50 v Praze - omezení a úpravy kvůli hluku

Pražský a Městský okruh, radiály a ostatní pražské komunikace
Odpovědět
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: 50 v Praze

Příspěvek od Standa »

martin píše:
Standa píše: Ta Jižní spojka, to je síla, odpoledne se na to podívám osobně ;) ... Ale není se ani moc čemu divit, když např. dost sledovaný pořad "Otázky Václava Moravce" prezentoval v neděli mapku s CELOU Jižní spojkou s velikou 50 a po Internetu kolovalo několik dalších vesměs nesprávných variant omezení, zatímco Magistrát nebyl schopen vydat jednoznačnou správnou mapu :? !!!
Vždyť tu byly správné informace ve fóru, když jsme je zjistili my z MHMP, tak to snad nebylo tak těžké se k nim dostat ne? Spíš je novináři blbě interpretovali.
Pár starších odkazů na docela "mimózní" informace různých serverů je i v tomto vlákně. Navíc mám určité podezření, že většina novinářů toto fórum, k jejich velké škodě, moc nečte :) ! MHMP s tím ale měl trochu počítat a přehlednou mapku jim včas iniciativně rozeslat (samotný text vyhlášky si možná dovedeme intepretovat my tady, ale běžní novináři zjevně ne :? ). A i řidiči by se spíš měli řídit dopravním značením místo nějaké mapky z OVM, nechtěl jsem je omlouvat, jen v tom nelítají sami.
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Barrandovsky most- Jizni Spojka smer Brno - 70km/hod

Příspěvek od jonáš »

Tachau píše:v levem pruhu se jede 40, prostredni 50km a pravy 70
No neni divu, rychlost pruhu je prakticky nepřímo úměrná intenzitě, a víc se pak nedá, když se všichni musej cpát do levýho .. pravym jezdim rád 8-)
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: 50 v Praze

Příspěvek od Standa »

Jižní spojka včera odpoledne (cca 17 hod.): od lanového mostu do Krče celkem v pohodě, levý pruh 90 - 100, prostřední 80 - 90 a pravý pruh 60 - 80 (pravda, za omezením na 60 se auta rozjížděla spíš pomaleji), v obráceném směru od Krče/Braníku na Spořilov trochu hustší provoz, ale plynulý, všechny pruhy 70 - 80 (kupodivu v tom ani nikdo nekličkoval - je to celé měřený úsek). O něco později (cca 18 hod.): od Spořilova k lanovému mostu už naprosto v pohodě, levý 100, prostřední 80 - 90, pravý 70 - 80; úsek 60 za lanovým mostem levý 70 - 80, pravý 60 - 70. Tachov by mohl být spokojen ;) ! Celkově ale bylo včera vidět málo kamionů, takže to asi nebyl úplně typický den.

Další komentáře k 50: http://martinjedlicka.blog.idnes.cz/c/1 ... eseni.html , bohužel opět s mystifikační větou "Od prvního ledna se totiž na většině hlavních tahů v Praze, včetně magistrály nebo Jižní spojky, snížila rychlost ze 70 km/h na klasických městských 50 km/h."
Tachau
Příspěvky: 229
Registrován: 21.4.2009 7:17:41

musime ale pripustit, ze jezdi nyni podstatne mene aut

Příspěvek od Tachau »

at uz kvuli pocasi nebo krizi. Protoze ti skutecni potiziste(pomalu jedouci soferi) se moc na silnici nevyskytuji. Uvidime az sleze snih. Jinak plati - meri se pouze tam, kde je oznacen pocatek a konec radaru. Nikoliv tam, kde jsou jen kamery nebo nejake jine meraky...
kasme
VIP
Příspěvky: 3945
Registrován: 25.2.2009 23:11:18
Bydliště: ano
Kontaktovat uživatele:

Re: 50 v Praze

Příspěvek od kasme »

Právě proběhla na SJM "demonstrace dementů" proti padesátce...
Jeli krokem, troubili a blokovali celou šíři SJM...
Na oknech měli cedule se škrtlou padesátkou...
Vpředu pár zdatnějších dělalo smyky a kroužilo dokola přes všechny pruhy...
pár fotek konce kolony...
http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/sm ... 3.JPG.html
http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/sm ... 4.JPG.html
http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/sm ... 5.JPG.html
http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/sm ... 6.JPG.html

nemyslím si, že tím něčeho dosáhnou, spíše naserou další lidi...
Mike
Příspěvky: 4994
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: 50 v Praze

Příspěvek od Mike »

ale lepší než nedělat nic :!:
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: 50 v Praze

Příspěvek od jonáš »

Spousta dopravních přestupků, kde byla policie? 8-)
Tachau
Příspěvky: 229
Registrován: 21.4.2009 7:17:41

ceska buzerace - 50 km/hod na silnici I/7 v okoli letiste

Příspěvek od Tachau »

daleko siroko zadnej barak, za nejakym kopeckem 1 bytovka... Ale asi nekdo z papalasu bydli v Nebusicich (coz 1 asi 1km luftcara pres Sarku), a potrebuje dokonale ticho. Bohuzel Cesko je cesko, ode zdi ke zdi... Hlavne ted to tu bude fajn, kdyz si clovek muze sebou nosit 3 davky heroinu po kapsach. Mozna proto mame 50 aby kdyz si nekdo chce slehnout, tak nemusi zastavovat pri te 50km/hod
Lenny
Autor
Příspěvky: 10800
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: 50 v Praze

Příspěvek od Lenny »

Info o protestní jízdě z http://www.ovce.eu/2010/01/protestni-jizda-30-1-2010/
V sobotu 30.1.2010 se uskuteční v pořadí již druhá protestní jízda
Protestujeme proti nesmyslnému omezování individuální motorové dopravy, šikaně a diskriminaci řidičů. Nejnázornější ilustrací tohoto faktu je nedávné omezení rychlosti na dopravních tepnách z důvodu tzv. „snižování hluku,“ které však nemůže plnit svůj účel. Ve skutečnosti vede pouze k prodloužení kolon, zpomalení celého provozu, ke zvyšování hluku i emisí a snížení komfortu individuální dopravy. V konečném důsledku k pokračující regulaci a danění motoristů – například v podobě mýtného. Tento postup považujeme za nehoráznost.

Cílem dopravně-bezpečnostních opatření má být především plynulost a bezpečnost provozu na pozemních komunikacích.

Motorismus není zločin. Pro někoho je to vášeň, pro jiného způsob, jak se dostat do práce. Ať jsou ale pohnutky jakékoliv, je naším právem vlastnit a provozovat motorové vozidlo. Nejsme vrazi maminek s kočárky a nejsme jediní účastníci silničního provozu. Nesouhlasíme s přenášením zodpovědnosti za životní prostředí a bezpečnost na silnicích pouze na řidiče.

Cílem je demonstrace nesouhlasu s nekoncepčním řešením dopravní situace nejen v Praze, stávající i připravovanou legislativou a postojem státu ke svobodě na silnicích i jinde. Nechceme se stát lovnou zvěří.

Příjmy z daní a poplatků souvisejících s dopravou představují již dnes nezanedbatelnou položku státního rozpočtu. Nenecháme ještě více mrhat našimi penězi!

Program:
18:00 Doporučený čas příjezdu
•Sjezd účastníků na parkovišti u obchodního domu Globus, Černý Most

19:00 Odjezd po Jižní spojce směr Barrandovský most
•Na Barrandovském mostě bude kolona rozpuštěna, dále pokračujte každý individuálně
•Akce bude ukončena na parkovišti obchodního centra Šestka, kde proběhne případná debata nad dalšími protesty

Důležité informace:
•Ve vlastním zájmu si zkontrolujte před odjezdem technický stav vozidla i povinnou výbavu
•Vozidla, která evidentně nesplňují podmínky provozu na pozemních komunikacích, se akce nesmí zúčastnit a budou pořadateli vykázána – toto se týká především různých tuningových doplňků
Cílem celé akce není zablokování provozu! Kolona pojede za sebou v jednom – pravém – jízdním pruhu. Umožněte jízdu ostatním řidičům a uvolněte jim místo u sjezdů i nájezdů na Jižní spojce.
•V koloně si držte bezpečné rozestupy a blikejte „na varovky“, pokud neodbočujete nebo neměníte jízdní pruh.
•Respektujte případné pokyny příslušníků Policie ČR a pořadatelů
•Pořadatelé budou oblečeni ve výstražných vestách

Protestní jízda na Facebooku: http://www.facebook.com/event.php?eid=2 ... 013&ref=ts
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
andy
Příspěvky: 1275
Registrován: 6.8.2009 17:30:53
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou

Re: 50 v Praze

Příspěvek od andy »

Ing. Ladislav Pivec, 1. náměstek ředitele TSK píše:Respektovanost opatření na 5. května je přes 100 %, protože průměrná rychlost je nižší než povolená. K měření hluku na magistrále sděluji, že jsme hluk měřili před zavedením opatření někdy v červnu. Samozřejmě, že budeme měřit i po zavedení tohoto opatření, ale až budou podmínky aspoň trochu srovnatelné. Počítáme, že pokud budou vhodné podmínky, tak koncem března bychom měření zopakovali. To znamená, že v dubnu by mohlo být vyhodnocení k dispozici.
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: 50 v Praze

Příspěvek od Bobek »

"přes 100%" :lol: To je komik. Hotoví úderníci. :D
Království a půl princezny za 511.
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: 50 v Praze

Příspěvek od Standa »

Bobek píše:"přes 100%" :lol: To je komik. Hotoví úderníci. :D
Asi záleží, co si kdo představuje pod pojmem "respektovanost". Logicky by to mělo být procento aut, která ten limit dodržují, tedy jedou stejně a méně. Takhle se ale přes 100% dostaneme těžko, že ;) ! Tak to pro jistotu přenásobíme rozdílem rychlosti oproti předepsané s obráceným znaménkem a vztáhneme k počtu aut přenásobenému padesátkou a hned máme opravdu nádherné věci, např. při rychlosti 70 km/h máte "respektovanost" jen 60 %, při 30 ovšem 140 % :) !
pavel.hrdina
Autor
Příspěvky: 591
Registrován: 25.2.2009 22:39:09
Bydliště: D1 - km 190,45
Kontaktovat uživatele:

Re: 50 v Praze

Příspěvek od pavel.hrdina »

Standa píše:
Bobek píše:"přes 100%" :lol: To je komik. Hotoví úderníci. :D
Asi záleží, co si kdo představuje pod pojmem "respektovanost". Logicky by to mělo být procento aut, která ten limit dodržují, tedy jedou stejně a méně. Takhle se ale přes 100% dostaneme těžko, že ;)
Moje rec, ten jeho verdikt s cislem me okamzite uderil do oci a trosku jsem si vzpomnel na casy minule, kdy se takto vyjadrovalo procentualne... vsak vite co (plneni planu). :D

Logika veci u respektovanosti rychlostniho limitu vsak veli pocitat tu s poctem vozidel dodrzujicich limit vztazenym k celkovemu poctu vozidel co projela dany usek (za nejake casove obdobi). A je jasne, ze prekrocit 100% tu mozno neni a byt jedine vozidlo nerespektujici limit (jakoze to se tam urcite musi kazdy den stat alespon jednou) okamzite snizuje toto procentualni vyjadreni pod hodnotu 100 (tedy na 99,999... a mene).

Je to tedy o spravnem interpretovani namerenych hodnot a onen pan pri nem udelal pomerne zasadni chybu. Je z toho hned videt o co mu jde az na prvnim miste - aby se prumerna rychlost co nejvice snizila, cimz by se jeho procentualni vyjadreni co nejvice vyhouplo nad 100% a (abych pouzil drivejsi paralelu) on by tedy plnil plan co nejlepe. ;-)
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: 50 v Praze

Příspěvek od Bobek »

To s tím přenásobováním je dobrá myšlenka...
"Ale pane příslušníku PČR, já jsem tu rychlost respektoval (sice jen na 50%...)" :D
Království a půl princezny za 511.
Tachau
Příspěvky: 229
Registrován: 21.4.2009 7:17:41

Re: 50 v Praze

Příspěvek od Tachau »

Ing. Ladislav Pivec, 1. náměstek ředitele TSK hat geschrieben:
Respektovanost opatření na 5. května je přes 100 %, protože průměrná rychlost je nižší než povolená. Ano ma recht!, 70% soferu snizi rychlost u radaru az na 40 km/hod!!!! Celkove se da mluvit o infantilite a ustrasenosti ceskych soferu generelne. Viz. Radar lahovicky smer Centrum - 60% soferu zacne chaoticky brzdit az na 60km/hod (povoleno 80km/hod) a prejizdet z pruhu do pruhu a tim omezovat ostatni bez ohledu na moznost zpusobeni autohavarie. Bude trvat cca let nez se cesi nauci soferovat a zaroven i diskutovat na urovni s akceptovanim odlisneho nazoru. Zaroven je mozne, ze cesi zustanou spatni soferi naveky
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: 50 v Praze

Příspěvek od jonáš »

Spíš bych hovořil o přesnosti (či záměrné nepřesnosti) vozidlových tachaumetrů :?
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6841
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: 50 v Praze

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Tachaumetrů :lol:
Ale je to tak, většina aut ukazuje více, než je skutečnost, a tedy když pak řidiči jedou podle tachometru 50km/h přesně, je to ve skutečnosti nějakých 44-46km/h :roll: a proto jezdím na padesátce 55, na 70 80km/h, na 90 120km/h a na 130 150 - 160km/h :lol: ;)
R48 -> D48 se podařilo!
Mike
Příspěvky: 4994
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: 50 v Praze

Příspěvek od Mike »

to máte opravdu přesné tacho ;)
mě při tacho 60 ukazuje GPS 48-50kmh
na té magistrále opravdu hodně řidičů jede tacho50
tedy "trochu" pod 40kmh
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Lenny
Autor
Příspěvky: 10800
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: 50 v Praze

Příspěvek od Lenny »

A proč tomu tak je, že tachometry ukazují více než je skutečnost?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Mike
Příspěvky: 4994
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: 50 v Praze

Příspěvek od Mike »

z 90% jejich technickým řešením
dále pak požadavkem norem, tedy že tachometr nesmí ukazovat nižší rychlost než je skutečná
a konečně rozměry pneumatik, z nichž i povolené varianty se liší v %

o "tunningových" speciálech s profilovým číslem 40 apod. se nezmiňuji 8-)
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Martin Vedral
Příspěvky: 89
Registrován: 29.4.2009 23:09:02

Re: 50 v Praze

Příspěvek od Martin Vedral »

Mike: Tak to vám to přeměřuje celkem dost - já podle podle tachometru 50, GPS 47 (Megane) nebo tachometr 50, GPS 44 (Fabie)
Rudyk
Příspěvky: 27
Registrován: 14.3.2009 20:34:37

Re: 50 v Praze

Příspěvek od Rudyk »

Ahoj, tak jsem se včera ptal kamaráda, jak se u něj projevilo snížení rychlosti na Spořilovské spojce. Bydlí přímo u ní. Říkal že to sledoval, ale nic se nezměnilo. Hluk doma z té spojky nevnímal a nerušil ho ani předtím, proto ani po tom nic nezaregistroval. A důvod? Pod jeho okny je zastávka bus a každý 2-3 min u ni zastavuje a rozjíždí se bus a to řikal že je nejhorší. Nejvíce doma slyší bzučení z autobusu při zavírání dveří. Samozřejmě i daleko hlučnější jsou auta na místní komunikaci než na spojce. Takže jeho subj. dojem je, že snížení hlučnosti nezaznamenal a u něj doma nijak neprojevil!
A já se jen pro sebe nahlas ptám: je měření hluku u dálnice objekivní? Je to jen rozdíl v hlučnosti před a po úpravě rychlosti bez dalších proměnných a to hlavně bez zjištění "místní hlukové zátěže"?
Proč tato místní hluková zátěž není odečtena od hlučnosti dálnice? Jde to vůbec, zastavit na hodinu dálnici a změřit tuto místní hlukovou zátěž? Kolik procent by asi z celku činila, z těch 70-80 dB. Ano, měření by muselo být delší než za jednu hodinu a v 1 den, ale aspoň by lidé zjistili, kde je problém! Problém neni na "dálnici", ale na "hradě". Což asi dosti lidem se selským rozumem došlo!
Toť otázky ale odovědi kompetentních nečekejte. Jednodužší je to vše svést na "dálnici" bez zjištění dalších příčin.
Ano, kdyby zrušili 70ku od ulice Hvězdova na Pankráci, kde začínají první obytné domy přímo u zdroje hluku, a pochopil bych 50ku přes celé centrum přes magistrálu, až po Holešovičky, to bych nepovažoval za buzeraci, ale "tonto způsob, zdá se mi poněkud nešťastný"!
Trochu k další příčině. Jistě dost lidí zná cestu na sever, D8 (R8). A jistě si mnoho z vás pamatujete na rekonstrukci úseku od -2,5 km po -0,5 km, kdy povrch po rekonstrukci byl tak hlučný, že se nešlo ani bavit se spolujezdcem! pro jistotu byl vybudován ochranný val, který zvýšenou hlučnost povrchu po rekonstrukci "odhlučnil".
Tonto způsob "buzerace řičičů" (snížení rychlosti) se dá vhodně využít, abychom přinitili řidiče jet jinou trasou a né přes centrum, aby se časový rozdíl obrátil ve prospěch prosazované trasy, to by ovšem musely náhradní trasy existovat! Ale to už jsem trochu dál od tématu "Hlučnost"!
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: 50 v Praze

Příspěvek od pp21 »

Rudyk píše:Trochu k další příčině. Jistě dost lidí zná cestu na sever, D8 (R8). A jistě si mnoho z vás pamatujete na rekonstrukci úseku od -2,5 km po -0,5 km, kdy povrch po rekonstrukci byl tak hlučný, že se nešlo ani bavit se spolujezdcem!
Jen doplním, že naprosto stejný povrch se udělal i dál do centra až na Vychovatelnu (křižovatka s Davídkovou ul.) a pak taky na celé Kbelské od D8 až po Mladoboleslavskou (II/611). Je to snad nejhlučnější povrch co znám a řekl bych že předčí i to co je na prvních kilometrech D11 a to už je co říct.
Nicméně osobně na to mám jednu konspirační teorii. Povrchy jsou staré cca 2-3 roky, a to už se s hlukem v Praze řešilo ledacos, takže podezírám nějakou kompetentní osobu, že rozhodla použít extra hlučný asfalt, aby se za pár let dal položit nový, výrazně tišší, čímž by došlo k prokazatelně měřitelnému poklesu hluku....
dubnic
Příspěvky: 80
Registrován: 14.3.2009 21:13:05
Bydliště: Dolnobřežansko
Kontaktovat uživatele:

Re: 50 v Praze

Příspěvek od dubnic »

Chtěl bych se ještě vrátit k těm tachometrům a upozornit na další jev, se kterým jsem se setkal (nejen) u informativních radarů v obcích. Na tachometru si snažím držet pořád 50, je-li prázdná silnice a dlouhý průjezd obcí, zarazím ji i tempomatem. Přesto mi v každé obci měří jinak a to v rozmezí od cca. 45 do 55 km/h. Jednou jsem na to dojel, jelikož mi naměřili 57 km/h a přišla mi obálka s pozvánkou k podání vysvětlení. Nechápu, proč je "tolerance" +/- 3km/h, když měřiče se liší až o 10.
Také jsem nadával na 40kaře. Od doby, kdy má obecní šerifstvo pravomoc měřit rychlost a postihovat překročení, už je chápu a toleruju. Sám raději jedu pod tachometrovou 50. :?
jannnn
Příspěvky: 752
Registrován: 16.3.2009 22:12:01

Re: 50 v Praze

Příspěvek od jannnn »

Na informativní měřiče kašlat :) ... Jelikož to rozhodně nepodléhá tak přísným homologacím jako radary policejní (jestli vůbec nějakým), tak to každý vyrábí tak aby na tom co nejvíc vydělal a na přesnost se nehledí. Ale u policejních měřičů je opravdu odchylka pouze 3km/h, případně pro vyšší rychlosti pak 3%.

Doporučuji si zajet do Studence, tam je uplně typický příklad. To snad ani není radar, ale generátor náhodných čísel .. při ustálené jízdě 50km/h se tam střídají čísla od 30 až do 70 :D
Odpovědět

Zpět na „Praha“