Nové pražské mosty
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Nové pražské mosty
S Karlovým mostem jsou samé problémy, nevím proč ho nenahradí něčím modernějším. Vždyť i ten Juditin šel do šmelcu.P_V píše:Vždyť i ten předešlý most, přestože měl stavební přípravu na zdvoukolejnění, šel kvůli nevyhovujícím parametrům do šmelcu.
Viz Sudop Revue 1/2018
http://www.sudop.cz/o-nas/sudop-e-revue
V článku firemních novin SUDOPu je přímo vzorový příklad manipulace se čtenářem. K náhradě mostu se vyjadřují tři subjekty: SŽDC, osoba z TSK a pro vyváženost "normální Pražan". Názory prvních dvou jsou celkem předvídatelné - most zbourat. "Petr Vondrák", coby řadový občan by most nejen zboural, ale nahradil ho něčím modernějším....
Re: Nové pražské mosty
Inu pokud by přes Karlův most vedlo něco alespoň tak významného jako městský okruh, a nešlo to vést jinudy, debata o náhradě by byla na místě
Tady alternativa vlastně také je. Oprášit plány z poloviny minulého století, zdvoukolejnit trať přes IQ most, Krč a Michli, vést tudy rychlíky, a pro osobní vlaky vybudovat to "metro S", tunel ze Smíchova přes Muzeum do Karlína. Pak se může vyšehradský most přeměnit třeba na šestipruhovou cyklostezku. (ovšem z rychlíků se tím stanou pomalíky s vyhlídkovou cestou přes periferie a bez přestupu směr Praha jihozápad)
Ale vážně. S tímhle přístupem by bylo ideální, kdyby se nové mosty stavěly nekvalitně a co nejošklivější, aby dosloužily dřív, než se přesunou do kategorie památka a nepůjde je nahradit novým.
Tady alternativa vlastně také je. Oprášit plány z poloviny minulého století, zdvoukolejnit trať přes IQ most, Krč a Michli, vést tudy rychlíky, a pro osobní vlaky vybudovat to "metro S", tunel ze Smíchova přes Muzeum do Karlína. Pak se může vyšehradský most přeměnit třeba na šestipruhovou cyklostezku. (ovšem z rychlíků se tím stanou pomalíky s vyhlídkovou cestou přes periferie a bez přestupu směr Praha jihozápad)
Ale vážně. S tímhle přístupem by bylo ideální, kdyby se nové mosty stavěly nekvalitně a co nejošklivější, aby dosloužily dřív, než se přesunou do kategorie památka a nepůjde je nahradit novým.
Re: Nové pražské mosty
první most pod Vyšehradem byl někdy 1870
za 30let jej nahradil ten stávající a taky se proti němu bouřili
takže budme rádi, že na začátku 20. století postavili most, který byl kapacitně použitelný i ve století 21.
kéž by tam vzniklo něco, o čem si za 110let budou moci říct, " jo ti tenkrát viděli dopředu "
ne cyklostezka to fakt nezachrání
z krajů mostu se dá koukat na Vltavu, kam se dá koukat z prostředka
za 30let jej nahradil ten stávající a taky se proti němu bouřili
takže budme rádi, že na začátku 20. století postavili most, který byl kapacitně použitelný i ve století 21.
kéž by tam vzniklo něco, o čem si za 110let budou moci říct, " jo ti tenkrát viděli dopředu "
ne cyklostezka to fakt nezachrání
z krajů mostu se dá koukat na Vltavu, kam se dá koukat z prostředka
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Nové pražské mosty
Lavka je mezi kolejemi kvuli navazujicimu chystanemu nastupisti na Vytoni. Zda se, ze i v tom navrhu se pocita s mostnicemi misto kolejoveho loze? To na koridoru nema co delat....
-
- Příspěvky: 924
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: Nové pražské mosty
Mě by zajímalo, jak se z té lávky mezi kolejema bude sjíždět na výtoňské straně dolů, třeba na kole.
Kdyby se nevymýšlely broskvoviny a udělalo se to rovnou pořádně = most pro 4 koleje (v podobném vzhledu jako navržený), na Výtoni nástupiště jen u krajních hran, stezky po stranách (s pozvolnou rampou na straně Výtoně směrem k Vyšehradu, aby nebyl narušen pohled z Hradu....
Ano, vím že se tam teď 4 koleje nevejdou, a že pod Vnislavovou je Botič - přesto si myslím, že by to stálo za to.
Ano, vím že v navazujícím úseku skrz Nusle a tunelama se asi 4 kolele neprotlačí a nevejdou. Ale jinak budou zastávkové osobáky dělat špunt. A třetí kolej není výhra.
Šance na rychlou realizaci tu je, zatímco metro S tu dalších 30 let nebude...
Kdyby se nevymýšlely broskvoviny a udělalo se to rovnou pořádně = most pro 4 koleje (v podobném vzhledu jako navržený), na Výtoni nástupiště jen u krajních hran, stezky po stranách (s pozvolnou rampou na straně Výtoně směrem k Vyšehradu, aby nebyl narušen pohled z Hradu....
Ano, vím že se tam teď 4 koleje nevejdou, a že pod Vnislavovou je Botič - přesto si myslím, že by to stálo za to.
Ano, vím že v navazujícím úseku skrz Nusle a tunelama se asi 4 kolele neprotlačí a nevejdou. Ale jinak budou zastávkové osobáky dělat špunt. A třetí kolej není výhra.
Šance na rychlou realizaci tu je, zatímco metro S tu dalších 30 let nebude...
Re: Nové pražské mosty
Mezi HN a SN se o koridoru nemá smysl bavit, tam nikdy víc než 80km/h nebude, spíš 60km/h.ElWapp píše:To na koridoru nema co delat....
Re: Nové pražské mosty
To přece není jen o rychlosti. Jde o plynulost jízdy, hluk, vibrace, údržbu.
Re: Nové pražské mosty
Ale taky o stávající infrastrukturu. Pokud bych chtěl klasické štěrkové lože, znamenalo by to změnu nivelity. To je zvýšit estakádu na Výtoni, předělat most a zhlaví na smíchovské straně. Dolu s mostem jít nejde kvůli lodím.
Re: Nové pražské mosty
Nový most má mít vyšší niveletu, tak aby na Výtoni odpadl problém se strženými tramvajovými trolejemi. Jestli se bude měnit niveleta i u mostů na Smíchově nevím ale také je průjezd pod nimi nízký.
Re: Nové pražské mosty
Dvorecký most se blíží
https://www.praha5.cz/dvorecky-most-se-blizi/
https://www.praha5.cz/dvorecky-most-se-blizi/
Re: Nové pražské mosty
Hm, škoda že v podmienkach nebolo, že križovanie s najrušnejšou cyklostezkou (na východnom brehu) / chodníkom má byť bezkolízne.
Re: Nové pražské mosty
Ono to v podstatě bezkolizní bude pokud sjedete pod most a zase najedete. Nicméně po mostě bude jezdit jen MHD, bude tam asi semafor.Pišta píše:Hm, škoda že v podmienkach nebolo, že križovanie s najrušnejšou cyklostezkou (na východnom brehu) / chodníkom má byť bezkolízne.
https://www.dvoreckymost.cz/navrhyFirst/37.pdf
Re: Nové pražské mosty
A napojení na levobřežní cyklostezku, která dnes začíná v podstatě na úrovni nového mostu, existuje, nebo budou muset cyklisti ulicí Na Zlíchově a pak složitě podjíždět u Barrandovského mostu?
Re: Nové pražské mosty
Přijde mi hloupé nestavět most přímo v prodloužení Jeremenkovy.
Re: Nové pražské mosty
Mě zas přijde ještě o hodně hloupější, stavět jej bez IAD. Realita je ale taková, že budu rád, když bude alespoň něco. i když mě bude pravda pořádně štvát, že to není plnohodnotné.
Rozumím, že prodloužení Jeremenkovy se logicky nabízí. Když se ale podíváte na mapu, tak ono by to na druhém břehu nebylo vůbec jednoduché něják rozumně napojit. Takže ono tohle posunutí možná zas tak úplně hloupé nebude.
Rozumím, že prodloužení Jeremenkovy se logicky nabízí. Když se ale podíváte na mapu, tak ono by to na druhém břehu nebylo vůbec jednoduché něják rozumně napojit. Takže ono tohle posunutí možná zas tak úplně hloupé nebude.
Re: Nové pražské mosty
Poloha mimo Jeremenkovu je výhodná pro MHD, protože může mít společnou přestupní zastávku v tom úseku mezi, než aby se přebíhalo kolem křižovatky.
Most pro auta v prodloužení Jeremenkovy je v metropolitním plánu taky, napojený do Křížové. Těžko říct, proč zrovna dva mosty blízko sebe. Asi že ten první je pro auta politicky neprůchodný, tak aspoň jen pro MHD, a pak se uvidí. Podle mě se nikdy nepostaví. O kus dál je pak navržen další most pro auta, z Podolské.
Most pro auta v prodloužení Jeremenkovy je v metropolitním plánu taky, napojený do Křížové. Těžko říct, proč zrovna dva mosty blízko sebe. Asi že ten první je pro auta politicky neprůchodný, tak aspoň jen pro MHD, a pak se uvidí. Podle mě se nikdy nepostaví. O kus dál je pak navržen další most pro auta, z Podolské.
Re: Nové pražské mosty
Z návrhů, které prošly do druhého kola to maj dva napojené přímo, ostatní krkolomně, přes Zlíchov, asi to nebylo v zadání.pinus píše:A napojení na levobřežní cyklostezku, která dnes začíná v podstatě na úrovni nového mostu, existuje, nebo budou muset cyklisti ulicí Na Zlíchově a pak složitě podjíždět u Barrandovského mostu?
V takovém případě by se asi dost nešetrně rozpůlily Žluté lázně.JirkaS píše:Přijde mi hloupé nestavět most přímo v prodloužení Jeremenkovy.
Re: Nové pražské mosty
Nový most přes Radlickou
- Přílohy
-
- Radlická mezi ČSOB
- IMG_5869.JPG (182.7 KiB) Zobrazeno 13320 x
Re: Nové pražské mosty
Ten je/bude verejny nebo jenom pro bankovni uredniky?
Neni to spis lávka než most?
Neni to spis lávka než most?
Re: Nové pražské mosty
Děkuji za informace. O těch dalších plánovaných mostech jsem neměl ani potuchy. Asi to bude tak jak říkáte, že most pro MHD byl jediný průchodný, jen doufám že to NIKDY pro ty ostatní mosty platit nebude. I když je to spíš založeno na víře než na rozumuP_V píše:Poloha mimo Jeremenkovu je výhodná pro MHD, protože může mít společnou přestupní zastávku v tom úseku mezi, než aby se přebíhalo kolem křižovatky.
Most pro auta v prodloužení Jeremenkovy je v metropolitním plánu taky, napojený do Křížové. Těžko říct, proč zrovna dva mosty blízko sebe. Asi že ten první je pro auta politicky neprůchodný, tak aspoň jen pro MHD, a pak se uvidí. Podle mě se nikdy nepostaví. O kus dál je pak navržen další most pro auta, z Podolské.
Je to lávka pro pěší, ale za mě je to dobře, že to sem kasme dal. I když to není plnohodnotný most.dvs píše:Ten je/bude verejny nebo jenom pro bankovni uredniky?
Neni to spis lávka než most?
Taky by mě zajímalo zda to bude jen z budovy do budovy a nebo je to i pro veřejnost. Budu rád, když to někdo upřesní.
Re: Nové pražské mosty
Stačí trochu hledat...Lynx píše:Taky by mě zajímalo zda to bude jen z budovy do budovy a nebo je to i pro veřejnost. Budu rád, když to někdo upřesní.
takže asi jen jako návštěva...Se stávajícím sídlem ji spojí lávka pro pěší a společně tak vznikne ČSOB Kampus, který pojme více jak čtyři tisíce lidí z banky i jejích dceřiných společností.
https://www.stavbaweb.cz/nova-budova-so ... lanek.html
Re: Nové pražské mosty
kdybych v tom hledal logiku, tak lávku asi staví ČSOB, tak bude jen pro ČSOB
most ze Zlíchova je z veřejných prostředků a bude jen pro "některou" veřejnost
tak mi v tom něco nesedí
most ze Zlíchova je z veřejných prostředků a bude jen pro "některou" veřejnost
tak mi v tom něco nesedí
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Nové pražské mosty
Tak k te
CSOB lavce: Taky jsem hledal.
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... oYtOJ3JYnM
Tam pisou, ze ve dne volne a v noci na kartu. Nahore prechazi do podchodu pod Vymolovou ul.
CSOB lavce: Taky jsem hledal.
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... oYtOJ3JYnM
Tam pisou, ze ve dne volne a v noci na kartu. Nahore prechazi do podchodu pod Vymolovou ul.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Nové pražské mosty
Debaty o osudu železničního mostu na pražské Výtoni se vedou už roky. Podle Kloknerova ústavu ČVUT by bylo nejschůdnější, aby jej nahradila nová stavba. Švýcarský profesor Eugen Brühwiler, který most analyzoval, ovšem přišel s návrhem, jak historickou památku opravit. V rozhovoru pro server iROZHLAS.cz řekl, že ve Švýcarsku se podobné postupy používají.
https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/eu ... 1290650_pj
https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/eu ... 1290650_pj