Jak jezdíme

Off-topic pokec
Odpovědět

Kolik najedete kilometrů za rok?

0 - 5000 km
8
5%
5000 - 10 000 km
12
8%
10 000 - 15 000 km
33
21%
15 000 - 20 000 km
25
16%
20 000 - 25 000 km
18
11%
25 000 - 30 000 km
24
15%
30 000 - 40 000 km
16
10%
40 000 - 50 000 km
7
4%
50 000 - 75 000 km
13
8%
75 000 - 100 000 km
0
Žádná hlasování
100 000 a více
2
1%
 
Celkem hlasů: 158

Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22562
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Jak jezdíme

Příspěvek od Diaľničiar »

někdy jezdíme jak musíme ... trochu OT

děsivé video z provozu na dálnici 118 Ronalda Reagana ohrožovaného požárem těsně vedle ní s probíhajícími hasícími prácemi (Kalifornie)

https://twitter.com/jonni23/status/1062366523715715073
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
jozka
Příspěvky: 2793
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Jak jezdíme

Příspěvek od jozka »

Jasne, ze Jirice jsou zavada. Ja jen, ze je to krome pomniku stavitelstvi i pomnik ignorance nekterych ridicu. Padesatka? Na co? Prece vidim, ne? A uz je v poli...

Ona je bez problemu projetelna 70-80, jen clovek musi koukat co ho ceka.
kot
Příspěvky: 10545
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Jak jezdíme

Příspěvek od kot »

Pánové nehodili byste sem "vaší" závadu - pardon zatáčku na street view ? díky :P
Honey72
Příspěvky: 5269
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Jak jezdíme

Příspěvek od Honey72 »

Diaľničiar píše:děsivé video z provozu na dálnici 118 Ronalda Reagana ohrožovaného požárem těsně vedle ní s probíhajícími hasícími prácemi (Kalifornie)

https://twitter.com/jonni23/status/1062366523715715073
Tedy to je síla a dost mě zaráží, že je ta dálnice dál v provozu. Nejen, že hrozila zácpa a zadušení posádek, ale i nulová viditelnost.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
jozka
Příspěvky: 2793
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Jak jezdíme

Příspěvek od jozka »

Jirice

A neco malo textu.
Honey72
Příspěvky: 5269
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Jak jezdíme

Příspěvek od Honey72 »

Přitom by stačilo umístit dodatkovou tabulku opačný sklon vozovky.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
jozka
Příspěvky: 2793
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Jak jezdíme

Příspěvek od jozka »

Ten sklon vozovky je az v druhe lajne a jen zhorsi nasledky, prvotni pricina je v tom, ze takovy mistr sveta jede 70 i vic (padesatka je pro decka!), otoci volantem do zatacky, pak se oblouk narovnava, tak automaticky rovna a najednou oblouk znovu zacne a silnejsi. Tak se lekne, cukne volantem a uz leti. Ono to z fotek neni znat a na letmy pohled taky ne. Ovsem ten, kdo to nevi nebo na to zapomnel byva dost neprijemne prekvapen. Zrovna tady ta padesatka ma smysl. V podstate cele takove mensi zelezarstvi krici na ridice "bacha, sovy nejsou tim, cim se zdaji byt!". Jenze povidejte neco mistrovi sveta, ze...
Warcz
Příspěvky: 2091
Registrován: 14.3.2009 14:50:43

Re: Jak jezdíme

Příspěvek od Warcz »

Podobné zatáčky jsou zrádné. Já se třeba poprvé spálil tady.

https://www.google.com/maps/@49.9767584 ... 312!8i6656
kot
Příspěvky: 10545
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Jak jezdíme

Příspěvek od kot »

Díky Jožko. I za text... :D
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22562
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Jak jezdíme

Příspěvek od Diaľničiar »

Honey72 píše:
Diaľničiar píše:děsivé video z provozu na dálnici 118 Ronalda Reagana ohrožovaného požárem těsně vedle ní s probíhajícími hasícími prácemi (Kalifornie)

https://twitter.com/jonni23/status/1062366523715715073
Tedy to je síla a dost mě zaráží, že je ta dálnice dál v provozu. Nejen, že hrozila zácpa a zadušení posádek, ale i nulová viditelnost.
Neznám zda jí uzavírali a bylo to o dojezdu nebo zda to tam právě vzniklo, ale hasiči již byli na vozovce a zabírali část pruhů a usměrňovali to tam. Já jsem to psal do USA - Kalifornie, tam v té oblasti je mimo domova mnoho lidí, je to tam samá evakuace, v ohrožení mnoho desítek tisíc domovů a neustále jsou uzavírané ty dálncie všechny 3 ze západu na východ a tato nejsevernější byla v daném času již jediná provozu schopná. Není snadné evakuovat do hodiny veliké oblasti. Tady u L.A. nezemřelo moc civilistů (do 10), ale na severe u S.F. jak padlo město Paradise se 7000 domy tak zemřelo přinejmenším 40 lidí a dalších 200> se pohřešuje. Je to tam peklo. Takže to je i v té rovině: buď to přejezd na poslední chvíli i po takové dálnici nebo zemřete. A to si nedělám vůbec srandu, jsou tam neskutečné manévry. A to je přitom mimo léta a požáry začali 8.11.

Já jen pro názornost co vám hrozí a to nejen co jste napsal z hlediska bezpečnosti provozu (z hlediska standardu na jaký jsme zvyklí za jiných podmínek) ... a to si málokdo uvědomuje, ale opravdu může hořící uhlík přeletět i na pneu, nebo náklad a snižuje se i objem vzduchu takže je problém se spalováním atd. Je teď takových záběrů více. O jednu dálnici níže, na č. 101 (Ventura Expressway) plameny přeskočili přes 8-pruh. A opakovaně jí uzavírají již 7. den na mnoha místech.

často není na výběr v takových situacích, kdy nezbývají jiné možnosti





Je zbytečné si to představovat a říkat si jak by to mělo být jinak. Rychlejší evakuace, jiná rozhodnutí, jiná cesta atd. Lepší je to nezažít, protože to stačí i jen takhle vidět.

tohle jen pár dní zpátky č. 101, v provozu do poslední chvíle aby vůbec ti lidé mohli odjet



Tam jsou pak zásady, když už musíte jet přes oheň a je to evakuační silnice tak policie se snaží pravidelně stát a jsou zapnuté majáky pro jakž takž nějakou viditelnost jestli jste ještě vůbec na silnici a jestli jedete správním směrem.



Bylo a je to tam zoufalé. S plameny bojuje ve 3 lokalitách 17.000 hasičů, asi 200 letadel a vrtulníků, národní garda, policie, vojenská policie a ze 16 států USA sem proudí dalších 100 jednotek hasičů s více než 600 ks techniky. Opravdu jsou tam u S.F. a L.A. desítky mrtvých. Ty plameny tam došli tak rychle, že se nestačilo včas utéct, mnoha lidem se to nepovedlo. Více než 2000 jsou s popáleninama. A rozsah zničených domů je enormní.

Jsou tam nejhorší požáry od roku 1933. Trump se snažil o víkendu kritizovat, že na vině si je Kalifornie sama pro špatnou správu lesů a tak se dokladovali fakta: šéf CAL hasičů, který je zároveň šéfem hasičské unie na federální úrovni USA řekl, že 80% lesů v Kalifornii spadá pod federální instituce, kterým klesá rozpočet od doby co je Trump u moci stejně jak klesal za Obamu. Dále, že Trump zadržuje peníze, které jsou jako příjmy z různých poplatků pro jednotlivé státy pro hasiče a pak je pokrytecké psát na soc. síti, jak si on váží práci hasičů. Guvernér Kalifornie před pár dny řekl, že pokud Trump nevyhlásí tyto požáry za velikou přírodní katastrofu a nedorazí federální pomoc, tak Trump není prezidentem Kalifornie. Trumpova administrativa kritiku nekomentovala, ale včera tam tu katastrofu vyhlásila. Federální agentury nemají peníze ani na státy, které jsou ničené hurikány. Rozpočet 2019 dosáhne deficit bezmála bilion USD a armáda přitom bude mít 2. nejvyšší rozpočet ve své historii a to USA nevedou žádnou válku. Na armádu peníze jsou, na reální problémy civilního obyvatelstva již nikoliv.

Ty požáry jsou v Kalifornii od roku 2015 s velmi špatným průběhem a tyto evakuace jsou tam již pravidlem. I s tím faktem, že v nasazení jsou tisíce hasičů na jeden požár. Kdysi to bylo v národních parcích, teď se bojuje o jednotlivé ulice a celá města.

V Kalifornii je mnoho let extrémní vlna sucha, vysoké teploty v létě a silný vítr jak v létě tak na zimu. Většina požárů vzniká na horách přírodním způsobem.

Pro poměry v Evropě to ale není nic neznámého: hoří takhle ve Francii, Itálii, Chorvatsku. Letos i na severu Evropy. A i zde všude musejí být ty dálnice v provozu do poslední možné chvíle. Aby se zachránil každý kdo může. Vždyť záběry ze Splitu 2017 jsou rovněž hrozné.

A taky nevíte když už jste v tom dymu co bude dál ...



tam to lidi později dokonce otáčeli do protisměru ... a i kde se stálo na mýtnicích a byl tam dym, tak se zvedla rampa aby se dalo projet dál a mýto lidé platit tehdy nemuseli ... jsou to extrémy, ale taková je již příroda



Tohle jsem v roce 2017 popsal jak to jen šlo, protože tehdy hořelo v Dalmácii na více než 10 místech a nakonec se vyhlásila armádni pohotovost, armáda se nasadila, hasiči až 200 s 50 cisternama vyjelo ze Záhřebu, uzatvořená byla A1 na 2 místech, i sjezd do Splitu i DC8 na 4 místech, řada vesnic u moře přežila doslovně o fouz. Znovu ten stejný mix: požár v přírodě od blesku a vítr ho hnal stále blíže k pobřeží. A náprotivné strany, ti lidé pak říkali, že tolik popele na terasách a silnicích nikdy neviděli. Naštěstí se to obešlo bez větších ztrát na životech.

Někde jsem četl, že silný lesní požár vyžaruje ohromné teplo.

Pravidlo při jízdě po dálnici je, že dálnici neuzavírá správce, protože se musí podřídit veliteli zásahu. V USA to je velitel hasičů, v EU to může být kdokoliv. Dálnice se uzná za provozu schopná do stavu kdy nehoří výslovně na ní nebo přes 1/2 nepřeskakuje oheň. A to z toho důvodu, že dokážete po ní přejet a utéct z ohrožené lokality. A když utíkají najednou desítky až stovky tisíc obyvatel, tak jsou najednou ucpané všechny ulice a ta evakuace pak trvá hodiny, ale vám už doslovně "hoří za zadkem". Fort Mc Murray a mnoho dalších případů z Alberty B.K. v Kanadě jsou toho příkladem. U Fort Mc Murray byla jediná dálnice a jen na jih, když se po ní nedalo jet, tak armáda evakuovala obyvatelstvo leteckým mostem. A to není ani tak dávno. A to bylo 90.000 lidí po 4-pruhu, i to se ta silnice tehdy jen nednávno zdublovala. Navzdory všemu to byla největší pojistní událost Kanady od II.WW



Tady zkrátka platí pravidlo, že když vás záchranní jednotky někam navigují a neuzavírají provoz, tak tudy máte šanci projet. A je to často i o tom: vy musíte projet, protože pak už opravdu jen přes hořící les. To si koukněte ... a to se stalo, to není hororový film:



V Kalifornii se stalo v minulém roce, že se dálnice u L.A. stala neprůjezdnou a opravdu tam davy lidí se museli otáčet. Na I-405, opravdu důležitý tah:

tady je to zhora





zásady, které doporučují hasiči při takové jízdě jsou:

*nejet rychle /nevidíte co je před vámi/
*zachovat rozvahu a klid; máte mít dostatek PHM
- když nemůžete pokračovat v cestě, vozidlo necháte na boku
*při špatné viditelnosti zapnout výstražní světla
*neznervózňovat se, že zda někdo ví, co se tam kde jste děje - ví se: z leteckého pohledu, z kamer, z hlášení, ale dokude je trasa otevřená, udělá se vše pro její udržení jakožto evakuační trasy; je pak i ta snaha navigovat tam to letectvo k hašení

A stát se to může v dnešní době komukoliv tak jak se to i děje milionům letošní rok.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6841
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak jezdíme

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Warcz píše:Podobné zatáčky jsou zrádné. Já se třeba poprvé spálil tady.

https://www.google.com/maps/@49.9767584 ... 312!8i6656
Tato https://mapy.cz/s/3d7MT na I/34 mezi Svitavami a Poličkou je taky dobře "vyklápěcí".
R48 -> D48 se podařilo!
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: Jak jezdíme

Příspěvek od Sosa »

jozka píše:Jirice

A neco malo textu.
Za sucha to jde, to se tam moc nebourá, ale jak přijde déšť, mlha, sníh, zkrátka jakákoliv mimořádnost, tak jsou auta v poli. Pravidelně. A to je ta zatáčka dost slavná.
Honey72
Příspěvky: 5269
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Jak jezdíme

Příspěvek od Honey72 »

Dialničáři: Díky za videa, z těch amerických požárů vůbec nezávidím tomu kdo ty evakuace řídí a kolikrát musí hodně riskovat, když ty lidi posílá po nějaké silnici a nemůže tušit, jak rychle se tam dostane oheň a pokud už tam dorazí, jak ty lidi ochránit. Ta oblast je dost obydlená a hornatá, tedy samá serpentina, takže se vůbec už nedivím, že jedinou možností rychlého přesunu jsou dálnice i kdyby byly uprostřed plamenů. Klobouk dolů, nechtěl bych sedět za volantem.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
michal
Příspěvky: 4595
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: Jak jezdíme

Příspěvek od michal »

Fascinuji me ridici, kteri zhasnou svetla, sotva prekroci hranice z CR. Docela by me zajimalo, zdali jsou takto dusledni i pri dodrzovani predpisu.
Japao Joe
Příspěvky: 1053
Registrován: 13.9.2016 22:00:35

Re: Jak jezdíme

Příspěvek od Japao Joe »

To asi ani ne, ale ten kdo nemá tovární denní svícení má daleko větší pravděpodobnost, že si ho vyberou benga.
jozka
Příspěvky: 2793
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Jak jezdíme

Příspěvek od jozka »

Proc?
NoOne
Příspěvky: 129
Registrován: 19.12.2011 21:09:20

Re: Jak jezdíme

Příspěvek od NoOne »

Par km za hranicema byva "Stop and Go" kde vybiraji kdo pujde na dalsi kontrolu a kdo jede dal. Take zhasinam a myslim si, ze je sance na kontrolu nizsi.
jozka
Příspěvky: 2793
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Jak jezdíme

Příspěvek od jozka »

Proc by mela byt nizsi?
NoOne
Příspěvky: 129
Registrován: 19.12.2011 21:09:20

Re: Jak jezdíme

Příspěvek od NoOne »

Kdo vi ... treba proto, ze nemci, pokud maji moznost, si nahlasi auto na ceske RZ a usetri.

Vybiraji podle nejakeho klice, napr. plesatej ctyricatnik v SUV to ma jiste, stejne jako ceska RZ + nemecke reklamni polepy.
michal
Příspěvky: 4595
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: Jak jezdíme

Příspěvek od michal »

:shock: :shock: :shock: Asi jsem po dnesku jen unavenej...
Honey72
Příspěvky: 5269
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Jak jezdíme

Příspěvek od Honey72 »

Už léta má každé vyrobené auto denní svícení a to málokdo vypíná, takže rozdíly mezi státy se snižují. Spíše za hranicemi zhasínají řidiči starších aut, aby šetřili žárovky a také ti, kteří si nejsou jistí, že jim obě světla svítí správně a nechtějí na sebe upozorňovat touto závadou. A také Ti, co jsou přetíženi :-) Já svítím všude denním a nikdy ani na "jihojihu" se mi nestalo, že bych na sebe poutal pozornost. Naopak, vždy zastavovali jen místní a mě jako cizince nechali být :-) Ale asi spíš kvůli jazykové bariéře.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
jozka
Příspěvky: 2793
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Jak jezdíme

Příspěvek od jozka »

To mi ale trochu pripomina tu scenku s rozhanenim krokodylu...

Jinak ja nezhasinam uz leta, sjezdeno mam od Baltu po Albanii a staveli me tak maximalne o pulnoci uprostred Bosny.
ElWapp
Příspěvky: 1641
Registrován: 14.3.2009 11:42:45
Bydliště: Praha 4

Re: Jak jezdíme

Příspěvek od ElWapp »

Prosím můžete někdo tu myšlenku o vhodnosti zhasínání nějak rozvést? Pořád jsem to nějak nepobral... díky.
NoOne
Příspěvky: 129
Registrován: 19.12.2011 21:09:20

Re: Jak jezdíme

Příspěvek od NoOne »

Na hranicich nemaji potrebu kontrolovat domorodce nebo denne dojizdejici nekolikrat do mesice. Kontrolujici policista se musi rozhodnout behem 1sec jestli zastavi nebo necha projet a nesvitici auto byva casteji ten domorodec.
michal
Příspěvky: 4595
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: Jak jezdíme

Příspěvek od michal »

Aha. Tak tohle je teda fakt sofistikovaná teorie. Svítící Čech je může zajímat, protože chce být na silnici vidět, což je podezřelé, zatímco nesvítící je určitě nezajímá, protože se hned chová jako Němec, aby zapadl, což je bez problémů. Navíc by bylo zbytečné řídit se podle SPZ, světla jsou lepší. Až se tohle dozví převaděči uprchlíků či drogová mafie, bude německá policie v koncích... :D :D :D
Odpovědět

Zpět na „Odpočívka Na České dálnici“