doprava ve volebních programech
Re: doprava ve volebních programech
Já jsem kopíroval a pak vkládal Souhlas, že 250 km je při dnešní ekonom. možnosti asi jen utopie. Jen ať se ukáží, když tomu lidi tak věří a zločinec Babiš to dělal určitě blbě, aspoň to tak říkají a všechny jejich neúspěchy na něj budou celé volební období házet.
Stejně tak jako téma Pražský okruh. Vždyť je to už minimálně deset let, co to končí v Modleticích a všichni kolem toho jen akorát kecaj. D35 také víme , jak se věci mají.
Stejně tak jako téma Pražský okruh. Vždyť je to už minimálně deset let, co to končí v Modleticích a všichni kolem toho jen akorát kecaj. D35 také víme , jak se věci mají.
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: doprava ve volebních programech
No, pokud je rozestavěno 155km, letos se mělo zahájit ještě 37km (kauza Metrostav), 2022 67km a 2023 170km, tak by to při úplně ideální konstelaci vyjít mohlo.
Navíc, Markéta Pekarová Adamová dnes řekla, že s Prahou teď budou lepší vztahy a že okruh dokončí/posunou. A Markéta, ta už dokončila tolik dálnic...
Navíc, Markéta Pekarová Adamová dnes řekla, že s Prahou teď budou lepší vztahy a že okruh dokončí/posunou. A Markéta, ta už dokončila tolik dálnic...
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: doprava ve volebních programech
Dle toho smýšlení měl AB urychlit obchvat Prahy taky, mohl si naklonit některé Pražany. (ano, ironie pro realitu; on by určitě urychlil a najednou postavil, kdyby to bylo tak snadné) Ale tak snad se to teď tomu opačnému křídlu povede realizovat lépe. Ta Praha ten 1 dálniční okruh mohla dávno mít a teď budovat další spojky ještě před ní, aby se tomu dalo v širším spektru vyhnout. Ne že se stane někde 1 DN a padne to na celé trase všechno na půl dne.
Re: doprava ve volebních programech
Tak to jsi mě s tou Pekarovou pobavil pane kolego... Na druhou stranu, pokud se nepletu, tak příští rok jsou volby a je otázkou, zda si clowni udrží své teplé židle.
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: doprava ve volebních programech
Blbé je, že jim média tak jdou na ruku...nikdo se nezeptá: "fajn, Markéto, to je super, že koooonečně máme někoho, kdo tomu rozumí a postrčí. Byla byste od té lásky a sdělila nám dva tři triky, jak dostanete územko z Budějovic, vyřešíte těch několik málo námitek a na jaře poprvé kopnete s 511? Jsme jedno ucho..."
Re: doprava ve volebních programech
Neřekl bych, že media JIM JDOU na ruku. Spíše bych řekl, že media / reportéři / jsou tak "nevzdělaní" v konkrétním případu, že se neumějí SPRÁVNĚ zeptat a žvanila tak přitisknout "ke stěně" . Například judřík a paní judříková žvaní do medii, jací jsou chudáci. Reportér by měl říci : Odhad na váš pozemek je xxx a vy dostanete 8mi násobek této ceny. To vám nestačí ? Vás se vyhlášky a zákony netýkají jako všech ostatních ? Tím se samozřejmě nezastávám Markéty a dalších "nových + chytrých" našich budoucích zástupců v PS.
Re: doprava ve volebních programech
//příspěvek smazán kvůli používání vulgarit//
Re: doprava ve volebních programech
Tady bych souhlasil s 1975. Nejde o to, ze by se neumeli zeptat. Oni se zeptat NECHTEJI. A to je cela bida (nejen) nasi novinariny. Cest vyjimkam.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: doprava ve volebních programech
Při té různorodosti médií + faktu rejpání se úplně do všeho možnýho to není o tom, že nechtějí. Málo posloucháte a čtete. Otázky navíc lze nejen postřehnout, ale odpovědi jsou šikovně protočené do jinýho uhlu. (většina moderátorů nemá navíc ani ponětí o legislativě, kompetencích a možnostech = tudíž neumí posoudit, že ty odpovědi, které dostávají, tak jsou buď zcela mimo toho na co padl dotaz nebo jsou ty odpovědi mimo vědomostně a ten moderátor, novinář to jen okopíruje a dál neřeší, protože sám nemá co řešit).
Většina schopných lidí v tomto oboru není ani v politice ani u médii, nýbrž v soukromé sféře. A tito lidé jsou do médií zváni jen výjimečně, i to spíš až je nějaký mediálně vytvořený problém, ať se vyjádří nebo politický problém mezi politikama proč něco ... a právě proto, že je tomu takhle, tak jsou to takové výsledky těch debat i těch článků: každý si na to udělá názor stejně sám z řad veřejnosti a ti novináři to pouze "kočírují", nic víc. To stejné jsou debaty k energetice.
Jo, kdyby byla taková mediální masáž k dopravní infrastruktuře a dopravě jaká je již bezmála 2 roky dnes a denně ke Covidu a když by se tam pumpoval nadstandardní peníz, to by bylo jiné. Ale co čekat při této úrovni? Ani tady (a to je fórum k tomuto) kolikrát část uživatelů nerozumí tomu, že ty peníze nejdou všechny na výstavbu, že pojem rozpočet ministerstva není totožný rozpočtu jeho institucí, že není totožný k rozpočtu silnic a že výstavba je něco jiné než modernizace atd. To stejné ke značení, to stejné k legislativě, to stejné k ... ale názor mají mnohdy lidi předem dán bez možnosti jej změnit. Takže nelze očekávat, že v širokých masách to bude lepší, to je zásadní omyl. A z toho jaký je dopyt po rozsahu informování (a když nejsou ty znalosti, tak ten rozsah je irelevantní a nedůležitý), tak nečekejte, že se dopracujete k tomu, že kompetentní lidi u samosprávy, úřadů budou na tom dobře co se týká poznání toho vývoje, staveb atd. Proto je výsledkem ta neznalost a nezájem a proto to není tak, že nechtějí, ale neví co mají chtít.
Většina schopných lidí v tomto oboru není ani v politice ani u médii, nýbrž v soukromé sféře. A tito lidé jsou do médií zváni jen výjimečně, i to spíš až je nějaký mediálně vytvořený problém, ať se vyjádří nebo politický problém mezi politikama proč něco ... a právě proto, že je tomu takhle, tak jsou to takové výsledky těch debat i těch článků: každý si na to udělá názor stejně sám z řad veřejnosti a ti novináři to pouze "kočírují", nic víc. To stejné jsou debaty k energetice.
Jo, kdyby byla taková mediální masáž k dopravní infrastruktuře a dopravě jaká je již bezmála 2 roky dnes a denně ke Covidu a když by se tam pumpoval nadstandardní peníz, to by bylo jiné. Ale co čekat při této úrovni? Ani tady (a to je fórum k tomuto) kolikrát část uživatelů nerozumí tomu, že ty peníze nejdou všechny na výstavbu, že pojem rozpočet ministerstva není totožný rozpočtu jeho institucí, že není totožný k rozpočtu silnic a že výstavba je něco jiné než modernizace atd. To stejné ke značení, to stejné k legislativě, to stejné k ... ale názor mají mnohdy lidi předem dán bez možnosti jej změnit. Takže nelze očekávat, že v širokých masách to bude lepší, to je zásadní omyl. A z toho jaký je dopyt po rozsahu informování (a když nejsou ty znalosti, tak ten rozsah je irelevantní a nedůležitý), tak nečekejte, že se dopracujete k tomu, že kompetentní lidi u samosprávy, úřadů budou na tom dobře co se týká poznání toho vývoje, staveb atd. Proto je výsledkem ta neznalost a nezájem a proto to není tak, že nechtějí, ale neví co mají chtít.
Re: doprava ve volebních programech
Krásně napsáno a vlastně ta represivní opatření jako dole napsané první dva body nic moc stát nebudou. Naopak si na sebe ještě vydělají.
Podpoříme snižování emisí z dopravy ve městech = další restrikce všeho druhu
Inteligentní systémy v dopravě = měření rychlosti a pokuty
efektivnější využívání evropských peněz = budeme stavět jen to co se bude v Bruselu líbit, ne to co potřebujeme (to je obené pravidlo i dosud)
Vlasně možná to dopadne jako za Vítka Bartů, co ten utlumil věcí že. Dostaví se jen to, co je rozestavěné.
Podpoříme snižování emisí z dopravy ve městech = další restrikce všeho druhu
Inteligentní systémy v dopravě = měření rychlosti a pokuty
efektivnější využívání evropských peněz = budeme stavět jen to co se bude v Bruselu líbit, ne to co potřebujeme (to je obené pravidlo i dosud)
Vlasně možná to dopadne jako za Vítka Bartů, co ten utlumil věcí že. Dostaví se jen to, co je rozestavěné.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: doprava ve volebních programech
O volebních programech stran (natož hnutí) ohledně dopravy nic nevím. Za osm let jsem z nesplněných slibů vyléčen. Ještě mi tak utkvěl postoj Pirátů: "je třeba prověřit potřebnost všech plánovaných staveb..." Někomu se to nebude líbit, ale blízkou budoucnost odhadli asi nejlépe.
Taky by se mi líbily polské dálnice, ale za "nadřazenost" Ústavy nad unijním právem bych je nevyměnil.
Taky by se mi líbily polské dálnice, ale za "nadřazenost" Ústavy nad unijním právem bych je nevyměnil.
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: doprava ve volebních programech
Theo, dej si prosím práci a řekni, kolik slíbil Andrej v roce 2017 km dálnic a jak to nakonec dopadlo. IMHO v téhle oblasti to dopadlo relativně dobře, zejména když vezmu v potaz, kolik se toho rozjelo (udělalo proto, aby se skutečně dodalo v následujících letech.
Ten pirátský blábol je jen zástěrka, že stavět nechtějí.
Protože potřebnost se prověřuje neustále, vždycky je více chtěných staveb, než zdrojů.
Ten pirátský blábol je jen zástěrka, že stavět nechtějí.
Protože potřebnost se prověřuje neustále, vždycky je více chtěných staveb, než zdrojů.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: doprava ve volebních programech
https://cnn.iprima.cz/babis-sliboval-st ... ecas-33623
15. září 2021 05:28
Dálnice, dálnice, dálnice, znělo heslo hnutí ANO premiéra Andreje Babiše před sněmovními volbami v roce 2017. V tuhle dobu mělo být otevřeno již 280 nových kilometrů dálnic, ale výsledek je nakonec více než čtyřikrát nižší.
Na odkazu je Program.
*z toho bude 170 km nových dálnic a 110 km kompletně modernizované D1
*dalších 220 km dálnic začneme stavět
Ministr dopravy Karel Havlíček však připomíná i dokončení rekonstrukce dálnice D1. „Musíme do toho započítat i D1. Odmítám to, že D1 byla pouze nějaká malá oprava. Je to kompletně nová dálnice. Nejenom, že se D1 rozšířila, udělaly se komplet nové vrstvy a ve finále ji lidé využijí úplně nejvíce ze všech staveb. Rekonstrukce bude začátkem října komplet hotová, takže pokud k tomu připočteme D1, tak bude kompletně i více, než jsme slíbili,“ řekl Havlíček pro CNN Prima NEWS.
Ale objektivně do procesů vstoupila pandemie ...
15. září 2021 05:28
Dálnice, dálnice, dálnice, znělo heslo hnutí ANO premiéra Andreje Babiše před sněmovními volbami v roce 2017. V tuhle dobu mělo být otevřeno již 280 nových kilometrů dálnic, ale výsledek je nakonec více než čtyřikrát nižší.
Na odkazu je Program.
*z toho bude 170 km nových dálnic a 110 km kompletně modernizované D1
*dalších 220 km dálnic začneme stavět
Ministr dopravy Karel Havlíček však připomíná i dokončení rekonstrukce dálnice D1. „Musíme do toho započítat i D1. Odmítám to, že D1 byla pouze nějaká malá oprava. Je to kompletně nová dálnice. Nejenom, že se D1 rozšířila, udělaly se komplet nové vrstvy a ve finále ji lidé využijí úplně nejvíce ze všech staveb. Rekonstrukce bude začátkem října komplet hotová, takže pokud k tomu připočteme D1, tak bude kompletně i více, než jsme slíbili,“ řekl Havlíček pro CNN Prima NEWS.
Ale objektivně do procesů vstoupila pandemie ...
Re: doprava ve volebních programech
Takže 2/3 jsou splněny : modernizovaná D1 a rozestavěných 220 km. S těmi 170km je to ale slabší...
Re: doprava ve volebních programech
Jestli oni do toho nepočítají i předělávání rychlostních silnic na dálnic?
Re: doprava ve volebních programech
Až na pár překlepů (např. D49 v zahájených stavbách a "Šmejkala" ) objektivní a myslím korektní článek. Proto ho dávám sem a ne do blábolů.
https://zdopravy.cz/inventura-slibu-kon ... ruh-98197/
https://zdopravy.cz/inventura-slibu-kon ... ruh-98197/
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: doprava ve volebních programech
D49 má být příští týden předáno staveniště, takže to v zásadě platí, Šmejkala je překlep, to se stane.
Okruh Prahy je nesplněný, byť u 511 to spíš bylo mimo moc vlády - 2 roky vydávání ÚR na P22, odvolání a přesun do JČ...
A ty jedničky/obchvaty taky jakž takž (až na Znojmo, judříkovu Jaroměř) jedou, byť nejsou dokončeny...
Když se k tomu přičtou opravy klíčových dálnic (D11 u Prahy, D8, D2, D5), tak, byť to samozřejmě není Polsko, za mě relativně se ctí.
Okruh Prahy je nesplněný, byť u 511 to spíš bylo mimo moc vlády - 2 roky vydávání ÚR na P22, odvolání a přesun do JČ...
A ty jedničky/obchvaty taky jakž takž (až na Znojmo, judříkovu Jaroměř) jedou, byť nejsou dokončeny...
Když se k tomu přičtou opravy klíčových dálnic (D11 u Prahy, D8, D2, D5), tak, byť to samozřejmě není Polsko, za mě relativně se ctí.
Re: doprava ve volebních programech
Ano, je to překlep, proto tam nejspíš píšu "překlepy" ... I tu D49 jsem nazval překlepem, protože to není vyloženě chyba.
Jestli za 511 vláda mohla nebo nemohla je při porovnání slibů vs reality úplně jedno. Stejně jako u toho co a proč se povedlo, tak u toho co se nepovedlo. Článek jen porovnává sliby.
Kde vláda mohla naopak pomoci a nepomohla, je posvětit výkupy před UR. To lze naopak oprávněně vyčítat, protože to je defakto jedna z mála možností, kdy vláda může zasáhnout.
Obchvaty bych teda spíš řekl že nicmoc než jakžtakž, ale hodně staveb má naštěstí začít co nevidět a nebo do 2 let. Alespoň se předvedou ti nástupci.
Tahle vláda (8 let) měla výhodu, že bylo peněz na rozhazování a ona je narvala především do přípravy a v druhé polovině i do realizace. Ale určitě je na místě pochvala, protože to také mohli prošustrovat jinde. Naopak bych řekl, že to bylo více než se ctí. Jsem zvědavý na ty nástupce, jestli silné rozpočty ŘSD alespoň trochu vydrží. Rozpočty jsou to hlavní, za co musíme odstupující vládu pochválit.
Jestli za 511 vláda mohla nebo nemohla je při porovnání slibů vs reality úplně jedno. Stejně jako u toho co a proč se povedlo, tak u toho co se nepovedlo. Článek jen porovnává sliby.
Kde vláda mohla naopak pomoci a nepomohla, je posvětit výkupy před UR. To lze naopak oprávněně vyčítat, protože to je defakto jedna z mála možností, kdy vláda může zasáhnout.
Obchvaty bych teda spíš řekl že nicmoc než jakžtakž, ale hodně staveb má naštěstí začít co nevidět a nebo do 2 let. Alespoň se předvedou ti nástupci.
Tahle vláda (8 let) měla výhodu, že bylo peněz na rozhazování a ona je narvala především do přípravy a v druhé polovině i do realizace. Ale určitě je na místě pochvala, protože to také mohli prošustrovat jinde. Naopak bych řekl, že to bylo více než se ctí. Jsem zvědavý na ty nástupce, jestli silné rozpočty ŘSD alespoň trochu vydrží. Rozpočty jsou to hlavní, za co musíme odstupující vládu pochválit.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: doprava ve volebních programech
Patřím k těm 99% občanů, kteří volební programy nečtou a nikdy číst nebudou. K této masívní většině patří i vrcholní politici, např. Miloš Zeman. I ten vládě vyčetl, že nenaplnila očekávání občanů vyvolaná billboardy (slogan „Dálnice, dálnice, dálnice.“). Nebylo by tedy férovější hodnotit, jak byl naplněn slib z billboardů, který byl pilířem agitace? Lidi očekávali, že za osm let uděláme skok.1975 píše:Když se k tomu přičtou opravy klíčových dálnic (D11 u Prahy, D8, D2, D5), tak, byť to samozřejmě není Polsko, za mě relativně se ctí.
U nás se skok nekonal, v Polsku ano. Možná, že nám někdo (ML 90 ?) řekne, jestli masívní výstavbě dálnic v Polsku předcházela tak nafouklá volební kampaň jako v Česku. Abychom nakonec nezjistili, že Poláci nekecali, ale makali.
Re: doprava ve volebních programech
Boom se nekonal, ale boom podle mě ani nehlásali před volbama. Staví se víc a to je hlavní. Vzhledem k tomu, v jakém stavu byla příprava v době nástupu 2013 či 2017, lze stavební boom očekávat někdy mezi lety 2023-2027. POKUD BUDOU PENÍZE a pokud to bude mít kdo stavět. Mám na mysli stavební boom na naše poměry.
Re: doprava ve volebních programech
Minimálně od té doby, co Polsko sleduju a žiju tu, jsem nezaznamenal, že by to bylo předmětem nějaké výraznější předvolební kampaně. Ono taky není moc proč, když je na tom jasný celospolečenský a politický konsensus a staví se ostošest (to je samozřejmě složitější, ale pokrok je v tomhle směru jasný, a to jak za vlád Občanské platformy po roce 2007, tak i Práva a spravedlnosti po roce 2015). Jediné co PiS v roce 2015 trochu zkoušel byla tvrzení, že předchozí vláda zanedbávala při výstavbě východní Polsko (což nebyla pravda) a že to napraví.
Re: doprava ve volebních programech
Myslím, že to je tím, že Polsko prostě nemělo defakto nic a tak muselo a řeklo si, že do toho prásknou. A kurz drží. Tady se něco málo postavilo za socialismu a po kouskách se to sálamuje i po revoluci. Pro většinu společnosti jsou naše dálnice pořád terčem smíchu a protože potřebujeme vždycky vidět někoho, ke komu vzhlížet, tak co se týče dálnic, tak je to Polsko, protože vidíme že to jde. Ale že by někdy došlo u nás k boomu jako u nich, tak po tom snad ani není celospolečenská poptávka.
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: doprava ve volebních programech
Hodnotím to ve vztahu k tomu, že měli koule a řekli konkrétní cíle (ty se samozřejmě nevejdou na billboardy). To je mi mnohem bližší, i za cenu risku, že to někdo bude skutečně porovnávat, a že to třeba bude v reálu míň, než ty obecné kecy většiny stran nové vlády, které jsou, slovy NSS, "nepřezkoumatelné".theodor less píše:Patřím k těm 99% občanů, kteří volební programy nečtou a nikdy číst nebudou. K této masívní většině patří i vrcholní politici, např. Miloš Zeman. I ten vládě vyčetl, že nenaplnila očekávání občanů vyvolaná billboardy (slogan „Dálnice, dálnice, dálnice.“). Nebylo by tedy férovější hodnotit, jak byl naplněn slib z billboardů, který byl pilířem agitace? Lidi očekávali, že za osm let uděláme skok.1975 píše:Když se k tomu přičtou opravy klíčových dálnic (D11 u Prahy, D8, D2, D5), tak, byť to samozřejmě není Polsko, za mě relativně se ctí.
U nás se skok nekonal, v Polsku ano. Možná, že nám někdo (ML 90 ?) řekne, jestli masívní výstavbě dálnic v Polsku předcházela tak nafouklá volební kampaň jako v Česku. Abychom nakonec nezjistili, že Poláci nekecali, ale makali.
A pro hnidopicha theodora....nebylo to jen v programu, ale v programovém prohlášení vlády. Pokud takové věci nečteš... tak to je pa s tebou těžký...)
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: doprava ve volebních programech
To čtou jenom lepšolidi; dle Zemana vás mělo být ale víc než 1%.1975 píše:Hodnotím to ve vztahu k tomu, že měli koule a řekli konkrétní cíle (ty se samozřejmě nevejdou na billboardy)....nebylo to jen v programu, ale v programovém prohlášení vlády. Pokud takové věci nečteš... tak to je pa s tebou těžký...
I komunisti měli konkrétní cíle (dojivost krav zvýšíme o 31,7%), ale lidi je hodnotili podle nekvantifikovatelných jevů (Pražské jaro versus normalizace).
Hlavní poselství - "my makáme" nebo "budeme stát řídit jako firmu" nebyla naplněna. Za posledních osm let nebyl stát řízen efektivními metodami, ale podle průzkumů veřejného mínění.
Slib efektivity vláda nesplnila.
Teď je na tahu nová vláda a nové sliby. Uvidíme jak si nová vláda poradí s hodnotovou krizí a zda toto úsilí bude prosazovat slušnou politikou. Obětoval bych tomu i nějaký kilometr dálnic.
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: doprava ve volebních programech
Jasně, když tě čísla usvědčí, jak jsi mimo, nezbývá než blábolit o poselstvích, očekávání a hodnotových krizích. Úplný Válek/Rakušan/Fiala.
Když i minulé vládě silně nenakloněný (kulantně řečeno) mistr Sura a jeho web uznají, že pokud jde o silnice/dálnice, vláda v zásadě splnila, co slíbila, tak to neokecáš.
A dojivost krav si prosím řeš jinde, tady diskutujeme o dálnicích/silnicích.
Když i minulé vládě silně nenakloněný (kulantně řečeno) mistr Sura a jeho web uznají, že pokud jde o silnice/dálnice, vláda v zásadě splnila, co slíbila, tak to neokecáš.
A dojivost krav si prosím řeš jinde, tady diskutujeme o dálnicích/silnicích.