Jak jezdíme
Re: Jak jezdíme
Tak předně bych poprosil kota, vždy až bude někam vyrážet autem, aby mi dal pokaždé vědět a já se budu vždy budu držet okolo něj na kole, protože v tý Praze je to fakt o držku. Viz. i souhlas s Warczem: pokud by člověk opravdu fakt trochu nepředvídal, co ten který dotyčný udělá, respektive neudělá, např. že nedá přednost třeba, tak je fakt x krát domlácený.
Na druhou stranu musím říci, že by mě nikdy nenapadlo, že budu jednou na kole drandit i po Praze. Ale musím říci, že to je super, nádherný pocit. Člověk se cítí vždy neskonale volně a svobodně. V podstatě projede skoro všude, kolony nekolony, auta neauta. A to se nebavím o čase. Takový Žižkov - M. Strana 10-15min - záleží jen na tom, zda není moc ucpaná Celetná.
Jinak to, že každý třetí, čtvrtý řidič telefonuje, v kolonách píše sms, emaily, či jiné věci, jsem si vcelku už zvykl (nedej bože, že předjedete někoho, kdo stojí na červené, píše sms, skočí zelená, on to nevnímá, a až když kolem něj profrčíte, tak se teprve lekne a hned vystartuje a nemůže vás pak předjet - např. úsek od žel. mostu k Palackého n., to se může pak podělat, že musel táhnout za někým, jen 45-55km/h ), ale co mě v poslední době neskonale fascinuje, je to, že už i při jízdě na kole, lidé čumí do mobilu, a dokonce do něj i něco píši + sluchátka v uších. Tak to už jsou doopravdy magoři a sebevrazi. V kontextu toho, co se na těch silnicích děje. Zrovna dnes jsem cestou na kole takové exoty potkal dva. A to jsem jel jen z Podolí na Žižkov.
Na druhou stranu musím říci, že by mě nikdy nenapadlo, že budu jednou na kole drandit i po Praze. Ale musím říci, že to je super, nádherný pocit. Člověk se cítí vždy neskonale volně a svobodně. V podstatě projede skoro všude, kolony nekolony, auta neauta. A to se nebavím o čase. Takový Žižkov - M. Strana 10-15min - záleží jen na tom, zda není moc ucpaná Celetná.
Jinak to, že každý třetí, čtvrtý řidič telefonuje, v kolonách píše sms, emaily, či jiné věci, jsem si vcelku už zvykl (nedej bože, že předjedete někoho, kdo stojí na červené, píše sms, skočí zelená, on to nevnímá, a až když kolem něj profrčíte, tak se teprve lekne a hned vystartuje a nemůže vás pak předjet - např. úsek od žel. mostu k Palackého n., to se může pak podělat, že musel táhnout za někým, jen 45-55km/h ), ale co mě v poslední době neskonale fascinuje, je to, že už i při jízdě na kole, lidé čumí do mobilu, a dokonce do něj i něco píši + sluchátka v uších. Tak to už jsou doopravdy magoři a sebevrazi. V kontextu toho, co se na těch silnicích děje. Zrovna dnes jsem cestou na kole takové exoty potkal dva. A to jsem jel jen z Podolí na Žižkov.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: Jak jezdíme
monine gratuluji k velmi slušné kondici /Žižkov - M.Strana 10 - 15 min./ Kolik to jezdíš opačně ? A za kolik děláš to Podolí - Žižkaberg ?
Re: Jak jezdíme
Jezdím dost v autě i na kole na to, abych s klidným svědomím řekl, že procento magorů je asi stejné. Samozřejmě jsou tito exoti více vidět. Sám jezdím se sluchátky (nenafouká do uší), ale pořád vnímám okolí. Když používám silnici (a to musím opravdu spěchat), tak se snažím jet po krajnici. Přesto mají někteří pocit, že mě musí "ztrestat" co nejtěsnějším průjezdem.
Jako řidiče mě zas rozčiluje lenost v blinkrech při objíždění cyklisty. Zvláště za dodávkou či náklaďákem není vidět a pro řidiče, kteří jezdí vpravo je to zbytečné překvápko.
Jinak cesty po Praze vám pánové nezávidím. Ač správný terén, tady na Valašsku je na cyklistiku přeci jen lepší vzdoušek.
Jako řidiče mě zas rozčiluje lenost v blinkrech při objíždění cyklisty. Zvláště za dodávkou či náklaďákem není vidět a pro řidiče, kteří jezdí vpravo je to zbytečné překvápko.
Jinak cesty po Praze vám pánové nezávidím. Ač správný terén, tady na Valašsku je na cyklistiku přeci jen lepší vzdoušek.
Re: Jak jezdíme
kote, díky, ale myslím si, že to zvládne takto skoro každý, kdo se alespoň trochu orientuje po Praze. Ale schválně jsem si to dnes kvůli tobě poprvé, po 5 letech co jezdím po Praze, změřil. Takže Prokop. nám. - bazén v Podolí tam 20min (odpo - natrefil jsem na dost tramvají ve Vodičkově:), zpět 15 min (volnej průjezd, nefoukalo a chtělo se mi na malou:) Ty časy mě samotného překvapily, vždy jsem si orientačně myslel, že to je něco málo pod půl hod. Jinak samozřejmě musíš jezdit, ale po nábřeží, na náplavku nemá cenu od dubna do října vůbec sjet. Ta M. Strana. - Žižkov se dá večer v pohodě udělat za 10min.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: Jak jezdíme
jsem rozhodně proWarcz píše:...
Myšlenka na závěr. Kdyby každý kdo chce získat řidičák musel ujet 1000Km v provozu na kole, tak věřím, že by bylo méně nehod. Na tom kole se naučíte sledovat okolí a předvídat, předvídat, předvídat, předvídat....
předpokládám, že 90% by to odradilo od řidičáku a zbytek by pak cyklisty prostě ignoroval
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Jak jezdíme
Miku, já si tím nápadem nejsem až tak úplně jistý. Podle mě by se ti adepti řidičáku naučili velice často chovat se - s prominutím - jako hovada. Já sám mám s většinou cyklistů velice špatné zkušenosti protože se chovají tak jako by jim patřil svět: jízda po chodníku, jízda po přechodu aniž se kouknu zda něco nejede (minulý týden jsem brzdil snad i očima abych toho debila neměl na kapotě - a to jsme přijížděl z vedlejší, jel jsem asi tam 30-tkou a ten debil tam z boku vlítnul....), jizda v jednosměrce v protisměru, neosvětlená kola... A to nemluvím o chování cyklozmrdů mimo zpevněné komunikace, kde si velice často myslí, že lesní cesta je jen pro ně a chodec na ní nemá co dělat (častá situace z procházek po hradeckých lesích).
Bohužel těch cyklistů, kteří se chovají slušně, je menšina, což je škoda. Ale stále se najdou takoví, kteří dokaží za uvolnění cesty poděkovat či dát nějak vědět, že se blíží.
Bohužel těch cyklistů, kteří se chovají slušně, je menšina, což je škoda. Ale stále se najdou takoví, kteří dokaží za uvolnění cesty poděkovat či dát nějak vědět, že se blíží.
Re: Jak jezdíme
já jsem ten poslední, kdo by se pumpičkářů zastával
asi před 5ti lety jsem tento druh dopravy používal na šumavě a musím s většinou napsaného souhlasit.
inu jsou nyní privilegovanou-preferovanou skupinou, tak si to musí užít
než je někdo - patrně elektroauta - přesunou mezi piráty, kde už si řidiči IAD mezitím zvykli ( třeba se aktivně bránit, což třeba MPP aktuálně nutí k přesunu iniciativy právě k cyklistům )
asi před 5ti lety jsem tento druh dopravy používal na šumavě a musím s většinou napsaného souhlasit.
inu jsou nyní privilegovanou-preferovanou skupinou, tak si to musí užít
než je někdo - patrně elektroauta - přesunou mezi piráty, kde už si řidiči IAD mezitím zvykli ( třeba se aktivně bránit, což třeba MPP aktuálně nutí k přesunu iniciativy právě k cyklistům )
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Jak jezdíme
Každý výše uvedený příspěvek obsahuje kus pravdy. Je si třeba říci, že často sedí za volantem pěkný blbec, ale to samé platí i pro cyklistu. V běžném /mimo jakoukoliv dopravu/ životě je to stejné. Pár blbců ale dokáže člověku zkazit den...
Re: Jak jezdíme
proč se člověk spíš dopálí něž opálí ?
protože častěji potká blbce než sluníčko...
protože častěji potká blbce než sluníčko...
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Jak jezdíme
Panove ted jsem tyden v Holansku. Tady jsou ciklisti sebevrazi. Vecer tma jak vprdeli a vsichni po ceste bez helmy a svetla. Po ciklostezkach jezdi skuty. Proste masakr
Re: Jak jezdíme
Ale v pohodě, ne? Žádní mrtví? Pořád lepší, než když tě mezi Podolím a Vyšehradem oslní halogenem na helmě čtyři protijedoucí cyklisti v elasťákách.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: Jak jezdíme
Byl sem letos měsíc v Indii.Warcz píše:Tady jsou ciklisti sebevrazi.
Zlaté Holandsko, ČR a Polsko dohromady
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Jak jezdíme
je to jinak celoevropský problém, nejen v České republice a je to problematické i v Německu, o tom by se dalo psát non-stop ... s tím by se mělo něco dělat, sjednotit pravidla a naučit se je a vtloukat do hlavy v televizi (pro zopakování) + vkládat na sociální sítě
to není možný, aby to jednotlivé země Evropy měli jinak a některé to ani nemají specifikované dodnes a ani sama EU není sjednocená ... a ještě když je tak někde omezení v pruzích ...
vrchol arogance byl pak tady
do minulosti další státy hledat nejdu ... by se našlo ze Slovinska a Německa toho více
není to ale sláva ani v Severní Americe, ale tam převážně jen ve velkoměstech, kde jsou non-stop kolony, tak tam se probíjí opravdu těžko ...
jsem pesimistou; v tomto směru se to nezlepší ještě velmi dlouho ...
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Jak jezdíme
S tím sjednocením to je problém, nikdo zřejmě nechce ustoupit. Na druhou stranu ono je vcelku jedno, jestli udělají mezeru vlevo nebo vpravo, ale alespoň nějakou. Když dojedu ke koloně, automaticky se vždy stavím ke kraji pruhu a kolik lidí to udělá za mnou ? (to samé u přenosného semaforu) Většinou žádný. Jednou, když jsem dojel k aktuální nehodě, musel jsem doslova řvát na lidi co přijížděli za mnou, aby se poroučeli tvořit uličku, že přijede sanitka. Na ty vzadu jsem ukazoval rukama, aby se rozestoupili, ale asi si mysleli, že si chci zaplavat prsa nebo co ?
Úplně nejhorší je, jak si spousta řidičů myslí, že sanitce stačí na dálnici odstavný pruh. Vůbec jim nedochází, že třeba na mostě tento pruh být nemusí anebo jsou na něm postavené značky či nepojízdná vozidla.
Úplně nejhorší je, jak si spousta řidičů myslí, že sanitce stačí na dálnici odstavný pruh. Vůbec jim nedochází, že třeba na mostě tento pruh být nemusí anebo jsou na něm postavené značky či nepojízdná vozidla.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Jak jezdíme
Jestliže jde o celoevropský problém, jak to, že v Rakousku to funguje? Jsem přesvědčený, že je to pouze o odpovídající informační kampaní a důsledném vymáhání že strany policie.
U nás, ve Slovinsku ani v Chorvatsku jsem nezaznamenal ani jedno, ani druhé. V Rakousku probíhá kampaň neustále a o odhodlání policie pokutovat hříšníky nijak nepochybuji.
U nás, ve Slovinsku ani v Chorvatsku jsem nezaznamenal ani jedno, ani druhé. V Rakousku probíhá kampaň neustále a o odhodlání policie pokutovat hříšníky nijak nepochybuji.
Re: Jak jezdíme
Stejna kampan probiha od lonskeho roku take v nemecku, na mostech jsou informacni "plachty".
Re: Jak jezdíme
Copa pruhy, ale v patek si zase dali pusinku dva profici na konci zuzeni D8 pred Prahou a exit Uzice - Zdiby najednou bylo za krasnych 70 minut. A stavbou jsem nejdrive zaznamenal projet Oktu s Ackem, bavoraka s Uckem (ten jel s varovnejma, nevim, co tim chtel rict) a na zaver trio polaku (2xtransit+kombik). Ty jsem potkal jeste jednou, kdyz odbocovali z Kbelsky a nastosovali se do blbyho pruhu, protoze porad vymejsleli, kudy proklickovat. To, ze jsem je dojel znamenalo, ze zkusili uz jednu klicku predtim. Bez legrace, podobnejm zmetkum, co si myslej, ze "muzou" a vytvarej v jakems takems radu kolizni situace jak na bezicim pasu bych bez pardonu sbiral papiry, at jezdi vlakem.
Re: Jak jezdíme
Na takoveto prostupky samozrejme paragrafy mame.
Vzijte se do kuze policisty, papirovanim stravi hodinu prescasu minimalne, zadne penize neprinesl, carka z predani na spravni take zadna neni. Do takovy akce se pusti naivka po skole ...
Vzijte se do kuze policisty, papirovanim stravi hodinu prescasu minimalne, zadne penize neprinesl, carka z predani na spravni take zadna neni. Do takovy akce se pusti naivka po skole ...
Re: Jak jezdíme
Všechno to začíná a končí o tom jak moc sledujete okolí.
Jsou lidi, kteří se bojí uhnout, nebo najet do křižovatky: https://www.youtube.com/watch?v=etKxtBSol8c
Pak jsou lidi kteří neumí pořádně uhnout za čáru. Nebo se zase natlačí na auto před sebou a potom se už nepohnou.
Je to o lidech a o tom jak kdo umí předvídat, předvídat, předvídat.
Ja osobně jsem si z Besipu odnesl, že vždy dávám informaci záchrance co udělám ( tedy směrovku kam budu uhýbat ). Blbý je, že někteří idiotí to chápou jako parkování a začnou mě předjíždět.
Jsou lidi, kteří se bojí uhnout, nebo najet do křižovatky: https://www.youtube.com/watch?v=etKxtBSol8c
Pak jsou lidi kteří neumí pořádně uhnout za čáru. Nebo se zase natlačí na auto před sebou a potom se už nepohnou.
Je to o lidech a o tom jak kdo umí předvídat, předvídat, předvídat.
Ja osobně jsem si z Besipu odnesl, že vždy dávám informaci záchrance co udělám ( tedy směrovku kam budu uhýbat ). Blbý je, že někteří idiotí to chápou jako parkování a začnou mě předjíždět.
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Jak jezdíme
Ano přesně to se mi stalo několikrát. Vidím za mnou vzadu sanitku, když dám varovné nebo pravý blinkr a najedu až na čáru, idioti za mnou se nezařadí, ale předjedou nebo mě objedou. Vůbec je nenapadne se kouknout do zrcátka, že už je předjíždí i ta sanitka.
Ale ruku na srdce, i mě se stalo, že auta proti mě zajížděla na kraj a najednou za mnou sanitka, kterou jsem neviděl. Nebo nedával pozor.
Ale ruku na srdce, i mě se stalo, že auta proti mě zajížděla na kraj a najednou za mnou sanitka, kterou jsem neviděl. Nebo nedával pozor.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Jak jezdíme
Dát blinkr směrem ke krajnici je základ. Aby dal člověk najevo, že lze kolem něj volně projet a že tam nehodlá vjet.
Obecně je podle mě dobré blinkry důsledně používat vždy a všude a nelíbí se mi, když si někdo myslí, že to v některých situacích není potřeba. To je dost častá bolest našich silnic. Někteří dokonce nedají blinkr ani při odbočování doleva, protože si myslí, že když jsou v pruhu na odbočení, že to samo o sobě stačí.
Obecně je podle mě dobré blinkry důsledně používat vždy a všude a nelíbí se mi, když si někdo myslí, že to v některých situacích není potřeba. To je dost častá bolest našich silnic. Někteří dokonce nedají blinkr ani při odbočování doleva, protože si myslí, že když jsou v pruhu na odbočení, že to samo o sobě stačí.
Re: Jak jezdíme
Co to je zas za novy trend nesvitit a nechtit byt videt? Za silneho deste jezdit na dalnici na dve diody vepredu a vzadu na to sr..t? To nejsou jednotlivci, to jsou na jedne silnici desitky takovych pomatencu... To je nejaka snaha o svetovy primat v dovednosti ochcat platne predpisy? I ti ridici kamionu, na ktere skoro kazdy s oblibou nadava, jsou v tomhle mnohem disciplinovanejsi.
Re: Jak jezdíme
myslím, že na vině jsou tři faktory. Někdo nerozsvítí proto, že šetří. Druhý nesvítí proto, že zapomene, že by nemusel být vidět. A třetí skupina jsou moderní vozy, kde světla zapíná automat a ten prostě nevyhodnotil, že je hůře vidět.
Považuju ale za zločin, že někdo vymyslel technický parametr "denní svícení", při kterém je vzadu vše zhasnuto!!
Považuju ale za zločin, že někdo vymyslel technický parametr "denní svícení", při kterém je vzadu vše zhasnuto!!
Re: Jak jezdíme
To "denní svícení" je pěkná kravina, spíš je to taková pojistka na blbost, kdyby člověk zapomněl, ale vzhledem k tomu, že to vzadu nesvítí, tak jsem to nikdy nepoužíval/nepoužívám.
D0, D1, I/3, D11 a D35
Re: Jak jezdíme
Moje vozidlo funguje tak, že za deště rozsvěcí v momentě, kdy stěrače stírají. Vše nastaveno z výroby. Za mlhy nevím, ale mám dojem, že také automaticky rozsvěcuje.
No jó, ale ne každý auto je taková kvalitka, VW, že.
No jó, ale ne každý auto je taková kvalitka, VW, že.