50 v Praze - omezení a úpravy kvůli hluku

Pražský a Městský okruh, radiály a ostatní pražské komunikace
Odpovědět
Web
Příspěvky: 410
Registrován: 2.6.2009 11:43:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: 50 v Praze

Příspěvek od Web »

Samozřejmě k závodění a k zábavě :-D Ne sorry, to je tak pitomej dotaz, že na to ani jinak odpovědět nejde :-)

(od Nového roku budou z vlaků vytrhána všechny sedadla. Pravda na delších ramenech to bude mučivé, ale nedá mi to abych se nezeptal: používáte vlaky k dopravě z A do B, nebo k zevlování, spaní a odpočinku?)
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: 50 v Praze

Příspěvek od martini »

Nedá mi to a musím konstatovat, že pražské ulice používám k POSOUVÁNÍ se z místa A na místo B. 70 km/h rozhodně není závodění, to je normální rychlost, kterou kdyby vymáhaly, dosáhnout dobrého efektu odhlučnění též. Co si budeme povídat, problém hluku není při 70tce, ale to, že když je dneska prázdno, nejede se tam 70, ale 100.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
mapman
Autor
Příspěvky: 5763
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: 50 v Praze

Příspěvek od mapman »

No uznejte sám, že ulice 5. května mezi Kačerovem a Pankrácí není zrovna místo, kde je 70ka kvůli zábavě... Až doletoška tam byla dokonce 80ka, teď tam chtějí dát 50ku, jediný argument je hluk... Jsem zvědavý na měření, protože jsem osobně přesvědčený o tom, že při rychlosti 70 vs. 50 je rozdíl minimální a mnohem větší výkyvy v tom dělají právě závodníci. Tady v tomto úseku není ani v silách PČR tam 50ku dlouhodobě udržet, to prostě nejde, i dnes při 70ce se tam jezdí z centra běžně přes 80...

To že má být 50ka mezi nuselákem a pankrácí či na estakádě v centru, to bych i akceptoval, i když osobně k tomu taky nevidím důvod, pokud mi hluk na magistrále vadí, tak mě tam přece nikdo nenutí bydlet, beztak to pro ty mistní bude úprava charakteru "z bláta do louže", jim to moc nepomůže a akorát to bude vytáčet řidiče. Jako pravidelný uživatel magistrály říkám, že je to hloupost...
Mike
Příspěvky: 4983
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: 50 v Praze

Příspěvek od Mike »

souhlas, na víceproudé, směrově dělené komunikaci je prostě 50 nesmysl.
kardinální nesmysl je potom snížení rychlosti na komunikacíxh typu Strakonická a Cínovecká, kde není žádná zástavba.
je o prostě jen o tom, že "celkově jsme snížili hluh o 30%"
ovšem místně, se to vůbec nezmění.
krom toho, jak bylo v tisku správně pozmanáno, stačí jeden "idiot" co pojede 40kmh a je z toho katastrofa.
TOHLE MĚLO BÝT REALIZOVÁNO AŽ PO DOKONČENÍ OKRUHU :!:
jak jsem již napsal, všichni si snad myslí, že "lidi" jezdí po Praze proto, že je to baví a ne proto, že tam jet potřebují, nemluvě o tranzitu, který tudy MUSÍ
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Lenny
Autor
Příspěvky: 10799
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: 50 v Praze

Příspěvek od Lenny »

Jsou někde k dispozici měření hluku a exhalací po zúžení Legerovy? Jestli tam změna byla oprávněná, a pokud ne, tak jestli dojde zase k rozšíření?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Pavel_t
Příspěvky: 126
Registrován: 14.3.2009 18:30:48
Bydliště: Praha

Re: 50 v Praze

Příspěvek od Pavel_t »

MPMP píše:Ale nedá mi to abych se nezeptal: používáte pražské ulice k JEŽDĚNÍ (tedy přesunu z bodu A do bodu B), nebo k ZÁVODĚNÍ či ZÁBAVĚ (tedy hlavně k uspokojení svých tužeb)?
Ony se prazske ulice daji pouzit k zavodeni? Ano po Ceskomoravske se kdysi prohnala F1 tusim s Couthardem ale to byla akce k otevreni teto komunikace. Kdybych je pouzival k zavodeni tak me nezajimaji rychlostni limity. Casto je problem nektere ulice pouzit i k presunu z A do B. Ale protoze v dobe kdy je mensi provoz neni problem jet plynule 70-80kmh (navic pro vetsinu aut je zde nejnizsi spotreba a emise), tak me toto omezeni s..e. Navic me s..e pristup radnich k automobilove doprave, nemam pro nej slusny vyraz, dost se tu diskutovala ulice Tupolevova v Letnanech kterou ty ho...a zprznili dokonale.
MPMP
Příspěvky: 3298
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: 50 v Praze

Příspěvek od MPMP »

Všichni "odsuzovači" snížení rychlosti na 50 km/h se tu vyjadřují v tom smyslu, že snížení hluku přinese toto opatření pramalé, zato bude "zdržovat". Ano bude zdržovat v době malého provozu (večery, noci, víkendy). V době špičky bude znamenat jen to, že do té kolony, která je témeř permanentně na konci uvedených úseků, dojedete o 20s až 2 min později. Vzhledem k tomu, že tam později dojedou všichni (kteří budou dodržovat rychlostní limit), ve svém důsledku se to na době, kdy projedete oním "špuntem", neprojeví vůbec. (Místo 3 min jízda a 10 min čekání, pojedete 4 min a čeakt budete 9 min.)
Reálné zdržení hrozí pouze při cestách ven z Prahy. Ano s tím budeme muset všichni počítat.
Stejně jako Vy nejsem tímto opatřením nijak nadšen, ale rozhodně si nemyslím, že se jedná o nějaký "fatální" zásah do plynulosti dopravy (což tady taky zaznělo), ani o nejaké výrazné prodloužení doby přesunu z místa A do místa B. Je mnoho jiných příčin zoufalého stavu pražské dopravy, které měl magistrát už dávno řešit. Jenže ty nejsou "jaksi vidět" a tak unikají hněvu automobilistů. Bohužel.
Pavel_t
Příspěvky: 126
Registrován: 14.3.2009 18:30:48
Bydliště: Praha

Re: 50 v Praze

Příspěvek od Pavel_t »

MPMP píše:Je mnoho jiných příčin zoufalého stavu pražské dopravy, které měl magistrát už dávno řešit. Jenže ty nejsou "jaksi vidět" a tak unikají hněvu automobilistů. Bohužel.
Prave protoze neunikaji pozornosti a hnevu vetsiny zde diskutujicich (da se predpokladat, ze se o dopravu zajimame o neco vice nez vetsina ridicu), tak nas stve tento krok dvojnasob:
1) je naprosto zbytecny a da se rici, ze pres polovinu dne prinese zbytecne zdrzeni. Navic podle me mozna vice emisi (vyssi otacky na nizsi stupen nebo podtoceny motor, ale zalezi na konstrukci vozu).
2) jak jste napsal je potreba resit jine problemy a do nich investovat (uznavam, ze toto opatreni moc nestoji).
martin
Autor
Příspěvky: 834
Registrován: 25.2.2009 22:25:13
Bydliště: R1 Exit 16 a D5 Exit 28

Re: 50 v Praze

Příspěvek od martin »

Osobní auta padesátka neztiší, říká expert
22. prosince 2009
Autor: (kec)

Praha - Padesátikilometrová rychlost příliš snížení hluku nepomůže, nových kolon se ale bát nemusíme, říká dopravní expert František Lehovec z ČVUT.

* Může padesátka snížit hluk?

Záleží na tom, jaký je v tom kterém úseku poměr nákladních a osobních vozidel. U osobních aut to velký efekt nepřinese, naopak u nákladních vozidel se snížení rychlosti projeví velmi pozitivně. Ale dokázat se to dá jedině měřením, doufám, že magistrát po nějaké době vyhodnotí, zda úprava rychlosti pomohla.

* Nepřinese ale naopak zpomalení více kolon a tím i větší emisní zátěž?

Největší propustnost má dopravní komunikace při konstantní rychlosti aut šedesát kilometrů za hodinu. Jestli tam je sedmdesátka nebo padesátka, v tom velký rozdíl nebude, úsek projede podobný počet aut.

* Magistrát nechce použít ke snížení hlučnosti protihlukové stěny, protože jsou pro město příliš drahé. Existují další opatření, kterými by se třeba na magistrále dal snížit hluk?

Protihlukové stěny jsou skutečně velmi finančně náročné. Navíc na některých místech, zvláště v centru města, by nepůsobily příliš dobrým dojmem, i kdyby byly průhledné. Nabízí se ale možnost využít takzvaný drenážní koberec.

* Jak taková věc vypadá?

Jde o asfaltový koberec, který se položí na vozovku a dokáže lépe snížit hladinu hluku, podle některých měření dokonce až o pět decibelů. Byl by vhodný právě třeba pro magistrálu, je sice dražší než běžný asfalt, ale oproti hlukovým stěnám určitě nesrovnatelně levnější.

Regionální mutace| Mladá fronta DNES - Praha
Nebylo by vůbec špatné, kdyby se na magistrálu od Pankráce směrem z Prahy (a když o tom tak přemýšlím, i na Jižní spojku) položil betonový povrch jako je na nejnovějším úseku A 6 před Ambergem, ideální na ty intenzity a je ještě tišší než asfalt.

Vůbec mi přijde škoda, že se u nás a v Evropě málo používá beton na křižovatkách, ve Vídni je to na nejzatíženějších křižovatkách celkem běžný jev, težké autobusy MHD pak při stání neníčí a nerolují vozovku.
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6840
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: 50 v Praze

Příspěvek od Martin z Ostravy »

martin píše: Nebylo by vůbec špatné, kdyby se na magistrálu od Pankráce směrem z Prahy (a když o tom tak přemýšlím, i na Jižní spojku) položil betonový povrch jako je na nejnovějším úseku A 6 před Ambergem, ideální na ty intenzity a je ještě tišší než asfalt.

Vůbec mi přijde škoda, že se u nás a v Evropě málo používá beton na křižovatkách, ve Vídni je to na nejzatíženějších křižovatkách celkem běžný jev, težké autobusy MHD pak při stání neníčí a nerolují vozovku.
Aha, tak proč jsem si myslel, že AB kryt je méně hlučný než CB? :o
Usuzoval jsem tak z toho, že jinak betonová dálnice D47 je na území města asfaltová. :idea:
Nebo proč tomu tak je?
R48 -> D48 se podařilo!
Pavel_t
Příspěvky: 126
Registrován: 14.3.2009 18:30:48
Bydliště: Praha

Re: 50 v Praze

Příspěvek od Pavel_t »

martin píše:Vůbec mi přijde škoda, že se u nás a v Evropě málo používá beton na křižovatkách, ve Vídni je to na nejzatíženějších křižovatkách celkem běžný jev, težké autobusy MHD pak při stání neníčí a nerolují vozovku.
A jak potom vypada prechod z asfaltu na beton? Me to pripada neco jako asfaltove koleje a pak schod na rovny beton. Soudim podle toho jak dnes vypadaji autobusove zastavky v Praze, ktere byly pred par lety take vybetonovany.

Jinak jsme si taky myslel, ze beton je hlucnejsi ale je fakt, ze o tomto nevim vubec nic.
mapman
Autor
Příspěvky: 5763
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: 50 v Praze

Příspěvek od mapman »

Beton je hlucnejsi, ve vetsine pripadu. Nejmene hlucnym materialem je specialni asfaltova smes s primesemi, ktere snizuji hlucnost, to je vhodny typ povrchu pro magistralu...

Mimochodem, uz jsou osazovany znacky, za MUK s Jizni spojkou do centra je znacka "50" a pod ni dodatkova tabulka "omezeni hluku". Cili je uz od JS a ne az od Vyskocilovy jak to tvrdil onen clanek...
Tachau
Příspěvky: 229
Registrován: 21.4.2009 7:17:41

Prvni zkusenosti ze Strakonicke smer Dobris

Příspěvek od Tachau »

ve stredu 23.12.2009 cca v 1800 ve Smeru Dobris za Barrandovskym mostem (dnes rychlost 80km/hod), pred Malou Chuchli je instalovan radar(zatim nefunkcni a bez znacek) pomalu jedouci kolona – levy pruh 50 km/hod , pravy pruh 45 km/hod. Duvod – v levem pruhu jel stary Mercedes s privesnym vozikem a vystrasenym soferem, ktery uz si myslel, ze tam je 50km/hod – pritom zatim je tam 80 km/hod. To same je jizni spojka ve smeru Barrandov-Sporilov, na 80tce se jezdi bezne v levem pruhu 60, prostredni 50 a v pravem pokud nejedou Avie a podobne kraksny se da jezdit 85 km/h (konecne 85km radary berou v toleranci)
Maniac
Příspěvky: 181
Registrován: 9.6.2009 9:59:50

Re: 50 v Praze

Příspěvek od Maniac »

Toto opatření je nejčistším projevem lidské demence. Efekt bude akorát větší nehodovost způsobená tím, že normální lidi tam budou jezdit jako doposud a páni v klobouku místo 60 tam budou jezdit radši 40 a těsně před radasrem radši 30.

V souvislosti a tímhle mám vztek, že jsem toho bastarda Béma kdysi volil a doufám, že aspoň za Opencard skončí v teplákách.
martin
Autor
Příspěvky: 834
Registrován: 25.2.2009 22:25:13
Bydliště: R1 Exit 16 a D5 Exit 28

Re: 50 v Praze

Příspěvek od martin »

Tak to vypadá, že někomu tady už hodně přeskočilo. Radši to nebudu ani komentovat.
Přílohy
magistrala-50-grafika.jpg
magistrala-50-grafika.jpg (436.08 KiB) Zobrazeno 7532 x
Web
Příspěvky: 410
Registrován: 2.6.2009 11:43:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: 50 v Praze

Příspěvek od Web »

Ta Cínovecká, Jižní Spojka...husté... :-D
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6840
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: 50 v Praze

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Uff, no ještě že v té Praze nemusím jezdit, zlatá Ostrava a Olomouc 8-)
R48 -> D48 se podařilo!
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: 50 v Praze

Příspěvek od pp21 »

Ta grafika je nějaká zmatená ... jsou v ní jiné úseky, než o kterých se doteď veřejně mluvilo. Buď se něco změnilo (což pochybuju), nebo měl grafik málo informací a příliž volnou ruku (v což doufám).
Doteď nikdo nemluvil o omezení na Jižní spojce a omezení v Cínovecké mělo být z 100 na 80 km/h od MÚK Letňany po hranice Prahy. Tohle je podle mě paskvil z dílny novinářů.
Web
Příspěvky: 410
Registrován: 2.6.2009 11:43:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: 50 v Praze

Příspěvek od Web »

No, já v to doufal v momentě kdy jsem to viděl na novinky.cz. Teď sem dost znejistěl...
martin
Autor
Příspěvky: 834
Registrován: 25.2.2009 22:25:13
Bydliště: R1 Exit 16 a D5 Exit 28

Re: 50 v Praze

Příspěvek od martin »

No, viděl jsem to v několikatero novinách, takže něco je divně. Zítra budu volat na patřičná místa, snad se dozvíme více.
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: 50 v Praze

Příspěvek od JirkaS »

Petr Pokorný píše:Ta grafika je nějaká zmatená ... jsou v ní jiné úseky, než o kterých se doteď veřejně mluvilo. Buď se něco změnilo (což pochybuju), nebo měl grafik málo informací a příliž volnou ruku (v což doufám).
Doteď nikdo nemluvil o omezení na Jižní spojce a omezení v Cínovecké mělo být z 100 na 80 km/h od MÚK Letňany po hranice Prahy. Tohle je podle mě paskvil z dílny novinářů.
Dnes jsem na nájezdu na Jižní spojku od Barranďáku viděl 70 s tabulkou omezení hluku. Takže v té mapě je něco špatně.
Warcz
Příspěvky: 2090
Registrován: 14.3.2009 14:50:43

Re: 50 v Praze

Příspěvek od Warcz »

JirkaS píše:Dnes jsem na nájezdu na Jižní spojku od Barranďáku viděl 70 s tabulkou omezení hluku
Jestli tam bude i značka aby řidiči vypnuli radio tak to už bude uplně absurdistán :o) Praze přeju ať už konečně funguje VMO
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: 50 v Praze

Příspěvek od Standa »

Tak to vypadá, že, kromě avizovaných padesátek, bude ještě další vlna sedmdesátek (Jižní spojka, doufám, že i Cínovecká). Byl bych rád, kdyby se to týkalo i Kbelské (tedy aby tam nebyla 50). Na Spořilovské spojce by mi naopak posunutí 50 na úroveň ulice Hlavní nevadilo, alespoň bude čas ubrat před komplikovaným nájezdem od Spořilova.

Ale celkově mě tahle akce pěkně :evil: :evil: :evil: , zejména pokud mají pravdu odborníci přes hluk tvrdící, že to moc nepomůže!
Maniac
Příspěvky: 181
Registrován: 9.6.2009 9:59:50

Re: 50 v Praze

Příspěvek od Maniac »

Standa píše:Tak to vypadá, že, kromě avizovaných padesátek, bude ještě další vlna sedmdesátek (Jižní spojka, doufám, že i Cínovecká). Byl bych rád, kdyby se to týkalo i Kbelské (tedy aby tam nebyla 50). Na Spořilovské spojce by mi naopak posunutí 50 na úroveň ulice Hlavní nevadilo, alespoň bude čas ubrat před komplikovaným nájezdem od Spořilova.

Ale celkově mě tahle akce pěkně :evil: :evil: :evil: , zejména pokud mají pravdu odborníci přes hluk tvrdící, že to moc nepomůže!
Je to naprostá p*čovina. Pamatuju si jako včera ještě plakáty s tím dobytkem Bémem, jak hlásá: "Praha průjezdnější". A co z toho zbylo? Nic. Pouze se dostavují navíc se zpožděním dlouho připravované stavby, severní část PO nic, východní část MO nic, metro se poprvé přestalo kontinuálně rozšiřovat, pouze masivně rostou pruhy pro autobusy, malé a neprůjezdné kruhové objezdy a všudypřítomné radary. Měl by se smažit v pekle.
Tachau
Příspěvky: 229
Registrován: 21.4.2009 7:17:41

cesi si buzeraci voli dobrovolne viz denni sviceni v roce 20

Příspěvek od Tachau »

Svetla, znacky, semafory, prechody, radary - zpusobily, ze Praha je skoro neprujezdna. Semafory zpomaluji dopravu, znacky ve velkem zase chaos. K tomu vsudypritomne radary po kterych velka cast populace volala jako na ochranu pred havariemi. Stejne svetla... Velka cast cekala, ze radary a rozsvicena svetla nauci cechy soferovat a vysledek? Pred radarem soferi zpomaluji na mene nez povoleno (nekteri ani nevi kolik mohou jet, protoze nectou znacky)...A svetla? Boura se stejne jak pred svicenim, jenom s tim rozdilem, ze je clovek osvicenej jak General Pika od ceske tajne policie pri vyslechu.
Odpovědět

Zpět na „Praha“