Spořilovská spojka a související problémy
Re: Spořilovská spojka a související problémy
zpět na Spořilovskou
tohle tu myslím ještě nebylo - ale novinek tam moc nevidím...
http://www.urm.cz/cs/clanek/538/Sporilov
tohle tu myslím ještě nebylo - ale novinek tam moc nevidím...
http://www.urm.cz/cs/clanek/538/Sporilov
Re: Spořilovská spojka a související problémy
No to je sranda, vždycky když projíždím Spořilovskou tak si říkám, že je to z důvodu dopravní zátěže šílené místo pro žití a že jediné řešení bych viděl v zakrytí téhle ulice v místech kde jsou kolem obytné domy. To by přineslo nejen efekt z hlediska hluku, ale taky by to umožnilo vytvořit nové prostory (nad komunikací) které by mohly mít komerční nebo rekreační využití. Jenže ta myšlenka mi přišla tak nereálná že jsem si jí nechával pro sebe. A ejhle, ono to napadlo i někoho jiného, to je dobře.kasme píše:zpět na Spořilovskou
tohle tu myslím ještě nebylo - ale novinek tam moc nevidím...
http://www.urm.cz/cs/clanek/538/Sporilov
Jenže, v jedné části píšou:
8. ledna 2013 by měla být na Radě hl. m. Prahy zadána nová studie těžkého zakrytí ulice 5. května.
A v druhé zase píšou:
Na základě veřejného setkání s obyvateli Spořilova byl dne 13. listopadu Radou města pověřen Útvar rozvoje hlavního města Prahy (ÚRM) a Odbor městského investora MHMP (OMI), aby do čtrnácti dnů připravil studii na možnosti zakrytí ulice Spořilovská.
Když už, tak zakryjeme obě a bude klid
Re: Spořilovská spojka a související problémy
a jak to na severu Spořilovské (u Jižní spojky) vypadalo před lety...
http://www.prazsketramvaje.cz/view.php? ... 2012092705
pohled směr Brno na jedné z nejmladších fotek jsem našel na "strítvjů" http://goo.gl/maps/WSS6e
http://www.prazsketramvaje.cz/view.php? ... 2012092705
pohled směr Brno na jedné z nejmladších fotek jsem našel na "strítvjů" http://goo.gl/maps/WSS6e
Re: Spořilovská spojka a související problémy
Kasme díky, připomněl jsi mi mé dětství ! Jinak doplňuji, že celá ta točna a dost složitý systém nástupních ostrůvků pro autobusy se jmenoval Bratislavské náměstí a veškerý tranzit jezdil ulicemi Lešanskou (směr k D1) a Senohrabskou (směr od D1), takže Spořilovská spojka byla výrazné zlepšení.
Re: Spořilovská spojka a související problémy
Ovšem nikoli pro ty, co jedou tramvají. Těm se prodloužila docházková vzdálenost, do jižní poloviny docela výrazně.
Re: Spořilovská spojka a související problémy
Když se ještě vrátím k problému ulice Ke Spořilovu - jak koukám teď na mapu, tak celkem akceptovatelným řešením by mohlo být zjednosměrnění ulice Na Chodovci v úseku Ke Spořilovu - Hlavní a to povolením pouze směru k ulici Hlavní. Zbytek by musel Spořilov objet zmiňovanou ulicí Na Chodovci a nemusel by tudíž využívat ulici Hlavní, která je i z pohledu chodců mnohem využívanější... Třeba by to v konečném důsledku spořilovským tolik nevadilo a kolona by se dala za cenu dodatečné půlminuty objet stejně ... Jen bych před přechody u zastávek v ulici Na Chodovci doplnil nějaký ten retardérek
Re: Spořilovská spojka a související problémy
Jonáš: To je pravda, ale platí především pro Starý Spořilov a menší sídliště na západ. Největší části sídliště směrem na východ se naopak tramvaj přiblížila, ale zase se jim zhoršila dostupnost autobusů směr stanice metra Roztyly nebo Jižní město, stejně jako se zhoršila možnost přestupů na tyto autobusy přímo z tramvaje (přímo navazující zůstal v podstatě jenom jeden, tehdy 118). Chtělo by to každopádně zatunelovat, jak píše Romul.
Mapman: Asi by to šlo, ale je otázka, jestli by to pomohlo: komplikovanější odbočování z Hlavní doleva do ulice na Chodovci, která by se ucpávala a blokovala v celé délce 106 a 138, v úseku od Hlavní ke konečné tramvaje navíc i 135, 136, 150, 196, 213 a 260.
Mapman: Asi by to šlo, ale je otázka, jestli by to pomohlo: komplikovanější odbočování z Hlavní doleva do ulice na Chodovci, která by se ucpávala a blokovala v celé délce 106 a 138, v úseku od Hlavní ke konečné tramvaje navíc i 135, 136, 150, 196, 213 a 260.
Re: Spořilovská spojka a související problémy
No přiblížení je to maximálně pro pět baráků ve Střimelické a část Měchenické, posun byl spíš tangenciální http://www.mapy.cz/s/63OL s bonusem prodloužení jízdní doby skrze tu klikatinu a od tý doby tam tramvaj hyne .. prostě běžný osrání pěších ve proslěch iad, stejně jako jinde. Projděte se někdy třeba od Florence na Štvanici (rekreační zóna .. ) a pak na Štrosmajerák, to je zkušenost k nezaplacení. Ostatně na Palmovce a Balabence to bude nemlich stejný, až tam dorazí pokrok.
Na Spořilově se to mohlo řešit zahloubenim smyčky jako v Hostivaři a případně i se zachovánim příčnýho průchodu i průjezdu mezi Na Chodovci a Severovýchodní, ale proč si tim komplikovat život, lidi si dojdou a mhd už někudy prokličkuje. Navrhovat místo průjezdu Hlavní dvojnásobnej objezd po ulici poloviční šíře mi taky nepřijde moc schůdný.
MMch v UP ze sedmdesátých let je přeložka a napřímení či rozšíření spojky k zámku až do Choceradské za Penny market a logické propojení na Košík i do Hostivaře, škoda jich.
Na Spořilově se to mohlo řešit zahloubenim smyčky jako v Hostivaři a případně i se zachovánim příčnýho průchodu i průjezdu mezi Na Chodovci a Severovýchodní, ale proč si tim komplikovat život, lidi si dojdou a mhd už někudy prokličkuje. Navrhovat místo průjezdu Hlavní dvojnásobnej objezd po ulici poloviční šíře mi taky nepřijde moc schůdný.
MMch v UP ze sedmdesátých let je přeložka a napřímení či rozšíření spojky k zámku až do Choceradské za Penny market a logické propojení na Košík i do Hostivaře, škoda jich.
Re: Spořilovská spojka a související problémy
Minulý týden proběhlo avizované jednání na MHMP. Stručný obsah shrnuje web Prahy 10 :
Zástupci obou stran pracovníky magistrátu znovu seznámili s problémy na svém území a zdůvodnili svá stanoviska ve věci. Magistrát nakonec rozhodl, že stanovení dopravního značení, tak jak bylo vydáno, je nezákonné, protože nebylo vydáno formou opatření obecné povahy ve smyslu správního řádu a náležitě projednáno. Bude proto v nejbližší možné době rozhodnutím magistrátu jakožto orgánu, pověřeného dozorem nad výkonem přenesené působnosti městskými částmi, dle zákona o Hlavním městě Praze zrušeno a značky odstraněny (nyní jsou zneplatněny barvou).
Dále magistrát přislíbil, že pověří TSK provedením dopravního průzkumu a požádal Prahu 4, aby do ukončení průzkumu a získání výsledků nezahajovala projednání opatření obecné povahy, protože to by potom mělo na výsledky průzkumu odpovídajícím způsobem reagovat. Nad výsledky průzkumu by se měli všichni zúčastnění znovu sejít a domluvit další jednotný postup.
Zástupci obou stran pracovníky magistrátu znovu seznámili s problémy na svém území a zdůvodnili svá stanoviska ve věci. Magistrát nakonec rozhodl, že stanovení dopravního značení, tak jak bylo vydáno, je nezákonné, protože nebylo vydáno formou opatření obecné povahy ve smyslu správního řádu a náležitě projednáno. Bude proto v nejbližší možné době rozhodnutím magistrátu jakožto orgánu, pověřeného dozorem nad výkonem přenesené působnosti městskými částmi, dle zákona o Hlavním městě Praze zrušeno a značky odstraněny (nyní jsou zneplatněny barvou).
Dále magistrát přislíbil, že pověří TSK provedením dopravního průzkumu a požádal Prahu 4, aby do ukončení průzkumu a získání výsledků nezahajovala projednání opatření obecné povahy, protože to by potom mělo na výsledky průzkumu odpovídajícím způsobem reagovat. Nad výsledky průzkumu by se měli všichni zúčastnění znovu sejít a domluvit další jednotný postup.
Re: Spořilovská spojka a související problémy
Praha zakryje frekventovanou Spořilovskou ulici, peníze chce po Unii
22. ledna 2013 14:38
Frekventovaná silnice protínající spořilovské sídliště v Praze by brzy měla zmizet pod krytem. Rozhodli o tom radní. Zatím není jasné, co vlastně silnici zakryje. O tom mají rozhodnout zastupitelské výbory. Město teď hlavně řeší, z čeho stavbu zaplatí. Chce požádat o peníze Evropskou unii.
Zdroj: http://praha.idnes.cz/magistrat-zakryje ... -zpravy_eb
22. ledna 2013 14:38
Frekventovaná silnice protínající spořilovské sídliště v Praze by brzy měla zmizet pod krytem. Rozhodli o tom radní. Zatím není jasné, co vlastně silnici zakryje. O tom mají rozhodnout zastupitelské výbory. Město teď hlavně řeší, z čeho stavbu zaplatí. Chce požádat o peníze Evropskou unii.
Zdroj: http://praha.idnes.cz/magistrat-zakryje ... -zpravy_eb
Re: Spořilovská spojka a související problémy
to by byl ovšem průser, pak už se 511 nedočkáme nikdy
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Spořilovská spojka a související problémy
Líbí se mi ten kondicionál: by BRZY měla zmizet... Aspoň se dozvíme co znamená jednotka času brzy. Na druhé straně si to spořilovští jednoznačně zaslouží.
Re: Spořilovská spojka a související problémy
[...Místní občanské sdružení uvádí dokonce 200 tisíc aut...]
Možná tak za dva dny - By mě zajímalo jak by jinak těch 200k napočítali...spíš je to jen nějakej plk co někdo plácl aby tomu dodal větší váhu...
Možná tak za dva dny - By mě zajímalo jak by jinak těch 200k napočítali...spíš je to jen nějakej plk co někdo plácl aby tomu dodal větší váhu...
Re: Spořilovská spojka a související problémy
200 000 aut denně, to je 8 333 aut za hodinu, 139 za minutu. Když se to rozdělí do čtyř jízdních pruhů tak 34,7 vozidla za minutu. Odstup mezi vozidly 1,728 vteřiny. Asi je na tom čísle něco špatně
Re: Spořilovská spojka a související problémy
Těch 200 000 bude součet intenzit v bodech A, B a C, a dost možná i D. A aby se neřeklo, tak ještě Hlavní, Lešanská a Senohrabská
- Přílohy
-
- sporilov.JPG (178.94 KiB) Zobrazeno 6360 x
Re: Spořilovská spojka a související problémy
Adamos: Především díky za vložení ideálně oříznuté mapy Spořilova, ze které si každý může udělat představu o tamních dopravních vztazích. K těm intenzitám: TSK uvádí k 31. 12. 2010 (osobní/nákladní v tis.) v bodě A 22,7+22,1 / 5,4+5,2; v bodě B 51,5+53,9 / 7,9+7,6; v bodě C 55+51,3 / 2,8+2,9; v bodě D 48,5+47,6 / 1,5+1,5. Počet aut asi zůstal stejný (díky krizi určitě moc nerostl), jenom se mi zdá moc nákladních (přesně citováno "pomalých") aut v bodě C - ale i kdyby se přičetla všechna k bodu A, na 200k to tam pořád nebude .
PS: Nejvěrnější číslo asi bude součet za body A a C, tam by se nemělo žádné vozidlo sčítat dvakrát, čili provoz na MÚK dole na Spořilově by mohl být reálně cca 150k os. / 16k nákl. - ani tak to není 200k, ale je to každopádně dost...
PS: Nejvěrnější číslo asi bude součet za body A a C, tam by se nemělo žádné vozidlo sčítat dvakrát, čili provoz na MÚK dole na Spořilově by mohl být reálně cca 150k os. / 16k nákl. - ani tak to není 200k, ale je to každopádně dost...
Re: Spořilovská spojka a související problémy
Ćíslo 200 tis není vycucané z prstu. Počítá se to podle metodiky, kdy nákladní auto nad 12 tun (kamion) se násobí koeficientem 10. Je prokázané že takovýto kamion, má na lidské zdraví přibližně 10x větší účinek než osobní automobil. Protože po Spořilovské projede denně průměrně asi 11 tis tranzitních kamionů nad 12 tun, tak se nám ty počty již začínají objasňovat. Ale není to žádná hra s čísly. Tento přepočet je běžná praxe, pokud se mluví o automobilové zátěži na životní prostředí. To je to co Spořilovští uvádějí a to je také to co je zajímá.Standa píše:Adamos: Především díky za vložení ideálně oříznuté mapy Spořilova, ze které si každý může udělat představu o tamních dopravních vztazích. K těm intenzitám: TSK uvádí k 31. 12. 2010 (osobní/nákladní v tis.) v bodě A 22,7+22,1 / 5,4+5,2; v bodě B 51,5+53,9 / 7,9+7,6; v bodě C 55+51,3 / 2,8+2,9; v bodě D 48,5+47,6 / 1,5+1,5. Počet aut asi zůstal stejný (díky krizi určitě moc nerostl), jenom se mi zdá moc nákladních (přesně citováno "pomalých") aut v bodě C - ale i kdyby se přičetla všechna k bodu A, na 200k to tam pořád nebude .
PS: Nejvěrnější číslo asi bude součet za body A a C, tam by se nemělo žádné vozidlo sčítat dvakrát, čili provoz na MÚK dole na Spořilově by mohl být reálně cca 150k os. / 16k nákl. - ani tak to není 200k, ale je to každopádně dost...
Ale ať to je tak jak tak, dopravní zátěž na Spořilově je enormí a výsledky magistrátu nulové.
Re: Spořilovská spojka a související problémy
Pavel5: Díky za upřesnění metodiky, mým laickým uším to zní docela logicky. Jestli potom vyjde 160 nebo 200 tis. "přepočtených osobních aut" už je asi jedno, každopádně je to příliš. Chce to co nejrychleji dodělat 511 a Magistrát pro to dělá i podle mne málo, jen občas nějaké výkřiky do tmy...
Re: Spořilovská spojka a související problémy
už aby si začali spořilovští vymýšlet důvody, proč nechtějí rámusící tramvaje...
edit: http://praha.idnes.cz/tramvaje-po-spori ... zpravy_sfo
pokračování zřejmě později na idnes.czMladá fronta DNES píše:Tramvaje by mohly jezdit po zastřešené Spořilovské ulici
Město rozhodlo, že zastřeší Spořilovskou ulici, kudy jezdí mnoho kamionů. Útvar rozvoje města mezitím zkoumá, kudy půjde vést tramvajovou trať na Jižní Město. Možností je víc, zvažuje se umístit koleje právě na střechu Spořilovské či pod ní.
edit: http://praha.idnes.cz/tramvaje-po-spori ... zpravy_sfo
Re: Spořilovská spojka a související problémy
Umístit koleje na "střechu" Spořilovské by opravdu muselo protesty vyvolat - dát další zdroj hluku co nejvýš opravdu není dobrý nápad. Navíc původně jsem si myslel, že to zastřešení má být jen lehká konstrukce toho typu, co je na Slánské v Řepích.
Re: Spořilovská spojka a související problémy
V tom slavném neschváleném novém ÚP se s tou tramvají na zastřešení Spořilovské spojky snad počítalo - asi v horizontu nějaké významnější časové jednotky, čili bych si tipnul, že i 511 bude hotova dřív. Teď jsem se taky domníval, že půjde o něco menšího a rychleji realizovatelného, ale asi už to někdo zase zmotal všechno dohromady...
Re: Spořilovská spojka a související problémy
Škoda že v těhle článcích téměř vždy chybí nákresy variant. To je holt pro novináře moc práce
Re: Spořilovská spojka a související problémy
Já bych spíš řekl, že ti novináři píší to, co jim řekli na nějaké tiskovce (ev. v tiskovém prohlášení) naši volení polititci. A už jste někdo někdy viděl politika s nákresy konkrétních variant? Nenechte se vysmát.Dr.Fe1 píše:Škoda že v těhle článcích téměř vždy chybí nákresy variant. To je holt pro novináře moc práce
Re: Spořilovská spojka a související problémy
V ÚP se s tramvají počítalo, ale podle mě ÚP řeší její trasu, nikoliv přímo polohu. Takže klidně může být pod, v úrovni nebo nad silnicí.Standa píše:V tom slavném neschváleném novém ÚP se s tou tramvají na zastřešení Spořilovské spojky snad počítalo - asi v horizontu nějaké významnější časové jednotky, čili bych si tipnul, že i 511 bude hotova dřív. Teď jsem se taky domníval, že půjde o něco menšího a rychleji realizovatelného, ale asi už to někdo zase zmotal všechno dohromady...
Re: Spořilovská spojka a související problémy
Podle nákresu je v jedné části Spořilovská spojka kreslená jako tunel, ale v tomto úseku je už tramvaj kreslená mírně stranou, takže teoreticky by mohla jít po protihlukové stěně nebo za ní. V tom měřítku to bohužel nejde spolehlivě určit a textovou část jsem nečetl. Mezi tunelem a MÚK s MO je nakreslená TT přímo uprostřed nezatunelované Spořilovské (čili tam může být cokoli z výše uvedeného), nad tunelem už je vedená ulicí Senohrabskou. Ale je to asi jedno, je to stejně chiméra...JirkaS píše:...V ÚP se s tramvají počítalo, ale podle mě ÚP řeší její trasu, nikoliv přímo polohu. Takže klidně může být pod, v úrovni nebo nad silnicí.