vliv zprovoznění D55 na budoucí tranzit
Re: [D55] 5510 - 5511 Bzenec – Rohatec (průchod ptačí oblast
Myslím, že se za 5 let bude tahle trasa hodně využívat jako alternativa k D1/D52, tedy jako severojižní tranzit PL <-> A. V roce 2024 by měla být postavena větší část D55 i zbytek D1 a minimálně OA se budou chtít vyhnout D1 v Brně, která se už snad bude rozšiřovat a asi všichni tušíme, jak to tam bude další 4 roky vypadat. Zůstanou sice nedálniční úseky u Napajedel, Bzence, Strážnice (průjezd obcí), Hodonína a Břeclavi (obchvaty), ale i Rakušáci podle mého začnou uvažovat o obchvatech Reintalu a Grosskrutu. Sice sem nesmí NA, ale Poláci jim to tady zahltí takovým způsobem, že to budou mít za dva roky postavené. V ten moment se stane z Bzence a Strážnice další Přerov a všichni budou nadávat, proč se s touto stavbou 10 let nic nedělalo a jaktože obchvat Strážnice ještě nestojí...
Re: [D55] 5510 - 5511 Bzenec – Rohatec (průchod ptačí oblast
Nerad bych se mýlil, ale myslím, že zrovna Rakušáci dokážou být v tomhle poměrně důslední (prudiví) a budou sázet jednu pokutu za druhou, až chuť jezdit tudy mnohé přejde.
Re: [D55] 5510 - 5511 Bzenec – Rohatec (průchod ptačí oblast
To sice jo, ať si sázejí pokuty pro NA, ale tam bude jezdit tolik tranzitních osobáků, že tam ani v noci nebudou mít klid.
vliv zprovoznění D55 na budoucí tranzit
To ale platí pro NA. Do 3,5t si tudy můžou jezdit jak chtějí...michal píše:Nerad bych se mýlil, ale myslím, že zrovna Rakušáci dokážou být v tomhle poměrně důslední (prudiví) a budou sázet jednu pokutu za druhou, až chuť jezdit tudy mnohé přejde.
EDIT: NA to projedou po D55 a budou pokračovat D2 (SK) + A6, A4 (A). Ve Strážnici bych tou dobou dal zákaz nad 12t, jinak jim ty krásné brány spadnou (ale je to jednička, vím).
ZDE fotka od Veselské brány
Re: [D55] 5510 - 5511 Bzenec – Rohatec (průchod ptačí oblast
No to se právě pletete. Bude se tam moct jezdit tak, jak to značky dovolí. A to si už rakouská policie jistě ohlídá. Řidiče z východu, kteří si zkracují cestu a ještě k tomu nedodržují dopravní značení a třeba max. povolenou rychlost mají oni obzvlášť ve velké oblibě a rádi jim to dávají najevo...jeni013 píše:To ale platí pro NA. Do 3,5t si tudy můžou jezdit jak chtějí...
Re: [D55] 5510 - 5511 Bzenec – Rohatec (průchod ptačí oblast
Myslím, že o NA ani jít nemusí....
... kdo netuší jak vypadá tranzit A-PL, tak doporučuji pátek nebo neděli a podívat se na D1, D52, D46 - místo si vyberte....
... a stačí jen počítat SPZ - a doufám že tu není nikdo tak najivní aby si myslel že Vídeňáci jezdí na víkend kamsi k OKD.....
(cokoliv co ma PL nebo A (většinou Vídeň) SPZ jsou poláci co pracují v Rakousku, jezdí jak prasata v ČR klidně 180 km/h na úseku D46 kde je dovolená 100 km/h
jinak Strážnici můžeme litovat, protože to ve statistikách nebude vidět, ty se měří v pracovní den a nikoliv kolem víkendu....
Kdyby někdo spočítal relaci Mikulov-Bohumín tak bych čekal, že to ve většině úseků dálnic bude kolem víkendu tvořit desítky procent provozu a určitě by bylo zajímavé kdyby se srovnali SPZ z obou míst, za jak dlouho ČR překonali, to by byly průměry....
... kdo netuší jak vypadá tranzit A-PL, tak doporučuji pátek nebo neděli a podívat se na D1, D52, D46 - místo si vyberte....
... a stačí jen počítat SPZ - a doufám že tu není nikdo tak najivní aby si myslel že Vídeňáci jezdí na víkend kamsi k OKD.....
(cokoliv co ma PL nebo A (většinou Vídeň) SPZ jsou poláci co pracují v Rakousku, jezdí jak prasata v ČR klidně 180 km/h na úseku D46 kde je dovolená 100 km/h
jinak Strážnici můžeme litovat, protože to ve statistikách nebude vidět, ty se měří v pracovní den a nikoliv kolem víkendu....
Kdyby někdo spočítal relaci Mikulov-Bohumín tak bych čekal, že to ve většině úseků dálnic bude kolem víkendu tvořit desítky procent provozu a určitě by bylo zajímavé kdyby se srovnali SPZ z obou míst, za jak dlouho ČR překonali, to by byly průměry....
Re: [D55] 5510 - 5511 Bzenec – Rohatec (průchod ptačí oblast
Stejné to je na D11, akorát že espézetky jsou německé... Myslím, že vybudování obchvatů Grosskrut a Reintalu se budou bránit nejen místní, ale rakouská strana obecně.
Re: [D55] 5510 - 5511 Bzenec – Rohatec (průchod ptačí oblast
V Rakousku to může vyřešit plánovaná S8
https://de.wikipedia.org/wiki/Marchfeld ... tra%C3%9Fe
https://www.asfinag.at/verkehrssicherhe ... ebenbrunn/
Nicméně ne všichni pojedou směr Vídeň, ale také třeba směr Bratislava. Po D55 bude cesta kratší a bez problematického Brna.
https://de.wikipedia.org/wiki/Marchfeld ... tra%C3%9Fe
https://www.asfinag.at/verkehrssicherhe ... ebenbrunn/
Nicméně ne všichni pojedou směr Vídeň, ale také třeba směr Bratislava. Po D55 bude cesta kratší a bez problematického Brna.
Re: [D55] 5510 - 5511 Bzenec – Rohatec (průchod ptačí oblast
Už se dost odchylujeme od tématu ale jen poznámku k Rakousku. Neměli by jsme zapomenout na Břeclav. Ta nyní působý jako "špunt". Průjezd Břeclaví zabere skoro stejně času jako cesta ze Strážnice po Břeclav. Dokud nebude obchvat Břeclavi tak mohou být řakušáci v klidu. Konec OT.
Re: [D55] 5510 - 5511 Bzenec – Rohatec (průchod ptačí oblast
Obchvat Breclavi bude mozna driv nez tato "kapotovana" dalnice vedle zeleznice.
Re: [D55] 5510 - 5511 Bzenec – Rohatec (průchod ptačí oblast
Díky za odkaz na tu S8 v A - jestli dobře chápu tak to je spoj A(Víděň S1) SK(Malacky D2)
To by řešilo i Břeclav a D2 v ČR i SK je v úseku Břeclav Malacky vcelku v pohodě, takže proč ne...
Tím to ale i zde diskutovaný úsek udělají zajímavý nejem pro OA ale i pro NA - jen mně zaráží ze 14 km od vídně má být hotovo již v roce 2024, ale těch dalších 20km chtějí namířit přímo na Bratislavu (nikoliv na Malacky) - tím by to spíš mířilo jako severní obchvat Vídně pro realci Budapešt-Bratislava-Linz-Mnichov a tudíž spíš odlehčení budoucímu tunelu pod Dunajem (S1) a související křižovatce u Vídeňského letiště....
Na druhou stranu by to mohlo přilákat i auta od Malacek a to již za 4 roky
To by řešilo i Břeclav a D2 v ČR i SK je v úseku Břeclav Malacky vcelku v pohodě, takže proč ne...
Tím to ale i zde diskutovaný úsek udělají zajímavý nejem pro OA ale i pro NA - jen mně zaráží ze 14 km od vídně má být hotovo již v roce 2024, ale těch dalších 20km chtějí namířit přímo na Bratislavu (nikoliv na Malacky) - tím by to spíš mířilo jako severní obchvat Vídně pro realci Budapešt-Bratislava-Linz-Mnichov a tudíž spíš odlehčení budoucímu tunelu pod Dunajem (S1) a související křižovatce u Vídeňského letiště....
Na druhou stranu by to mohlo přilákat i auta od Malacek a to již za 4 roky
Re: [D55] 5510 - 5511 Bzenec – Rohatec (průchod ptačí oblast
Ale S8 míří na Bratislavu, resp. na její obchvat D4, který povdede 11km dlouhým tunelem pod Malými Karpatami.
A jen připomínám, že už jsme tu dlouhou těžce mimo téma!
A jen připomínám, že už jsme tu dlouhou těžce mimo téma!
Re: [D55] 5510 - 5511 Bzenec – Rohatec (průchod ptačí oblast
Ne, na Malacky to nemíří. Míří to na předměstí Bratislavy, jak psal už mapman.ttc píše:Díky za odkaz na tu S8 v A - jestli dobře chápu tak to je spoj A(Víděň S1) SK(Malacky D2)
Re: vliv zprovoznění D55 na budoucí tranzit
Samozřejmě je zde ještě slovenská cesta, ale východní část rakouské S8 nemá harmonogram -> navazuje na tunel D4 přes Karpaty, který je nejistý -> D3 je taky částečná a v Polsku se za B.Bialou taky nic moc nehýbe, takže dalších minimálně 10 let tato trasa příliš atraktivní nebude.
Pokud se člověk podívá na zeměpisnou mapu, pak spojnice Dolnomoravským úvalem je pro transit sever-jih nejlogičtější. I proto tudy vedli za R-U železnici, u které dodnes není potřeba dělat výraznější přeložky směrového vedení, protože vede prakticky rovně.
Pokud se člověk podívá na zeměpisnou mapu, pak spojnice Dolnomoravským úvalem je pro transit sever-jih nejlogičtější. I proto tudy vedli za R-U železnici, u které dodnes není potřeba dělat výraznější přeložky směrového vedení, protože vede prakticky rovně.
Re: vliv zprovoznění D55 na budoucí tranzit
V daleké budoucnosti bude mezi uzlem D2/D55 a rakouskou A5 někde u Poysdorfu určitě potřeba nějaké "esko". Je to ale daleký výhled a především to není tak dlouhá stavba, aby se případně nemohla později vytyčit a vyprojektovat. Základem bude obchvat Břeclavi.
Mezi Hulínem a Poysdorfem (tj. rozcestí, kde se setkávají 2 alternativní cesty) je jednoznačně přímější, kratší a výškově méně náročná trasa kolem řeky Moravy po D55. Pro severo-jižní moravský tranzit tedy logická cesta. D52 a D2 do Brna pak budou sloužit jen cestám s lokálním cílem, nebo směřujícím do Čech (a dále).
Až bude kompletní dálniční síť, tak si myslím, že zejména D1 mezi Vyškovem a Hulínem bude mít docela pokles intenzit. Pro polsko-rakouský tranzit bude D55, pro cestu z Čech (Prahy) do MS kraje bude D35. = tato část D1 tak bude sloužit zejména místní vnitromoravské dopravě a případně ještě (ne až ta intenzivnímu) tranzitu směr D49 a severní Slovensko.
Mezi Hulínem a Poysdorfem (tj. rozcestí, kde se setkávají 2 alternativní cesty) je jednoznačně přímější, kratší a výškově méně náročná trasa kolem řeky Moravy po D55. Pro severo-jižní moravský tranzit tedy logická cesta. D52 a D2 do Brna pak budou sloužit jen cestám s lokálním cílem, nebo směřujícím do Čech (a dále).
Až bude kompletní dálniční síť, tak si myslím, že zejména D1 mezi Vyškovem a Hulínem bude mít docela pokles intenzit. Pro polsko-rakouský tranzit bude D55, pro cestu z Čech (Prahy) do MS kraje bude D35. = tato část D1 tak bude sloužit zejména místní vnitromoravské dopravě a případně ještě (ne až ta intenzivnímu) tranzitu směr D49 a severní Slovensko.
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.