50 v Praze - omezení a úpravy kvůli hluku
Re: 50 v Praze
No žádná "místní hluková zátěž" se neodečítá z jednoduchýho důvodu, a sice že požadavek norem neni na limit "hluku ze silnice", ale celkovej hluk z libovolných zdrojů. Jak je to s počítánim hluku trvalýho versus autobus jednou za deset minut přesně nevim, ale asi bude povolený nějaký krátkodobý překročení v danym limitu. Fakt je, že na setrvalej hluk se otupí, ale jestli to má vliv i na zátěž organismu taky netušim. Od toho jsou dotyčný normy.
A s tim asfaltem to neni asi taky tak jednoduchý, předpokládám že většinou se musí jít na nějakej kompromis mezi hlučností (hladší povrch) a protiskluzovostí (hrubší). Viz pernamentní potěšení z jízdy po začátku D11, kde tehdy vymysleli specielní protiskluzovej beton. A pak taky se při reko asi kouká na cenu za metr ..
A s tim asfaltem to neni asi taky tak jednoduchý, předpokládám že většinou se musí jít na nějakej kompromis mezi hlučností (hladší povrch) a protiskluzovostí (hrubší). Viz pernamentní potěšení z jízdy po začátku D11, kde tehdy vymysleli specielní protiskluzovej beton. A pak taky se při reko asi kouká na cenu za metr ..
Re: 50 v Praze
Ten hluk se počítá tak, že se zprůměruje hodnota 8 nehlučnějších, po sobě jdoucích hodin ve dne a v noci, čili krátkodobé zvýšení při rozjezdu busu na tom průměru udělá hodně málo. I když je-li interval 2-3 min, čert ví. Každopádně vím, že když měřili hluk u nás na hlavní, byl výsledek nějakých toho osmihodinového průměru 64 dB a přístroj při průjezdu busu či nákladního auta šel k cca 86 dB. V "klidovém stavu" cca ve 20 hod ukazoval přístroj hodnotu cca 59 dB, když nejel ani osobák. Přes den jsem u toho nebyl.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: 50 v Praze
Ano, máš pravdu, že se neodečítá. Ale chtěl jsem upozornit na to, že se nezkoumá skutečná příčina. Jen jsem chtěl upozornit na to, že by se něla zkoumat, měřit a dělat opatření, na konkrétním místě dle konkrétních příčin, tedy lokálně, a né komplexně a celoplošně!
Jestli hluk na jedno místě překračuje normy, o dvacet, či třicet metrů dál to může být jinak.
Jinak ohledně busů. Nejde jen o ně. Konkrétní místo které jsem popisoval je křížení ulic Hlavní, Senohrabská a Na Chodovci. Provoz v těchto ulicích je docela výrazný.
A ohledně frekvence busu, tedy toho krátkodobého zvýšení hlučnsti, pokud je tato perioda krátká, tak to průměr ovlivní docela dost!
Ale nechci dopodrobna řešit tento příad, jen ho popisuji jako jeden z příkladů, kdy je možná větším zdrojem hluku něco jiného než "obviňované" komunikace.
Proto můj názor je, že na takovém místě, kde je hlučnost z "dálnice" menším znečisťovatelem je případné opatření i méně účinné, naopak by se právě proti opatření mělo dělat na největším lokálním zdroji hluku. U takovéo zdroje hlučnosti by sebemenší opatření přispělo k většímu snížení. Proto jsem na začátku mluvil o rozdělení a zjišťování příčiny hlučnosti.
Jestli hluk na jedno místě překračuje normy, o dvacet, či třicet metrů dál to může být jinak.
Jinak ohledně busů. Nejde jen o ně. Konkrétní místo které jsem popisoval je křížení ulic Hlavní, Senohrabská a Na Chodovci. Provoz v těchto ulicích je docela výrazný.
A ohledně frekvence busu, tedy toho krátkodobého zvýšení hlučnsti, pokud je tato perioda krátká, tak to průměr ovlivní docela dost!
Ale nechci dopodrobna řešit tento příad, jen ho popisuji jako jeden z příkladů, kdy je možná větším zdrojem hluku něco jiného než "obviňované" komunikace.
Proto můj názor je, že na takovém místě, kde je hlučnost z "dálnice" menším znečisťovatelem je případné opatření i méně účinné, naopak by se právě proti opatření mělo dělat na největším lokálním zdroji hluku. U takovéo zdroje hlučnosti by sebemenší opatření přispělo k většímu snížení. Proto jsem na začátku mluvil o rozdělení a zjišťování příčiny hlučnosti.
Re: 50 v Praze
přidám také jednu hlukařskou.
byl jsem u měření hluku v obytné místnosti - protokol pro kolaudaci
jednalo se o novostavbu v Ruzyni a tak si tam prosadili i měření hluku.
novostavba je na konci ulice, od nejbližší komunikace cca.500m, oddělena zástavbou.
ve 20hod, kdy měření probíhalo bylo v bytě 27dB
pouhé dýchání dělá 2dB
chůze do schodů - v botách nikoli pantoflích - cca.35-37dB
hlukař mi říkal, že pod 20dB naměřil zatím jen jednou, mimo prahu, na malém městě v 1hod v noci
takže ono je to opravdu kouzlení
byl jsem u měření hluku v obytné místnosti - protokol pro kolaudaci
jednalo se o novostavbu v Ruzyni a tak si tam prosadili i měření hluku.
novostavba je na konci ulice, od nejbližší komunikace cca.500m, oddělena zástavbou.
ve 20hod, kdy měření probíhalo bylo v bytě 27dB
pouhé dýchání dělá 2dB
chůze do schodů - v botách nikoli pantoflích - cca.35-37dB
hlukař mi říkal, že pod 20dB naměřil zatím jen jednou, mimo prahu, na malém městě v 1hod v noci
takže ono je to opravdu kouzlení
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: 50 v Praze
http://tn.nova.cz/zpravy/regionalni/tes ... aslou.html
Váhal jsem, jestli sem nebo do "Novináři a jejich bláboly"... odborníci z TV Nova
Váhal jsem, jestli sem nebo do "Novináři a jejich bláboly"... odborníci z TV Nova
Re: 50 v Praze
Ahoj, včera jsem jel metrem a pani proti mě měla noviny E15 a na jedné stránce bylo, že se uvažuje o úpravu hyg. norem ohledně hluku a to tak, že by se hranice zvedla. Bohužel jsem to nepřečet, jelikož pani vystoupila...
Neví někdo něco bližšího?
Už asi někdo lobuje...
Neví někdo něco bližšího?
Už asi někdo lobuje...
Re: 50 v Praze
Když si klikneš na Zobrazit aktivní témata, najdeš tam hned dva thready, které toto řeší:Rudyk píše:Ahoj, včera jsem jel metrem a pani proti mě měla noviny E15 a na jedné stránce bylo, že se uvažuje o úpravu hyg. norem ohledně hluku a to tak, že by se hranice zvedla. Bohužel jsem to nepřečet, jelikož pani vystoupila...
Neví někdo něco bližšího?
Už asi někdo lobuje...
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: 50 v Praze
Tohle je jediné, s čím se dá souhlasit.martin píše:Dalšími jsou například výměna dlažebních kostek na vozovkách za asfalt nebo výstavba protihlukových stěn.
Re: 50 v Praze
Praha stále neví, zda bylo snížení rychlosti účinné
Praha – Už téměř dva měsíce platí na šesti úsecích v Praze snížená rychlost kvůli hluku. Pražský magistrát ale zatím nedokáže říct, jestli opatření plní svůj účel. První srovnávací měření může provést až v průběhu března. Podle Technické správy komunikací to ale půjde jen na jednom úseku. K ostatním totiž chybí potřebná starší měření. Magistrát ale na stávajících opatřeních nechce zatím nic měnit. Už letos by naopak mohla padesátka platit v celé Praze. Počítá s tím totiž akční plán pro snižování hluku v metropoli. Konkrétní rozhodnutí ale zatím nepadlo...
Praha – Už téměř dva měsíce platí na šesti úsecích v Praze snížená rychlost kvůli hluku. Pražský magistrát ale zatím nedokáže říct, jestli opatření plní svůj účel. První srovnávací měření může provést až v průběhu března. Podle Technické správy komunikací to ale půjde jen na jednom úseku. K ostatním totiž chybí potřebná starší měření. Magistrát ale na stávajících opatřeních nechce zatím nic měnit. Už letos by naopak mohla padesátka platit v celé Praze. Počítá s tím totiž akční plán pro snižování hluku v metropoli. Konkrétní rozhodnutí ale zatím nepadlo...
Re: 50 v Praze
Tak asi nemá cenu měřit za výrazně odlišných podmínek, ať už jde o hustotu provozu nebo o druh převážně používaných gum .. možná hraje roli i vlhkost vozovky a co já vim třeba teplota a rosnej bod, akustika je sviňa. Kdo si počká, ten se dočká.
Re: 50 v Praze
Ona celá problematika vlnění je problematická, ať už akustického či jiného. V rádiových technologiích (elektromagnetickém vlnění) taky někde naříkají do duchařiny. Takže čekat zlepšení nelze. Lze jen čekat nakrknutí dalších řidičů v úsecích, kde jsou tyhle opatření jen úlitbou (Cínovecká) a lidí tam, kde nepomohla (5.května).
Re: 50 v Praze
Teda pánové, já vám nevím, ale mě přijde, že v tomhle státě jsou samý demen*ti. To je humbuku, že musí být v Praze snížen hluk a že na 5. května apod. musí být 50. Koukal jsem na to o víkendu v Mnichově a tam asi jezdí auta bez gum a motorů nebo co. Protože na městském okruhu mají 60 (sice i v tunelech, ale mají) a některé ulice si vůbec s 5. května, Sokolskou, Legerovou nezadají naprosto stejné. Na výpadové dálnici A 95 (6 pruhů) na Ga-Pa, intenzita 50000+ denně určitě bude, je 80. Žádné PHS, žádné valy, domky 20 metrů od dálnice, jenom pár stromečků. Ať mi nikdo neříká, že tam je nějaký rozdíl mezi tímto a 5. května po Pankrác.
Spadnul jsem z Marsu já nebo co?
Spadnul jsem z Marsu já nebo co?
Re: 50 v Praze
No u nás musíme být papežtější.Stačí se podívat na D8 a její pokračování v D.Hlavně na rozsah protihlukových opatření.
Re: 50 v Praze
Netušíte někdo jaké jsou hlukové limity v Německu?
Re: 50 v Praze
No vypadá to, že si naše magistro včas připravilo další předvolební trhák .. po tom roztrhanym omezení metra a překvapivym zlevněnim oserkary .. no nevolte to
Re: 50 v Praze
Kéž by to zrušili nebo alespoň tu hloupější část z toho. Možná by ani místní neřvali, protože si nejspíš sami vyzkoušeli, že to lepší není.
Re: 50 v Praze
I když jsem odpůrce populismu - v tomto případě budu rád, když ta nesmyslná 50ka zmizí.
Re: 50 v Praze
http://www.novinky.cz/domaci/194905-na- ... nehod.html
EDIT: Zejména si všimněte aktuální fotografie s ještě aktuálnějším popiskem (stav v 15:50).
EDIT: Zejména si všimněte aktuální fotografie s ještě aktuálnějším popiskem (stav v 15:50).
Re: 50 v Praze
Nějaký téma o novinářích už tu taky běží ..
Jinak argumentovat počtem nehod po dvou měsících, kdy jsem se tam sám několikrát brodil sněhem "u Muzea čtyři" a víc je opravdu seriozní. Ona to tam i policie vyvrací, ale to se titulku nedotkne.
Jinak argumentovat počtem nehod po dvou měsících, kdy jsem se tam sám několikrát brodil sněhem "u Muzea čtyři" a víc je opravdu seriozní. Ona to tam i policie vyvrací, ale to se titulku nedotkne.
Re: 50 v Praze
První studie: Díky padesátce jsou auta v Praze tišší až o 40 procent
"Pražská padesátka" pomohla snížit hluk a omezit kolony. Ne všude do voleb omezení rychlosti vydrží, primátor Pavel Bém chce řidiřům na okraji měst jezdit rychleji...
Podle prvních analýz se kvůli nižší rychlosti v Praze snížil hluk
Praha - Podle prvních výsledků analýz, které má k dispozici odbor dopravy pražského magistrátu, se snížení rychlosti na páteřních komunikacích v Praze osvědčilo. Informují o tom dnešní Hospodářské noviny (HN). Pomalejší auta působí až o 40 procent méně hluku a díky omezení rychlosti na 50 kilometrů v hodině se navíc ani netvoří kolony. Pražský primátor Pavel Bém (ODS) přesto prohlásil, že na některých místech by mohli řidiči zase jezdit rychleji...
"Pražská padesátka" pomohla snížit hluk a omezit kolony. Ne všude do voleb omezení rychlosti vydrží, primátor Pavel Bém chce řidiřům na okraji měst jezdit rychleji...
Podle prvních analýz se kvůli nižší rychlosti v Praze snížil hluk
Praha - Podle prvních výsledků analýz, které má k dispozici odbor dopravy pražského magistrátu, se snížení rychlosti na páteřních komunikacích v Praze osvědčilo. Informují o tom dnešní Hospodářské noviny (HN). Pomalejší auta působí až o 40 procent méně hluku a díky omezení rychlosti na 50 kilometrů v hodině se navíc ani netvoří kolony. Pražský primátor Pavel Bém (ODS) přesto prohlásil, že na některých místech by mohli řidiči zase jezdit rychleji...
Re: 50 v Praze
Otázka za tři body: snížil se o 40% hluk, nebo akustický tlak?
Království a půl princezny za 511.
Re: 50 v Praze
No nevim co jste měl z akustiky, ale znáte snad jinej způsob měření intenzity hluku, než přes akustický tlak?
-
- Příspěvky: 168
- Registrován: 18.12.2009 14:15:01
Re: 50 v Praze
Ne ne chlapci, hluk se snížil o 2dB což je na tom logaritmu možná o těch 40% a uchem rozeznatelné jsou decibely 3. To jen mediální zase úřadovali.
Re: 50 v Praze
příspěvek zde
http://www.ovce.eu/manifest-prehlizenyc ... sova-akce/
a
http://www.ovce.eu/2010/03/pristi-prote ... 20-3-2010/
http://www.ovce.eu/manifest-prehlizenyc ... sova-akce/
a
http://www.ovce.eu/2010/03/pristi-prote ... 20-3-2010/
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit