Nové pražské mosty
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: Nové pražské mosty
Tak to, že budou i pro cyklisty a pěší jsem předpokládal za natlik jasné, že jsem to nepsal.
Re: "Místní" mosty
Podle té studie je na Vyskočilově ulici nárůst zhruba tisíc vozidel za 24 h.GiuseppeS píše:To měl být argument ve smyslu "jenom"? Máte představu, kolik lidí z Prahy 5 se pravidelně dostává jen do každého z baráků na Brumlovce?dd píše: Dvorecký most + Jermenkovu využijí ti, kdo pojedou z/do této oblasti a možná lidé jedoucí z oblasti Hlubočep a Barrandova na Vinohrady a Žižkov, ale to v zanedbatelné míře.
Re: Nové pražské mosty
A jak je stará? Třeba tehdy ty baráky na Brumlovce a vedle na Pankráci stály jen z půlky.
Re: Nové pražské mosty
To by asi stačilo, vzhledem k "růstu" jejich obsazenosti. Ale výhledově se to samozřejmě může zvednout, skončí-li krize.jonáš píše:A jak je stará? Třeba tehdy ty baráky na Brumlovce a vedle na Pankráci stály jen z půlky.
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: Nové pražské mosty
44.Dvorecký most; silniční propojení místního významu
mezi Prahou 5 a Prahou 4; požadujeme realizovat
včetně užívání individuální automobilovou dopravou
(charakter městského mostu). Tuto připomínku
považuje MČ za zásadní.
Názor Odborný:
Nebude vyhověno.
Vliv nového automobilového Dvoreckého mostu byl na
základě provedených dopravních analýz ověřen a
vyhodnocen jako převážně negativní. Modelové zatížení
komunikační sítě ukazuje, že Dvorecký most strhává
zátěž z Jižní spojky a převádí ji do pravobřežního
koridoru Jeremenkovy ulice. Na levém břehu se
přitěžuje ulici Křížovou v neprospěch Dobříšské, kde
dopravní zatížení klesá. Přínos Dvoreckého mostu pro
pokles zátěže na Jiráskově mostě a v návazných
západovýchodních trasách je přitom velmi malý.
Názor politický:
Zastupitelstvo hl.m.Prahy
s ohledem na to, že jsou
požadavky MČ, týkající se
Výtoňského a Dvoreckého
mostu, rozporuplné, doporučuje
sledovat v návrhu ÚP
hl.m.Prahy obě stopy
dopravního propojení (i pro
automobilovou dopravu), tedy
ponechání územní rezervy pro
Výtoňský a Dvorecký most a
aby byla umožněna výhledová
změna na silniční most
(tj.kódem funkčních ploch
DP/DK).
viz:
http://212.67.66.251/Obis/ina2010/inage ... 3176175172
mezi Prahou 5 a Prahou 4; požadujeme realizovat
včetně užívání individuální automobilovou dopravou
(charakter městského mostu). Tuto připomínku
považuje MČ za zásadní.
Názor Odborný:
Nebude vyhověno.
Vliv nového automobilového Dvoreckého mostu byl na
základě provedených dopravních analýz ověřen a
vyhodnocen jako převážně negativní. Modelové zatížení
komunikační sítě ukazuje, že Dvorecký most strhává
zátěž z Jižní spojky a převádí ji do pravobřežního
koridoru Jeremenkovy ulice. Na levém břehu se
přitěžuje ulici Křížovou v neprospěch Dobříšské, kde
dopravní zatížení klesá. Přínos Dvoreckého mostu pro
pokles zátěže na Jiráskově mostě a v návazných
západovýchodních trasách je přitom velmi malý.
Názor politický:
Zastupitelstvo hl.m.Prahy
s ohledem na to, že jsou
požadavky MČ, týkající se
Výtoňského a Dvoreckého
mostu, rozporuplné, doporučuje
sledovat v návrhu ÚP
hl.m.Prahy obě stopy
dopravního propojení (i pro
automobilovou dopravu), tedy
ponechání územní rezervy pro
Výtoňský a Dvorecký most a
aby byla umožněna výhledová
změna na silniční most
(tj.kódem funkčních ploch
DP/DK).
viz:
http://212.67.66.251/Obis/ina2010/inage ... 3176175172
Re: Nové pražské mosty
že by...
Pražský Zlíchov spojí s Podolím nový most, sloužit bude pěším a MHD
15. září 2016 8:26
Praha začala s přípravou na výstavbu Dvoreckého mostu, který zaplní prostor mezi Barrandovským a Palackého mostem přes Vltavu. Sloužit však bude jen pěším, tramvajím a autobusům. Jeho podoba vzejde z architektonické soutěže.
Zdroj: http://praha.idnes.cz/dvorecky-most-spo ... zpravy_rsr
Re: Nové pražské mosty
To záleží na tom, jak to myslíš. pokud to mělo být "Že by most?", tak to myslím, že neeee.kasme píše:že by...
No a pokud bylo míněno "Že by volby?", tak to odpovídám, že určitě.
Re: Nové pražské mosty
2 MPMP: Trefa do černého !!!
Re: Nové pražské mosty
1) v Praze volby nejsou (jen senátní P6, P10 a P11)
2) Dvorecký most jen pro MHD je dobrý nápad
2) Dvorecký most jen pro MHD je dobrý nápad
Re: Nové pražské mosty
Ale o tom to není. Snad si nemyslíš, že po volbách (parlamentních, příští rok) se na tom bude pracovat? Teď se o něm minimálně rok povedou vášnivé debaty (to nepochybně), všichni se budou bít v prsa, jak ten projekt podporují, jen se to nesmí uspěchat, a pak to zase hezky rychle usne.GiuseppeS píše:2) Dvorecký most jen pro MHD je dobrý nápad
Re: Nové pražské mosty
jakýkoli most, který je takto segregován, je úplně na ho
krom toho, taková severní část Prahy by si most zasloužila mnohem víc
krom toho, taková severní část Prahy by si most zasloužila mnohem víc
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Nové pražské mosty
Vzhledem k tomu, že nejjižnější spojení přes řeku pro tramvaje je až Palackého most, ten Dvorecký most nebude ani trochu na h*vno i když by byl jen pro tramvaje.
V Modřanech jsem bydlel a jakákoliv porucha nebo výluka mezi Vyšehradským tunelem a Dvorcema byla co se dojezdových časů MHD týče, dost smrtící. Od křižovatky tramvají na Výtoni není dál na jih ani jediná vozovna.
V Modřanech jsem bydlel a jakákoliv porucha nebo výluka mezi Vyšehradským tunelem a Dvorcema byla co se dojezdových časů MHD týče, dost smrtící. Od křižovatky tramvají na Výtoni není dál na jih ani jediná vozovna.
Re: Nové pražské mosty
Zrusi BUS pruh na Barandaku diky mostu?
Re: Nové pražské mosty
Na Barandaku je BUS pruh?dvs píše:Zrusi BUS pruh na Barandaku diky mostu?
pár pruhů je před, za a pod mostem...
Re: Nové pražské mosty
Nechytej mne za slovo. Myslim ten na jizni spojce pred mostem.
Re: Nové pražské mosty
Ja bych predpokladal, ze zrusej. Navic z Barrandaku diky Dvoreckymu mostu 90% autobusovy dopravy odpadne.
Re: Nové pražské mosty
Dvorecký most nebude dřív než za 10 let. Co bude s BUS pruhy v té době ví jen bůh.
Re: Nové pražské mosty
Copak BUS pruhy, ty nás přežijou. Spíš se ptej, co bude s pruhy pro IAD.
Re: Nové pražské mosty
Ten pruh tam neni kvůli mostu, ale kvůli průjezdnosti před nim, a ta se nezmění. Na mostě se to stejně cpe do dvou, tak vám prd pomůže stát o kousek dál.
Re: Nové pražské mosty
Zajímavé jsou ty obavy Prahy 4, že by se na jejich území zvýšila doprava. Vždyť kdyby ten most byl i pro auta, tak po něm budou jezdit jen ti, kdo pojedou do/z Prahy 4, nikdo jiný si nebude komplikovat život projížděním městem po semaforech, když to může vzít přes Barranďák. Výjimkou je samozřejmě situace, kdy se Barrandovský most ucpe, není ale v takový moment žádoucí, aby se dala překážka objet? Dle mnoha politiků ne, ulice se humanizují, zhoršuje se jejich průjezdnost pro auta, ale protože by se to mohlo projevit na ostatní uliční síti, tak se okolí významných komunikcí zklidní zneprůjezdněním, je ale otázka jestli řešení problému vyvořením ještě většího problému je opravdu řešení . Super je taky tvrzení, že kdyby tam mohla auta, tak by se akorát ulavilo Barrandovskému mostu, a to je špatně. Barrandovskému mostu by se hodila úleva od místní dopravy, ale podle aktivistů když se postaví nějaká stavba pro auta, tak se do ní má nacpat co nejvíce aut, ať to má následky jakékoliv (viz snaha A*M o nacpání do Blanky prakticky veškeré dopravy z nábřeží, magistrály, Malé Strany a nevím čeho všeho ještě). Asi si pak následným kolapsem dané stavby chtějí potvrdit, že stavba silnic je k ničemu
Osobně bych tam nejraději viděl most s tramvajovým pásem, který by mohly využívat i autobusy, 2+1 pro auta (kvůli řadícím pruhům, na jedné straně by byly 2 pruhy v jednom směru, na druhé v druhém), cyklostezku a chodník.
Osobně bych tam nejraději viděl most s tramvajovým pásem, který by mohly využívat i autobusy, 2+1 pro auta (kvůli řadícím pruhům, na jedné straně by byly 2 pruhy v jednom směru, na druhé v druhém), cyklostezku a chodník.
Potřeba jsou okruhy, radiály, metro i železnice. Kdo tvrdí, že se na něco z toho můžeme vykašlat, je extremista.
Re: Nové pražské mosty
Neni tam spis kvuli autobusove lince, bez ktere to take drive slo.jonáš píše:Ten pruh tam neni kvůli mostu, ale kvůli průjezdnosti před nim, a ta se nezmění. Na mostě se to stejně cpe do dvou, tak vám prd pomůže stát o kousek dál.
Na moste se to cpe do dvou, protoze z Modran jsou dva pruhy taky kvuli autobusum.
Re: Nové pražské mosty
AUTOsro: Takový most by se mi také líbil. Ale z politických důvodů by to chtělo zřídit tramvajovou trať nezakrytou, aby vznikl důvod pro samostatný jízdní pruh po straně, ovšem s možností budoucího zakrytí kolejí. Nojo, ale ono se takhle blbne i jinde, například v Bratislavě stavěli zcela nový Starý most a taky si tam prosadili, že pro auta nebude.
Na P4 se podle mě bojí, že by se všechno nalilo do Jeremenkovy a na druhé straně do Křížové, čímž by vznikla zkratka k MO. Na druhou stranu je zajímavé, že návrh metropolitního plánu obsahuje hned tři nové mosty. Kromě tohoto pro MHD ještě jeden souběžný navazující přímo na Jeremenkovu, a další co navazuje na ulici Na dolinách. V historickém kontextu to zajímavé není, mosty cca v těchto místech se plánují už hodně dlouho, ale že to nějak nesedí to té současné antiautopolitiky.
Na P4 se podle mě bojí, že by se všechno nalilo do Jeremenkovy a na druhé straně do Křížové, čímž by vznikla zkratka k MO. Na druhou stranu je zajímavé, že návrh metropolitního plánu obsahuje hned tři nové mosty. Kromě tohoto pro MHD ještě jeden souběžný navazující přímo na Jeremenkovu, a další co navazuje na ulici Na dolinách. V historickém kontextu to zajímavé není, mosty cca v těchto místech se plánují už hodně dlouho, ale že to nějak nesedí to té současné antiautopolitiky.
Re: Nové pražské mosty
Škoda že je to asi scifi, za mě by to bylo ideální - kapacitní Barrandak doplneň několika mosty místního významu pro IAD a MHD, které racionálně navazují na urbanistický rastr. Přitom dříve se tak centra měst stavěly, pro příklad stačí popojet severně k Palačáku, kde je to až k mostu Barikádníků most vždy po několika městských blocích.
Re: Nové pražské mosty
Jeje, a jak by se to zrovna hodilo pro autobusy, protože jezdí zrovna linka jedoucí ze Smíchovského nádr. přes Budějovickou a dál na P11 přes Jeremenkovu. Pak bus akorát stojí na sjezdu z Bar. mostu na Braník.
Lávka na Štvanici
Nová pražská lávka spojí ostrov Štvanice s Karlínem a Holešovicemi
Netušil jsem že se uděluje i nulté místo.V soutěži zvítězil návrh architekta Marka Blanka a Petra Teje. První a třetí místo získal návrh architekta Lukáše Landy. Druhé místo nebylo uděleno.
Návrh je svými liniemi designově přesvědčivý zejména pro čistotu, lapidárnost, jednoduchost a subtilnost, pravdivě vstupuje do kontextu místa, investiční náklady se jeví jako reálné.