Spořilovská spojka a související problémy
Re: Spořilovská spojka a související problémy
Možná , že se to tu už řešilo, apk se omlouvám, ale nenašel jsem to: Zákaz jízdy NA v prostředním pruhu v úseku 6. km - 0. km D1.
Vždy když kolona kamionů ze Spořilovské zasahuje až na konec D1, tak pár kamionů kolonu předjíždí a před exitem 1 se zařazují zpět do stojící kolony v pravém pruhu a výsledkem je kompletně zablokovaný příjezd do Prahy. Přitom by stačilo zakázat někde od ČS Benzina u Újezdu u Průhonic jízdu NA v prostředním pruhu, tak aby zůstal volný průjezd pro osobní auta do Prahy. Šlo by to jistě i proměnným značením zákaz předjíždění pro NA.
Víte někdo, v čem je problém, proč to nejde?
Vždy když kolona kamionů ze Spořilovské zasahuje až na konec D1, tak pár kamionů kolonu předjíždí a před exitem 1 se zařazují zpět do stojící kolony v pravém pruhu a výsledkem je kompletně zablokovaný příjezd do Prahy. Přitom by stačilo zakázat někde od ČS Benzina u Újezdu u Průhonic jízdu NA v prostředním pruhu, tak aby zůstal volný průjezd pro osobní auta do Prahy. Šlo by to jistě i proměnným značením zákaz předjíždění pro NA.
Víte někdo, v čem je problém, proč to nejde?
Re: Spořilovská spojka a související problémy
A taky jeste nejakeho toho pomahace a chranice, aby to fungovalo. Protoze jinak to dopadne jako na konci D8, kde nekde od sjezdu na Dablice zakaz nad 6 tun v prostrednim a absolutni v levem a stejne je tam potkavam. Vrcholne cislo predvedl borec, ktery ted v lete predjizdel vic nez jedno auto kdesi od CS MOL s rozdilem 0,00, dotahl to az do zakazu, ale nenechal se tim vubec rozhodit a levym pokracoval dal, kdyz jsem ho potom ztroubil, abych mu naznacil, co si o nem myslim, reagoval troubenim, blikanim, rozahzovanim rukou a vzapeti to ohnul "druhym pruhem" pres srafy kolem poposkakujicich kamionu na Kbelskou. Tyhle figury zadna znacka nezastavi...
-
- Příspěvky: 285
- Registrován: 28.5.2013 12:26:29
Re: Spořilovská spojka a související problémy
Odpověď najdete u kasme. Už by si za tu skvělou práci zasloužil odměnu. Zde je jasné co musí denně stovky autobusů a jejich řidičů zcela nedůstojně absolvovat kvůli těžkému tranzitu na Spořilovské.kasme píše:je to 300 metrů navíc
preferenci, respektive dynamiku snad brzy zapnou
i na tram fóru se to řešilo, ale v trochu jiných souvislostech
současná trasa BUS kolem smyčky tram - přednost při odbočování vlevo
746 m https://mapy.cz/s/25VDE
původní trasa BUS přes Spořilovskou - přednost při odbočování vlevo a křížení tranzitu D1 - Jižní spojka
442 m https://mapy.cz/s/25VFq
Re: Spořilovská spojka a související problémy
Radši tedy o 300 m delší cestu, než se pokoušet o kaskadérský výkon jako Kasme
https://youtu.be/qQerh4kgkWQ?t=6m50s
V budoucnu, jak je patrné z té prezentace zeleného zipu, po bývalé tramvajové trati bude jezdit ze sídliště všechno.
https://youtu.be/qQerh4kgkWQ?t=6m50s
V budoucnu, jak je patrné z té prezentace zeleného zipu, po bývalé tramvajové trati bude jezdit ze sídliště všechno.
Naposledy upravil(a) P_V dne 3.10.2017 12:58:37, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 285
- Registrován: 28.5.2013 12:26:29
Re: Spořilovská spojka a související problémy
No a v té diskusi je také resumé - že je současné řešení je pro MHD nebezpečnější než to minulé.Sporilovak píše:Odpověď najdete u kasme. Už by si za tu skvělou práci zasloužil odměnu. Zde je jasné co musí denně stovky autobusů a jejich řidičů zcela nedůstojně absolvovat kvůli těžkému tranzitu na Spořilovské.kasme píše:je to 300 metrů navíc
preferenci, respektive dynamiku snad brzy zapnou
i na tram fóru se to řešilo, ale v trochu jiných souvislostech
současná trasa BUS kolem smyčky tram - přednost při odbočování vlevo
746 m https://mapy.cz/s/25VDE
původní trasa BUS přes Spořilovskou - přednost při odbočování vlevo a křížení tranzitu D1 - Jižní spojka
442 m https://mapy.cz/s/25VFq
Re: Spořilovská spojka a související problémy
ad vysfaltovaná louka - tím je podle mě myšlen níže uvedený úsek komunikace, který je skutečně na první pohled nestandardní a původně zřejmě provizorní. Mimo jiné chybějí obrubníky.
https://goo.gl/maps/kpyDaFw6GYw
https://goo.gl/maps/kpyDaFw6GYw
-
- Příspěvky: 285
- Registrován: 28.5.2013 12:26:29
Re: Spořilovská spojka a související problémy
To není komunikace, to je asfalt nalitý na louku.Lynx píše:ad vysfaltovaná louka - tím je podle mě myšlen níže uvedený úsek komunikace, který je skutečně na první pohled nestandardní a původně zřejmě provizorní. Mimo jiné chybějí obrubníky.
https://goo.gl/maps/kpyDaFw6GYw
-
- Příspěvky: 285
- Registrován: 28.5.2013 12:26:29
Re: Spořilovská spojka a související problémy
Pro řidiče autobusů to je noční můra. Jak je možné celých 7 let takto porušovat předpisy a hlavně bezpečnost provozu???Sporilovak píše:To není komunikace, to je asfalt nalitý na louku.Lynx píše:ad vysfaltovaná louka - tím je podle mě myšlen níže uvedený úsek komunikace, který je skutečně na první pohled nestandardní a původně zřejmě provizorní. Mimo jiné chybějí obrubníky.
https://goo.gl/maps/kpyDaFw6GYw
-
- Příspěvky: 285
- Registrován: 28.5.2013 12:26:29
Re: Spořilovská spojka a související problémy
Sporilovak píše:Sporilovak píše:Pro řidiče autobusů to je noční můra. Jak je možné celých 7 let takto porušovat předpisy a hlavně bezpečnost provozu???Lynx píše:ad vysfaltovaná louka - tím je podle mě myšlen níže uvedený úsek komunikace, který je skutečně na první pohled nestandardní a původně zřejmě provizorní. Mimo jiné chybějí obrubníky.
https://goo.gl/maps/kpyDaFw6GYw
Re: Spořilovská spojka a související problémy
Tak nalitý na louku asi ne, to by se vozovka dávno propadla.Sporilovak píše:To není komunikace, to je asfalt nalitý na louku.Lynx píše:ad vysfaltovaná louka - tím je podle mě myšlen níže uvedený úsek komunikace, který je skutečně na první pohled nestandardní a původně zřejmě provizorní. Mimo jiné chybějí obrubníky.
https://goo.gl/maps/kpyDaFw6GYw
Jaké navrhujete řešení za situace, že dopravu ze Spořilovské vyloučit nemůžete?
-
- Příspěvky: 285
- Registrován: 28.5.2013 12:26:29
Re: Spořilovská spojka a související problémy
To měli řešit projektanti, MD, magistrát a TSK - měli na to celá desetiletí a dokonce i projekty (propojení 5.květen/JS ve směru od D1). Chyba je systémová. Těžký tranzit tu nemá co dělat a má být na dálničních komunikacích, zejména když je to možné. Na této komunikaci má mít přednost místní doprava a MHD tak jak to bylo původně myšleno v 80. letech při její výstavbě.
Místo toho se řeší marginality. Mimochodem magistrát avizuje uzavření sjezdu na Michli do listopadu???
Místo toho se řeší marginality. Mimochodem magistrát avizuje uzavření sjezdu na Michli do listopadu???
Re: Spořilovská spojka a související problémy
Chápu, díky.
Re: Spořilovská spojka a související problémy
Ta "celá desetiletí" se počítalo s 511. Ale když už máte rád taková přehnaná čísla, tak do těch celých desetiletí lze zahrnout i plány na III. magistrálu.
-
- Příspěvky: 285
- Registrován: 28.5.2013 12:26:29
Re: Spořilovská spojka a související problémy
Jenže se ukázalo že 511 je prostě chiméra. Navíc Spořilov nezbaví všech kamionů, ale stále tu tisíce zůstanou. Takže se to mělo řešit tak jako tak. Jinak nyní samozřejmě budou následovat žaloby na 511 a bude se to táhnout donekonečna.
Co myslíte přesně tou III. magistrálou?
Co myslíte přesně tou III. magistrálou?
Re: Spořilovská spojka a související problémy
To je ale ta dopravní obsluha. Když ji vyštvete, vyštvete i obchody a pracovní příležitosti, jak to chce udělat Dolínek. A neřekl bych že to budou tisíce.Sporilovak píše: Navíc Spořilov nezbaví všech kamionů, ale stále tu tisíce zůstanou.
Taková ta severojižní komunikace, která by pokračovala buldozerovým stylem přes Bohdalec, Vršovice, Žižkov do Libně. Od které se naštěstí upustilo a zůstaly z ní jen části záměru, jako např. ta Spořilovská, nebo mohutné zakončení ulice Pod Krejcárkem.Sporilovak píše:Co myslíte přesně tou III. magistrálou?
Re: Spořilovská spojka a související problémy
Stejná "chiméra" jako sjezd z 5.května na JS směr P-9 (mimochodem, ten tam není, protože si jej nepřáli obyvatelé právě Spořilova, dali místo něj přednost sjezdu z JS ve směru od Barr. mostu do "jejich" čtvrti)Sporilovak píše:Jenže se ukázalo že 511 je prostě chiméra. Navíc Spořilov nezbaví všech kamionů, ale stále tu tisíce zůstanou. Takže se to mělo řešit tak jako tak. Jinak nyní samozřejmě budou následovat žaloby na 511 a bude se to táhnout donekonečna.
Co myslíte přesně tou III. magistrálou?
Re: Spořilovská spojka a související problémy
Ono bylo na Spořilově za komunismu nějáké referendum o tom, co a jak se má kde stavět ? Možná si to tak přál nějáký zasloužilý člen ÚV KSČ co tam bydlel, ale těžko do toho zahrnout souhrnně obyvatelé Spořilova, že si to tak přáli. To je demagogie nejhrubšího zrna.
Re: Spořilovská spojka a související problémy
V historii územních plánů, která je k vidění na webu magistrátu, byl v té křižovatce Spořilov vždy napojen, na úkor toho spojení D1 - JS východ. Prostě se počítalo s tím, že křižovatky budu neúplné, protože se provoz podle směru rozdělí do dvou komunikací.
Re: Spořilovská spojka a související problémy
Nebuďte tak skeptický, D8 už je taky celá otevřená a jak se škůdci snažili. Věřím, že nejpozději do roku 2025 bude 511 hotová a potom drtivá většina kamionů ze Spořilovské spojky zmizí, protože tam prostě pro ně bude zákaz. A navíc zmizí i spousta osobních aut v relaci D1 <> východ a severovýchod Prahy (třeba já ). Jinak samozřejmě souhlas, že to jde neskutečně pomalu a je to IMHO chyba politiků, že naše legislativa umožňuje takové obstrukce.Sporilovak píše:Jenže se ukázalo že 511 je prostě chiméra. Navíc Spořilov nezbaví všech kamionů, ale stále tu tisíce zůstanou. Takže se to mělo řešit tak jako tak. Jinak nyní samozřejmě budou následovat žaloby na 511 a bude se to táhnout donekonečna.
Co myslíte přesně tou III. magistrálou?
Re: Spořilovská spojka a související problémy
A proč je teda na 5.května ve směru do centra vybudován zárodek odbočovací rampy směr P-9? Prostě tam byl plánován a "někdo to na poslední chvíli změnil". Jestli to byla "vůle lidu", "vůle boží", nebo "vůle partajního aparátčíka", to Vám neřeknu, ale původní plány byly jinak.P_V píše:V historii územních plánů, která je k vidění na webu magistrátu, byl v té křižovatce Spořilov vždy napojen, na úkor toho spojení D1 - JS východ. Prostě se počítalo s tím, že křižovatky budu neúplné, protože se provoz podle směru rozdělí do dvou komunikací.
Re: Spořilovská spojka a související problémy
Je zajímavé, že je to nakreslené i v mapě Prahy z roku ~1980. Ti si to taky z prstu nevycucali.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Spořilovská spojka a související problémy
Jižní spojka se stavěla v několika fázích. Pokud se nemýlím tou první byla Barrandovský most-Spořilov. Úplná křižovatka tedy vlastně zatím nebyla potřeba. Tranzit od Jižní spojky k Průmyslové musel jezdit přes Chodovec a Košík. Když se stavěla další část Jižní spojky směrem k Zahradnímu Městu, postavila se i Spořilovská spojka a někdo prostě přišel s nápadem, že není třeba křižovatku dostavovat, když mohou jet po spojce. Navíc tehdy ještě nebyl takový provoz.
Dnes by ta křižovatka absolutně nedostačovala, dělaly by se kolony ze všech stran, takže její dostavba jen kvůli tranzitu je nereálná. MÚK by se musela úplně přebudovat a to nikdo dělat nebude, když po dokončení okruhu tranzit v těchto směrech zmizí, zůstaly by jen předimenzované rampy.
Dnes by ta křižovatka absolutně nedostačovala, dělaly by se kolony ze všech stran, takže její dostavba jen kvůli tranzitu je nereálná. MÚK by se musela úplně přebudovat a to nikdo dělat nebude, když po dokončení okruhu tranzit v těchto směrech zmizí, zůstaly by jen předimenzované rampy.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Spořilovská spojka a související problémy
Mozna mi neco unika, ale kamiony pres Sporilov jezdi jen jednim smerem, ze? A ten smer je z kopce. Pokud tam je tak spatne ovzdusi, neni to spis z OA jedoucich do kopce? Jen takova uvaha...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Spořilovská spojka a související problémy
já zmizím v relaci D11 - jihStanda píše: A navíc zmizí i spousta osobních aut v relaci D1 <> východ a severovýchod Prahy (třeba já ). .
ačkoli spořilovskou kvůli těm zk.. kamerám nejezdím
2MPMP : vůle lidu a vůle partajního aparatčíka jedno jsou
dodnes
Spořilovská se podle mě stavěla jako radiála D1 - vnitřní okruh
tedy to co jde Bohdalec-Vršovice- Želivského
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Spořilovská spojka a související problémy
Jsem laik, ale předpokládám, že kamiony jezdí i z kopce pod plynem, jinak by ten kolos řidič neubrzdil. A stejně tak i ta produkce škodlivin bude předpokládám mnohonásobně vyšší než u osobáku. (kdyžtak mě znalci opravte)
Mimochodem, u nás na severu Prahy teď visí cedule s politickou reklamou Dolínka, na kterých je "Praha bez kamionů". Tak nevím, jestli se o tohle Dolínek něják významně zasluhuje. Zajímalo by mě, jestl to visí i na Spořilově, aby z toho pana Spořilováka nekleplo Nic ve zlém.
Mimochodem, u nás na severu Prahy teď visí cedule s politickou reklamou Dolínka, na kterých je "Praha bez kamionů". Tak nevím, jestli se o tohle Dolínek něják významně zasluhuje. Zajímalo by mě, jestl to visí i na Spořilově, aby z toho pana Spořilováka nekleplo Nic ve zlém.