Spořilovská spojka a související problémy
Re: Spořilovský masakr
Běchovice stojí směrem z centra, směr na MO tam kolony nebývají - tedy odpoledne, kdy má cenu objíždět.
II/101 sice je dvojka, ale v úvalech okolo ní vyrostly domy a "pak asi začal vadit hluk, bezpečnost apod"
takže se obec natáhla až k Novým Jirnům, což rozhodně není správné řešení
II/101 sice je dvojka, ale v úvalech okolo ní vyrostly domy a "pak asi začal vadit hluk, bezpečnost apod"
takže se obec natáhla až k Novým Jirnům, což rozhodně není správné řešení
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Spořilovský masakr
No však podle map je mezi koncem zástavby Úval a začátkem zástavby Nových Jiren jen 500m, to se ani nemá cenu rozjíždět.
Re: Spořilovský masakr
To je nepochopení původního příspěvku, Mike by si nejspíš přál, aby mezi Úvaly a Jirny nebylo omezení žádné, ani to implicitní "uvnitř obce". Že tam bydlí lidé? To je přece jedno, podle něj je to "paskvil", protože musí sundat nohu z plynu. Ach jo.jonáš píše:No však podle map je mezi koncem zástavby Úval a začátkem zástavby Nových Jiren jen 500m, to se ani nemá cenu rozjíždět.
Re: Spořilovský masakr
Přesně tohle mně napadlo, dík, že to nemusím psát. Bohužel na tu otázku prý existuje odpověď v podobě "zanedbatelné %", což se mi ale vůbec nezdá ...jonáš píše:Kolik procent tranzitu kamionů na JS dělá směr z D5-D7 na D1 a opačně? Tahle část odpadne logicky sama, pokud nebude okruh zavřenej, a zbytek by se tam snad dal radši ještě pětiletku skousnout, než to honit oklikama, co na to už vůbec nejsou stavěný.
Re: Spořilovský masakr
ti "lidé" tam jaksi přišli až po té silniciMPMP píše:...Že tam bydlí lidé? To je přece jedno, podle něj je to "paskvil", protože musí sundat nohu z plynu. Ach jo.
nohu tam stejně moc nesundavám, ony ty drážky před přechody pak tak příjemně hučí
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Spořilovský masakr
Krásný názor! Prosím "zasadit do kamene". Podle této logiky se již nesmí postavit žádný dům, který není přímo "v poli", protože tam přece už je silnice a rozšiřovat obec podél komunikace je trestuhodné, bo řidiči by pak museli jet pomaleji.Mike píše:ti "lidé" tam jaksi přišli až po té silniciMPMP píše:...Že tam bydlí lidé? To je přece jedno, podle něj je to "paskvil", protože musí sundat nohu z plynu. Ach jo.
nohu tam stejně moc nesundavám, ony ty drážky před přechody pak tak příjemně hučí
Gratuluju - myslím že za tuto demagogii by se nemuseli stydět ani někteří politici.
to MPMP - Madrid, Barcelona, Berlin, Paris etc...
v tehle mestech vedou dalnice skrz mesto a nikdo to neresi. Postavil PHS a zivot jede dal. Problem je ovsem v mentalite - v techto mestech ziji lide co vedi, ze zivot a city je hlavne hluk. V cesku se pristehuji trdla do velkomesta a chteji klid jak v lese. Ale co se tyka Ctvrti SPORILOV (tak tam jiz podle nazvu ziji relativne socky a mene tolerantni lidi)- spousta lidi by tu R-silnici nejradeji zrusila z blbosti
Re: to MPMP - Madrid, Barcelona, Berlin, Paris etc...
Tachove, Tachove, ty zase perlíš ! Spořilov vznikl už ve 30. letech, jako vilová čtvrť financovaná Spořitelnou a teprve později byl ze tří stran obklíčen dálnicemi - přesto jsem tam žádný organizovaný odpor proti dálnicím nezaznamenal. Asi ty socky, žijící v domcích, jejichž cena dnes začíná někde na 5 mega za malou řadovku, budou poněkud tolerantnější . Stejně tak i na sídlišti vedle spojky je většina lidí za ni ráda, protože do 80. let jel všechen tranzit tehdy jednosměrnými ulicemi Lešanskou a Senohrabskou a to byla soda i při tehdejším provozu (každý den jsem je přecházel cestou do školy). Problém není ani tak ve spojce, jako v jejím nedokonalém napojení na MO smotaném s napojením Chodovské ulice a napojením Spořilova, to vše za značného provozu autobusů MHD. Má to co dělat, aby to pobralo tranzit D1 - D8, po přidání D5 - D11 tahle MÚK zkolabuje, proto "Spořilovský masakr".Tachau píše:v tehle mestech vedou dalnice skrz mesto a nikdo to neresi. Postavil PHS a zivot jede dal. Problem je ovsem v mentalite - v techto mestech ziji lide co vedi, ze zivot a city je hlavne hluk. V cesku se pristehuji trdla do velkomesta a chteji klid jak v lese. Ale co se tyka Ctvrti SPORILOV (tak tam jiz podle nazvu ziji relativne socky a mene tolerantni lidi)- spousta lidi by tu R-silnici nejradeji zrusila z blbosti
Re: Spořilovský masakr
To už je trochu OT: Ale jak je to s hlukovými limity v Evropě a u nás? Přijde mi, že hlavně na jihu jezdí třeba skútry dlouho do noci (a že je ten rámus slyšet i o dvě ulice vedle) a nevšiml jsem si, že by to někomu vadilo.
Re: to MPMP - Madrid, Barcelona, Berlin, Paris etc...
Musím s Vámi souhlasit,u nás chtějí lidé žít ve městě s tichem přírody.Tachau píše:v tehle mestech vedou dalnice skrz mesto a nikdo to neresi. Postavil PHS a zivot jede dal. Problem je ovsem v mentalite - v techto mestech ziji lide co vedi, ze zivot a city je hlavne hluk. V cesku se pristehuji trdla do velkomesta a chteji klid jak v lese. Ale co se tyka Ctvrti SPORILOV (tak tam jiz podle nazvu ziji relativne socky a mene tolerantni lidi)- spousta lidi by tu R-silnici nejradeji zrusila z blbosti
Re: Spořilovský masakr
Na Sporilove primo v tom ostrove mezi 3 dalnicema bydli dlouholety kamarad a celkove mi neprislo, ze by tam meli moc hluk, ani v noci ne - nebo spis kdyz sem bydlel driv v Krci, tak sme tam meli v noci hluk od Jizni Spojky mnohem vyssi, ackoliv byla vzdusnou carou mnohem dal nez sou ty 3 dalnice na Sporilove (rek bych, ze je to dany tvarem terenu a jeho zastavenosti).
Re: Spořilovský masakr
Jinak kdyby se tenkrat byvala dostavela kompletne MÚK MO/D1 (misto toho aby se tam naprala ta poloMÚK s Hlavni a musela se stavet Sporilovska spojka), nevi nekdo, jak to melo v konecny podobe vypadat ? Jestli to jizni premosteni melo bejt soucasti semidirektni rampy (nejak takhle: http://mapy.cz/#mm=ZTtTcP@dm=133181440+ ... 83968@z=16)
Re: Spořilovský masakr
Tohle by dnes kapacitně nestačilo. Buďme rádi, že už tam ta Spořilovská spojka stojí..
Re: Spořilovský masakr
Kapacitně by to přemostění direktní rampou asi stačilo víc, než vratná rampa ("brejle") při odbočení z Jižní spojky na Spořilovskou. Nicméně se domnívám, že ten výše uvedený most na Kačerově v plánech nebyl, alespoň jsem ho nikde neviděl. Naopak byla v plánu rampa z Jižní Spojky od BM na D1, směr centrum, a z D1 od Brna jna Jižní Spojku směr Hostivař. V mapě je příprava pěkně vidět zde. Předpokladem bylo ale nepostavení odbočky Jižní Spojka - Hlavní ul. To bylo do plánu dolepeno narychlo před realizací, aby Spořilov nebyl odříznut od Prahy.
Re: Spořilovský masakr
O těch alternativách ke Spořilovské spojce jsem už slyšel (prostor na část MÚK D1/MO hovoří naprosto jasně), ale se spojkou samotnou se určitě počítalo už od 60. let - tou dobou na ni byla ponechána rezerva při výstavbě sídliště. Mám dojem, že tady někdo kdysi dával odkaz na původní variantu plnohodnotné MÚK SS a MO, která se z finančních důvodů (?) smrskla na dnešní polo-MÚK.
Re: Spořilovský masakr
Ta spojka byla podle mě původně součástí III. SJM, než se přešlo z roštového na radiální systém. (Magistrála je II. SJM.)Standa píše:O těch alternativách ke Spořilovské spojce jsem už slyšel (prostor na část MÚK D1/MO hovoří naprosto jasně), ale se spojkou samotnou se určitě počítalo už od 60. let - tou dobou na ni byla ponechána rezerva při výstavbě sídliště. Mám dojem, že tady někdo kdysi dával odkaz na původní variantu plnohodnotné MÚK SS a MO, která se z finančních důvodů (?) smrskla na dnešní polo-MÚK.
Re: Spořilovský masakr
O tech 2 rampach, co se nepostavili kvuli Hlavni ulici vim ale ten jizni most (o kterym sem si myslel, ze mel byt soucasti ty direktni rampy) je videt na fotce na strane 37 v tehle publikaci od RSD:adamos píše:Kapacitně by to přemostění direktní rampou asi stačilo víc, než vratná rampa ("brejle") při odbočení z Jižní spojky na Spořilovskou. Nicméně se domnívám, že ten výše uvedený most na Kačerově v plánech nebyl, alespoň jsem ho nikde neviděl. Naopak byla v plánu rampa z Jižní Spojky od BM na D1, směr centrum, a z D1 od Brna jna Jižní Spojku směr Hostivař. V mapě je příprava pěkně vidět zde. Předpokladem bylo ale nepostavení odbočky Jižní Spojka - Hlavní ul. To bylo do plánu dolepeno narychlo před realizací, aby Spořilov nebyl odříznut od Prahy.
http://www.rsd.cz/rsd/rsd.nsf/0/6C4472F ... grafii.pdf
Je to pohled od Kacerova z doby realizace zacatku D1, kdy se prave nechavala rezerva pro spojku se zarodkem te MUK (a videl jsem to jeste lip na jedne fotce, ale uz nevim kde ) Proste se mi akorat nechce verit tomu, ze ten jizni most mel odzacatku slouzit v paskvilózni forme jako slouzi ted
Re: Spořilovský masakr
nebyla to tahle?Max píše:a videl jsem to jeste lip na jedne fotce, ale uz nevim kde
Re: Spořilovský masakr
To vypadá logicky, z té doby asi pocházela i plnohodnotná MÚK s Jižní spojkou (předpokládám, že ta už byla i v roštovém systému jako nějaká VZM nebo ZVM). Stavební uzávěru pro jistotu nezrušili ani při přechodu na radiální systém a jak se to později hodilo...JirkaS píše:...Ta spojka byla podle mě původně součástí III. SJM, než se přešlo z roštového na radiální systém. (Magistrála je II. SJM.)
Re: Spořilovský masakr
Pátrám, kde jsem k těm spořilovským dálnicím něco viděl, zatím jsem našel zajímavý výřez ze situace s "křížením II.SJM s plánovaným jihovýchodním polookruhem" v knize Michala Prášila Dálnice 1967 - 2007 na straně 26 (odněkud jsem to kdysi stáhl v pdf).
Re: Spořilovský masakr
Fotka z výstavby II.SJM na straně 37: http://www.rsd.cz/rsd/rsd.nsf/0/6C4472F ... grafii.pdf
V další knize http://www.rsd.cz/doc/Silnicni-a-dalnic ... eprala.pdf je také pár informací, např. na plánku na str. 37 je vidět i jakýsi zárodek Spořilovské spojky.
V další knize http://www.rsd.cz/doc/Silnicni-a-dalnic ... eprala.pdf je také pár informací, např. na plánku na str. 37 je vidět i jakýsi zárodek Spořilovské spojky.
Re: Spořilovský masakr
Bohuzel neni byla cernobila, letecka (pohled od sporilova na kacak), D1 na ni uz byla hotova (i nalajnovana), akorat jizni spojka tam nebyla. Myslim, ze sem to prave videl v naky tisteny publikaci a ne na netu. Ale domnivam se, ze ten jizni most na ni bylkasme píše:nebyla to tahle?Max píše:a videl jsem to jeste lip na jedne fotce, ale uz nevim kde
to Standa: vsak na tu stranu 37 uz sem odkazoval o par postu vejs
Re: Spořilovský masakr
Kdesi som čítal, že križovatka nieje dokončená kôli tomu, že by sa muselo zrušiť prepojenie ulice Hlavná a magistrály, čo bolo politicky nepriehodné, vzhľadom na to, že ju využíval nejaký spořilovský papaláš...
Re: Spořilovský masakr
a už si toho začínají všímat i novináři
Nový úsek Pražského okruhu zklidní Krč a Barrandov, Spořilovu uškodí
http://zpravy.idnes.cz/novy-usek-prazsk ... -zpravy_ab
Nový úsek Pražského okruhu zklidní Krč a Barrandov, Spořilovu uškodí
http://zpravy.idnes.cz/novy-usek-prazsk ... -zpravy_ab
Re: Spořilovský masakr
Proč by mělo z Barrandovského mostu zmizet 54000 aut, ale z navazující Jižní Spojky v úseku Barr. most - Krč jenom devět tisíc?idnes...