tady by se nabízelo pro relaci D5-D2 udělat nějaké speciální mýto
vždyť Rakouskem to musí být kratší
tady by se nabízelo pro relaci D5-D2 udělat nějaké speciální mýto
Nějak si, chlapče odporuješ. Navrhoval jsi kompenzovat zdražení mýta pro tuzemskou přepravu zrušním silniční daně. Tady píšeš, že na daní se vybralo 1,3 mld a na mýtu 14 mld, v odkazu se tvrdí, že tuzemští přepravci zaplatili polovinu. Dejme tomu, že z "tuzemských přepravců" bude vnitrostátní přeprava 1/4 - 1/3, tedy cca 2 mld. Navrhuješ pětinásobné zdražení - tuzemská přeprava zaplatí místo 2 mld 10 mld, tedy o 8 víc. To tím zrušením daně 1,8 mld "vykompenzuješ" těžko. A to nepočítám to, že tu daň platí i tuzemští přepravci, kteří jezdí mezinárodně.ttc píše: ↑17.1.2024 11:03:10a pár čísel - https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/m ... omika_alis
2022 - výběr mýta 14,85 mld Kč - podíl zahraničních subjektů 51,5%
2023 - jen SFDI vydalo na silnice a dálnice 70 mld. Kč
2023 plánované příjmy SFDI - silniční daň 1,3 mld, spotřební daň 6,9 mld., dalniční známky 5,6 mld., mýto 14 mld.
Tedy za mně je limit zdražení mýta 70/14 = 5x oproti současnému stavu a toto nenavrhuji
A ty by jsi až pojedeš na dovolenou přes AT chtěl mít dálnice 3x dražší ???
Tak toto bude na dlouhou odpověď:MPMP píše: ↑17.1.2024 11:47:11Nějak si, chlapče odporuješ. Navrhoval jsi kompenzovat zdražení mýta pro tuzemskou přepravu zrušním silniční daně. Tady píšeš, že na daní se vybralo 1,3 mld a na mýtu 14 mld, v odkazu se tvrdí, že tuzemští přepravci zaplatili polovinu. Dejme tomu, že z "tuzemských přepravců" bude vnitrostátní přeprava 1/4 - 1/3, tedy cca 2 mld. Navrhuješ pětinásobné zdražení - tuzemská přeprava zaplatí místo 2 mld 10 mld, tedy o 8 víc. To tím zrušením daně 1,8 mld "vykompenzuješ" těžko. A to nepočítám to, že tu daň platí i tuzemští přepravci, kteří jezdí mezinárodně.ttc píše: ↑17.1.2024 11:03:10a pár čísel - https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/m ... omika_alis
2022 - výběr mýta 14,85 mld Kč - podíl zahraničních subjektů 51,5%
2023 - jen SFDI vydalo na silnice a dálnice 70 mld. Kč
2023 plánované příjmy SFDI - silniční daň 1,3 mld, spotřební daň 6,9 mld., dalniční známky 5,6 mld., mýto 14 mld.
Tedy za mně je limit zdražení mýta 70/14 = 5x oproti současnému stavu a toto nenavrhuji
Takže znovu: čemu pomůže zdražení vnitrostátní přepravy?
1, hovořilo se tu o mýtu a tedy NA, na dovolenou s kamionem nejezdím
Tady vidím trochu nešťastnou interpretaci výsledků CSD, do "TV" těžké dopravy se počítá i "LN" což jsou lehká nákladní vozidla do 3,5t i včetně malých dodávek (třeba VW transporter pro náklad bez bočních oken), ale zahrnují i ty větší skříňové dodávky. Těch je na zmíněných úsecích následovně: