Jak jezdíme
Re: Jak jezdíme
Jsem si to dnes musel "vyfotit"... Ta proměnlivá značka mi připomíná tu ceduli ve Wilsonově těsně před Slovanem ve směru k muzeu: Wilsonova st. dop. 4...
- Přílohy
-
- d1_1.jpg (80.24 KiB) Zobrazeno 5480 x
Re: Jak jezdíme
připomělo mi to tu letní
když jsem se po 2hodinách stání u Ostrovačic dostal k tabuli s nápisem "kolaps dopravy"
po další hodině už jsem plynule pokračoval v jízdě
jinak dle rozhlasových info to byl dnes na moravě pěknej masakr...
když jsem se po 2hodinách stání u Ostrovačic dostal k tabuli s nápisem "kolaps dopravy"
po další hodině už jsem plynule pokračoval v jízdě
jinak dle rozhlasových info to byl dnes na moravě pěknej masakr...
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Jak jezdíme
https://www.novinky.cz/domaci/460722-da ... mionu.html
kolik je tuzemský dálniční rekord?
kolik je tuzemský dálniční rekord?
Re: Jak jezdíme
Tak schválně, kolik kamionů zůstane na dálnici stát z důvodu bezpečnostní přestávky?
-
- Příspěvky: 196
- Registrován: 14.3.2009 18:46:48
Re: Jak jezdíme
Žádnej - policie je "natvrdo" vyhnala(tady když našla řidiče). Je k tomu někde článek (i s povzdechem že nejsou odstavné plochy)adamos píše:Tak schválně, kolik kamionů zůstane na dálnici stát z důvodu bezpečnostní přestávky?
Re: Jak jezdíme
Hurá! Před pár lety to při podobné situaci byl velký problém.
Re: Jak jezdíme
ano, na ceduli nic není, proto verim google maps. jsou rychlejsi, jelikož nezavisle na cloveku.
u cedule to musí někdo nahlasit policii, někdo natukat na ceduli...
nicmene zda se mi, ze kamion jede dost rychle.
u cedule to musí někdo nahlasit policii, někdo natukat na ceduli...
nicmene zda se mi, ze kamion jede dost rychle.
Re: Jak jezdíme
to snad ne
mají tam přehledové kamery a předpokládal jsem, že když se to na nich přestane hýbat, tak se jim v tý ostravě rozbiká světýlko a někdo to tam nadatluje
mají tam přehledové kamery a předpokládal jsem, že když se to na nich přestane hýbat, tak se jim v tý ostravě rozbiká světýlko a někdo to tam nadatluje
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Jak jezdíme
Ta dálnice se zrovna zastavila, není možné tak rychle reagovat. Ke všemu ta světelná tabule by do minuty byla k ničemu. Každopádně na takových kolejích a při této viditelnosti by měly jet osobáky max. 80 a kamiony 60. Pravdou ale je, že nikdo tak dlouhou brzdnou dráhu nečekal. Kamion dodržoval bezpečnou vzdálenost dokonce větší než bývá zvykem, ale klouzalo to a výsledek vidíme.
Tenkrát jsem jel v Maďarsku po krásné rovné silnici 70. Vozovka čistá, bez sněhu. Potřeboval jsem na záchod, že si odbočím na nějakou polňačku. Chci přibrzdit a polňačku jsem minul o pár desítek metrů. Rychle jsem se rozjel, aby to do mě někdo nenašil a se staženým zadkem pokračoval opatrně dál už čtyřicítkou, než jsem po pár brzdných pokusech konečně zjistil, že už je cesta v pořádku.
Tenkrát jsem jel v Maďarsku po krásné rovné silnici 70. Vozovka čistá, bez sněhu. Potřeboval jsem na záchod, že si odbočím na nějakou polňačku. Chci přibrzdit a polňačku jsem minul o pár desítek metrů. Rychle jsem se rozjel, aby to do mě někdo nenašil a se staženým zadkem pokračoval opatrně dál už čtyřicítkou, než jsem po pár brzdných pokusech konečně zjistil, že už je cesta v pořádku.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Jak jezdíme
Myslim ze ta hromada aut je plna aut ridicu, kteri si zrovna googlili, jaka je situace na silnicich, misto aby tu cestu sledovali.... Myslite si to spravne, jede moc rychle. A ta oktavka jeste rychleji. Pak se divme, ze tam je takova tlacenka, kdyz se v takovemhle pocasi jezdi takhle....vaclav píše:ano, na ceduli nic není, proto verim google maps. jsou rychlejsi, jelikož nezavisle na cloveku.
u cedule to musí někdo nahlasit policii, někdo natukat na ceduli...
nicmene zda se mi, ze kamion jede dost rychle.
Re: Jak jezdíme
Mějte mě za magora, ale rekonstrujeme D1. Je takový problém udělat co 1km indukční smyčku ? Pokud bude dostatečné vzorkování poznám, že třeba mezi 165 a 166km mi zůstalo auto ( jasně mohlo projekt kolem smyčky odstavným. ). Když systém nenajde takhle 5 aut tak vyhlásí alarm.
Re: Jak jezdíme
Prej ZPI.. Tam i kdyby stáli na krajnici pohraničníci s vlčáky, a stříleli do vzduchu světlice, či krátké dávky ze samopalu, tak nezabrání ani omylem tomu, co tam tyto dvě kundy předvedly (a samozřejmě i ty další před nimi, či pak ty za nimi). Tvl, vždyť ten Polák jede pořád 80km/h, jako by se nechumelilo, mele pořád něco do vysílačky, rádio, určitě někde i televize, vlevo ho předjíždí ten další šílenec, je vidět jen na pár metrů a přesto si jednou naprosto do pohody, jak v létě při 30C, že by ubraly na 60/50km/h ani omylem. A to jsou jen ti dva, co ti ostatní To nemá chybu, se vůbec nedivím, že se tam takhle všichni domlátily
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
-
- Příspěvky: 201
- Registrován: 30.8.2016 21:30:15
Re: Jak jezdíme
monin: Lépe bych to nenapsal. Lidi se tak moc spoléhají na (polo)automatické asistenty, les dopravních značek, moderní cesty a jejich údržbu, že zapomínají na nejzákladnější dopravní pravidlo: Přizpůsobit jízdu stavu a povaze vozovky, svým schopnostem a vlastnostem vozidla.
Jediné, co lze na tom Polákovi ocenit, je, že ten svůj error zveřejnil.
Jediné, co lze na tom Polákovi ocenit, je, že ten svůj error zveřejnil.
Re: Jak jezdíme
monin má pravdu.
Ale že na tom ZPI by byl i blbej vykřičník lepší než "tma", snad uzná taky.
Ale že na tom ZPI by byl i blbej vykřičník lepší než "tma", snad uzná taky.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: Jak jezdíme
Klasika... nevidm kam jedu, ale valim, Plnej souhlas s moninem.
Co mi hlava nebere je ta cerna dodavka. Ja bejt na jeho miste, mazu nekam dopredu, co nejdal... ten dement zastavi v jediny mezere, kam se da poslat auto...
Co mi hlava nebere je ta cerna dodavka. Ja bejt na jeho miste, mazu nekam dopredu, co nejdal... ten dement zastavi v jediny mezere, kam se da poslat auto...
Re: Jak jezdíme
Souhlas jedina ta skodovka po narazu popojela dopredu. Ja bych hned jel tak 100m dopredu. Jinak kamionak mohl troubyt, aby se pripravili na naraz...
Re: Jak jezdíme
Tomas Eybl & spol. - tak to jsem rád, že alespoň zde, to vidíme podobně. To co se na silnicích v poslední letech děje, je už opravdu extra šílenost, a toto vše, co se událo na D1,D2,D3,D35, a jinde, za posledních 48h, a na D1 děje ještě pořád i nyní, je jen vyvrcholením toho všeho, jen malá špička ledovce, a názorná ukázka toho, jací šílenci sedají za volanty. Jaké štěstí, či zázrak, že žádní mrtví (snad jen ten přejetý na D35?).
A o se týče toho ZPI - samozřejmě je s podivem, že bylo "mrtvé", a jsem asi ten poslední co by se chtěl státních institucí zastávat, ale z vlastní zkušenosti vím, že cokoliv jsem jim tam do té centrály napsal, tak na to většinou reagovali rychle, ochotně, věcně, a vždy s vcelku logickým vysvětlením. Jen takové CZ/D 30min, místo Německo 30min, jsem si tak trochu myslím vybojoval boucháním do stolu, snad i já. Takže těžko říci, co bylo příčinou toho, že to ZPI před nehodou bylo ko. Na takové D11, jsou až asi na čtyři výjimky, také všechny ZPI ještě pořád mrtvé. Ostatně stačí tam zaslat dotaz, proč tomu tak bylo, s odkazem na to video toho šíleného Poláka, a těch dalších magorů, co se tam pohybovali okolo něj.
A o se týče toho ZPI - samozřejmě je s podivem, že bylo "mrtvé", a jsem asi ten poslední co by se chtěl státních institucí zastávat, ale z vlastní zkušenosti vím, že cokoliv jsem jim tam do té centrály napsal, tak na to většinou reagovali rychle, ochotně, věcně, a vždy s vcelku logickým vysvětlením. Jen takové CZ/D 30min, místo Německo 30min, jsem si tak trochu myslím vybojoval boucháním do stolu, snad i já. Takže těžko říci, co bylo příčinou toho, že to ZPI před nehodou bylo ko. Na takové D11, jsou až asi na čtyři výjimky, také všechny ZPI ještě pořád mrtvé. Ostatně stačí tam zaslat dotaz, proč tomu tak bylo, s odkazem na to video toho šíleného Poláka, a těch dalších magorů, co se tam pohybovali okolo něj.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: Jak jezdíme
Jasne mudrujte tady nad uzitecnosti ZPI a promenneho znaceni. Ja jen, ze jsem takhlen jel v patek v 15:30 po D1 z Prahy a vsechny pruhy tak nejak pulsovaly mezi 0km/h a 130km/h. Mezi premyslenim, kdo to do me nasije, nebo jestli to nenasiju ja do nekoho, jsem si zavzpominal, jak touhle dobou sviti na A9 u Mnichova 60/80, a jede se sice pomaleji, ale plynule a bezpecne.
Taky Rakusaci musej bejt banda idiotu, kdyz maj promenne znaceni snad na cele sve dalnici siti. A tim nemyslim jen ty tunelove useky pod Alpama, kde to je vynucene.
Ono totiz kdyby na tech ZPI svitilo 60/80, tak by mozna pocetne skupine normalnich ridicu doslo, ze maji zpomalit, vic nez se jim zda nutne. Te skupine, ktera sere vzdy a na vsechno, by nezbylo nez se prizpusobit.
Vsem nehodam sveta to nezabrani, ale mozna ta D1 mohla byt cervena jen z pulky.
Jinak ten Polak udelal tu chybu, ze se snazil vyhnout tomu nebozakovi, co ho predjizdel. Jinak by mel mozna sanci.
Taky Rakusaci musej bejt banda idiotu, kdyz maj promenne znaceni snad na cele sve dalnici siti. A tim nemyslim jen ty tunelove useky pod Alpama, kde to je vynucene.
Ono totiz kdyby na tech ZPI svitilo 60/80, tak by mozna pocetne skupine normalnich ridicu doslo, ze maji zpomalit, vic nez se jim zda nutne. Te skupine, ktera sere vzdy a na vsechno, by nezbylo nez se prizpusobit.
Vsem nehodam sveta to nezabrani, ale mozna ta D1 mohla byt cervena jen z pulky.
Jinak ten Polak udelal tu chybu, ze se snazil vyhnout tomu nebozakovi, co ho predjizdel. Jinak by mel mozna sanci.
Re: Jak jezdíme
Pusťte si to video několikrát po sobě a zkuste se zaměřit na ostatní řidiče a jejich chování při této dopravní nehodě. Jasně, že každý z vás hned ví, že tento krátký, vytržený časový úsek bude znamenat nebezpečí a toto nebezpečí už vyhlížíte s předstihem. Při sledování horroru nikdo nemůže čekat romantiku, že? Nikdo z vás nečeká na smrt za každým rohem a časem se stejně tyto smysly otupí. Adrenalinoví šílenci jsou toho zářným příkladem...
K věci, řidič kamionu reagoval v pořádku. Nejnižší povolená rychlost je 80km/h a ostatní co by chtěli jet pomaleji by měli vybočit z jízdního pruhu do krajince a tam popojíždět s výstražným světlem a na nejbližším exitu opustit dálnici nebo zastavit v odstavném pruhu, ale to není nejbezpečnější řešení. Řidiči OA by měli povinně chodit na přezkoušení z dopravních předpisů. Pozdě zapnutá výstražná světla, někdo je na palubce ani nenašel a jiné v autoškole opravdu nenaučili parkovat.
Osobní zkušenost na D1:
Stoupací pruh(pro pomalu jedoucí vozidla) byl prázdný, uprostřed jede dodávka 40-50km/h (tu ještě nevidím, jiná dodávka mi brání ve výhledu). Dodávka přede mnou znenadání změní jízdní směr a já s bezpečným rozestupem při rychlosti takových 120km/h jsem měl co dělat abych to zvládnul. Pěkný stres..
Jiná situace. Najíždím do kolony, zapínám s předstihem výstražná světla a sleduji zpětné zrcátko. Za mnou si to frajer v oktávce valí, neraguje a já se modlím aby to do nás nenarval. Hodil to do odstavného a vůbec se nesnažil snížit rychlost a zapnout výstražná světla.
Bohužel spousta šoférů si vůbec nepřipouští krizové situace a vůbec špatně na ně nedokáže včas a adekvátně zareagovat.
K věci, řidič kamionu reagoval v pořádku. Nejnižší povolená rychlost je 80km/h a ostatní co by chtěli jet pomaleji by měli vybočit z jízdního pruhu do krajince a tam popojíždět s výstražným světlem a na nejbližším exitu opustit dálnici nebo zastavit v odstavném pruhu, ale to není nejbezpečnější řešení. Řidiči OA by měli povinně chodit na přezkoušení z dopravních předpisů. Pozdě zapnutá výstražná světla, někdo je na palubce ani nenašel a jiné v autoškole opravdu nenaučili parkovat.
Osobní zkušenost na D1:
Stoupací pruh(pro pomalu jedoucí vozidla) byl prázdný, uprostřed jede dodávka 40-50km/h (tu ještě nevidím, jiná dodávka mi brání ve výhledu). Dodávka přede mnou znenadání změní jízdní směr a já s bezpečným rozestupem při rychlosti takových 120km/h jsem měl co dělat abych to zvládnul. Pěkný stres..
Jiná situace. Najíždím do kolony, zapínám s předstihem výstražná světla a sleduji zpětné zrcátko. Za mnou si to frajer v oktávce valí, neraguje a já se modlím aby to do nás nenarval. Hodil to do odstavného a vůbec se nesnažil snížit rychlost a zapnout výstražná světla.
Bohužel spousta šoférů si vůbec nepřipouští krizové situace a vůbec špatně na ně nedokáže včas a adekvátně zareagovat.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
-
- Příspěvky: 954
- Registrován: 22.7.2011 10:54:46
- Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak jezdíme
Flaky, snad nemyslíš vážně s tou nejnižší povolenou rychlostí?
Jesli dodržuješ toto pravidlo za všech okolností, šetři si na rakev.
Na dálnici můžeš jet i 20km/h, pokud to okolnosti (počasí, stav cozovky a dopravy) vyžadují.
Jen tam nebudou vozidla s nehvyšší konstrukční rychlostí nižší než 80km/h
Stejně tak má řidič jet takovou rychlostí, aby zastavil na rozhled, podle stavu vozovky.
Jesli dodržuješ toto pravidlo za všech okolností, šetři si na rakev.
Na dálnici můžeš jet i 20km/h, pokud to okolnosti (počasí, stav cozovky a dopravy) vyžadují.
Jen tam nebudou vozidla s nehvyšší konstrukční rychlostí nižší než 80km/h
Stejně tak má řidič jet takovou rychlostí, aby zastavil na rozhled, podle stavu vozovky.
Re: Jak jezdíme
Neco mi uslo?Nejnižší povolená rychlost je 80km/h...
Re: Jak jezdíme
No, ja si zavzpominal na klesani od tunelu Sveti Rok, na ZPI "Bura 60 km/h" a ja byl jediny, kdo tak jel. Nez mne to prestalo bavit, protoze vitr nestal za rec ani na Maslenici...jsem si zavzpominal, jak touhle dobou sviti na A9 u Mnichova 60/80, a jede se sice pomaleji, ale plynule a bezpecne.
Ale ted vazne, ZPI beru jako neco, co mne upozornuje na nebezpeci o kterem nemuzu vedet. Pokud nekdo nevedel, ze v takove chumelenici jede vic, nez kam vidi a soucasne je vetsi pravdepodobnost, ze se nekdo vykoti, tak ten by si mel tu hubu rozbit. Jen nevim, jak udelat, aby s sebou nevzal nekoho dalsiho.
Ona to neni jen zalezitost zimy. Klasicky pripad jsou letni bourky s prutrzi... vsude se husti o aquaplanningu od 80km/h vys a borci vali plnej knedlik s rozestupem, ktery nestaci ani na suchu...
Re: Jak jezdíme
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Jak jezdíme
Pokud je na tabulích informací mnoho a na každé něco pořád svítí, řidič prostě otupí. Na jedné cizí dálnici jsou tabule na každém kroku a všude svítilo pozor mlha. To je k něčemu jedině, když toto upozornění vidím ještě před mlhou a ne, když už desítky km tou mlhou jedu. Stejně tak upozornění na sněžení je zbytečné, když chumelí po celé republice.
Omezení rychlosti na 60 by bohužel dodržoval málokdo a za chvíli by otupěl i ten nejzásadovější řidič, protože šedesátkou prostě jet tak dlouho nevydržíte
Nejefektivnější by bylo rozmístit podél dálnice po několika stech metrech žluté majáky, které by řidič odstaveného vozidla spustil tlačítkem u svodidla nebo někdo dálkově. Protože varovné blinkry nejsou moc vidět, obzvlášť pokud svítí koncová světla, se kterými splývají. Což je vidět i na tom videu. Že ta auta blikají si uvědomíte až před nárazem. Nejlepší je zhasnout světla a nechat jen blinkry, je to víc výrazné.
Omezení rychlosti na 60 by bohužel dodržoval málokdo a za chvíli by otupěl i ten nejzásadovější řidič, protože šedesátkou prostě jet tak dlouho nevydržíte
Nejefektivnější by bylo rozmístit podél dálnice po několika stech metrech žluté majáky, které by řidič odstaveného vozidla spustil tlačítkem u svodidla nebo někdo dálkově. Protože varovné blinkry nejsou moc vidět, obzvlášť pokud svítí koncová světla, se kterými splývají. Což je vidět i na tom videu. Že ta auta blikají si uvědomíte až před nárazem. Nejlepší je zhasnout světla a nechat jen blinkry, je to víc výrazné.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023