50 v Praze - omezení a úpravy kvůli hluku

Pražský a Městský okruh, radiály a ostatní pražské komunikace
Odpovědět
Drak
Příspěvky: 200
Registrován: 15.3.2009 11:12:05

Re: 50 v Praze

Příspěvek od Drak »

Všichni řvou, že hluk je kvůli vysokým rychlostem, ale než se začne snižovat rychlost, tak by se mělo začít u těch, co dělají rambajzu nejvíc. Mám namysli frajírky ve vytuněných autech. S těmi se u nás, bohužel, nedělá vůbec nic.
Pavel_t
Příspěvky: 126
Registrován: 14.3.2009 18:30:48
Bydliště: Praha

Re: 50 v Praze

Příspěvek od Pavel_t »

martin píše:Kdybych bydlel blízko rušné ulice, tak nevim, co bych vlastně chtěl. Jestli hluk nebo bejt komplet zabedněnej za stěnou a čumět do zdi. Viz například nově zřízená Karlovarská. Nebo jsme před čtrnácti dny viděli v Polsku na nově zrekonstruované 81 od Katowic taky taková monstra, direkt před baráky. Hrůza. Děkuju nechci.
No taky nevim co si vybrat asi ostehovani. A jinak asi radsi silnici primo a mit dobry okna, akorat je zase problem vetrat.

Nepovolit stavbu domu v takove vzdalenosti od silnice ve ktere by se dal udelat val z hliny (treba ze zakladu tech domu) a ten nasledne osazet stromy a k tomu jeste prostor pro nekolik rad dalsich stromu. Asi dost utopie ale treba v Letnanech je takovy val u Veselske osazen borovicemi http://www.mapy.cz/#mm=FP@x=133276232@y=136146980@z=18 ktery vznikl pri vystavbe domu v polovine 80tych let. Pozdeji ale byla cast valu ubrana a byly tam postaveny garaze. Jak to zde pomaha ale nevim, bydlim od toho dost daleko a ani tam nikoho neznam.
Petr Pokorný píše:A kde tam proboha jsou budovy přímo u silnice? Tohle je úsek Cínovecké kde je povoleno 100 km/h ... dal do centra je 80, z centra 130.
Tam blizko nic neni ale postupne se tam od Dablic domy priblizuji a jsou od silnice nekryte. Ja mel na mysli vystavbu novych domu az na Proseku, nove tam v Kytlicke misto parkoviste stavi dalsi dum a ten je fakt hned za tou ohradou.
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: 50 v Praze

Příspěvek od pp21 »

Pavel_t píše:treba v Letnanech je takovy val u Veselske osazen borovicemi http://www.mapy.cz/#mm=FP@x=133276232@y=136146980@z=18 ktery vznikl pri vystavbe domu v polovine 80tych let...
No a hned vedle kde není ten val se pomalu chystá dům hned u silnice, detaily se daní najít v EIA, mělo by to být tady: http://www.mapy.cz/#mm=FP@dm=133282520+ ... 43776@z=16
Web
Příspěvky: 410
Registrován: 2.6.2009 11:43:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: 50 v Praze

Příspěvek od Web »

Ono mnohdy uplně stačí mít dům vyřešen natolik rozumně, aby ložnice nepřiléhala k silnici, ale do vnitrobloku. Jinak co se města týče, měl jsem tu možnost bydlet na koleji s oknem k silnici kde bylo 70 podle značek, navíc ložnice na jižní straně, takže nutnost pořád větrat. Auta člověk absolutně nevnímal, mnohem větší problém jsem měl s autobusovou zastávkou na téhle ulici. Každý rozjezd klobové karosy, to bylo peklo.
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6841
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: 50 v Praze

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Stačí volný kanál, který po přejezdu dělá kravál, a auta jsou oproti němu balzám na duši.
R48 -> D48 se podařilo!
Mike
Příspěvky: 5005
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: 50 v Praze

Příspěvek od Mike »

Petr Pokorný píše:
Mike píše:snížení na Cínovecké ze 100 na 80
tam je taky kvanum obytných budov hned u silnice
A kde tam proboha jsou budovy přímo u silnice? Tohle je úsek Cínovecké kde je povoleno 100 km/h ... dal do centra je 80, z centra 130.
já to vím, vy to víte, ale jak je vidět, tak to nestačí :?
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Maniac
Příspěvky: 181
Registrován: 9.6.2009 9:59:50

Re: 50 v Praze

Příspěvek od Maniac »

Mike píše:
Petr Pokorný píše:
Mike píše:snížení na Cínovecké ze 100 na 80
tam je taky kvanum obytných budov hned u silnice
A kde tam proboha jsou budovy přímo u silnice? Tohle je úsek Cínovecké kde je povoleno 100 km/h ... dal do centra je 80, z centra 130.
já to vím, vy to víte, ale jak je vidět, tak to nestačí :?
Tento návrh je projevem lidské demence. Doufám, že se podaří proti tomuhle návrhu něco podniknout - např. formou obdobnou "zelenému bojkotu".
Tachau
Příspěvky: 229
Registrován: 21.4.2009 7:17:41

Radary jsou instalovany uz i na mezi kde nikdo nebydli a nec

Příspěvek od Tachau »

napr. Jizni Mesto nebo okolo metra Roztyly. Jinak ostatni metropole - Berlin dalnice okolo mesta - 100/130 Mnichov -80/100/neomezene *dynamicky se meni*, Wien - 80/100/130 Copenhagen 80/100. Vicepruhy ve meste - Berlin vetsinou 70km/hod, Mnichova 70km/hod, Wien -50km/hod NRB-50-80km/hod.
Tachau
Příspěvky: 229
Registrován: 21.4.2009 7:17:41

ulice na Banich Praha - zde se jezdi vice nez 70 km/hod

Příspěvek od Tachau »

ale protoze to neni tak znama silnice, tak se hlukem moc nikdo nezabyva. Protoze populisti jdou jen po znamych silnicich, kde bucici ceske stado bude souhlasne prikyvovat aniz by melo hlubsi zkusenosti nebo znalosti. A Zbraslav? Hlucna zavodni draha, protoze pokud nekdo nekde umele zbrzdi dopravu, prenese se rychlost tam kde neni a nebude zadna kontrola... Clovek nemuze kontrolavat uplne vse, nebo ze by Orwell 1984 byl blizko?
Web
Příspěvky: 410
Registrován: 2.6.2009 11:43:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: 50 v Praze

Příspěvek od Web »

Tak jsem koukal na "Z metropole" a už se připravuje padesát pro celou Prahu (včetně Jižní Spojky apod.), myslím že se máme na co těšit :-) A tvrďte mi, že s tím nemají nic společnýho zelený na radnici/cích, že je to kvuli ministerstvu...
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: 50 v Praze

Příspěvek od jonáš »

Oblíbenej omyl a rozšířenej mýtus .. kolik maj asi zelený na radnicích, pět procent? To si těžko můžou něco diktovat. Střetáváte se tady (ale i v jiných kauzách, třeba Běchovice nebo Suchdol) s domkářema, chalupníkama a majitelema pozemků. A s jejich paničkama, co trnou hrůzou, jak jim "sedmdesátkovej pirát" někde přejede dítě cestou ze školy .. to je docela jiná váhová kategorie. A ti chtěj ve svejch vydobytejch příbytkách v Krči večer sedět na terase a nerušeně grilovat, ne se furt krčit vevnitř za neprůzvučnejma oknama .. bohužel furt bojujete minulou (a dávno prohranou) válku.

A prosil bych z toho nevyvozovat, co chci nebo nechci sám osobně .. jednak je to zbytečný ad personam, a potom to neni zajímavý, nesedim ani v parlamentě, ani na radnici, jen se vám snažim popsat, jak ten svět doopravdy funguje ;)

Ale co z toho pro mne osobně plyne, od Nuseláku na Kačerov asi 4 km jet 50 km/h místo 70 je necelá minuta a půl zdržení. To tedy (zejména ve srovnání s běžnou čtvrthodinkou kolony jinde nebo hledánim legálního zaparkování na Žižkove) ještě docela v klidu vydejchám a nebudu si zbytečně dráždit játra.
Naposledy upravil(a) jonáš dne 24.10.2009 12:37:49, celkem upraveno 1 x.
Web
Příspěvky: 410
Registrován: 2.6.2009 11:43:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: 50 v Praze

Příspěvek od Web »

Nebojujeme, těch pět procent jsou právě ti vyslanci lidí o kterých píšete vy. To jsou právě ti, kteří tam jdou s těmihle návrhy. A sic je jich třeba pět procent, tak se jim jde těžko bránit (chcete aby umírali děti na silnicích! chcete aby sme se dusili! chcete aby piráti vyvázli bez trestu! poctivému člověku BigBrother nemůže vadit! apod).
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: 50 v Praze

Příspěvek od jonáš »

Ovšem ty návrhy musí schválit aspoň padesát procent, nebo už ne? Aspoň nás to tak kdysi učili.
Pavel_t
Příspěvky: 126
Registrován: 14.3.2009 18:30:48
Bydliště: Praha

Re: 50 v Praze

Příspěvek od Pavel_t »

jonáš píše:Ovšem ty návrhy musí schválit aspoň padesát procent, nebo už ne? Aspoň nás to tak kdysi učili.
Hm, Bursik mel v parlamentu 5 nebo 6 lidi, Topolanek s Kalouskem (nebo Cunkem ci kdo byl jejich predsedou) skoro 100, presto mu vyhoveli vice nez by odpovidalo jeho cca 6% a myslim, ze mel 3 ministry z nejakych 15-20, coz je taky nepomer.
Ono je to tak jak pise Web, komunalni politik muze byt treba Paroubkuv martan ale pokud chce v pristich volbach opet sedet na radnici nebo jeste vys, tak pokud je to mozne rad poslechne hlas davu, ktery po necem vola. Ovsem v pripade 50tky v Praze si nejsem jist jestli to vice lidi nenas..e.
Web píše:Tak jsem koukal na "Z metropole" a už se připravuje padesát pro celou Prahu (včetně Jižní Spojky apod.)...
Neni Jizni spojka nahodou R? Takze timto stylem muzeme rovnou ocekavat otevreni jizni casti R1 s omezenim na 50kmh :(
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: 50 v Praze

Příspěvek od jonáš »

Tož to bylo Topolovo rozhodnutí. Kdyby valch šel do velký koalice otevřeně, tak by se asi s Paroubkem zrovna o stavění dálnic moc nepohádali. A třeba by tam seděli ještě teď, pokud by, milé děti, neumřeli. Ono to skoro nikdy nemá toho jednoho úhlavního viníka, i když by to bylo tak báječně a lákavě jednoduchý.

Rozdíl mezi trasovánim JS a R1 vůči zastavěnym oblastem města vám neuniká? Panu Tachau asi ano, když to srovnává s mnichovskym dálničnim okruhem. No a poměr mezi počtem lidí, co chtěj městem profrčet co možná maximálkou, a těch, co tam chtěj s minimálnim obtěžovánim bydlet, si už odhadněte sám ..
andy
Příspěvky: 1275
Registrován: 6.8.2009 17:30:53
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou

Re: Radary jsou instalovany uz i na mezi kde nikdo nebydli a nec

Příspěvek od andy »

Já nevím, jestli je to vážně takový drama. Zaprvé - Praha musí přijmout opatření pro omezení hluku, protože jí to nařídil soud. Zadruhé - snížit rychlost je určitě levnější než stavět PHS. Na silnicích, které nejsou součástí sítě hlavních komunikací, je to tedy i smysluplnější, protože provoz na těchto komunikacích se bude po dokončení MO a radiál utlumovat tak jako tak. Takže ta padesátka je v tuto chvíli z jednoho pohledu předčasná, řidiči se ale aspoň naučí, že mají jezdit primárně po MO.
Tachau píše:Berlin dalnice okolo mesta - 100/130 Mnichov -80/100/neomezene *dynamicky se meni*, Wien - 80/100/130 Copenhagen 80/100. Vicepruhy ve meste - Berlin vetsinou 70km/hod, Mnichova 70km/hod, Wien -50km/hod NRB-50-80km/hod.
To je možný, na druhou stranu na dálničních průtazích v Berlíně potkáte třeba i 30 km/h.
Tachau
Příspěvky: 229
Registrován: 21.4.2009 7:17:41

Mily Andy, problem v Praze je, ze ani jeden okruh neexistuje

Příspěvek od Tachau »

a celkove je silnicni infrastrukutra nekde Nemecko rok 1968. MO - usek zacina a konci semaforem. Silnicni okruh -- hotovo je cca 23 kilometru, castecne propojeno s MO. Jak tedy se maji ridici ucit jezdit po MO nebo SO pokud neexistuje????? Tato opatreni mohou prijit, az bude infrastruktura cca z 75% hotova. Nyni vznikne jen chaos. Uz jen z dnesni zkusenosti -kdekoliv se da novy radar, tak velka cast ridicu zacne panikarit a tam kde je 80 jezdi 70 i mene!
Tachau
Příspěvky: 229
Registrován: 21.4.2009 7:17:41

to JONAS : pokud se cesta prodlouzi denne o 2 minuty a rocne

Příspěvek od Tachau »

musim absolvovat tuto cestu 400x, tak kolik minut budu vice ridit? Je to 800 minut malo nebo hodne? Pro mne je soferovani jen soferovani, skutecne nepotrebuji jezdit na 1 useku o 12,5 hodiny rocne navic. Ale chapu, ze nekdo ma casu dost a rad se projizdi ve Fabii po nasi zoufale silnicni infrastrukture... I to je demokracie
andy
Příspěvky: 1275
Registrován: 6.8.2009 17:30:53
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou

Re: Mily Andy, problem v Praze je, ze ani jeden okruh neexistuje

Příspěvek od andy »

Tachau píše:a celkove je silnicni infrastrukutra nekde Nemecko rok 1968. MO - usek zacina a konci semaforem. Silnicni okruh -- hotovo je cca 23 kilometru, castecne propojeno s MO. Jak tedy se maji ridici ucit jezdit po MO nebo SO pokud neexistuje????? Tato opatreni mohou prijit, az bude infrastruktura cca z 75% hotova. Nyni vznikne jen chaos. Uz jen z dnesni zkusenosti -kdekoliv se da novy radar, tak velka cast ridicu zacne panikarit a tam kde je 80 jezdi 70 i mene!
Infrastruktura je v tuto chvíli naprosto nedostatečná, o tom žádná, za dva roky to ale bude jinak. S hlukem je potřeba něco dělat už teď, tak proč to nevzít plošně rovnou, když za dva roky by se stejně značení měnilo. Samozřejmě je namístě upozorňovat na konkrétní úseky, kde je přínos omezení sporný. V principu ale toto opatření není tak stupidní, jak se na první pohled může zdát.
Tachau
Příspěvky: 229
Registrován: 21.4.2009 7:17:41

Ahoj Andy

Příspěvek od Tachau »

z jedne strany mas recht, ale proc tedy nepockat ty 2 roky az se infrastruktura trochu zmeni? Proc musime tady v Cesku resit vsechno hned a systemem ode zdi ke zdi? Proste zklidnovani a zpomalovani by melo prijit na radu az se soucasne infrastruktura obmeni. A schvalne co myslis, ze udelaji ridici az se system tehle buzerace zavede? Tam kde jsou rychle silnice a bude se muset jezdit pomalu, pojedou pomalu. A tam kde jsou pomale silnice, ale neni tam zadna kontrola budou jezdit jak prasata. Tak to proste funguje v lidskem naturelu... Cim vetsi buzerace na jednom miste, tim vetsi resistence na druhem...
andy
Příspěvky: 1275
Registrován: 6.8.2009 17:30:53
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou

Re: Ahoj Andy

Příspěvek od andy »

Tachau píše:Proc musime tady v Cesku resit vsechno hned a systemem ode zdi ke zdi? Proste zklidnovani a zpomalovani by melo prijit na radu az se soucasne infrastruktura obmeni.
Já mám naopak spíš dojem, že soudem přikázané odhlučnění nechával magistrát vyhnít tak dlouho, až z toho vznikla mediální kauza. Proto teď už musí udělat tuhle megaakci, aby případným oponentům měl čím "zavřít hubu".
Tachau píše:A tam kde jsou pomale silnice, ale neni tam zadna kontrola budou jezdit jak prasata.
To už bohužel dávno nastalo. Potkat talenty, kteří neváhají sešlápnout plyn až na podlahu, i když budou muset po sto metrech na křižovatce podobně sešlápnout brzdu, není u nás na sídlišti nic neobvyklého (a obávám se, že ani leckde jinde).
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: 50 v Praze

Příspěvek od jonáš »

Já teda myslim, že ten kdo na to nemá čast nebo náladu, nemusí tu trasu jezdit 400x ročně ani dneska .. je přece spousta jinejch možností bydlení nebo zaměstnání 8-) ale klidně si to s tou fábií jezděte, když vás to tak baví.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10801
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Ahoj Andy

Příspěvek od Lenny »

andy píše:To už bohužel dávno nastalo. Potkat talenty, kteří neváhají sešlápnout plyn až na podlahu, i když budou muset po sto metrech na křižovatce podobně sešlápnout brzdu, není u nás na sídlišti nic neobvyklého (a obávám se, že ani leckde jinde).
Těm plynulá jízda a nízká spotřeba nic neříká, je to marné, víc než marné. A toto se neděje jen na sídlišti, ale i na křižovatkách, dálnici atd.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
martin
Autor
Příspěvky: 834
Registrován: 25.2.2009 22:25:13
Bydliště: R1 Exit 16 a D5 Exit 28

Re: 50 v Praze

Příspěvek od martin »

Taky jsem si říkal, proč ta rychlost musí být automaticky 50. Přeci v devět (kdykolik mimo špičku) večer může být leckde už zase 70, protože těch pár aut, co by tam jelo, nenadělá takový hluk jako plná ulice aut přes špičku. Zvlášt když vezmu v potaz, že ve městě mezi rozjíždějícím autem/autem na dlažebních kostkách/tramvají/a pár auty jedoucí 70 není rozdíl. Zase papežtější než papež...
sirkeci
Příspěvky: 53
Registrován: 9.11.2009 18:28:49

Re: 50 v Praze

Příspěvek od sirkeci »

Pánové, ještě je tu jeden argument a to ten, že komunikace ve městě mají při plném provozu největší kapacitu při rychlosti kolem 50km/h (pojmou víc aut díky menším rozestupům, rozjezdy a zpomalení na křižovatkách jsou trvají kratší dobu). Takže snížení rychlosti by mohlo paradoxně pomoct ve zvýšení průjeznosti. ;)
Odpovědět

Zpět na „Praha“