Stránka 6 z 8

Re: Nové pražské mosty

Napsal: 3.12.2019 14:08:03
od kyk
A než se rozhodne, tak most spadne.

Re: Nové pražské mosty

Napsal: 3.12.2019 17:31:05
od Geo
To by bylo fajn. Protoze pak by slo bez odkladu postavit moderni trojkolejny most se stejnym vzhledem.

Re: Nové pražské mosty

Napsal: 3.12.2019 18:43:32
od Jarda Š.
Geo: Jenomže to by nejméně na tři roky byl velký průšvih pro průjezd Železničním uzlem Praha.

Re: Nové pražské mosty

Napsal: 3.12.2019 19:17:10
od Geo
No jo, ja to myslel spis jako vtip. Na druhou stranu cokolilv jineho mozna znamena prusvih pro Prahu na dalsich 30-50 let.

Re: Nové pražské mosty

Napsal: 3.12.2019 22:25:49
od Lynx
Říkáte nejméně 3 roky přerušení provozu. Přitom tenhle most, který nahrazoval původní jednokolejný byl usazena a zprovozněn za 2 dny !!! Ano, čtete dobře, dva dny ......

https://www.irozhlas.cz/veda-technologi ... 2090654_pj

Re: Nové pražské mosty

Napsal: 4.12.2019 1:28:22
od P_V
Původní Vyšehradský most byl sice jednokolejný, ale se stavební přípravou na přidání druhé koleje. Ta však nebyla využita, protože most měl i jiné nedostatky, jako malá únosnost nebo malá výška kvůli chystané přestavbě nábřeží.
Stihli to formou výměny za dva dny, protože tehdy neměli památkáře. S památkáři by se v tom nimrali jako v Negrelliho viaduktu, rozebrat na kousky, opucovat, některé vyměnit, a zas poskládat. Rekonstrukcí by se ale nevyřešil nedostatečný průjezdný průřez, a bez nějaké zesilující vestavby ani nedostatečná únosnost, požadované pro koridorové trati. Ani hlučnost by se nevyřešila. Negrelliho má naštěstí náhradní trasu a na koridoru neleží. Vyšehradský most použitelnou náhradní trasu nemá. SŽDC narychlo chystá zdvoukolejnění části objízdné trasy přes Krč, ale příprava je na samém začátku papírového maratonu.

Re: Nové pražské mosty

Napsal: 4.12.2019 15:15:51
od elrondecuba
Jééé, i sem už dorazilo oblíbené selektivní vidění a neuvádění souvislostí. Za dva dny to stihly hlavně proto, protože nový měl pilíře úplně jinde a úplně nové. Takže se odstranil starý most a jen se nasunul již hotový nový most na nové pilíře. Příště si přečtěte alespoň základní informace. Toto téma je velmi podrobně a několikrát zpracované, takže stáčí jen umět číst.

Re: Nové pražské mosty

Napsal: 4.12.2019 15:32:09
od P_V

Re: Nové pražské mosty

Napsal: 4.12.2019 18:58:34
od jozka
Precteno jednim dechem, diky!

Re: Nové pražské mosty

Napsal: 29.12.2019 0:02:05
od Jarda Š.
Lynx: Ocelové železniční mosty lze vyměnit a zprovoznit rychle i v dnešní době, když máte spodní stavbu a v mostárně vyrobené a na stavbu dovezené díly mostu.

Re: Nové pražské mosty

Napsal: 24.1.2020 19:10:58
od jk2
P_V píše:Jak ta výměna probíhala:
...
Podle již staršího článku v DP Kontaktu bylo v noci staveniště osvětleno Oleovary a obyvatelstvo na to bylo tiskem upozorněno, aby osvětlení nepovažovalo za požár a neztropilo poplach. Nepodařilo se mi ale nikde najít, co byly zač ty Oleovary. Nevíte o tom někdo něco?

Re: Nové pražské mosty

Napsal: 24.1.2020 19:35:01
od jonáš
Lynx píše:Říkáte nejméně 3 roky přerušení provozu. Přitom tenhle most, který nahrazoval původní jednokolejný byl usazena a zprovozněn za 2 dny !!! Ano, čtete dobře, dva dny ......
V případě, že most spadne. Nebo že budou památkáři trvat na výměně zkorodovaných částí nýtek po nýtku. To si totiž náhradní konstrukci na pomocným lešení předem nepostavíte, a dokonce ani nevyrobíte. Vlastně si ani dneska neumim představit, že by se ta pomocná konstrukce v řečišti dala vůbec postavit.

Navíc tehdy nikdo neprudil kvůli hluku při práci v noci ani kvůli bezpečnosti práce a lidí bylo k dispozici neuvěřitelný množství .. a byli na to vesměs kvalifikovaní jak zručností, tak fyzickou kondicí, protože jinak to tehdy nešlo. Některý historický výkony se asi zopakovat nedaji.

Tenkrát ta akce měla ještě zajímavou předehru, viz první díl reportáže, nejdřív se musela původní konstrukce pilíř po pilíři přizvednout aby se pod ní mohly dozdít nové mohutnější a vyšší pilíře v nové poloze. Což ale byla de facto další výhoda, protože pokud musíte pilíře ponechat a jen upravit vršky pro nové uložení ložisek, tak se to jindy než po odstranění stávající konstrukce udělat nedá.

Re: Nové pražské mosty

Napsal: 24.1.2020 21:10:54
od Mike
jonáš píše:.. a byli na to vesměs kvalifikovaní jak zručností, tak fyzickou kondicí, protože jinak to tehdy nešlo. Některý historický výkony se asi zopakovat nedaji.
fyzicky určitě ne,
dnes bych to viděl na 3 lodě a tak 6-8 vrtulníků
a bylo by to za den

Re: Nové pražské mosty

Napsal: 15.4.2020 15:36:01
od vaclav
ty rozsahle prace u lihovaru na smichove souvisi s tim novym mostem?

Re: Nové pražské mosty

Napsal: 15.4.2020 15:53:36
od Mosquit
Nevím, jak to tam teď vypadá, ale z jedné z diskuzí v CAMPu si pamatuju, že založení kolejového trojúhelníku pro Dvorecký most je součástí kompletní reko tramvajové trati Nádražní, která právě probíhá. Takže asi ano.

Tady taky něco takového píšou...
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/dopra ... zpravy_rko

Re: Nové pražské mosty

Napsal: 16.4.2020 9:10:03
od vaclav
diky, zalozim na dvorecky most nove tema

Re: Nové pražské mosty

Napsal: 14.5.2020 11:05:28
od alabastr
Nevíte někdo nějáké novinky ohledně lávky přes Štvanici (Holešovice-Karlín)? Před necelým rokem to vypadalo že se to dá do pohybu, ale novější info jsem nenašel...

Stoletý sen Pražanů je blíž. Projekt lávky přes Štvanici vyjde na 25 milionů, 9.7.2019
https://www.denik.cz/regiony/projekt-la ... 90709.html

..tak doufám že z toho nebude dvousetletý sen Pražanů.. :?

Re: Nové pražské mosty

Napsal: 14.5.2020 12:10:56
od michal
A to předmostí na holešovické straně je jako myšleno vážně...?

Re: Nové pražské mosty

Napsal: 14.5.2020 13:09:28
od P_V
Vtipné je, že se před nedávnem, po pádu Trojské lávky, představitelé Prahy zaklínali, že předepjatý beton už nikdy. A tohle je předepjaté přímo extrémně, je to dlouhé a tenké. To snad ta lana budou v zábradelních zídkách, aby to ten beton nerozmačkalo.

Re: Nové pražské mosty

Napsal: 14.5.2020 16:42:15
od theodor less
P_V píše:...před nedávnem, po pádu Trojské lávky, představitelé Prahy zaklínali, že předepjatý beton už nikdy.
Pokud se nezaklínali v kuloárech, jistě o tom bude nějaký článek?

Re: Nové pražské mosty

Napsal: 14.5.2020 16:51:40
od Lynx
P_V píše:Vtipné je, že se před nedávnem, po pádu Trojské lávky, představitelé Prahy zaklínali, že předepjatý beton už nikdy. A tohle je předepjaté přímo extrémně, je to dlouhé a tenké. To snad ta lana budou v zábradelních zídkách, aby to ten beton nerozmačkalo.
Já se domnívám, že ta lávka nebyl klasický předpjatý beton, kde je celé lano zalité v betonu, ale že problém byl právě v tom, že to bylo napnuté ocelové lano v nějáké dutině. A problém byl právě v tom, že to v té dutině postupně hnilo a nebylo to přitom kontrolovatelné. Zatímco u předpjatého betonu je ta výztuž chráněna betonem a kolem lana by neměla být žádná nevyplněná dutina.

Re: Nové pražské mosty

Napsal: 14.5.2020 18:29:21
od P_V
Žel, rešerše s odkazy, kdo co kde plácl a novináři to zapsali, nevedu... jen tahám z paměti.
(abych neskončil jako Zeman s Peroutkou... :) )

Re: Nové pražské mosty

Napsal: 14.5.2020 18:31:24
od theodor less
Trojská lávka měla dva typy lan, lišících se jejich funkcí:
1) lana montážní, pod která se jednotlivé segmenty zavěšovaly pomocí šroubů ve žlábku na horním povrchu segmentů
2) lana předpínací, která se provlékla kanálky v segmentech a napnula
Žlábek s montážními lany byl zabetonován. Kanálky s předpínacími lany se zabetonovaly injektáží.

poznámka: existují dodatečně předpjaté konstrukce s vnitřní výztuží nesoudržné s betonem; předpínací prvky (dráty, lana, kabely, tyče) jsou v "dutině", ale tato "dutina" umožňuje kontrolu prvků.

Re: Nové pražské mosty

Napsal: 22.5.2020 7:16:14
od alabastr
Správa železnic chce pod Vyšehradem tři koleje, vypíše architektonickou soutěž
https://zdopravy.cz/sprava-zeleznic-chc ... tez-49375/

To zas budou boje, vystihl to "noerf" v komentáři pod článkem.

Re: Nové pražské mosty

Napsal: 22.5.2020 15:03:27
od kot
No, aby jim ta "kulturní" památka nespadla dříve než se dohodnou. Možná by to bylo ku prospěchu věci....