Pražský deník píše:Spořilovskou „plynovou komoru" možná „vyvětrá" zastřešení silnice
Město na stavbu nemá peníze. Místní proto požadují okamžité odklonění kamionů ze sídliště
Tisíce kamionů denně dál dusí hustě zalidněné sídliště Spořilov. Těžká nákladní doprava už přes dva roky projíždí místním přímo pod okny.
Zdravotní stav obyvatel panelových domů se soustavně zhoršuje a občanské sdružení, hájící jejich zájmy, marně bije na poplach. Na stranu spořilovských se nedávno postavil také ombudsman, apelující na bezodkladné řešení vážného stavu.
Uprostřed minulého týdne Spořilovu svitla, byť jen ne příliš konkrétní, naděje. Vedení města rámcově souhlasilo se zastřešením Spořilovské ulice. Ve hře jsou dvě varianty, tak zvaná těžká, železobetonová tunelová konstrukce, po jejímž zeminou zakrytém povrchu, či podél něj, by v budoucnu mohla vést také nová tramvajová trať na Jižní Město. Rychlejším a hlavně podstatně levnějším řešením se ale jeví varianta lehká, tedy ocelová konstrukce v kombinaci s polykarbonátem. Ověřovací studie, zpracovaná magistrátním odborem městského investora, hovoří o tubusu dlouhém 700 až 1200 metrů.
Miliardy chybí
Spořilovští se však v dohledné době nedočkají ani jednoho modelu, který by je uchránil před enormním hlukem a jedovatými zplodinami. Primátor Bohuslav Svoboda totiž už v listopadu loňského roku odhadl náklady na 1,7 až 3,6 miliardy korun. A ty v městské kase chybí.
„Praha by zastřešení, ať už lehké, či těžké, ráda financovala prostřednictvím evropských fondů," sdělil náměstek primátora Tomáš Hudeček.
Sdružení SOS Spořilov a potažmo naprostá většina obyvatel sídliště proto nadále požadují co nejrychlejší odvedení poloviny kamionů z centra obytné zóny na Jižní Spojku. Vhodné by podle Jany Růžičkové z SOS Spořilov bylo zprovoznění nájezdu kamionů na Jižní Spojku u Kačerova. Zastřešení Spořilovské bude vyžadovat delší čas a ten prý zdejší obyvatelé nemají.
Podle Útvaru rozvoje města se na opravě „kačerovské spojky, respektive rampy" pracuje.
...
Spořilovská spojka a související problémy
Re: Spořilovská spojka a související problémy
Re: Spořilovská spojka a související problémy
to bych rád věděl, kudy by tam paní ružičková ty kamiony teleportovala... Vhodné by podle Jany Růžičkové z SOS Spořilov bylo zprovoznění nájezdu kamionů na Jižní Spojku u Kačerova.
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Spořilovská spojka a související problémy
Zcela jednoduše. Kamion jedoucí po JS ze směru od D11 nesjede v křížení s ulici Chodovská na Spořilovskou spojku, ale bude pokračovat dál až je křížení s D1 (ulice 5.května) a zde najede po již existující rampě na D1 směr Brno. Jediný problém je zde ten, že most nemá požadovanou nosnost a musí se postavit znova, protože rekonstrukce by se nevyplatila a že se musí poněkud změnit poloměry rampy, aby nebyly tam šílené jako teď.Mike píše:to bych rád věděl, kudy by tam paní ružičková ty kamiony teleportovala... Vhodné by podle Jany Růžičkové z SOS Spořilov bylo zprovoznění nájezdu kamionů na Jižní Spojku u Kačerova.
Re: Spořilovská spojka a související problémy
jenže to není nájezd na Jižní spojku ale sjezd (i když je to do kopce)Pavel5 píše:Zcela jednoduše. Kamion jedoucí po JS ze směru od D11 nesjede v křížení s ulici Chodovská na Spořilovskou spojku, ale bude pokračovat dál až je křížení s D1...Mike píše:to bych rád věděl, kudy by tam paní ružičková ty kamiony teleportovala... Vhodné by podle Jany Růžičkové z SOS Spořilov bylo zprovoznění nájezdu kamionů na Jižní Spojku u Kačerova.
problém "neúnosného" mostu se tuším vyřešil napojením větve přímo na 5. května ještě před mostem (přes JS)
ale to všechno už je tu někde dříve popsáno...
každopádně se tím problém nevyřeší, ale pouze přesune
Re: Spořilovská spojka a související problémy
A kam to chtěj vyvětrat jinam, nějakou štolou do "dočasně nevyužitého" trojmezí?
Re: Spořilovská spojka a související problémy
třeby si myslí, že v tom tunelu ty splodiny zmizí
Re: Spořilovská spojka a související problémy
Já si myslím, že kdyby místo vymýšlení nesmyslů pořádně hnuli s 511, tak by se tohle nemuselo vůbec řešit. Kdyby totiž spořilovští viděli, že se něco děje, že se třeba stavba 511 rozbíhá nebo je těsně před zahájením, tak věřím, že přesvědčení ve stylu "vydržte dva roky než se to postaví" by jim stačila. Jenže to by lenoši na magistrátu, potažmo ŘSD muselo chtít a to se jaksi neděje. Na to, že ta stavba už byla těsně před zahájením... Darmo mluvit
Re: Spořilovská spojka a související problémy
Já se naopak domnívám, že by se Spořilovská měla zakrýt v každém případě v rámci kultivace městského prostoru. A to nějákou pochůznou konstrukcí (ne jen lehké zakrytí), čímž by se zcelil prostor sídliště se starší zástavbou a celé by se to tam značně zlidštilo.
Re: Spořilovská spojka a související problémy
mimochodem už neni zakaz ulice Ke Spořilovu bez značek
Re: Spořilovská spojka a související problémy
Ono se to tam hlavně nemělo v týhle podobě postavit vůbec, aspoň v tý exponovaný části mezi obchodnim centrem a poliklinikou měl bejt rovnou hloubenej tunel.
Re: Spořilovská spojka a související problémy
Tenhle nazor sdilim taky. Dokonce by hodne pomohlo i neco jako napr. prvni etapa (jako je to v ÚP - hlavne spodní část Sporilovske, kde je v zarezu).Dr.Fe1 píše:Já se naopak domnívám, že by se Spořilovská měla zakrýt v každém případě v rámci kultivace městského prostoru. A to nějákou pochůznou konstrukcí (ne jen lehké zakrytí), čímž by se zcelil prostor sídliště se starší zástavbou a celé by se to tam značně zlidštilo.
http://www.mapy.cz/s/6cQw
On mezi Lesanskou a Senohrabskou (spolu se znovupropojenim Holsovicky a Belcicky ulice) by mohl vzniknout takovej klasickej mestskej verejnej prostor (park / hriste apod.) Coz uz by samo o sobe dost smazlo dojem "ostrova" mezi 3 mestskejma rychlostkama.
Re: Spořilovská spojka a související problémy
Jonáš: Máte samozřejmě pravdu, jenže tehdy se moc tunelů nedělalo - snad jen "Husákovo ticho". Navíc, oproti tehdejší situaci, kdy jezdil všechen tranzit Lešanskou a Senohrabskou, bylo i řešení s PHS výraznou úlevou.
Max: Nechci se hádat, ale, co si pamatuju z dětství, Holčovická a Bělčická nikdy spojeny nebyly (ale určitě by to po zatunelování šlo a bylo by to fajn). Celý koridor Spořilovské spojky byl volný a protkaný vyšlapanými cestičkami z bahna - hlavní, široká asi 2 m, vedla od polikliniky na roh Hlavní a Senohrabské. Když napadl sníh, tak se tam samozřejmě sáňkovalo. V trase dnešní lávky byl možná chodník, ale jistě to nevím - vždycky jsme chodili na polikliniku ze sídliště tou rozbahněnou cestou. Stavba sama začala vybudováním přeložky Hlavní do jakéhosi zářezu do svahu směrem k poliklinice, potom se v místě původní ulice vyhloubila jáma a v ní se postavil most. Potom se zase vrátila doprava do původní trasy a začalo se hloubit v celé trase. Bohužel si už nepamatuju, kdy přesně překopali to bývalé Bratislavské náměstí.
Max: Nechci se hádat, ale, co si pamatuju z dětství, Holčovická a Bělčická nikdy spojeny nebyly (ale určitě by to po zatunelování šlo a bylo by to fajn). Celý koridor Spořilovské spojky byl volný a protkaný vyšlapanými cestičkami z bahna - hlavní, široká asi 2 m, vedla od polikliniky na roh Hlavní a Senohrabské. Když napadl sníh, tak se tam samozřejmě sáňkovalo. V trase dnešní lávky byl možná chodník, ale jistě to nevím - vždycky jsme chodili na polikliniku ze sídliště tou rozbahněnou cestou. Stavba sama začala vybudováním přeložky Hlavní do jakéhosi zářezu do svahu směrem k poliklinice, potom se v místě původní ulice vyhloubila jáma a v ní se postavil most. Potom se zase vrátila doprava do původní trasy a začalo se hloubit v celé trase. Bohužel si už nepamatuju, kdy přesně překopali to bývalé Bratislavské náměstí.
Re: Spořilovská spojka a související problémy
kamion jedoucí po JS tak nějak nemá potřebu na JS najíždětPavel5 píše:Zcela jednoduše. Kamion jedoucí po JS ze směru od D11 ....Mike píše:to bych rád věděl, kudy by tam paní ružičková ty kamiony teleportovala... Vhodné by podle Jany Růžičkové z SOS Spořilov bylo zprovoznění nájezdu kamionů na Jižní Spojku u Kačerova.
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Spořilovská spojka a související problémy
No podle mě je (čtyřicet let po bitvě ..) celý to spořilovský rameno jeden velkej omyl. Měla se postavit kompletní křižovatka JS a D1 u Kačerova, a napojení na Bohdalec protáhnout podle trati kolem ONJ, pokud by nestačila peáž po JS - ono by se tam hodilo i pro lokální provoz mezi Krčí a Vršovicema, stejně jako by se po druhý straně D1 kolem lesa hodila lokální spojka Krč-Roztyly. A ten pruh mezi starym a novym Spořilovem se mohl plnohodnotně urbanizovat zástavbou. Aspoň by měl Spořilov i nějaký občanský centrum.
Re: Spořilovská spojka a související problémy
To by se ale asi muselo bourat pár domků na Starém Spořilově a stejně by z toho byl jen motýlek bez kolektoru, což by asi ten provoz moc dobře nebralo... Navíc by se tam musel nějak vejít i lokální provoz a místa tam opravdu moc není - třeba ta lokální spojka do Krče by nešla kolem lesa, ale místo lesa. Prostě ta stavba neodpovídá dnešním požadavkům (po těch 40 letech není až tak divu, ovšem kdyby byl tehdy plánovaný ZÁKOS kompletní, bylo by to taky o něčem jiném), ale řešení je dost jednoduché: rychle dotáhnout 511. A mimochodem Spořilov občanské centrum má: obchodní středisko Centrum !jonáš píše:No podle mě je (čtyřicet let po bitvě ..) celý to spořilovský rameno jeden velkej omyl. Měla se postavit kompletní křižovatka JS a D1 u Kačerova, a napojení na Bohdalec protáhnout podle trati kolem ONJ, pokud by nestačila peáž po JS - ono by se tam hodilo i pro lokální provoz mezi Krčí a Vršovicema, stejně jako by se po druhý straně D1 kolem lesa hodila lokální spojka Krč-Roztyly. A ten pruh mezi starym a novym Spořilovem se mohl plnohodnotně urbanizovat zástavbou. Aspoň by měl Spořilov i nějaký občanský centrum.
Re: Spořilovská spojka a související problémy
Jo já vim, jmenuje se to tak a starej má zas hospodu nad kostelem.
Já se v týhle oblasti dost pohybuju a řeší se jen ten tranzit, lokální spojení mezi čtvrtěma je katastrofa hodná doby před sto lety a formanských vozů. Spojka kolem zámku se díky značkám přetřásala, ale ta Krč-Rostyly/Chodov je jinak než po JS a magistrále realizovatelná jen velkym objezdem kolem starýho Spořilova, a dostat se z Kačerova do Nuslí nebo na Bohdalec .. ještě že už je po třech letech spravená Michelská, ale ucpaný je to tam furt. Líp dojedu do Bohnic
Já se v týhle oblasti dost pohybuju a řeší se jen ten tranzit, lokální spojení mezi čtvrtěma je katastrofa hodná doby před sto lety a formanských vozů. Spojka kolem zámku se díky značkám přetřásala, ale ta Krč-Rostyly/Chodov je jinak než po JS a magistrále realizovatelná jen velkym objezdem kolem starýho Spořilova, a dostat se z Kačerova do Nuslí nebo na Bohdalec .. ještě že už je po třech letech spravená Michelská, ale ucpaný je to tam furt. Líp dojedu do Bohnic
Re: Spořilovská spojka a související problémy
Tak ta hospoda, to je zase nějaká novota , dřív tam byla Včela (za socíku jasné společenské centrum ). Další centra - hospody - byly na sídlišti (tuším tři), na Roztylském náměstí (pod kostelem) a na horním konci Lešanské "Na pahorku". Jinak to, co píšete spojení jednotlivých pražských čtvrtí samozřejmě platí a zdaleka nejen pro Spořilov a okolí.jonáš píše:Jo já vim, jmenuje se to tak a starej má zas hospodu nad kostelem.
Já se v týhle oblasti dost pohybuju a řeší se jen ten tranzit, lokální spojení mezi čtvrtěma je katastrofa hodná doby před sto lety a formanských vozů. Spojka kolem zámku se díky značkám přetřásala, ale ta Krč-Rostyly/Chodov je jinak než po JS a magistrále realizovatelná jen velkym objezdem kolem starýho Spořilova, a dostat se z Kačerova do Nuslí nebo na Bohdalec .. ještě že už je po třech letech spravená Michelská, ale ucpaný je to tam furt. Líp dojedu do Bohnic
Re: Spořilovská spojka a související problémy
Ten omyl je ještě starší než Zákos, průtah Spořilovem je pozůstatek III. SJM.jonáš píše:No podle mě je (čtyřicet let po bitvě ..) celý to spořilovský rameno jeden velkej omyl. Měla se postavit kompletní křižovatka JS a D1 u Kačerova...
Re: Spořilovská spojka a související problémy
Ale ten původní roštový systém tuším počítal na křížení II. SJM (dnešní magistrály) a dnešní JS (nevím z hlavy původní název v roštu) s plnohodnotnou MÚK a až Zákos využil dnešní Spořilovskou spojku jako "nábližku" na východ. Zkusím se podívat do příslušných témat tady na diskusi, jestli budu mít chvilku.JirkaS píše:...Ten omyl je ještě starší než Zákos, průtah Spořilovem je pozůstatek III. SJM.
Re: Spořilovská spojka a související problémy
Na žádném z historických ÚP úplná MÚK není (http://mpp.praha.eu/VykresyUPArchiv/), i když si pamatuji nějakou mapu z 80. let, kde ta varianta zakreslena byla.Standa píše:Ale ten původní roštový systém tuším počítal na křížení II. SJM (dnešní magistrály) a dnešní JS (nevím z hlavy původní název v roštu) s plnohodnotnou MÚK a až Zákos využil dnešní Spořilovskou spojku jako "nábližku" na východ. Zkusím se podívat do příslušných témat tady na diskusi, jestli budu mít chvilku.
Re: Spořilovská spojka a související problémy
Aha, tak díky za opravu, myslel jsem, že ty náznaky rampy od Brna na východ na MO jsou právě pozůstatek roštového systému. Někde tady na fóru byl odkaz na jeho mapu, ale teď jsem ho už nenašel.
Re: Spořilovská spojka a související problémy
Reportáž na dané téma: magazín Z metropole: http://www.ceskatelevize.cz/porady/1011 ... 006/video/ od 05:25huklos píše:Minulý týden proběhlo avizované jednání na MHMP. Stručný obsah shrnuje web Prahy 10 :
Zástupci obou stran pracovníky magistrátu znovu seznámili s problémy na svém území a zdůvodnili svá stanoviska ve věci. Magistrát nakonec rozhodl, že stanovení dopravního značení, tak jak bylo vydáno, je nezákonné, protože nebylo vydáno formou opatření obecné povahy ve smyslu správního řádu a náležitě projednáno. Bude proto v nejbližší možné době rozhodnutím magistrátu jakožto orgánu, pověřeného dozorem nad výkonem přenesené působnosti městskými částmi, dle zákona o Hlavním městě Praze zrušeno a značky odstraněny (nyní jsou zneplatněny barvou).
Dále magistrát přislíbil, že pověří TSK provedením dopravního průzkumu a požádal Prahu 4, aby do ukončení průzkumu a získání výsledků nezahajovala projednání opatření obecné povahy, protože to by potom mělo na výsledky průzkumu odpovídajícím způsobem reagovat. Nad výsledky průzkumu by se měli všichni zúčastnění znovu sejít a domluvit další jednotný postup.
Re: Spořilovská spojka a související problémy
nějaké info o "Spořilovu", ale nic zásadního...
Zápis z 2. jednání Výboru pro dopravu ZHMP, ze dne 11.2. 2013
http://www.praha.eu/public/b7/8b/6/1488 ... _2013_.pdf
Zápis z 2. jednání Výboru pro dopravu ZHMP, ze dne 11.2. 2013
http://www.praha.eu/public/b7/8b/6/1488 ... _2013_.pdf
Re: Spořilovská spojka a související problémy
nevíte co dělaj tady? http://mapy.cz/s/6pm6 stojí to tam každej den ve špičce už 14 dní až na spořilovskou:-// Dělníka sem tam neviděl...
-
- Příspěvky: 196
- Registrován: 14.3.2009 18:46:48
Re: Spořilovská spojka a související problémy
Podle mne je v tomto místě http://goo.gl/maps/kfqPrpropadlá skruž - už na tom pohledu nevypadá nejlíp.kuzzzma píše:nevíte co dělaj tady? http://mapy.cz/s/6pm6 stojí to tam každej den ve špičce už 14 dní až na spořilovskou:-// Dělníka sem tam neviděl...