50 v Praze - omezení a úpravy kvůli hluku

Pražský a Městský okruh, radiály a ostatní pražské komunikace
Odpovědět
martin
Autor
Příspěvky: 834
Registrován: 25.2.2009 22:25:13
Bydliště: R1 Exit 16 a D5 Exit 28

50 v Praze - omezení a úpravy kvůli hluku

Příspěvek od martin »

Praha - Auta v Praze zpomalí, a výrazně. Na magistrále se bude jezdit padesátkou. Omezení rychlosti magistrát nařídí také na mnoha dalších hlavních tazích.

Jde o hluk. Auto, které jede pomalu, jede tiše.

A aby to řidiči skutečně dodržovali, přibude v ulicích spousta radarů - za tři roky jich v Praze bude dvakrát víc než dnes, tedy čtyřicet.

Z města zmizí skoro všechny značky omezující rychlost na sedmdesát, někde osmdesát kilometrů za hodinu. A bude platit padesátka, jako jinde ve městě. Takže třeba na čtyřproudové Strakonické mezi Chuchlí a Lahovicemi. Zatímco teď při volné silnici projedete tříkilometrový úsek za dvě minuty a patnáct vteřin, padesátkou vám to bude trvat tři minuty a třicet šest vteřin. Podle dopravních odborníků se však při menší rychlosti méně tvoří zácpy.

Maximální rychlost zůstane v metropoli jen na rychlostních silnicích.

Boj s hlukem se bude týkat i tramvají. V noci nebudou smět jezdit rychleji než čtyřicet kilometrů za hodinu. Čtěte v příloze Praha, sešit C

Město kvůli hluku plošně sníží rychlost v ulicích

Praha - Sedíte za volantem auta, jedete po široké pražské silnici a říkáte si, že značka omezující rychlost na maximálních 70 km/h je zbytečná a lze tudy jet klidně rychleji?

Pak vězte, že značky s touto číslicí z metropole brzy téměř zmizí.

A začne se zde jezdit padesátkou. Magistrát totiž plánuje plošně snížit rychlost na silnicích ve městě. Co by to znamenalo? Že by se například o dvacet kilometrů snížila rychlost aut na čtyřproudové silnici mezi Modřany a Braníkem, ve Strakonické ulici na Smíchově, v Průmyslové ulici v Malešicích, Podbabské ulici v Dejvicích a na dalších desítkách, ba stovkách míst v celé metropoli. Důvodem není bezpečnost řidičů a chodců, ale hluk. Hlavní město musí totiž dle ministerských směrnic vypracovat plán na snížení hluku a plošné snížení rychlosti na 50 km/h je jednou z možností.

Dalšími jsou například výměna dlažebních kostek na vozovkách za asfalt nebo výstavba protihlukových stěn. Zpomalí se i provoz tramvají. V noci budou jezdit jen čtyřicetikilometrovou rychlostí.

Na otázku, kde všude a o kolik se bude snižovat rychlost, vedoucí silničního správního úřadu magistrátu Miroslav Rajchart odpověděl otázkou: „V obci se jezdí jakou rychlostí podle zákona? Padesát. Výjimku mají jen rychlostní silnice, kde je povolena osmdesátka.“

Dopravní značky dosud umožňovaly řidičům na mnoha místech metropole šlápnout více na plynový pedál. Před třemi lety dokonce magistrát na zhruba pětasedmdesáti místech rychlost zvyšoval. „Ale lidi si na to stěžují. Filozofie lidí je taková, že u svého domu chtějí padesátku, ale všude jinde klidně stovku. Z hlediska hluku je snížení lepší,“ vysvětluje Rajchart.

Zpomalte! Jste moc hluční Pomalu jedoucí auta pochopitelně nenadělají takový hluk, jako když je povoleno, aby motoristé sešlápli pedál k podlaze.

Rychlost se nejdříve začne snižovat na hlavních tazích.

Padesátkou pojedou řidiči po magistrále od Krče až do centra, zpomalí Spořilovská, jež je spojnicí mezi dálnicí D1 a Jižní spojkou, brzdit se bude na Strakonické mezi Chuchlí a Lahovicemi, na Liberecké, Chlumecké, Kbelské.

A řidiče, kteří by nebyli ochotni nový dopravní režim přijmout, ohlídají radary. Těch má být v ulicích města nově instalováno dvaadvacet.

Předkladatel návrhu radní Petr Štěpánek (SZ) si od snižování rychlosti slibuje, že se rovněž zmenší kolony aut. Zní to logicky, čím pomaleji auta jedou, tím menší je pak totiž nápor na křižovatkách. Hustý provoz se roztáhne do více ulic, ale kolony by podle zkušeností měly jet plynuleji.

S tím souhlasí i Rajchart. „Pro eliminaci kolon je nejvhodnější rychlost 40 km/h,“ řekl.
martin
Autor
Příspěvky: 834
Registrován: 25.2.2009 22:25:13
Bydliště: R1 Exit 16 a D5 Exit 28

Re: 50 v Praze

Příspěvek od martin »

Takže to se máme skutečně těšit...
MPMP
Příspěvky: 3280
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: 50 v Praze

Příspěvek od MPMP »

Jestli by to znamenalo pomalejší, ale plynulejší jízdu, tak to bude zdržení prakticky jen v nočních hodinách a to je opravdu přednější ten hluk.
Bohužel nejsem přesvědčen o tom, že to nějak výrazně pomůže plynulosti provozu. :(
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: 50 v Praze

Příspěvek od Lenny »

martin píše:S tím souhlasí i Rajchart. „Pro eliminaci kolon je nejvhodnější rychlost 40 km/h,“ řekl.
Požaduji rovnou snížení na 15 km/h nebo návrat ke koňkým povozům. :lol:
To jsou nápady stačí, aby většina řidičů jela na 2 rychlostní stupeň a rachot bude stejný.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: 50 v Praze

Příspěvek od Standa »

Lenny píše:...
To jsou nápady stačí, aby většina řidičů jela na 2 rychlostní stupeň a rachot bude stejný.
To je pravda, tedy co se týče hluku motoru, takže snížení na 60 (to už se dá jet bez problému na 4) by bylo možná účinnější... Z hlediska hluku, samozřejmě, z hlediska otrávenosti řidičů je to asi jedno :( .
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: 50 v Praze

Příspěvek od mapman »

Demagogie... Co jiného na to říct. Tohle se snažit prosadit někde na západě, tak vás pošlou někam, natož pak v USA... Ale nechci to tu s nima srovnávat.

Jezdit na magistrále 50, mezi Krčí a Pankrácem... To může chtít jen někdo kdo tudy nejezdí a má pocit že je to "ulice"...
Sch
Příspěvky: 221
Registrován: 26.3.2009 10:43:17

Re: 50 v Praze

Příspěvek od Sch »

Na magistrále od Kačerova k Pankráci se teď podle mě smí i parkovat. Silnice pro motorová vozidla končí právě na Kačerově a značky zákaz zastavení jsem si tu nevšiml. Ale souhlasím, že až po Pankrác je to dálnice bez ohledu na značky. Naopak v ulici 5.května od Pankráce po Nuselský most 50ku chápu a vlastně nevím jak to, že už tam dávno není.
Web
Příspěvky: 410
Registrován: 2.6.2009 11:43:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: 50 v Praze

Příspěvek od Web »

Až já potkám nějakýho zelenýho...! :-( Tak doteď sem furt čet že nejlepší rychlost je 80, ode dneška už je to 40, co nás čeká dál? :-( Spořilovská padesátkou? To jako vážně? Magistrála od Kačerova? Zelený jsou opravdu pohroma.
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: 50 v Praze

Příspěvek od pp21 »

Web píše:Tak doteď sem furt čet že nejlepší rychlost je 80, ode dneška už je to 40, co nás čeká dál?
80 je možná ideální pro poměr spotřeba / únosná cestovní rychlost. Fakt podložený spoustou studií ale je, že zhruba kolem rychlosti 50 km/h přestává být dominantním zdrojem hluku z vozidla. Nastupuje hluk z valení pneumatik a aerodynamický hluk.

Obdobná situace je u vlaků (VRT), odhadem kolem rychlosti 200 km/h se stává dominantním zdrojem hluku pantograf.
martin
Autor
Příspěvky: 834
Registrován: 25.2.2009 22:25:13
Bydliště: R1 Exit 16 a D5 Exit 28

Re: 50 v Praze

Příspěvek od martin »

Petr Pokorný píše: Obdobná situace je u vlaků (VRT), odhadem kolem rychlosti 200 km/h se stává dominantním zdrojem hluku pantograf.
Tak to můžu potvrdit z vlastní zkušenosti. Častokrát jsem při čekání na S-Bahn viděl a slyšel projíždějící ICE a začátek a konec vlaku s pantografy hučely výrazně víc, než zbytek soupravy.
Web
Příspěvky: 410
Registrován: 2.6.2009 11:43:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: 50 v Praze

Příspěvek od Web »

PP: Ne, to bylo to co je uvedeno v článku - nejvyšší propustnost komunikace (nejmenší zácpy).
martin
Autor
Příspěvky: 834
Registrován: 25.2.2009 22:25:13
Bydliště: R1 Exit 16 a D5 Exit 28

Re: 50 v Praze

Příspěvek od martin »

Padesát na magistrále Krč - Pankrác, to je jako ze žánru sci-fi. Stejně tak na Strakonické a Spořilovské. Jsou místa, kde se to dá pochopit, ale někde to opravdu nechápu.

Např. proč odhlučňovat Barrandovský most, když to tam pořád stojí? To už se rovnou může odhlučnit každá stojící ulice v Praze. Nebo proč se bude likvidovat 70 v ulici K Barrandovu, kde nikdo nebydlí přímo u silnice? Proč chtějí likvidovat 70ku na Strakonické za Shellkou u lihovaru, vždyť tam nejsou žadné byty? Opravdu tomu nerozumím. Když si vezmu, co jsem viděl v Itálii, to je u nás oproti nim ticho.

Co zase já nechápu, je 130ka na D5 v Berouně. Tam by omezení aspoň na 100 být mělo a komplet s PHSkama, protože dálnice je tam skutečně neúměrně slyšet.
martin
Autor
Příspěvky: 834
Registrován: 25.2.2009 22:25:13
Bydliště: R1 Exit 16 a D5 Exit 28

Re: 50 v Praze

Příspěvek od martin »

A tady (ne my ve fóru) si jako někdo myslí, že když bude na magistrále na Pankrác 50ka, že jako na Nuseláku nebudou zácpy, že se to jako rozprostře? Ha ha ha
JVDB
Příspěvky: 69
Registrován: 24.7.2009 12:29:28

Re: 50 v Praze

Příspěvek od JVDB »

No snížení ze 70 na 50 v ulici Podbabská kvůli hluku nechápu. Není tam v okolí totiž ani jeden obytný dům. No asi hluk vadí rybám ve Vltavě, tak ho musíme snížit za každou cenu. No holt zelení jsou zelení.
hh
Autor
Příspěvky: 2553
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: 50 v Praze

Příspěvek od hh »

Jak článek z prvního dubna toto :(
MPMP
Příspěvky: 3280
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: 50 v Praze

Příspěvek od MPMP »

Web píše:Až já potkám nějakýho zelenýho...! :-( Tak doteď sem furt čet že nejlepší rychlost je 80, ode dneška už je to 40, co nás čeká dál? :-( Spořilovská padesátkou? To jako vážně? Magistrála od Kačerova? Zelený jsou opravdu pohroma.
Jací zelení? Tohle je o hlukových limitech, které musí dle soudního rozhodnutí Praha (jako provozovatel ulic) dodržovat. A na ten soud se obrátili ti, co u té silnice/ulice bydlí.
Jiná věc je, že titíž, kteří u "svého" domu by dali nejraději čtyřicítku, budou asi hodně nešťastní, že na jiném místě Prahy budou muset zpomalit. 8-)
Web
Příspěvky: 410
Registrován: 2.6.2009 11:43:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: 50 v Praze

Příspěvek od Web »

Jasně MPMP, zelení v tom jsou nevinně, jenom tenhle návrh předložili :-) Správné by bylo (opět) upravit zákony aspoň částečně realitě, ale co, jim můžou bejt pokuty od MP fuk.
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: 50 v Praze

Příspěvek od jonáš »

Zelení?
"Hlavní město musí totiž dle ministerských směrnic vypracovat plán na snížení hluku a plošné snížení rychlosti na 50 km/h je jednou z možností."
Asi nic nechápu 8-)
A proč vám vadí 50 na Baranďáku, když to tam "furt stojí"?
Pavel_t
Příspěvky: 126
Registrován: 14.3.2009 18:30:48
Bydliště: Praha

Re: 50 v Praze

Příspěvek od Pavel_t »

A aby to řidiči skutečně dodržovali, přibude v ulicích spousta radarů - za tři roky jich v Praze bude dvakrát víc než dnes, tedy čtyřicet.
Tedy jinak receno jde o dobry byznys. A kdyz nahodou nejake poslane osviti a prosadi odebrani mestum moznosti merit rychlost, tak se najde jina skupina blbu, kteri to do zakona za par mesicu opet vrati :(
Asi by to opet chtelo defenestraci...
Zpomalí se i provoz tramvají. V noci budou jezdit jen čtyřicetikilometrovou rychlostí.
Hmmm, taky dobry ale musim uznat, ze Kbelskou a R8 mam od baraku asi na polovicni vzdalenosti ve stejnem smeru nez tramvaje v Dablicich a Kobylisich a zatimco Kbelskou temer neslysim tak tramvaje jsou subjektivne neprijemnejsi. Je to ovsem dano tim, ze tramvaje tam maji jeden oblouk a konecnou se smyckou. Slyset je to ale jen v dobe kdyz musime mit v noci otevrene okno.

Taky by stacilo nepovolovat stavet nove domy blizko vyznamnejsich silnic (treba vystavba novych domu u Kbelske na Proseku) nebo ulozit investorovi povinost postavit zaroven protihlukovou stenu.
Pavel_t
Příspěvky: 126
Registrován: 14.3.2009 18:30:48
Bydliště: Praha

Re: 50 v Praze

Příspěvek od Pavel_t »

jonáš píše:Zelení?
"Hlavní město musí totiž dle ministerských směrnic...

A ktereho ministerstva? MZP? Nevim jen se ptam.
jonáš píše:A proč vám vadí 50 na Baranďáku, když to tam "furt stojí"?
Mozno protoze to tam zdaleka ne furt stoji a navic behem roku by mela byt otevrena cast R1 takze se barandaku trochu ulevi. A to nemluvim o nocnich hodinach ale v smeru od Smichova jsem tam kolonu uz dlouho nepotkal a to tam jezdim nekolikrat mesicne.
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: 50 v Praze

Příspěvek od Mike »

snížení na Cínovecké ze 100 na 80
tam je taky kvanum obytných budov hned u silnice
a 50 na Kbelské přes Prosek
jednak tam PHS už jsou a pak by možná bylo dobré se ptát, kdo povolil investorovi obytné budovy tak blízko u MO
musí to chlapci stihnout do voleb, pak už by mohl být problém
ovšem větší problém nastane s p.Blažkem v primátorském křesle
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
martin
Autor
Příspěvky: 834
Registrován: 25.2.2009 22:25:13
Bydliště: R1 Exit 16 a D5 Exit 28

Re: 50 v Praze

Příspěvek od martin »

Kdybych bydlel blízko rušné ulice, tak nevim, co bych vlastně chtěl. Jestli hluk nebo bejt komplet zabedněnej za stěnou a čumět do zdi. Viz například nově zřízená Karlovarská. Nebo jsme před čtrnácti dny viděli v Polsku na nově zrekonstruované 81 od Katowic taky taková monstra, direkt před baráky. Hrůza. Děkuju nechci.

Když o tom tak přemýšlím, tak si nevybavuju, že bych takový šílenosti viděl někde na západ od nás. Abysme zase nebyli papěžtější než papež.
siesa
Příspěvky: 1244
Registrován: 15.3.2009 20:22:40
Bydliště: R43

Re: 50 v Praze

Příspěvek od siesa »

Ono kdyby se vsechny tyhle iniciativy, co se snazi "snizovat hluk", "odvest auta z mesta" atd. zasadily o dobudovani R1 v cele delce, tak bych je uvital...
Chapu rozhorceni Prazananu, ale co maji delat ridici, kteri Prahou pouze projizdeji? Projet Prahou za 10 minut nebo za hodinu a pul je dost rozdil na ceste z Usti do Brna.
Kolikrat uz jsem dumal nad mapou, kudy Prahu objet, ale jina schudna trasa neexistuje. Napr. vcera z Pribrami do Teplic jsem jel pres Zbiroh, protoze zasekat se na jihu Prahy by asi znamenalo dost znacne komplikace...Ach jo...
martin
Autor
Příspěvky: 834
Registrován: 25.2.2009 22:25:13
Bydliště: R1 Exit 16 a D5 Exit 28

Re: 50 v Praze

Příspěvek od martin »

Tuhle cestu si nějak nedovedu představit. Když tak bych to jel Příbram - R4 - Dobříš - Hostomice - Zdice - D5 - Třebonice - Slaný - I/49 - D8 - Teplice.
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: 50 v Praze

Příspěvek od pp21 »

Mike píše:snížení na Cínovecké ze 100 na 80
tam je taky kvanum obytných budov hned u silnice
A kde tam proboha jsou budovy přímo u silnice? Tohle je úsek Cínovecké kde je povoleno 100 km/h ... dal do centra je 80, z centra 130.

směrem z Prahy: http://www.mapy.cz/#mm=ZP@dm=133244544+ ... 50912@z=13
směrem do Prahy: http://www.mapy.cz/#mm=ZP@dm=133232768+ ... 45280@z=13

Zrovna ta Cínovecká mi přijde jako bouře ve sklenici vody.
Odpovědět

Zpět na „Praha“