Ale jo, klidně i taxíky, ale ta značka je prostě přeplácaná, změna vyhlášky by vše zjednodušila.
Re: BUSpruhy
Napsal: 13.3.2017 15:45:53
od caveman
Bobek píše:
A proč by měl mít prioritu taxík, ve kterém sedí jeden pasažér?
Myšlenka je zřejmě taková, že jde o odměnu za efektivnější využití infrastruktury (pasažéři v cíli cesty nespotřebují parkovací místo). Jestli je to důvod dostatečný je k diskusi.
Možná je zajímavá koncepce v amerických městech, kde kromě čistě buspruhů je spousta vyhrazených pruhů smíšených - tj. pro jakákoliv vozidla s dvěma a více pasažéry. Otázka je, jak by se to u nás dodržovalo a kdo by to kontroloval. Tam jsem neviděl, že by to někdo porušil, asi jsou hoši s houkačkami trochu ostřejší
Re: BUSpruhy
Napsal: 13.3.2017 22:44:25
od Mike
2 ElWapp:
cyklopruh je "logický" někde, kde na něj není místo
na komunikaci typu Průmyslová bych cyklopruh viděl vedle chodníku
místo tam všude je a pocit jistoty, sucha bezpečí podle mého názoru větší než na silnici
Re: BUSpruhy
Napsal: 13.3.2017 23:33:41
od AUTOsro
BUSpruhy v Praze jsou tragédie. Přijde mi, že se nestaví kvůli tomu, že by byly potřeba, ale jen abychom se mohli chlubit "jsme moderní město, máme X pruhů pro autobusy".
Vznikají i namístech, kde žádné problémy nejsou (nebyly), případně tam jezdí jen pár autobusů za hodinu. Je hezké, že autobus přepraví třeba 100 lidí, kdežto auto obvykle 1 - 2, to však automaticky neospravedlňuje zužování 4-pruhu na 2-pruh s BUSpruhama, pokud MHD na dané trase přepraví 6 000 lidí kdežto auta 30 000. Jejich forma je navíc tristní, žádné koncepční řešení, jsou to hlavně izolované úseky na 4-pruhových komunikacích, začínající 100 m za křižovatkou a končící opět 100 m před další křižovatkou. Kapitola sama pro sebe je pak vyznačování BUSpruhů vedle tramvajového pásu (vede-li stejným směrem). Pokud sám ROPID na FB tvrdí, že jejich cílem je, aby řidiče odradili nekonečné kolony, pak je něco špatně. Často bývají navrhovány BUSpruhy společně i pro cyklisty dokonce v rámci cyklogenerelů i v místech, kde je dost místa na oddělenou stezku. Pokud už se zřídí BUSpruh a cyklostezka ne, pak je samozřejmě lepší, když cyklista jede po kraji než na středové čáře, ale navrhovat to jako cílové řešení mi připadá nešťastné, není to ideální ani pro cyklisty, ani pro autobusy jedoucí za nimi.
Třeba na Vídeňské u nemocnice Krč je intenzita MHD vysoká, ale aut taky, místa je tam dost na tokýto samostatný BUSpruh, který by na rozdíl od toho dnešního, fungoval ve prospěch motoristů, cestujících MHD i místních: https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalen ... CN0YfXEfQy (křižovatku JS X Michelská by to chtělo celou nějak vylepšit).
Re: BUSpruhy
Napsal: 14.3.2017 15:05:14
od Mikulik
Absolutně nekoncepční. Jako dobrý příklad je Roztocká do centra. Když byla Korunovační uzavřena a potřeboval jet někam na čas, tak jsem schválně zkusil kolo a zaparkoval u přívozu. Výjmečně jel v buspruhu, ale byl to dost blbý pocit kde se to u Auto Kelly zúžuje. Pak když potřebujete do Papírenský zahnout, tak ještě větší debilita. Vpravo váš míjí auta, vlevo vás také míjí, které jede do Papírenský fakt hnus. Přitom naštěstí po chodníku se dá jet, takže když nespěchám tak JEDINĚ po chodníku, kde to naštěstí zrovna vede. Ale jakékoli úchylné nápady vést cyklotrasu po Průmyslové či Zátiší to je debilita. Navíc zrovna v Zátiší by se v pohodičce i tu Thomajerky dal přidělat další pruh místo chodník a posunout to . Jen chcít, ale to se u nás nerado dělá. Jen házet pokud možno klacky pod nohy.
Re: BUSpruhy
Napsal: 15.3.2017 7:24:08
od jozka
Jeste k tem znackam, jsem jediny, kdo nedokaze za normalni jizdy precist ten petiradkovy dovetek na znacce s buspruhy?
Re: BUSpruhy
Napsal: 15.3.2017 10:14:20
od Bobek
Ale Mlho...
Zrovna tohle je případ, kdy to ničemu extra nevadí, když nevím, jestli můžu (teda já vím, že nemůžu, ale rozumíme si), tak prostě jedu tím nevyhrazeným.
Re: BUSpruhy
Napsal: 15.3.2017 13:23:08
od Mikulik
Tak přečíst pětiřádkový řádek je v mnoha případech také i pro mě úsilí, ale tak platnost bývá vidět zvlášť a jasně.
Re: BUSpruhy
Napsal: 16.3.2017 11:34:18
od jozka
To nezpochybnuju, jenze zustava cervicek pochybnosti. Neco tam psali... co to asi bylo... bylo to dulezity? Ono to neni jen tady, po Praze se to celkem rozmohlo.
Re: BUSpruhy
Napsal: 16.3.2017 14:50:48
od Honey72
To je pravda. Zbytečně moc informací odvádí pozornost. Nejen, že na tu značku musí řidič čučet déle než je zdravé, ale po projetí pak ještě přemýšlí, co to tam vlastně všechno bylo nakresleno a napsáno. Tady to ještě tolik nevadí, ale specialitou bývají různé zóny, kde kromě nakreslených značek bývá i řada písemných dodatků, které si samozřejmě nemůžete stihnout přečíst, když do takové zóny odbočujete a nechcete zůstat v křižovatce. A kapitolou samou pro sebe jsou informace o objížďkách. Někdy se tam úředníci vyřádí, že nezapomenou kromě čísla silnice III.třídy napsat i odkud pokud a odkdy dokdy. Samozřejmě pokud nechcete zastavit provoz, tak si ceduli nepřečtete
Re: BUSpruhy
Napsal: 18.3.2017 18:15:45
od Marooned17
Mikulik píše:Absolutně nekoncepční. Jako dobrý příklad je Roztocká do centra. Když byla Korunovační uzavřena a potřeboval jet někam na čas, tak jsem schválně zkusil kolo a zaparkoval u přívozu. Výjmečně jel v buspruhu, ale byl to dost blbý pocit kde se to u Auto Kelly zúžuje. Pak když potřebujete do Papírenský zahnout, tak ještě větší debilita. Vpravo váš míjí auta, vlevo vás také míjí, které jede do Papírenský fakt hnus. Přitom naštěstí po chodníku se dá jet, takže když nespěchám tak JEDINĚ po chodníku, kde to naštěstí zrovna vede. Ale jakékoli úchylné nápady vést cyklotrasu po Průmyslové či Zátiší to je debilita. Navíc zrovna v Zátiší by se v pohodičce i tu Thomajerky dal přidělat další pruh místo chodník a posunout to . Jen chcít, ale to se u nás nerado dělá. Jen házet pokud možno klacky pod nohy.
A říci jste nám chtěl svým výlevem co??
Já nechápu, že je takový problém pochopit, že všeobecnou právní úpravou je na každé komunikaci mimo v zákoně vyjmenované případy provoz jízdních kol povolen a proto každý BUS pruh má logicky povolen průjezd jízdních kol, ať už tam vede nějaká cyklotrasa, nebo ne.
Naopak rady na využití chodníků tedy rady pro dopouštění se protiprávního jednání, si strčte za klobouk. V tomto úseku Průmyslové nejsou chodníky ani legalizovány, natožpak aby tam byly alespoň snížené obruby, někde chodník i chybí.
Re: BUSpruhy
Napsal: 21.3.2017 12:25:39
od Bobek
Připravuje se buspruh v Bělohorské od Malého Břevnova někam k č. or. 210.
Re: BUSpruhy
Napsal: 21.3.2017 13:30:15
od kasme
A na úřední desce visí zmalování Průmyslové, BUSpruh zatím označují jen cedule
Tak toho protiprávního jednání se dopouštím správně, protože se o žádné protiprávní nejedná. Na chodníku máte řádně vyznačenou cyklostezku a je opatřen piktogramy kola, jde vidět, že vůbec nevíte, o co se jedná. Jestli holt vy umíte všechno pochopit na první, tak jste dobrej, já si holt spolu s ostatními řidiči sedím na vedení.
Re: BUSpruhy
Napsal: 22.3.2017 10:34:37
od kasme
Bobek píše:Připravuje se buspruh v Bělohorské od Malého Břevnova někam k č. or. 210.
Mikulik píše:Tak toho protiprávního jednání se dopouštím správně, protože se o žádné protiprávní nejedná. Na chodníku máte řádně vyznačenou cyklostezku a je opatřen piktogramy kola, jde vidět, že vůbec nevíte, o co se jedná. Jestli holt vy umíte všechno pochopit na první, tak jste dobrej, já si holt spolu s ostatními řidiči sedím na vedení.
A o jakém místě se konkrétně bavíme, abych tedy věděl, o co se jedná? Z vašeho příspěvku to jasné není. Ona ta Průmyslová je jaksi trochu delší...
Re: BUSpruhy
Napsal: 22.3.2017 11:26:32
od Bobek
Já tam čtu Roztocká.
Re: BUSpruhy
Napsal: 22.3.2017 13:55:52
od Mikulik
Já taky. Roztocká. A když to lze tady, může to jít i jinde.
Zatím ani nedělá problémy, které jsem čekal. Uvidíme v předvánočním provozu.
Průmyslová: žlutá barva oježděna, respektovanost pruhu opět mizivá. Zato jsem tam viděl hlídku PČR chytat.
Re: BUSpruhy
Napsal: 18.8.2017 10:57:12
od Martin z Ostravy
Jel jsem tam předevčírem, a všichni na to házeli bobek. Žluté VDZ není vůbec vidět.
Re: BUSpruhy
Napsal: 18.8.2017 19:07:54
od ElWapp
Ach jo, to není nějaká jednotná metodika, jak pruhy vyznačovat? Ideálně by každý buspruh měl být
- vyznačen vždy stejnou vodorovnou čarou
- vždy stejným textem na vozovce (proč tam proboha cpát IZS a MP? Když už tam musí být tak jen na svislé značce)
- vždy stejnou svislou značkou (a tam ideálně dávat všechny ty IZS, MP a TAXI jen do dodatkovky jako "vjezd povolen" - smyslem toho pruhu je přece upřednostnit MHD, tenhle balast se tam cpe navíc, sami o sobě by žádný vyhrazený pruh neměli)
- systémově vyřešit začátky a konce vyhrazených pruhů (mělo by být jednoznačně jasné, v kterém místě pruh skončil a řidič jiných vozidel do něj může vjet)
- zrušit časovou omezenost vyhrazených pruhů
z toho co vidím na Kasmeho fotkách je to zas nějaký adhoc chaos...