České dálnice > Diskusní fórum
http://forum.ceskedalnice.cz/

Nové pražské mosty
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=57&t=1249
Stránka 6 z 7

Autor:  kyk [ 3.12.2019 14:08:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové pražské mosty

A než se rozhodne, tak most spadne.

Autor:  Geo [ 3.12.2019 17:31:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové pražské mosty

To by bylo fajn. Protoze pak by slo bez odkladu postavit moderni trojkolejny most se stejnym vzhledem.

Autor:  Jarda Š. [ 3.12.2019 18:43:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové pražské mosty

Geo: Jenomže to by nejméně na tři roky byl velký průšvih pro průjezd Železničním uzlem Praha.

Autor:  Geo [ 3.12.2019 19:17:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové pražské mosty

No jo, ja to myslel spis jako vtip. Na druhou stranu cokolilv jineho mozna znamena prusvih pro Prahu na dalsich 30-50 let.

Autor:  Lynx [ 3.12.2019 22:25:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové pražské mosty

Říkáte nejméně 3 roky přerušení provozu. Přitom tenhle most, který nahrazoval původní jednokolejný byl usazena a zprovozněn za 2 dny !!! Ano, čtete dobře, dva dny ......

https://www.irozhlas.cz/veda-technologi ... 2090654_pj

Autor:  P_V [ 4.12.2019 1:28:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové pražské mosty

Původní Vyšehradský most byl sice jednokolejný, ale se stavební přípravou na přidání druhé koleje. Ta však nebyla využita, protože most měl i jiné nedostatky, jako malá únosnost nebo malá výška kvůli chystané přestavbě nábřeží.
Stihli to formou výměny za dva dny, protože tehdy neměli památkáře. S památkáři by se v tom nimrali jako v Negrelliho viaduktu, rozebrat na kousky, opucovat, některé vyměnit, a zas poskládat. Rekonstrukcí by se ale nevyřešil nedostatečný průjezdný průřez, a bez nějaké zesilující vestavby ani nedostatečná únosnost, požadované pro koridorové trati. Ani hlučnost by se nevyřešila. Negrelliho má naštěstí náhradní trasu a na koridoru neleží. Vyšehradský most použitelnou náhradní trasu nemá. SŽDC narychlo chystá zdvoukolejnění části objízdné trasy přes Krč, ale příprava je na samém začátku papírového maratonu.

Autor:  elrondecuba [ 4.12.2019 15:15:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové pražské mosty

Jééé, i sem už dorazilo oblíbené selektivní vidění a neuvádění souvislostí. Za dva dny to stihly hlavně proto, protože nový měl pilíře úplně jinde a úplně nové. Takže se odstranil starý most a jen se nasunul již hotový nový most na nové pilíře. Příště si přečtěte alespoň základní informace. Toto téma je velmi podrobně a několikrát zpracované, takže stáčí jen umět číst.

Autor:  P_V [ 4.12.2019 15:32:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové pražské mosty

Jak ta výměna probíhala:
https://vysehradskej.cz/vymena-zeleznicniho-mostu/
https://vysehradskej.cz/vymena-zeleznicniho-mostu-2/

Autor:  jozka [ 4.12.2019 18:58:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové pražské mosty

Precteno jednim dechem, diky!

Autor:  Jarda Š. [ 29.12.2019 0:02:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové pražské mosty

Lynx: Ocelové železniční mosty lze vyměnit a zprovoznit rychle i v dnešní době, když máte spodní stavbu a v mostárně vyrobené a na stavbu dovezené díly mostu.

Autor:  jk2 [ 24.1.2020 19:10:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové pražské mosty

P_V píše:
Jak ta výměna probíhala:
...

Podle již staršího článku v DP Kontaktu bylo v noci staveniště osvětleno Oleovary a obyvatelstvo na to bylo tiskem upozorněno, aby osvětlení nepovažovalo za požár a neztropilo poplach. Nepodařilo se mi ale nikde najít, co byly zač ty Oleovary. Nevíte o tom někdo něco?

Autor:  jonáš [ 24.1.2020 19:35:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové pražské mosty

Lynx píše:
Říkáte nejméně 3 roky přerušení provozu. Přitom tenhle most, který nahrazoval původní jednokolejný byl usazena a zprovozněn za 2 dny !!! Ano, čtete dobře, dva dny ......


V případě, že most spadne. Nebo že budou památkáři trvat na výměně zkorodovaných částí nýtek po nýtku. To si totiž náhradní konstrukci na pomocným lešení předem nepostavíte, a dokonce ani nevyrobíte. Vlastně si ani dneska neumim představit, že by se ta pomocná konstrukce v řečišti dala vůbec postavit.

Navíc tehdy nikdo neprudil kvůli hluku při práci v noci ani kvůli bezpečnosti práce a lidí bylo k dispozici neuvěřitelný množství .. a byli na to vesměs kvalifikovaní jak zručností, tak fyzickou kondicí, protože jinak to tehdy nešlo. Některý historický výkony se asi zopakovat nedaji.

Tenkrát ta akce měla ještě zajímavou předehru, viz první díl reportáže, nejdřív se musela původní konstrukce pilíř po pilíři přizvednout aby se pod ní mohly dozdít nové mohutnější a vyšší pilíře v nové poloze. Což ale byla de facto další výhoda, protože pokud musíte pilíře ponechat a jen upravit vršky pro nové uložení ložisek, tak se to jindy než po odstranění stávající konstrukce udělat nedá.

Autor:  Mike [ 24.1.2020 21:10:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové pražské mosty

jonáš píše:
.. a byli na to vesměs kvalifikovaní jak zručností, tak fyzickou kondicí, protože jinak to tehdy nešlo. Některý historický výkony se asi zopakovat nedaji.

fyzicky určitě ne,
dnes bych to viděl na 3 lodě a tak 6-8 vrtulníků
a bylo by to za den

Autor:  vaclav [ 15.4.2020 15:36:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové pražské mosty

ty rozsahle prace u lihovaru na smichove souvisi s tim novym mostem?

Autor:  Mosquit [ 15.4.2020 15:53:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové pražské mosty

Nevím, jak to tam teď vypadá, ale z jedné z diskuzí v CAMPu si pamatuju, že založení kolejového trojúhelníku pro Dvorecký most je součástí kompletní reko tramvajové trati Nádražní, která právě probíhá. Takže asi ano.

Tady taky něco takového píšou...
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/dopra ... zpravy_rko

Autor:  vaclav [ 16.4.2020 9:10:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové pražské mosty

diky, zalozim na dvorecky most nove tema

Autor:  alabastr [ 14.5.2020 11:05:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové pražské mosty

Nevíte někdo nějáké novinky ohledně lávky přes Štvanici (Holešovice-Karlín)? Před necelým rokem to vypadalo že se to dá do pohybu, ale novější info jsem nenašel...

Stoletý sen Pražanů je blíž. Projekt lávky přes Štvanici vyjde na 25 milionů, 9.7.2019
https://www.denik.cz/regiony/projekt-lavka-pres-stvanici-holka-blank-ipr-praha-holesovice-karlin-20190709.html

..tak doufám že z toho nebude dvousetletý sen Pražanů.. :?

Autor:  michal [ 14.5.2020 12:10:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové pražské mosty

A to předmostí na holešovické straně je jako myšleno vážně...?

Autor:  P_V [ 14.5.2020 13:09:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové pražské mosty

Vtipné je, že se před nedávnem, po pádu Trojské lávky, představitelé Prahy zaklínali, že předepjatý beton už nikdy. A tohle je předepjaté přímo extrémně, je to dlouhé a tenké. To snad ta lana budou v zábradelních zídkách, aby to ten beton nerozmačkalo.

Autor:  theodor less [ 14.5.2020 16:42:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové pražské mosty

P_V píše:
...před nedávnem, po pádu Trojské lávky, představitelé Prahy zaklínali, že předepjatý beton už nikdy.

Pokud se nezaklínali v kuloárech, jistě o tom bude nějaký článek?

Autor:  Lynx [ 14.5.2020 16:51:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové pražské mosty

P_V píše:
Vtipné je, že se před nedávnem, po pádu Trojské lávky, představitelé Prahy zaklínali, že předepjatý beton už nikdy. A tohle je předepjaté přímo extrémně, je to dlouhé a tenké. To snad ta lana budou v zábradelních zídkách, aby to ten beton nerozmačkalo.


Já se domnívám, že ta lávka nebyl klasický předpjatý beton, kde je celé lano zalité v betonu, ale že problém byl právě v tom, že to bylo napnuté ocelové lano v nějáké dutině. A problém byl právě v tom, že to v té dutině postupně hnilo a nebylo to přitom kontrolovatelné. Zatímco u předpjatého betonu je ta výztuž chráněna betonem a kolem lana by neměla být žádná nevyplněná dutina.

Autor:  P_V [ 14.5.2020 18:29:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové pražské mosty

Žel, rešerše s odkazy, kdo co kde plácl a novináři to zapsali, nevedu... jen tahám z paměti.
(abych neskončil jako Zeman s Peroutkou... :) )

Autor:  theodor less [ 14.5.2020 18:31:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové pražské mosty

Trojská lávka měla dva typy lan, lišících se jejich funkcí:
1) lana montážní, pod která se jednotlivé segmenty zavěšovaly pomocí šroubů ve žlábku na horním povrchu segmentů
2) lana předpínací, která se provlékla kanálky v segmentech a napnula
Žlábek s montážními lany byl zabetonován. Kanálky s předpínacími lany se zabetonovaly injektáží.

poznámka: existují dodatečně předpjaté konstrukce s vnitřní výztuží nesoudržné s betonem; předpínací prvky (dráty, lana, kabely, tyče) jsou v "dutině", ale tato "dutina" umožňuje kontrolu prvků.

Autor:  alabastr [ 22.5.2020 7:16:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové pražské mosty

Správa železnic chce pod Vyšehradem tři koleje, vypíše architektonickou soutěž
https://zdopravy.cz/sprava-zeleznic-chce-pod-vysehradem-tri-koleje-vypise-architektonickou-soutez-49375/

To zas budou boje, vystihl to "noerf" v komentáři pod článkem.

Autor:  kot [ 22.5.2020 15:03:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové pražské mosty

No, aby jim ta "kulturní" památka nespadla dříve než se dohodnou. Možná by to bylo ku prospěchu věci....

Stránka 6 z 7 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/