50 v Praze - omezení a úpravy kvůli hluku
Napsal: 15.10.2009 11:03:49
Praha - Auta v Praze zpomalí, a výrazně. Na magistrále se bude jezdit padesátkou. Omezení rychlosti magistrát nařídí také na mnoha dalších hlavních tazích.
Jde o hluk. Auto, které jede pomalu, jede tiše.
A aby to řidiči skutečně dodržovali, přibude v ulicích spousta radarů - za tři roky jich v Praze bude dvakrát víc než dnes, tedy čtyřicet.
Z města zmizí skoro všechny značky omezující rychlost na sedmdesát, někde osmdesát kilometrů za hodinu. A bude platit padesátka, jako jinde ve městě. Takže třeba na čtyřproudové Strakonické mezi Chuchlí a Lahovicemi. Zatímco teď při volné silnici projedete tříkilometrový úsek za dvě minuty a patnáct vteřin, padesátkou vám to bude trvat tři minuty a třicet šest vteřin. Podle dopravních odborníků se však při menší rychlosti méně tvoří zácpy.
Maximální rychlost zůstane v metropoli jen na rychlostních silnicích.
Boj s hlukem se bude týkat i tramvají. V noci nebudou smět jezdit rychleji než čtyřicet kilometrů za hodinu. Čtěte v příloze Praha, sešit C
Město kvůli hluku plošně sníží rychlost v ulicích
Praha - Sedíte za volantem auta, jedete po široké pražské silnici a říkáte si, že značka omezující rychlost na maximálních 70 km/h je zbytečná a lze tudy jet klidně rychleji?
Pak vězte, že značky s touto číslicí z metropole brzy téměř zmizí.
A začne se zde jezdit padesátkou. Magistrát totiž plánuje plošně snížit rychlost na silnicích ve městě. Co by to znamenalo? Že by se například o dvacet kilometrů snížila rychlost aut na čtyřproudové silnici mezi Modřany a Braníkem, ve Strakonické ulici na Smíchově, v Průmyslové ulici v Malešicích, Podbabské ulici v Dejvicích a na dalších desítkách, ba stovkách míst v celé metropoli. Důvodem není bezpečnost řidičů a chodců, ale hluk. Hlavní město musí totiž dle ministerských směrnic vypracovat plán na snížení hluku a plošné snížení rychlosti na 50 km/h je jednou z možností.
Dalšími jsou například výměna dlažebních kostek na vozovkách za asfalt nebo výstavba protihlukových stěn. Zpomalí se i provoz tramvají. V noci budou jezdit jen čtyřicetikilometrovou rychlostí.
Na otázku, kde všude a o kolik se bude snižovat rychlost, vedoucí silničního správního úřadu magistrátu Miroslav Rajchart odpověděl otázkou: „V obci se jezdí jakou rychlostí podle zákona? Padesát. Výjimku mají jen rychlostní silnice, kde je povolena osmdesátka.“
Dopravní značky dosud umožňovaly řidičům na mnoha místech metropole šlápnout více na plynový pedál. Před třemi lety dokonce magistrát na zhruba pětasedmdesáti místech rychlost zvyšoval. „Ale lidi si na to stěžují. Filozofie lidí je taková, že u svého domu chtějí padesátku, ale všude jinde klidně stovku. Z hlediska hluku je snížení lepší,“ vysvětluje Rajchart.
Zpomalte! Jste moc hluční Pomalu jedoucí auta pochopitelně nenadělají takový hluk, jako když je povoleno, aby motoristé sešlápli pedál k podlaze.
Rychlost se nejdříve začne snižovat na hlavních tazích.
Padesátkou pojedou řidiči po magistrále od Krče až do centra, zpomalí Spořilovská, jež je spojnicí mezi dálnicí D1 a Jižní spojkou, brzdit se bude na Strakonické mezi Chuchlí a Lahovicemi, na Liberecké, Chlumecké, Kbelské.
A řidiče, kteří by nebyli ochotni nový dopravní režim přijmout, ohlídají radary. Těch má být v ulicích města nově instalováno dvaadvacet.
Předkladatel návrhu radní Petr Štěpánek (SZ) si od snižování rychlosti slibuje, že se rovněž zmenší kolony aut. Zní to logicky, čím pomaleji auta jedou, tím menší je pak totiž nápor na křižovatkách. Hustý provoz se roztáhne do více ulic, ale kolony by podle zkušeností měly jet plynuleji.
S tím souhlasí i Rajchart. „Pro eliminaci kolon je nejvhodnější rychlost 40 km/h,“ řekl.
Jde o hluk. Auto, které jede pomalu, jede tiše.
A aby to řidiči skutečně dodržovali, přibude v ulicích spousta radarů - za tři roky jich v Praze bude dvakrát víc než dnes, tedy čtyřicet.
Z města zmizí skoro všechny značky omezující rychlost na sedmdesát, někde osmdesát kilometrů za hodinu. A bude platit padesátka, jako jinde ve městě. Takže třeba na čtyřproudové Strakonické mezi Chuchlí a Lahovicemi. Zatímco teď při volné silnici projedete tříkilometrový úsek za dvě minuty a patnáct vteřin, padesátkou vám to bude trvat tři minuty a třicet šest vteřin. Podle dopravních odborníků se však při menší rychlosti méně tvoří zácpy.
Maximální rychlost zůstane v metropoli jen na rychlostních silnicích.
Boj s hlukem se bude týkat i tramvají. V noci nebudou smět jezdit rychleji než čtyřicet kilometrů za hodinu. Čtěte v příloze Praha, sešit C
Město kvůli hluku plošně sníží rychlost v ulicích
Praha - Sedíte za volantem auta, jedete po široké pražské silnici a říkáte si, že značka omezující rychlost na maximálních 70 km/h je zbytečná a lze tudy jet klidně rychleji?
Pak vězte, že značky s touto číslicí z metropole brzy téměř zmizí.
A začne se zde jezdit padesátkou. Magistrát totiž plánuje plošně snížit rychlost na silnicích ve městě. Co by to znamenalo? Že by se například o dvacet kilometrů snížila rychlost aut na čtyřproudové silnici mezi Modřany a Braníkem, ve Strakonické ulici na Smíchově, v Průmyslové ulici v Malešicích, Podbabské ulici v Dejvicích a na dalších desítkách, ba stovkách míst v celé metropoli. Důvodem není bezpečnost řidičů a chodců, ale hluk. Hlavní město musí totiž dle ministerských směrnic vypracovat plán na snížení hluku a plošné snížení rychlosti na 50 km/h je jednou z možností.
Dalšími jsou například výměna dlažebních kostek na vozovkách za asfalt nebo výstavba protihlukových stěn. Zpomalí se i provoz tramvají. V noci budou jezdit jen čtyřicetikilometrovou rychlostí.
Na otázku, kde všude a o kolik se bude snižovat rychlost, vedoucí silničního správního úřadu magistrátu Miroslav Rajchart odpověděl otázkou: „V obci se jezdí jakou rychlostí podle zákona? Padesát. Výjimku mají jen rychlostní silnice, kde je povolena osmdesátka.“
Dopravní značky dosud umožňovaly řidičům na mnoha místech metropole šlápnout více na plynový pedál. Před třemi lety dokonce magistrát na zhruba pětasedmdesáti místech rychlost zvyšoval. „Ale lidi si na to stěžují. Filozofie lidí je taková, že u svého domu chtějí padesátku, ale všude jinde klidně stovku. Z hlediska hluku je snížení lepší,“ vysvětluje Rajchart.
Zpomalte! Jste moc hluční Pomalu jedoucí auta pochopitelně nenadělají takový hluk, jako když je povoleno, aby motoristé sešlápli pedál k podlaze.
Rychlost se nejdříve začne snižovat na hlavních tazích.
Padesátkou pojedou řidiči po magistrále od Krče až do centra, zpomalí Spořilovská, jež je spojnicí mezi dálnicí D1 a Jižní spojkou, brzdit se bude na Strakonické mezi Chuchlí a Lahovicemi, na Liberecké, Chlumecké, Kbelské.
A řidiče, kteří by nebyli ochotni nový dopravní režim přijmout, ohlídají radary. Těch má být v ulicích města nově instalováno dvaadvacet.
Předkladatel návrhu radní Petr Štěpánek (SZ) si od snižování rychlosti slibuje, že se rovněž zmenší kolony aut. Zní to logicky, čím pomaleji auta jedou, tím menší je pak totiž nápor na křižovatkách. Hustý provoz se roztáhne do více ulic, ale kolony by podle zkušeností měly jet plynuleji.
S tím souhlasí i Rajchart. „Pro eliminaci kolon je nejvhodnější rychlost 40 km/h,“ řekl.