "podíval do Jugošky a Bulharska a sám do Vídně". Už jen to slovo podíval to přesně ilustruje. Dneska se tam totiž člověk může klidně přestěhovat. A nejen tam, kdekoliv na světě a stát Vám v tom nijak bránit nebude a ani se Vás nebude ptát proč. Hledat místo na sídlišti se nemuselo proto, že auto bylo max jedno na celou rodinu, to stejné provoz na dálnici. Doporučuju odstěhovat se do KLDR, tam by se Vám Vaše vzpomínky z mládi mohly zase osvěžit. Volné dálnice tam totiž mají a místa na parkování také dost. A ano, tyhle debaty jsou absolutně OT, omlouvám se, ale na to se nedalo nereagovat.
Re: Severojižní Magistrála
Takhle dementní kecy to aby člověk fakt pohledal. Jestli ono to třeba nebylo tím, že za těch vašich komoušů se stavělo s předpokladem, že bude jedno auto na tři rodiny a provoz byl řádově menší.Svatosp píše:Clovek nemusel hledat na sidlisti misto k zaparkovani, silnice byly prazdne, zacpa to se temer neznalo. Clovek si autem zajel, kam potreboval, zadny zony, bus pruhy. To byla doba.
Re: Severojižní Magistrála
pánové, chválit někoho, kdo na to aby budoval muset nejprve všechny okrást ( měna 53 ) je velmi naivní
a takové tempo výstavby D5 glosoval můj kamarád při cestě na přísahu dalšímu kamarádovi do Stříbra
" tak bolševik to dopracoval už tak, že na západ se plížíme už od Chuchle..."
se samozřejmě muselo slavně zapít, takže se jelo ČSD
a Mnichov ?
otázka je kolik toho museli bourat a kolik stačilo jen vyhrnou stranou
přeci jen se tam ( jak je dnes módní psát ) angloamerické letectvo párkrát podívalo
smutně musím souhlasit s tím, že neudělat bolševik ty čtyřpruhy napříč sídlišti, tak ti dnešní nemají kam malovat ty buspruhy, modré zóny atp....
a takové tempo výstavby D5 glosoval můj kamarád při cestě na přísahu dalšímu kamarádovi do Stříbra
" tak bolševik to dopracoval už tak, že na západ se plížíme už od Chuchle..."
se samozřejmě muselo slavně zapít, takže se jelo ČSD
a Mnichov ?
otázka je kolik toho museli bourat a kolik stačilo jen vyhrnou stranou
přeci jen se tam ( jak je dnes módní psát ) angloamerické letectvo párkrát podívalo
smutně musím souhlasit s tím, že neudělat bolševik ty čtyřpruhy napříč sídlišti, tak ti dnešní nemají kam malovat ty buspruhy, modré zóny atp....
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Severojižní Magistrála
S tim tempem vystaby opatrne, Ono se totiz obdobi 1970-1990 a 1990-2010 az tak moc nelisi...
Re: Severojižní Magistrála
Z toho "vyhrnout stranou" ma ted placaty Mnichov pekne kopecky v Olympijskem a Leopoldove parku.
: o )
Jinak tu byly plany v 60-tych letech podobne ambiciozni, takze s komunisty to zas az tak to tehdejsi budovani nesouviselo. Dnes je jina doba, tudiz se A8 nikdy nepropoji a vsechny napadne zelene pasy ve meste zustanou zelenymi pasy, nikoliv ctyrproudovymi silnicemi.
: o )
Jinak tu byly plany v 60-tych letech podobne ambiciozni, takze s komunisty to zas az tak to tehdejsi budovani nesouviselo. Dnes je jina doba, tudiz se A8 nikdy nepropoji a vsechny napadne zelene pasy ve meste zustanou zelenymi pasy, nikoliv ctyrproudovymi silnicemi.
Re: výstavba v Praze za totality
Za komunistu se stavelo hodne samozrejme myslim v 70-80 letech. Do dneska z toho zijeme a jezdime po tom asfaltu. Malokdo vi, ze v 50-60 letech byla vetsina cest prasnych. To co nasi dedove a otcove dokazali, před tim fakt klobouk dolu!! Dneska se na tu dobu lehce nadava, ale to muze jen hlupak, který je oblbnut téma kapitalistickejma kecama . Vysledek je ten, ze mame 6 nejhorsi silnice v evrope. A to je fakt!
Nekde jsem videl před lety mapy, kolik km dalnic se otevřelo v jednotlivých letech, ale nemuzu to najit. Tam je to jasne videt. A ty dalnice jsou jenom spicka ledovce, stavela se velka sidliste, metro, obchvaty, kulturni domy, obchodni domy.. To by dneska nikdo neufinancoval a rozpocet by byl v tezkych deficitu. Za komunistu to slo. Samozrejme, ze doba mela taky sva negativa, ale ke konci 80.let se dělala perejstrojka, uz by se to promenilo ale to co nastalo po 89, to fakt nikdo necekal. Nejhorsi je, ze ostatní staty komunistického bloku, ty to v posledních 20 letech pochopili a mají raketovy nastup vystavby dalnic a zivotni urovne. My jsme před 89 na tom byli nejlíp spolecne s NDR a ted jsme na chvostu, jenom ty ceny bytu neumerne vysoke, stav infrastruktury hrozny, platy nizke (prestoze mame HDP 90 procent EU tak platy pouze na 40 procentech EU)! Dneska mladej s prumernym platem 30 tisíc hrubeho nemá sanci si vlastní bydleni zakoupit ani nahodou. Mozna si tak koupi nejakou ojetou diesel plechovku z Nemecka a s tou pak brazdi tyhle nase hrozny cesty.
Nekde jsem videl před lety mapy, kolik km dalnic se otevřelo v jednotlivých letech, ale nemuzu to najit. Tam je to jasne videt. A ty dalnice jsou jenom spicka ledovce, stavela se velka sidliste, metro, obchvaty, kulturni domy, obchodni domy.. To by dneska nikdo neufinancoval a rozpocet by byl v tezkych deficitu. Za komunistu to slo. Samozrejme, ze doba mela taky sva negativa, ale ke konci 80.let se dělala perejstrojka, uz by se to promenilo ale to co nastalo po 89, to fakt nikdo necekal. Nejhorsi je, ze ostatní staty komunistického bloku, ty to v posledních 20 letech pochopili a mají raketovy nastup vystavby dalnic a zivotni urovne. My jsme před 89 na tom byli nejlíp spolecne s NDR a ted jsme na chvostu, jenom ty ceny bytu neumerne vysoke, stav infrastruktury hrozny, platy nizke (prestoze mame HDP 90 procent EU tak platy pouze na 40 procentech EU)! Dneska mladej s prumernym platem 30 tisíc hrubeho nemá sanci si vlastní bydleni zakoupit ani nahodou. Mozna si tak koupi nejakou ojetou diesel plechovku z Nemecka a s tou pak brazdi tyhle nase hrozny cesty.
Re: Severojižní Magistrála
Mě je zase blivno z Vašeho příspěvku. Za komunistů i za nacistů se stavělo více infrastrukturních staveb než dnes. To je prostě fakt, pravda. Vy chcete zamlčovat pravdu, což je přesně ta totalita, proti které se snažíte bojovat.Lynx píše:Nepřestává mě děsit, jak se to na tomto fóru hemží obdivovateli totalitních režimů - tedy jak nacismu, tak komunismu, protože se v totalitě snadno budovaly dopravní stavby. Uvědomte si ale, čím to bylo vykoupeno. Spousta lidí za to zaplatila nejen ztrátou svobody, ale i zdravím či životem.
Chápu frustraci z dnešního stavu, kdy je všechno blokováné a neuvěřitelně zdlouhavé, ale když si tady čtu o zlatých komunistech a skvělých budovatelích dálnic z nacistického Německa, tak je mi blivno. To jsou věci na hranici trestného činu, schvalování takovýchto věcí.
Re: výstavba v Praze za totality
Aha, takže ono to nebude o těch komunistech, že?Svatosp píše:Nejhorsi je, ze ostatní staty komunistického bloku, ty to v posledních 20 letech pochopili a mají raketovy nastup vystavby dalnic a zivotni urovne.
Upřímně je mi z tohohle vlákna fakt špatně. Sem tam někoho mučili a popravili z politických důvodů (mrkněte se na pár dílů Krvavých let od J. Padevěta: https://www.televizeseznam.cz/porad/krvava-leta), nepustili na vysokou školu, museli jste si třeba dávat pozor, co doma posloucháte za hudbu (obojí jsem měl v rodině), šikanovali za dlouhé vlasy, zastřelili nebo nechali roztrhat psy na hranicích (https://nazory.aktualne.cz/hilfe-hilfe- ... f6b220ee8/), drželi za dráty, aby nikdo nemohl ven a když už to laskavě někomu do té Jugoslávie dovolili, tak třeba ne s celou rodinou (taky rodinný příběh). Nemluvě o takových "drobnostech", jako třeba zdevastovaná příroda. Ale hodně se toho stavělo, tak to bylo vlastně strašně super. Jinak ono se stačí podívat na jakýkoliv starší film, ve kterém je vidět Praha (třeba Vrchní prchni), aby si člověk ten ráj porovnal (tady to máte na příkladu Českého Krumlova z let 1976 a 2005: https://www.flickr.com/photos/docman/99 ... otostream/). Mimochodem píšete i o životní úrovni, tak doufám, že nechcete tvrdit, že u nás od roku 1989 dost dramaticky nevzrostla?
Re: výstavba v Praze za totality
Na tohle se da odpovedet jednoduse. Nekomu ano, nekomu ne. Skutecna odpoved je slozitejsi.Mimochodem píšete i o životní úrovni, tak doufám, že nechcete tvrdit, že u nás od roku 1989 dost dramaticky nevzrostla?
Re: výstavba v Praze za totality
Není. Vzrostla VŠEM. Ano, někomu více, nekomu méně. Ale nepohoršil si nikdo, kdo se jen trochu snaží.jozka píše:Na tohle se da odpovedet jednoduse. Nekomu ano, nekomu ne. Skutecna odpoved je slozitejsi.Mimochodem píšete i o životní úrovni, tak doufám, že nechcete tvrdit, že u nás od roku 1989 dost dramaticky nevzrostla?
Re: výstavba v Praze za totality
Ten Svatosp, to je nejakej ex-lektor z VUMLu, ne?
Ona sice byla cast cest nizsi tridy v 50. A 60. Letech prasna ale dalnici zacala stavet druha republika a bolsevik pak na to dalsich 20 let ani nehrab. Bolsevik sice stavel panelovy kralikarny a ty, kterejm ujel vlak v nich bydli dodnes ale k dobru bych mu to nepricital. Soucasne nechal chatrat obrovsky objem starsiho bytoveho fondu a ve sve hospodarske impotenci ho nebyl schopen modernizovat. Ceny bytu jsou presne takovy jaky maji bejt a ti co chteji makat a investovali do svyho vzdelani si je muzou koupit – nakonec poptavka je vetsi nez nabidka. Pokud si dnesni mladej clovek v Kristovych letech neni schopen poridit dustojny bydleni (samozrejme s hypo, to asi jinak nejde) a novy auto za hotovy tak by mel asi zacit zpytovat svedomi, min skuhrat a usilovneji pracovat.
Ona sice byla cast cest nizsi tridy v 50. A 60. Letech prasna ale dalnici zacala stavet druha republika a bolsevik pak na to dalsich 20 let ani nehrab. Bolsevik sice stavel panelovy kralikarny a ty, kterejm ujel vlak v nich bydli dodnes ale k dobru bych mu to nepricital. Soucasne nechal chatrat obrovsky objem starsiho bytoveho fondu a ve sve hospodarske impotenci ho nebyl schopen modernizovat. Ceny bytu jsou presne takovy jaky maji bejt a ti co chteji makat a investovali do svyho vzdelani si je muzou koupit – nakonec poptavka je vetsi nez nabidka. Pokud si dnesni mladej clovek v Kristovych letech neni schopen poridit dustojny bydleni (samozrejme s hypo, to asi jinak nejde) a novy auto za hotovy tak by mel asi zacit zpytovat svedomi, min skuhrat a usilovneji pracovat.