Jak jezdíme
Re: Jak jezdíme
Rozumím-li tomu správně, potom sice nemáte rád, když někdo "vychovává" za provozu ...... , ale nevidíte jinou možnost. I takoví jsou ....
Nebuďte ale smutný, nejste v tom sám - výuka na připojovácích probíhá v praxi každodenně - ono ten levý pruh je dost často plný.
Na druhou stranu, víte co si já a řada dalších řidičů myslí o těch, kteří jedou v pravém pruhu a nepustí vás z připojováku, i když v levém pruhu není široko daleko nikdo ? Nechtějte to slyšet ....
Tím se dostávám na začátek vašeho příspěvku. Evidentně nemáte ponětí o tom, co v ČR znamená "pouštět". Možná jste něco takového zažil, pak to byl exces. Já nic takového na dálnici neviděl. A mimochodem - pokud jedu do levého pruhu, dívám se do zrcátka vždy a je jedno, jestli "pouštím", předjíždím, vyhýbám překážce, prostě vždy !
Nebuďte ale smutný, nejste v tom sám - výuka na připojovácích probíhá v praxi každodenně - ono ten levý pruh je dost často plný.
Na druhou stranu, víte co si já a řada dalších řidičů myslí o těch, kteří jedou v pravém pruhu a nepustí vás z připojováku, i když v levém pruhu není široko daleko nikdo ? Nechtějte to slyšet ....
Tím se dostávám na začátek vašeho příspěvku. Evidentně nemáte ponětí o tom, co v ČR znamená "pouštět". Možná jste něco takového zažil, pak to byl exces. Já nic takového na dálnici neviděl. A mimochodem - pokud jedu do levého pruhu, dívám se do zrcátka vždy a je jedno, jestli "pouštím", předjíždím, vyhýbám překážce, prostě vždy !
Octavia 1.6 >>> Octavia 1.4 TSI
Re: Jak jezdíme
Přečtěte si můj příspěvek ještě jednou. Píši, že v 9 případech z 10 takzvané pouštění není potřeba. A pokud těch 9 řidičů z 10 neumí řídit na rychlostních komunikací, tak to, že nadávají je to nejmenší.bhs píše: Na druhou stranu, víte co si já a řada dalších řidičů myslí o těch, kteří jedou v pravém pruhu a nepustí vás z připojováku, i když v levém pruhu není široko daleko nikdo ? Nechtějte to slyšet ....
Tím se dostávám na začátek vašeho příspěvku. Evidentně nemáte ponětí o tom, co v ČR znamená "pouštět". Možná jste něco takového zažil, pak to byl exces. Já nic takového na dálnici neviděl. A mimochodem - pokud jedu do levého pruhu, dívám se do zrcátka vždy a je jedno, jestli "pouštím", předjíždím, vyhýbám překážce, prostě vždy !
A to co vy popisujete jako exces, že vám to někdo hodí z pravého do levého před čumák a musí se na brzdy, tak já zažívám při každé jízdě po rychlostní komunikaci. Nato že na nich najezdím v ČR max 20 tisíc za rok těch situací je až až. Proto mám už 5 let kameru, navíc to je pořád horší. Zařazování na začátku připojováku je národní sport a tudíž se uhýbá kvůli možnosti připojit se v délce 300m.
To, že se dá přizpůsobit rychlost (zrychlit, nebo sundat nohu z plynu) a tím umožnit zařazení v hustém provozu moc lidí bohužel neví.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Jak jezdíme
Problém je, že u nás je dálničních nájezdů na tak malou zemičku opravdu mnoho. Když jedete ve Španělsku, Itálii apod., tak Vám nedělá problém po každých 20 km uhnout do levého či pustit nohu z plynu. Většinou jsou mimo aglomerace tamní dálnice i volnější. Jenže pokud vás někdo nutí pouštět každých pár kilometrů, brzy to prostě přestane bavit i toho největšího gentlemana .-)
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Jak jezdíme
2 Mroz
S tím ročním nájezdem to máme přibližně stejné. U mě je to konkrétně téměř vše na D11. Vaše čísla jsou z mého pohledu výrazně nadsazená. A to ve všem. Možná by bylo dobré, kdybyste zmínil vaši standardní rychlost v levém pruhu. U mě je to mírně nad hranicí povolené rychlosti - takže většinu času trávím v levém pruhu (pokud jsou v pravém auta)) - a problémy nemám. Např. včera - 80 km Hradec - Praha / ani jeden případ. Jinak od zač roku jsem nemusel řešit žádnou krizovku, několikrát jsem přibrzdit musel, to je pravda.
Tím zároveň říkám, že dávám pozor na ty vpravo. S tím, že mi někdo vjede do pruhu musím počítat. Je ale velký rozdíl řešit toto u pouštění z připojováků a úplně něco jiného je dojíždět kolonu, kdy se chce ještě někdo z pravého dostat do levého, aby nemusel čekat za náklaďákem, až přejede další dlouhý "vláček".
Nyní řešíme pouštění z připojováků
S tím ročním nájezdem to máme přibližně stejné. U mě je to konkrétně téměř vše na D11. Vaše čísla jsou z mého pohledu výrazně nadsazená. A to ve všem. Možná by bylo dobré, kdybyste zmínil vaši standardní rychlost v levém pruhu. U mě je to mírně nad hranicí povolené rychlosti - takže většinu času trávím v levém pruhu (pokud jsou v pravém auta)) - a problémy nemám. Např. včera - 80 km Hradec - Praha / ani jeden případ. Jinak od zač roku jsem nemusel řešit žádnou krizovku, několikrát jsem přibrzdit musel, to je pravda.
Tím zároveň říkám, že dávám pozor na ty vpravo. S tím, že mi někdo vjede do pruhu musím počítat. Je ale velký rozdíl řešit toto u pouštění z připojováků a úplně něco jiného je dojíždět kolonu, kdy se chce ještě někdo z pravého dostat do levého, aby nemusel čekat za náklaďákem, až přejede další dlouhý "vláček".
Nyní řešíme pouštění z připojováků
Octavia 1.6 >>> Octavia 1.4 TSI
Re: Jak jezdíme
Řidička v Holicích uháněla s obědem v pánvičce na střeše auta https://pardubicky.denik.cz/zpravy_regi ... 10615.html
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Jak jezdíme
V některých zemích mají před místem připojky na dálnici i dopravní značku. V hustém provozu nebo za deště, či za kamionem si totiž ani nemusíme všimnout, že začíná připojovák a někdo nám tam může chtě nechtě vlítnout. https://www.google.cz/maps/@51.0856024, ... 312!8i6656
U nás měla být při zahájení provozu na D1 stejná značka také, ale nakonec jí vyřadili. Škoda. Na mnoha místech by pod ní klidně mohla být i dodatková tabulka "pozor krátký připojovák".
U nás měla být při zahájení provozu na D1 stejná značka také, ale nakonec jí vyřadili. Škoda. Na mnoha místech by pod ní klidně mohla být i dodatková tabulka "pozor krátký připojovák".
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Jak jezdíme
Přesun stavebního bagru v normálním dálničním provozu: https://youtu.be/i2vehgfEaOc?t=262
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Jak jezdíme
z 21.7. z portálu FB Městská policie Ostrava
CYKLISTA „VYBRZDIL“ NÁKLAĎÁK
Uplynulý pátek se v křižovatce ulic Rudná a Vratimovská cítil ohrožen cyklist řidičem nákladního vozidla
https://www.facebook.com/watch/?v=4266032566814444
https://transport.sk/spravy/cestna-dopr ... -nezrazil/
CYKLISTA „VYBRZDIL“ NÁKLAĎÁK
Uplynulý pátek se v křižovatce ulic Rudná a Vratimovská cítil ohrožen cyklist řidičem nákladního vozidla
https://www.facebook.com/watch/?v=4266032566814444
https://transport.sk/spravy/cestna-dopr ... -nezrazil/
Re: Jak jezdíme
Se nám tady rozmohl takový nešvar. Ještě jednou pumpičky:
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/cykli ... zpravy_rsr
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/cykli ... zpravy_rsr
Re: Jak jezdíme
Nové otázky z autoškoly:
Dotaz k jedné specifické obrazové otázce.
Řidič vozidla z výhledu se chystá odbočit vlevo. Musí dát přednost v jízdě tramvaji?
Správná odpověď je prý NE, protože vozidlo vyjíždějící z pěší zóny musí dát přednost.
Jenže ... Jaké právo to dává mě, jakožto řidiči z výhledu, si v této situaci vynucovat právo přednosti jízdy?
Toto odporuje jasně základní logice "nepředpokládej, jaké DZ má protijedoucí řidič, vždy se řiď pouze svým DZ".
Co když je pěší zóna pouze v jednom směru, co když tramvaj dle její dopravní úpravy není v pěší zóně? To přece jako řidič vozidla nemohu vědět.
Podobně mě v autoškole učili, když vjíždím do křižovatky bez úpravy přednosti a přitom doprava je jednosměrka: "Vždy se podívej doprava, co když tam bude auto vyjíždět v protisměru? I tomuto špatně jedoucímu řidiči musíš dát přednost. Nemůžeš předpokládat za jiné, co udělají. Ty se musíš řídit pravidly pro sebe."
A v tomto případě je pro mě jasné pravidlo "při odbočování vlevo dej přednost protijedoucímu vozidlu". To, že přímo začíná pěší zóna dle DZ, to mě nijak nezavazuje.
(Ano, něco jiného by bylo, kdyby zde byly "červené patníky" označující výjezd z účelové komunikace a tudíž by se nejednalo o křižovatku)
Tedy správný závěr dle mého výkladu je:
1) Z pohledu tramvaje mi tramvaj musí dát přednost.
ale zároveň
2) Z mého pohledu já musím dát přednost tramvaji.
Je to tedy patová situace, ale odpověď "Nemusím dát přednost" je špatná.
Dotaz k jedné specifické obrazové otázce.
Řidič vozidla z výhledu se chystá odbočit vlevo. Musí dát přednost v jízdě tramvaji?
Správná odpověď je prý NE, protože vozidlo vyjíždějící z pěší zóny musí dát přednost.
Jenže ... Jaké právo to dává mě, jakožto řidiči z výhledu, si v této situaci vynucovat právo přednosti jízdy?
Toto odporuje jasně základní logice "nepředpokládej, jaké DZ má protijedoucí řidič, vždy se řiď pouze svým DZ".
Co když je pěší zóna pouze v jednom směru, co když tramvaj dle její dopravní úpravy není v pěší zóně? To přece jako řidič vozidla nemohu vědět.
Podobně mě v autoškole učili, když vjíždím do křižovatky bez úpravy přednosti a přitom doprava je jednosměrka: "Vždy se podívej doprava, co když tam bude auto vyjíždět v protisměru? I tomuto špatně jedoucímu řidiči musíš dát přednost. Nemůžeš předpokládat za jiné, co udělají. Ty se musíš řídit pravidly pro sebe."
A v tomto případě je pro mě jasné pravidlo "při odbočování vlevo dej přednost protijedoucímu vozidlu". To, že přímo začíná pěší zóna dle DZ, to mě nijak nezavazuje.
(Ano, něco jiného by bylo, kdyby zde byly "červené patníky" označující výjezd z účelové komunikace a tudíž by se nejednalo o křižovatku)
Tedy správný závěr dle mého výkladu je:
1) Z pohledu tramvaje mi tramvaj musí dát přednost.
ale zároveň
2) Z mého pohledu já musím dát přednost tramvaji.
Je to tedy patová situace, ale odpověď "Nemusím dát přednost" je špatná.
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Jak jezdíme
Nebo-li, přednost nemusíte dát na žádné křižovatce, ale ty následky...
Osobně bych Trupmane té tramvaji moc nevěřil a i kdyby zastavila, mávla bych na ní rukou ať jede.
Osobně bych Trupmane té tramvaji moc nevěřil a i kdyby zastavila, mávla bych na ní rukou ať jede.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
-
- Příspěvky: 397
- Registrován: 19.10.2009 9:21:32
Re: Jak jezdíme
Je to obdobný případ, jako když chcete z tohoto směru odbočit vlevo. https://mapy.cz/s/mavusatose Také by vám teoreticky měli dát všichni ostatní přednost, protože vyjíždějí z obytných zón. Ale spoléhat se na to...
Re: Jak jezdíme
Trupman, to myslíš vážně? Zákon je v tomhle naprosto jasný. Kromě toho Pěší zóna je, jak už z názvu vyplývá, zónová značka, takže nic jako pěší zóna v jednom směru neexistuje. Pak nemají být všude kolony, když si lidi vykládaj pravidla takhle kreativně.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Jak jezdíme
Trupman si nevykládá pravidla kreativně, ale přemýšlí rozumně. Kdo mi totiž dá jistotu, že tramvaj či kdokoliv jiný:
1/ má ze své strany pohledu značku "konec zóny"? Já tu značku zrubu nevidím, oproti trojúhelníku či stopky se nemám jak ujistit.
2/ zná dokonale dopravní předpisy? Zóny u nás existují teprve cca 35 let a řidiči jsou i starší.
3/ není cizinec, kde mají jiná pravidla? (nejen v tomto případě)
4/ nespoléhá jen na značky upravující přednost a "konec zóny", který bývá umístěný i vlevo mu nedocvakne.
5/ značku ukončující zónu uvidí přes právě projíždějící nákladní vůz proti.
Odvolávat se na neznalost zákonů je věc hezká, ale dost alibistická. Podobně jako když u nás cizinec nechápavě platí pokutu za rychlost na dálnici v obci.
1/ má ze své strany pohledu značku "konec zóny"? Já tu značku zrubu nevidím, oproti trojúhelníku či stopky se nemám jak ujistit.
2/ zná dokonale dopravní předpisy? Zóny u nás existují teprve cca 35 let a řidiči jsou i starší.
3/ není cizinec, kde mají jiná pravidla? (nejen v tomto případě)
4/ nespoléhá jen na značky upravující přednost a "konec zóny", který bývá umístěný i vlevo mu nedocvakne.
5/ značku ukončující zónu uvidí přes právě projíždějící nákladní vůz proti.
Odvolávat se na neznalost zákonů je věc hezká, ale dost alibistická. Podobně jako když u nás cizinec nechápavě platí pokutu za rychlost na dálnici v obci.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Jak jezdíme
Ale ano, tohle je naprosto kreativní výklad pravidel. Přednost je daná naprosto jasně. Tím samozřejmě netvrdím, že tam má po hlavě vletět a nekoukat nalevo ani napravo, ale tu přednost prostě má.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Jak jezdíme
A na náhrobní desce bude mít za dosti učinění nápis "měl přednost".
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Jak jezdíme
Teda vás bych fakt v provozu potkat nechtěl. Tak znovu pro tvrdohlavější, to že mám přednost ještě neznamená, že tam bezhlavě vjedu, nebo že se mi nemůže nic stát. Ale nic to nemění na tom, že tvrdit, že musím dát přednost tramvaji je prostě hloupost a na vyražení od zkoušek.
Re: Jak jezdíme
Si taky jeden myslel, ze ma prednost
Re: Jak jezdíme
Nápodobněmstitek píše:Teda vás bych fakt v provozu potkat nechtěl.
Bohužel ale podobných myslitelů, jako mstitek, potkávám na silnicích denně spousty.
Jsou to myslitelé, kteří místo toho, aby věnovali pozornost sobě a svým DZ, tak čumí po okolojedoucích řídičích a na jejich DZ.
A to je přesně případ tady otázky z autoškoly.
Ano, tramvaj má s největší pravděpodobností dát přednost. Ale mě, jakožto řidiči z výhledu, nedává žádná DZ ani jiná úprava jistotu, že já mám přednost. Pouze vidím, že za křižovatkou z mého směru začíná pěší zóna a tudíž se mohu domnívat, že tramvaj vyjíždí z pěší zóny. Jenže to je jen doměnka a může se jednat o netypickou situaci.
Tedy - jak mám v této situaci vědět, že mám přednost (nikoliv, že protijedoucí musí dávat přednost)? Odpověď je - nijak.
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
Re: Jak jezdíme
čili je to v testu klasický chyták
od bolševika se toho zas tak moc nezměnilo
ačkoli tam se projevila i kreativita, že spolujezdec na motocyklu nesmí řidiče rušit hlasitým zpěvem
nebo jak to bylo
a suchý výklad zákona ?
na kulaťáku pozoruji, že 90% řidičů dá tramvaji přednost, ačkoli nemusí a ačkoli nás politici přesvědčují, že se tak neděje a je třeba kulaťák přestavět...
od bolševika se toho zas tak moc nezměnilo
ačkoli tam se projevila i kreativita, že spolujezdec na motocyklu nesmí řidiče rušit hlasitým zpěvem
nebo jak to bylo
a suchý výklad zákona ?
na kulaťáku pozoruji, že 90% řidičů dá tramvaji přednost, ačkoli nemusí a ačkoli nás politici přesvědčují, že se tak neděje a je třeba kulaťák přestavět...
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Jak jezdíme
Ta otázka je každopádně hnusná podpásovka na nebohé žáky autoškoly. V praxi bude většina lidí dávat přednost tramvaji, ať vyjíždí odkudkoliv, už jen proto, že se nechtějí srazit s "vlakem".
-
- Příspěvky: 397
- Registrován: 19.10.2009 9:21:32
Re: Jak jezdíme
Přesně tak. Je to ostatně dobře vidět na křižovatce pod plynojemem na Palmovce, kde jsou už roky vypnuté semafory. Tramvaj tam přijíždí z vedlejší a přesto tak 90% řidičů ji do křižovatky pouští, i když je k tomu nikdo nenutí. https://mapy.cz/s/dezarefohu
Re: Jak jezdíme
Tam už to dospělo do stadia, že spousta projíždějících řidičů se na tramvaj vyloženě těší, aby ji mohli pustit (patřím mezi ně a z rozhovorů s kolegy a známými jsem zjistil, že zdaleka nejsem sám).Tomáš Němec píše:Přesně tak. Je to ostatně dobře vidět na křižovatce pod plynojemem na Palmovce, kde jsou už roky vypnuté semafory. Tramvaj tam přijíždí z vedlejší a přesto tak 90% řidičů ji do křižovatky pouští, i když je k tomu nikdo nenutí. https://mapy.cz/s/dezarefohu
EDIT: Takže bych teď asi neudělal autoškolu ...
Re: Jak jezdíme
Otázka vyloženě na facku. Přesně tohle je jeden z důvodů, proč autoškoly chrlí dnes a denně jednoho debila za druhým. V teorii předpokládám plnou hubu keců o defenzivním způsobu jízdy a pak na vás čeká tahle otázka.
Mstitku, ono je lepší potkat za den 10 Trupmanů, než jednoho, který taky předpokládá, jakou značku mají ostatní před sebou.
Mstitku, ono je lepší potkat za den 10 Trupmanů, než jednoho, který taky předpokládá, jakou značku mají ostatní před sebou.