Nové pražské mosty
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: Vysočanská radiála (R10 - Kbelská)
Petr Pokorný: Pouze náhoda. Stejně tak jsem proti mostu pro auta v Podbabě, když budou mít Blanku a Suchdol. A tam na tom žádný zájem nemám. Podívejte, v Praze je cílem dostat co nejvíc dopravy na nadřazenou síť, tedy v tomto případě na Jižní spojku, která je k tomu uzpůsobená. Pokud by se postavil most ve Dvorcích i pro auta, tak by doprava Pankrác - Smíchov přešla sem a způsobilo by to zdvojnásobení intenzit v hustě osídlené oblasti na dvoupruhové komunikaci. (4 pruhy jsou minulost). K tomu by tam pak kolony aut zdržovaly tramvaje, které vzhledem k šířkovým podmínkám nebudou mít segregovaný pás.
Ostatně já si nic nevymýšlím z NIMBY důvodů. Podívejte se sem, kde je to zpracováno odborníky. Dvorecký most pouze odlehčuje Jižní spojce, tedy zcela nežádoucí efekt:
http://www.urm.cz/cs/clanek/337/soucasn ... funkce-sjm
http://www.urm.cz/uploads/assets/humani ... yzy_03.pdf - týká se přímo vlivu mostu na Dopravu.
Jonáš: Tak se bude muset dát tomu úseku výjimka. Nebo se jako doprovodka vezme cesta přes SJM, Žitnou a Jiráskáč. Nějak to vyřešit lze. Pouze se nechce.
Ostatně já si nic nevymýšlím z NIMBY důvodů. Podívejte se sem, kde je to zpracováno odborníky. Dvorecký most pouze odlehčuje Jižní spojce, tedy zcela nežádoucí efekt:
http://www.urm.cz/cs/clanek/337/soucasn ... funkce-sjm
http://www.urm.cz/uploads/assets/humani ... yzy_03.pdf - týká se přímo vlivu mostu na Dopravu.
Jonáš: Tak se bude muset dát tomu úseku výjimka. Nebo se jako doprovodka vezme cesta přes SJM, Žitnou a Jiráskáč. Nějak to vyřešit lze. Pouze se nechce.
Naposledy upravil(a) Marooned17 dne 20.9.2011 13:20:31, celkem upraveno 1 x.
Re: Vysočanská radiála (R10 - Kbelská)
Marooned 17: vidím to podobně, most v Podolí bude velkým přínosem pro IAD i když pro ní bude uzavřen.
Re: Vysočanská radiála (R10 - Kbelská)
No jistě, jet z Pankráce dvakrát delší trasou je pro město úžasně ekologický, hlavně když se doprava na tu nadřazenou síť pomalu nechce vejít. To samý si řikám, když někde kvůli poloprázdnym stánim "pro rezidenty only" objíždim třikrát dokola obytný bloky, než se konečně uvolní flek na nějakym tom zelenym parkovišti. Cesta do pekla má být dlážděna dobrými předsevzetími, žáden chaos
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: Vysočanská radiála (R10 - Kbelská)
Jonáš: Ještě jsem to doplnil o tvrdá data.
Ano, je to efektivnější a ekologičtější, protože nadřazená síť je na to dělaná a jede se plynule bez SSZ a nesmrdí to lidem do domů.
Proto mám tak rád Magistrálu, protože umožňuje zklidnění spousty jiných ulic v centru. Nebýt jí, tak dnes je na Nábřeží v centru 4pruhová komunikace a tramvaje zrušené. Proto snahu o její omezování vnímám jako zcela chybnou, v čemž mi studie ÚRM dává za pravdu. A věřřte mi, tak pracují opravdoví odborníci.
Parkování je úplně odlišný problém, míchate jab'ka s hruškama.
Ano, je to efektivnější a ekologičtější, protože nadřazená síť je na to dělaná a jede se plynule bez SSZ a nesmrdí to lidem do domů.
Proto mám tak rád Magistrálu, protože umožňuje zklidnění spousty jiných ulic v centru. Nebýt jí, tak dnes je na Nábřeží v centru 4pruhová komunikace a tramvaje zrušené. Proto snahu o její omezování vnímám jako zcela chybnou, v čemž mi studie ÚRM dává za pravdu. A věřřte mi, tak pracují opravdoví odborníci.
Parkování je úplně odlišný problém, míchate jab'ka s hruškama.
Re: Vysočanská radiála (R10 - Kbelská)
Nemíchám, zmiňuju dva produkty současnýho dopravního urbanismu, který mi přijdou kontraproduktivní a v běžnym životě města opruzující. Pořád při "plynulý jízdě" z Pankráce na Smíchov propálim podstatně víc nafty, než bych propálil přes Dvoreckej, skoro dvojnásobek. A to se nikam neztratí jen proto, že to přešoupnete z Podolí do Braníka (já jsem zas odtama, i když teď skoro žižkovák). Nota bene to neni mnohdy ani kudy objet, když se na tý kanalizovaný trase zakousne jeden autobus.
K číslům, neřikejte že by těch 6 tis. denně Jeremenkova neunesla (dost mi tam chybí stávající zatížení, to se asi nehodilo posudkářům do krámu). Ony tam nejspíš kvůli NIMBY ale stejně nebudou ani ty tramvaje, protože si o to řikáte a u žlutých lázní zůstane přívoz.
Teď sem si to odcvakal na mapě, a přes Dvorečák by to bylo 3,5 km, přes Krč 6,5 km (přitom smrdim cca 2 km mezi barákama, místo 2,5 km co bych jel přes Jeremenkovu) a komplet po magistrále přes Kačerov dokonce 9 km .. při spotřebě cca 6,5/100 "přes křižovatky" a cca 5,5/100 "plynule", což mam u 1,5 td ověřený. Takže ekologicky je to výhra asi na dvojnásobný zhoršení. V praxi by se asi jezdilo hlavně z Podolí na Smíchov, kde by to snad vyšlo ještě hůř. Auta z Modřan to využívat nebudou, když je na nábřeží pokles, to je jasný
(Řek bych že tam maj chybu v pastelkách protože jink by se na to mostku nemělo na 28 odkud nasčítat)
K číslům, neřikejte že by těch 6 tis. denně Jeremenkova neunesla (dost mi tam chybí stávající zatížení, to se asi nehodilo posudkářům do krámu). Ony tam nejspíš kvůli NIMBY ale stejně nebudou ani ty tramvaje, protože si o to řikáte a u žlutých lázní zůstane přívoz.
Teď sem si to odcvakal na mapě, a přes Dvorečák by to bylo 3,5 km, přes Krč 6,5 km (přitom smrdim cca 2 km mezi barákama, místo 2,5 km co bych jel přes Jeremenkovu) a komplet po magistrále přes Kačerov dokonce 9 km .. při spotřebě cca 6,5/100 "přes křižovatky" a cca 5,5/100 "plynule", což mam u 1,5 td ověřený. Takže ekologicky je to výhra asi na dvojnásobný zhoršení. V praxi by se asi jezdilo hlavně z Podolí na Smíchov, kde by to snad vyšlo ještě hůř. Auta z Modřan to využívat nebudou, když je na nábřeží pokles, to je jasný
(Řek bych že tam maj chybu v pastelkách protože jink by se na to mostku nemělo na 28 odkud nasčítat)
Re: Vysočanská radiála (R10 - Kbelská)
A co to hodit na samoregulaci? Hodit na průjezd IAD mýto 20 kč za průjezd a budou tam jezdit opravdu jen auta pro které to bude výrazné zkrácení...
Re: Vysočanská radiála (R10 - Kbelská)
To snad ani není NIMBY, nejvíc škodí sami sobě.
Dvorecký most + Jermenkovu využijí ti, kdo pojedou z/do této oblasti a možná lidé jedoucí z oblasti Hlubočep a Barrandova na Vinohrady a Žižkov, ale to v zanedbatelné míře. Nevím, na jaké jiné trase by se to vyplatilo. Pokud jsou ty odhady správné, tak tomu odpovídá nárůst jen 1-2 tis./24 hodin na Pankráci. Jermenkova by z větší části stáhla dopravu pouze z okolních uliček. Samotný most by ulevil zejména nábřeží a nájezdu na Barr. most, kde se občas tvořily kolony.
EDIT: Ty intenzity v Jermenkově ulici byly podle TSK Praha za rok 2010 celkem (oba směry) asi 16.450, z toho 650 NA+BUS. Po nábřeží do centra asi 22 a k Barr. mostu asi 30 tis.
Dvorecký most + Jermenkovu využijí ti, kdo pojedou z/do této oblasti a možná lidé jedoucí z oblasti Hlubočep a Barrandova na Vinohrady a Žižkov, ale to v zanedbatelné míře. Nevím, na jaké jiné trase by se to vyplatilo. Pokud jsou ty odhady správné, tak tomu odpovídá nárůst jen 1-2 tis./24 hodin na Pankráci. Jermenkova by z větší části stáhla dopravu pouze z okolních uliček. Samotný most by ulevil zejména nábřeží a nájezdu na Barr. most, kde se občas tvořily kolony.
EDIT: Ty intenzity v Jermenkově ulici byly podle TSK Praha za rok 2010 celkem (oba směry) asi 16.450, z toho 650 NA+BUS. Po nábřeží do centra asi 22 a k Barr. mostu asi 30 tis.
Naposledy upravil(a) dd dne 20.9.2011 15:50:00, celkem upraveno 1 x.
Re: Vysočanská radiála (R10 - Kbelská)
Jsem jednoznačně pro automobilový most jak na Dvorcích tak v Podbabě. NIMBYové dosáhli takového vlivu, že se dnes nedá postavit bez tuhého odporu praticky nic. S logikou odporu proti mostům bysme ,pokud by to tak fungovalo i dříve, neměli dnes v Praze most prakticky nikde, protože všude někdo nedaleko mostu bydlí. A všude v okolí mostů logicky (alespoň trochu) naroste doprava. Stejně tak nesouhlasím s logikou, že by doprava veškerá měla být směřována pouze na hlavní koridory, naopak si myslím, že v městském prostředí platí, když to trochu zjednoduším "čím víc mostů, tím líp".
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: Vysočanská radiála (R10 - Kbelská)
Jonáš: Stávající zatížení Jeremenkovy je veřejně dostupné v Ročence dopravy.
Ad spotřeba: Pokud pojedete místo autem tramvají přes ten Dvorecký most, vaše spotřeba bude měco málo hnědého uhlí v Prunéřově, příp. ještě méně uranu v Temelíně, doufejte, že ne zrovna solární energie. vaše osoba zabere méně místa ve městě, než v autě a obyvatele budete prudit mnohem nižším hlukem. Ale já vás rozhodně nenutím používat MHD. Pořád máte tu jižní spojku. Právě to, že je to dál vás má odradit od použití Gumokolu.
dd: S prominutím budu radši věřit ÚRM, než vám. Neberte si to osobně, ale voni na to maj počítače a dlouholeté zkušenosti. +6000 aut v úzkém údolí Jeremenkovy již s emisemi udělá hodně.
Dr Fe: Ano, čím víc mostů pro auta, tím víc prostoru pro auta. Sorry, ale je to tak. Proč se staví nadřazený komunikační systém (NKS)? Aby stávající zátěž zůstala a pouze přibyla nová, nebo aby bylo umožněno dopravu částečně vymístit na NKS a zklidnit stávající ulice vedené nešvhodně skrz centrum a přilehlé oblasti? Výstavbu NKS plně podporuji, ale rozhodně nepodporuji zlehčování pohybu aut po městě mimo tento systém, naopak vlivem jeho výstavby se má postupně doprava zvláště uvnitř MO omezovat.
Mimochodem - v oblasti na severu Prahy přibude až bude Blanka a Suchdol oproti stávajícímu stavu + 10 pruhů pro auta, zdá se to málo, že by most v Podbabě pouze pro tramvaje byl taková tragédie?
Ad spotřeba: Pokud pojedete místo autem tramvají přes ten Dvorecký most, vaše spotřeba bude měco málo hnědého uhlí v Prunéřově, příp. ještě méně uranu v Temelíně, doufejte, že ne zrovna solární energie. vaše osoba zabere méně místa ve městě, než v autě a obyvatele budete prudit mnohem nižším hlukem. Ale já vás rozhodně nenutím používat MHD. Pořád máte tu jižní spojku. Právě to, že je to dál vás má odradit od použití Gumokolu.
dd: S prominutím budu radši věřit ÚRM, než vám. Neberte si to osobně, ale voni na to maj počítače a dlouholeté zkušenosti. +6000 aut v úzkém údolí Jeremenkovy již s emisemi udělá hodně.
Dr Fe: Ano, čím víc mostů pro auta, tím víc prostoru pro auta. Sorry, ale je to tak. Proč se staví nadřazený komunikační systém (NKS)? Aby stávající zátěž zůstala a pouze přibyla nová, nebo aby bylo umožněno dopravu částečně vymístit na NKS a zklidnit stávající ulice vedené nešvhodně skrz centrum a přilehlé oblasti? Výstavbu NKS plně podporuji, ale rozhodně nepodporuji zlehčování pohybu aut po městě mimo tento systém, naopak vlivem jeho výstavby se má postupně doprava zvláště uvnitř MO omezovat.
Mimochodem - v oblasti na severu Prahy přibude až bude Blanka a Suchdol oproti stávajícímu stavu + 10 pruhů pro auta, zdá se to málo, že by most v Podbabě pouze pro tramvaje byl taková tragédie?
Re: Vysočanská radiála (R10 - Kbelská)
Těch 1-2 tis. na Pankráci jsou z té mapky, kterou jste poslal. Zbytek nárůstu (4-5 tis.) je doprava z/do Braníka, která se stáhne na hlavní silnici, tj. Jermenkovu (přesně podle Vaší teorie, jenom v menším měřítku).
Na severu je ta zajížďka ještě větší. Navíc Suchdol bude dálniční se známkou. Spíš než Blanka bude úzkým hrdlem V Holešovičkách.
Na severu je ta zajížďka ještě větší. Navíc Suchdol bude dálniční se známkou. Spíš než Blanka bude úzkým hrdlem V Holešovičkách.
Re: Vysočanská radiála (R10 - Kbelská)
Marooned17: Jak už naznačil i přispěvatel "dd", tak ulice V Holešovičkách je v současnosti defacto jedinou spojnicí severu Prahy s centrální a západní částí Prahy. Bylo by rozhodně lepší rozložit tuhle zátěž do víc směrů. Část zátěže přebere most v Suchdole (pokud tam vůbec někdy bude ) ale i tak bych rád viděl i přímou spojnici Dejvic a Trojy (Bohnic, Kobylis ...), protože přes Suchdol to bude vždy zajížďka.
Re: Vysočanská radiála (R10 - Kbelská)
Když to tady čtu, tak si dovolím jako ne-pražák, ale do Prahy dojíždějící malé rýpnutí:
onehdá stál kamarád - pražák nad jámou dolu na hnědé uhlí a rozplýval se nad krásami industriální archiektury. Zakončil to slovy - tohle bych chtěl mít v Praze
onehdá stál kamarád - pražák nad jámou dolu na hnědé uhlí a rozplýval se nad krásami industriální archiektury. Zakončil to slovy - tohle bych chtěl mít v Praze
Re: Vysočanská radiála (R10 - Kbelská)
Marooned17: jistě, vezmu písíčko na krosnu, periferky nastrkám do kapes a hurá k zákazníkovi tramvají. Vono je to po městě už teď dostatečnej opruz než abych to dělal z bujnosti .. a někde z tý JS musim stejně sjet a burácet uličkama. Zrovna z tý Pankráce je to do Podzámčí cca stejně daleko, jako Jeremenkovou k mostu.
Mmch, už přišel kvalifikovanej ÚRM na to, kam se mu ztrácej horníci? Furt mi těch 28 tisíc na mostě nejde do kupy s +2 na nábřeží, -12 na druhym směru nábřeží a +6 v Jeremenkový, takže to prozatim považuju za účelově vycucaný. Leda by počítali že zbejvajících 24 tis bude jezdit do žlutých lázní
Mmch, už přišel kvalifikovanej ÚRM na to, kam se mu ztrácej horníci? Furt mi těch 28 tisíc na mostě nejde do kupy s +2 na nábřeží, -12 na druhym směru nábřeží a +6 v Jeremenkový, takže to prozatim považuju za účelově vycucaný. Leda by počítali že zbejvajících 24 tis bude jezdit do žlutých lázní
Re: Vysočanská radiála (R10 - Kbelská)
No to je přeci jasný ... přeskočej tam z barrandovskýho mostu, vy tomu nerozumíte?jonáš píše:Mmch, už přišel kvalifikovanej ÚRM na to, kam se mu ztrácej horníci? Furt mi těch 28 tisíc na mostě nejde do kupy s +2 na nábřeží, -12 na druhym směru nábřeží a +6 v Jeremenkový, takže to prozatim považuju za účelově vycucaný. Leda by počítali že zbejvajících 24 tis bude jezdit do žlutých lázní
Ale né, vážně, taky se v tom ztrácím... Když to zkusím logicky - na mostě je nových 28 tis. Část z nich je ubrána z Modřanské (jih) tj 28-12= 16 tisíc nových na mostě. Na Jeremenkové a Modřanské (sever) je nových 9 tis, takže už se nám ztrácí jenom 9 tisíc horníků.
Pak už si stačí jen uvědomit, že zobrazená číslo jsou rozdíly poklesu/nárůstu dopravy, takže pokud by třeba na Modřanské (jih) přibilo 5 tis. nových a ubylo 17 tis. stávajících, furt bude v kartogramu číslíčko -12, a těch 5 se projeví jen jinde ... třeba na tom mostě.
Shrnuto a podtrženo ... asi se jim ty horníci neztrácej, jen my tomu nerozumíme.
PS: když jsem začínal psát tenhle příspěvek, tak jsem chtěl usvědčit URM, že to maj blbě ... nakonec jsem zjistil, že jsem to asi taky chápal blbě.
Re: Vysočanská radiála (R10 - Kbelská)
Naši předkové, když plánovali výstavbu města, rozhodli, že některé komunikace budou kapacitní sběrné. S tím vědomím si pak stavěli domy. Když ta komunikace konečně jako sběrná fungovat začala, tak jim to najednou vadí. Bude snad zřízením Dvoreckého mostu kapacita Jeremenkovy překročena, tak jako se stalo v Holešovičkách? Navíc by tam s tramvají byl jen dvoupruh, což intenzitu samo o sobě redukuje.
A pozor, ty odkazované výpočty zatížení Dvoreckého mostu vycházely z předpokladu, že most propojí přímo Jeremenkovu a Křížovou. Nově se ale předpokládá zaústění mostu mimo tyto ulice, což by dále atraktivitu pro auta snížilo.
A pozor, ty odkazované výpočty zatížení Dvoreckého mostu vycházely z předpokladu, že most propojí přímo Jeremenkovu a Křížovou. Nově se ale předpokládá zaústění mostu mimo tyto ulice, což by dále atraktivitu pro auta snížilo.
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: Vysočanská radiála (R10 - Kbelská)
S těmi zmizelými auty je to jednoduché. Ona ta auta neznizela, ale most způsobí větší výměnu mezi břehy, takže aniž by se změnily intenzity na nábřežích tak protože víc aut bude odbočovat na most a nepojede rovně, tak se intenzity jakoby nezmění, ale bude tam větší počet cest přes most na úkor cest rovnoběžných s řekou, takže to pak vypadá, že se to nemění, ale vztahy v oblasti jsou jiné.
PV: Jo těch 6 tisíc je přesně rozdíl mezi tím, zda semafory ve Dvorcích zvládají nebo ne a tvoří se kolony, ověřeno v době před otevřením PO. Dva pruhy jsou v této ulici již dnes, bo se v dalších parkuje. To, že bude most o 300m jinde vím, a nepředpokládám, že by to mělo nějaký efekt na změnu intenzit. Nevím totiž, proč by prodloužení cesty o tak krátký úsek mít nějaký dopad mělo.
To že by se podařilo segregovat v Jeremenkově Tramvaje od aut je iluze. Viděl jsem projekt a reálně to nejde, pokud ulici nerozšíříme, což nelze.
PV: Jo těch 6 tisíc je přesně rozdíl mezi tím, zda semafory ve Dvorcích zvládají nebo ne a tvoří se kolony, ověřeno v době před otevřením PO. Dva pruhy jsou v této ulici již dnes, bo se v dalších parkuje. To, že bude most o 300m jinde vím, a nepředpokládám, že by to mělo nějaký efekt na změnu intenzit. Nevím totiž, proč by prodloužení cesty o tak krátký úsek mít nějaký dopad mělo.
To že by se podařilo segregovat v Jeremenkově Tramvaje od aut je iluze. Viděl jsem projekt a reálně to nejde, pokud ulici nerozšíříme, což nelze.
Re: Vysočanská radiála (R10 - Kbelská)
DrFe1: Dovolil bych si nesouhlasit s Podbabským mostem, ten by opravdu přinesl hodně aut do ulice k Bohnicím, která by byla slyšet široko daleko. Pro vztahy Dejvice-Bohnice by zase nebyla taková zajížďka to vzít po okruhu přes Suchdol.
"Místní" mosty
To měl být argument ve smyslu "jenom"? Máte představu, kolik lidí z Prahy 5 se pravidelně dostává jen do každého z baráků na Brumlovce?dd píše: Dvorecký most + Jermenkovu využijí ti, kdo pojedou z/do této oblasti a možná lidé jedoucí z oblasti Hlubočep a Barrandova na Vinohrady a Žižkov, ale to v zanedbatelné míře.
BTW nemáme být trochu v jiném tématu?
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: Nové pražské mosty
Označil jsem jen most 519, ostatní mosty již PRO AUTA potřeba nejsou.
Re: Nové pražské mosty
Tak ale otázka nestojí, tam se píše o důležitosti mostů obecně. Nehledě na to, že most v Podolí je pro auta důležitý, i kdyby po něm nesměla jezdit IAD (taky bych ji tam raději spíš nepouštěl, ač bydlím úplně jinde), protože výrazně uleví Barranďáku.Marooned17 píše:Označil jsem jen most 519, ostatní mosty již PRO AUTA potřeba nejsou.
Re: Nové pražské mosty
No chybí mi tam položka "všechny uvedené"
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: Nové pražské mosty
Jonáš: Nejste náhodou skrytý Obr?
Standa: V tom souhlasím, rozhodně je nutné, aby mosty byly pojížditelné busy a IZS.
Standa: V tom souhlasím, rozhodně je nutné, aby mosty byly pojížditelné busy a IZS.
Re: Nové pražské mosty
Proč?
Nejhorší je zajížďka pro cyklisty. A nebo snad že by pro pěší?
Nejhorší je zajížďka pro cyklisty. A nebo snad že by pro pěší?
Re: Nové pražské mosty
je tam Přívoz P3: Lihovar - Veslařský ostrovjonáš píše:Nejhorší je zajížďka pro cyklisty. A nebo snad že by pro pěší?
http://ropid.cz/cestujeme/privozy-v-pid ... 94.html#P3
Re: Nové pražské mosty
Však že jo .. a taky tam zůstane.
Za tu půlhodinku se to snad dá i přeplavat.
Za tu půlhodinku se to snad dá i přeplavat.