výstavba za komunistů a nyní

Off-topic pokec
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: výstavba za komunistů a nyní

Příspěvek od Standa »

ZBmaster píše:...1990 - 2020: Také se stavělo dost, ale všechno se strašně vleče. Stále není Pražský okruh, D1 u Přerova, D3 atd atd. Máme daleko lepší technologie a i víc financí ale stavíme spíše pomaleji, což mi příjde nepochopitelné.
Nejsem komunista a nechci tu obhajovat minulý režim ale jsem rád, že se tenkrát postavilo Lipno, Orlík a Slapy atp... Protože v dnešní době by to snad ani nebylo možné...
Tak na tom se tu asi shodneme (skoro) všichni, ještě bych k tomu přidal i Dukovany a Temelín (tedy alespoň jeho zahájení). Dneska je ovšem mnohem složitější stavět velké stavby ve většině zemí EU, třeba i v Německu. Komunistům bych vyčetl, že tu ideální dobu pro výstavbu nedokázali využít víc, jako k tomu docházelo ve srovnatelných zemích na západě (Rakousko, Belgie).

Geo: Něco málo ano, třeba Jičín, ale... viz výše.
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: výstavba za komunistů a nyní

Příspěvek od theodor less »

Jako první vznesl takový požadavek velitel Střední skupiny sovětských vojsk (SSkSV) generálmajor Viktor Jefimovič Jermakov již roku 1973. Žádal vyčlenění dálkových tras o celkové délce 600 kilometrů pro přípravu řidičů tanků, obrněných transportérů a motorových vozidel.
https://www.idnes.cz/technet/vojenstvi/ ... enstvi_mla
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: výstavba za komunistů a nyní

Příspěvek od theodor less »

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 30#p228930
kyk píše:Spíš než o kvalitě to v minulosti bylo IMHO o tom, že se nešetřilo, pač neexistovalo tržní prostředí.
Dnes se staví tak "aby to vyšlo" podle předpokládaného provozu/ceny zakázky/technického zadání přesně na centimetry vrstev, hutnění, armatur etcetera, takže ve chvíli kdy ti najedou přetížené kamiony na novou cestu, která s extrémní zátěží nepočítá, tak se začne trhat svrchu i zespoda. Ale všichni jsou spokojeni (náklady na stavbu investor vs přiměřený zisk realizátor) a je to legální (výběrko, schválení, financování).
Kdo zvýšenou údržbu cest i vozů zaplatí je jasné - běžný Franta uživatel.
Potřebujeme rekonstrukci? Kruh se uzavírá a jedeme od začátku.
Cena projektové dokumentace byla stanovena pevným procentem z ceny díla. V zájmu projektanta nebyla úsporná řešení. Podnik, který ho zaměstnával, by "nesplnil plán".
Projektantský bonus byl často zmařen na stavbách nekvalitní prací. Ono nestačí "dát toho víc". Co je platná větší vrstva, když není řádně zhutněna.
Odpovědět

Zpět na „Odpočívka Na České dálnici“