Stránka 59 z 60

Re: Spořilovská spojka a související problémy

Napsal: 6.12.2017 12:43:26
od kyk
pane Sporilovaku, tím že není dosud okruh by se docílilo jen toho, že se místo jedněm zničí život druhým, navíc tam, kde není infrastruktura ani kapacita komunikací stavěná na takovu zátěž. To je přehazování krtků z mého pole na sousedovo políčko.
ad sklady, kde by měly jako být? V Nýrsku, na Vidnavě?
A nebo v místě s dostatečnou kapacitou komunikací, jednoduchou (levnou) logistikou a nejvyšší poptávkou?

Re: Spořilovská spojka a související problémy

Napsal: 6.12.2017 12:59:04
od Sporilovak
kyk píše:pane Sporilovaku, tím že není dosud okruh by se docílilo jen toho, že se místo jedněm zničí život druhým, navíc tam, kde není infrastruktura ani kapacita komunikací stavěná na takovu zátěž. To je přehazování krtků z mého pole na sousedovo políčko.
ad sklady, kde by měly jako být? V Nýrsku, na Vidnavě?
A nebo v místě s dostatečnou kapacitou komunikací, jednoduchou (levnou) logistikou a nejvyšší poptávkou?
A podle Vás je v pořádku, že to ostatní zakázali a poslali na Spořilov? Máte podivné názory na spravedlnost!
Za 13 let se spotřeba nafty zvýšila o 2 miliardy litrů!!! Kamiony a ta obří centra spolu souvisejí.
Největší skladovací park v ČR je VGP u Počernic. Propojuje se to s tím v Jirnech. V současnosti se staví asi 700 tisíc metrů průmyslových ploch a polovina je v Praze a okolí!!!
A ten příšerný kolos na Chodově k tomu též přispívá. Kamiony se nemají míchat s městskou dopravou a víte co je únosnost prostředí?

Re: Spořilovská spojka a související problémy

Napsal: 6.12.2017 13:15:33
od Sporilovak
Sporilovak píše:
kyk píše:pane Sporilovaku, tím že není dosud okruh by se docílilo jen toho, že se místo jedněm zničí život druhým, navíc tam, kde není infrastruktura ani kapacita komunikací stavěná na takovu zátěž. To je přehazování krtků z mého pole na sousedovo políčko.
ad sklady, kde by měly jako být? V Nýrsku, na Vidnavě?
A nebo v místě s dostatečnou kapacitou komunikací, jednoduchou (levnou) logistikou a nejvyšší poptávkou?
A podle Vás je v pořádku, že to ostatní zakázali a poslali na Spořilov? Máte podivné názory na spravedlnost!
Za 13 let se spotřeba nafty zvýšila o 2 miliardy litrů!!! Kamiony a ta obří centra spolu souvisejí.
Největší skladovací park v ČR je VGP u Počernic. Propojuje se to s tím v Jirnech. V současnosti se staví asi 700 tisíc metrů průmyslových ploch a polovina je v Praze a okolí!!!
A ten příšerný kolos na Chodově k tomu též přispívá. Kamiony se nemají míchat s městskou dopravou a víte co je únosnost prostředí?
A takhle by dopadla Průmyslová a Švehlova : https://www.tyden.cz/rubriky/domaci/hav ... 75125.html

Re: Spořilovská spojka a související problémy

Napsal: 6.12.2017 13:15:59
od adamos
nechce se mi do diskuse vstupovat...ale vysvětlete lidem, že nemají tolik nakupovat, vysvětlete, že nemají jezdit autem na nákup, vysvětlete, že o víkendu nechají auto v garáži. Pak nebudou potřeba sklady v Počernicích, kolos na Chodově, ani kamiony na Spořilově!

Re: Spořilovská spojka a související problémy

Napsal: 6.12.2017 13:28:31
od Sporilovak
adamos píše:nechce se mi do diskuse vstupovat...ale vysvětlete lidem, že nemají tolik nakupovat, vysvětlete, že nemají jezdit autem na nákup, vysvětlete, že o víkendu nechají auto v garáži. Pak nebudou potřeba sklady v Počernicích, kolos na Chodově, ani kamiony na Spořilově!
Vysvětlit je třeba, že bez odpovídajících silnic tu nemáme mít kamiony a hlavně tranzit. Stát selhal. Nejdříve je třeba silniční síť dobudovat a pak teprve na ní pustit kamiony.

Re: Spořilovská spojka a související problémy

Napsal: 6.12.2017 13:52:59
od P_V
Sporilovak píše:Tam je kvůli kamionům též vše v havarijním stavu.
Není, Švehlova se nedávno opravovala. Větší průser ale bude s tím, že se zároveň "zklidňovala", přibylo semaforů a zužovacích šikan u přechodů. Takže co tam v 90. létech běžně valilo, už by se tam dnes nevešlo.

Re: Spořilovská spojka a související problémy

Napsal: 6.12.2017 14:15:18
od Sporilovak
P_V píše:
Sporilovak píše:Tam je kvůli kamionům též vše v havarijním stavu.
Není, Švehlova se nedávno opravovala. Větší průser ale bude s tím, že se zároveň "zklidňovala", přibylo semaforů a zužovacích šikan u přechodů. Takže co tam v 90. létech běžně valilo, už by se tam dnes nevešlo.
Na Švehlově je most z roku 1953 a TSK hodnotí jeho stav jako špatný a stejně tak most na Průmyslové z roku 1986.

Re: Spořilovská spojka a související problémy

Napsal: 6.12.2017 16:07:03
od adamos
Sporilovak píše:
adamos píše:nechce se mi do diskuse vstupovat...ale vysvětlete lidem, že nemají tolik nakupovat, vysvětlete, že nemají jezdit autem na nákup, vysvětlete, že o víkendu nechají auto v garáži. Pak nebudou potřeba sklady v Počernicích, kolos na Chodově, ani kamiony na Spořilově!
Vysvětlit je třeba, že bez odpovídajících silnic tu nemáme mít kamiony a hlavně tranzit. Stát selhal. Nejdříve je třeba silniční síť dobudovat a pak teprve na ní pustit kamiony.
OK, takže než dobudujeme silniční síť, přestáváme chodit do obchodu. A jezdit autem. Jdu si zasejt kořínky k večeři.

Re: Spořilovská spojka a související problémy

Napsal: 6.12.2017 16:43:24
od MPMP
adamos píše:OK, takže než dobudujeme silniční síť, přestáváme chodit do obchodu. A jezdit autem. Jdu si zasejt kořínky k večeři.
Tys' to špatně pochopil, autem si klidně jezdi, i ty kamiony můžou, ale V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ PŘES SPOŘILOV. :kladivo:

Re: Spořilovská spojka a související problémy

Napsal: 7.12.2017 8:41:40
od caveman
P_V píše: Tramvaj vedou koleje. Autobus vede rejd předních kol, ale zadek je neřiditelný. Takže autobus v obloucích nemusí být vždy schopen zadkem jet ve stopě předních kol, potřebuje víc prostoru. Navíc ani nejlepší řidič neprojede na centimetr přesně jako tramvaj. Proto se tramvajové trati v Praze, v místech kde po nich jezdí i silniční vozidla, už nějaký čas rekonstruují s rozšířením osové vzdálenosti a jízdního pruhu ze 2x3m na 2x3,5m a obdobně i v obloucích. Kromě tohoto případu, kde se sice trať opravovala v rozsahu srovnatelném s úplnou rekonstrukcí a využitelné místo tam je, ale protože to rekonstrukce formálně nebyla nebo to nikoho nenapadlo, tak se na to nesáhlo.
Tak ráno jsem tam asi viděl první kolizi tramvaje a autobusu hned u křižovatky na té spojce. Moc jsem neměl čas koukat, jel jsem v protisměru, ale zdalo se mi, že autobus jel tou netradiční trasou z Chodovské doleva a tam se nevešel vedle tramvaje, co čekala na spojce na preferenci.

Re: Spořilovská spojka a související problémy

Napsal: 7.12.2017 21:35:37
od Mike
MPMP píše:Tys' to špatně pochopil, autem si klidně jezdi, i ty kamiony můžou, ale V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ PŘES SPOŘILOV. :kladivo:
a hlavně se nesmí přiznat, že nahoru, už spořilovem nesmí 8-)
no a tak se sem zas parkrát nakouknu, ale flame tu šířit nehodlám

Re: Spořilovská spojka a související problémy

Napsal: 8.12.2017 16:08:46
od Lynx
Tak řešení je snad konečně na obzoru - podle mého je to dobré řešení + samozřejmě 511

Spořilovská ulice dostane střechu za 3,3 miliardy, obyvatelé si počkají ještě sedm let

https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/se ... 1512719723

Re: Spořilovská spojka a související problémy

Napsal: 8.12.2017 16:24:51
od Michal R
Lynx píše:Tak řešení je snad konečně na obzoru - podle mého je to dobré řešení + samozřejmě 511

Spořilovská ulice dostane střechu za 3,3 miliardy, obyvatelé si počkají ještě sedm let

https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/se ... 1512719723
No jestli je to řešení skutečně dobré, to si nejsem úplně jistý, bo za těch 3,3 mld CZK by bylo nových 10km D4, 6, 7 nebo 52.... což mi přijde jako větší přínos než střecha v Praze...

Ale OK, tenhle úplatek ještě jsem schopen zkousnout...

Re: Spořilovská spojka a související problémy

Napsal: 12.12.2017 9:39:35
od Far_Away
Promazal jsem tohle téma od nemístné diskuze. Omlouvám se, vzal jsem to celé, protože některé navazovaly na sebe a nedávalo by smysl promazat jen část diskuze. Prosím dodržujte téma a rozhodně žádné osobní invektivy!! Díky Martin

Re: Spořilovská spojka a související problémy

Napsal: 12.12.2017 9:47:45
od Lynx
Příspěvek je místný a neobsahuje nic závadného, tak teď už snad projde:

Mimochodem, docela by mě zajímalo - kdyby se dnes rozhodovalo o tunelu Blanka. Byli by jste pro tunelové řešení a nebo pro povrchovou variantu vedenou Stromovkou ? A teď bez ohledu na ekology, kdybyste mohli rozhodnout vy ? Docela bych se vsadil, že vy Michale R by jste byl pro povrchové řešení (mnohem levnější) , je to tak ? Přece byste jako řádný hospodář nevyhodil 40 mld za tunel, když by to šlo hezky povrchově za pár mld ?

Každý soudíme totiž úplně jinak, podle jiných priorit - vy nevidíte přírodu jako hodnotu a místní obyvatelé vás také nezajímají, za to si myslíte, že jako řádný hospodář máte povinnost najít to nejlevnější řešení. Já naopak preferuji řešení takové, aby se v městě co nejlépe žilo, jak automobilistům, tak i ostatním. Tedy nějáký rozumný kompromis přijatelný pro všechny. A třebas i drahý, což ve městě bohužel jinak nejde.

Re: Spořilovská spojka a související problémy

Napsal: 12.12.2017 11:31:23
od Standa
Pokud si vzpomínám, původně zvažovaná varianta vedení MO byla hloubený tunel v koridoru železniční trati a MÚK s magistrálou někde před tehdejším PKOJF. Později se snad uvažovalo o hloubeném tunelu pod Stromovkou navazujícím na raženou část pod Vltavou, někdo tady kdysi uváděl i rozdíl v ceně cca 5 mld. Kč, což se sice zdá hodně, ale je to jen cca 15% z celkové ceny díla. Navíc by stavba hloubeného tunelu výrazně poškodila Stromovku, jejíž historická hodnota je přeci jen poněkud vyšší.

Naopak 3,3 mld. za zastřešení Spořilovské spojky mi přijde hodně, po dostavbě 511 skoro až zbytečně hodně. Podotýkám, že jsem dost dlouho na spořilovském "ostrově mezi dálnicemi" bydlel (pořád tam dost často jezdím) a proti stavu před dokončením spojky je stávající situiace pořád skvělá.

Re: Spořilovská spojka a související problémy

Napsal: 12.12.2017 12:13:35
od Lynx
Já měl za to, že v koridoru trati to mělo vést v otevřeném zářezu. Každopádně před PKOJF to mělo být patrně na nějáké estakádě pár metrů od domů, tam to pod zem skoro určitě nešlo. Třeba nás někdo upřesní. V roce 1989 se už schylovalo ke stavbě, takže to revoluce zarazila na poslední chvíli. Dost možná také bylo více variant a která byla nakonec finální - nevím. V každém případě by to bylo alespoň z mého hlediska dost velké zvěrstvo. Ale levnější. Co se týká těch 5 mld - kdo ví jaké ceny se porovnávají a z jaké doby.

Ad hloubený tunel pod Stromovkou - nakonec v té Stromovce ta těžká technika stejně dost řádila. Dva propady a jejich zajištění + realizace injektážních "deštníků" z povrchu tam udělaly své. Dnes je to tam ale nově zrekonstruované, nové rybníky, po stavbě už ani památky - doporučuji k návštěvě.

Váš názor na drahotu zastřešení Spořilovské respektuji. Mě to nepřipadá tak hrozné a v tomto ojedinělém případě bych to vzhledem k ostatním okolnostem akceptoval.

Re: Spořilovská spojka a související problémy

Napsal: 12.12.2017 13:25:40
od Honey72
Propady jsou nic proti tomu, jak by Stromovku zlikvidoval hloubený tunel. Ono by se to sice zase zrekultivovalo, ale vzrostlých stromů mělo tenkrát padnout hodně a veřejnost se navíc bála, aby nějaká hlava nevymyslela "dočasné" provizorium, že se to postaví v zářezu a v nějaké další pětiletce se to zakryje. Ano, pokud by si soudruzi pospíšili, měli bychom dnes Městský okruh bez Mrázovky a Blanky hezky po povrchu, se zničenými Holešovicemi, Letnou, Smíchovem atd.

Spořilov se zakrýt musí tak či tak, i kdyby byl Pražský okruh dokončen zítra. Tranzit možná zmizí, ale nabude místní provoz, i s tím jak bude dokončena východní část Městského okruhu. Dalším možným řešením je dočasný skleněný tunel, který lze postavit rychle a bez velkého omezení dopravy. Oříškem by bylo, aby se konstrukce dala později rozmontovat a hlavně použít na jiném místě v Praze. Hloubit a betonovat základy lze i z okolního prostranství, bez obrovského omezení provozu. A zastřešení lze provádět o víkendech nebo jednou za čas i v noci. Je to přece pro Spořilováky, museli by to vydržet.

Pořádné zasklení je např. na průtahu Varšavou https://www.google.cz/maps/@52.2957603, ... 312!8i6656

Re: Spořilovská spojka a související problémy

Napsal: 12.12.2017 15:09:37
od Lynx
V Řepích kdysi také jezdily kamiony (než byl pražský okruh Zličín-Ruzyně) a tak tam postavili něco vzdáleně podobného jako v té Varšavě:

https://goo.gl/maps/nFTzML3A1Dt

Zároveň je na tom vidět, že se taková konstrukce neobejde bez údržby na což ovšem TSK zjevně dosti kálí. A tak jsou některá skla rozbitá, některá počmáraná, někde chybí úplně .... (nejen u údržby mostů mají rezervy...)

Re: Spořilovská spojka a související problémy

Napsal: 12.12.2017 19:09:52
od Mike
když jsem v těch řepích nedávno jel, tak mi připadalo, že tam skla už vůbec nejsou
ale zas tam přibyla úsekovka, čili někdo se stará, ne že ne

Re: Spořilovská spojka a související problémy

Napsal: 13.12.2017 14:06:07
od mts
Ona samozrejme kazda natlakovka vyuziva rejstrik gumových argumentu aby to pekne vyslo. Podivejme se napr. na „rozdeleni Sporilova“. Samozrejme zadne dramaticke rozdeleni se nekona. Proste na jedne strane je stary Sporilov z 1.republiky a na druhé strane panelove sidliste z 60.let. 2 nesouvisejici ctvrte. Nebo argument „neprostupnosti“: kazda silnice, reka nebo zeleznice je hure prostupna. Proto jsou tam mosty, lavky, podchody. Kdo na ne netrefi tak to uz je spis na psychoanalytika. Argument emise, hluk – na Proseku obyvatele novych domu vedeli do ceho jdou, tak ti at chcipnou (NADSAZKA), kdezto u nas na Sporilove cela ta komunikace spadla z nebe ze dne na den a my ji proste chceme zakryt ted hned (NADSAZKA). Uprimne, pokud by neexistovalo jiné reseni, tak by asi argument zakryti byl tak nejak opravneny ale vzhledem k tomu, ze D0 511 je nadohled, tak ma zakryti Sporilovske opodstatneni pouze v pripade, ze se tato země stane ropnym sultanátem. Uprimne: všichni vime jak to asi dopadne. Po dokonceni D0 511 cely tenhle humbuk ztrati smysl, v opacnem pripade se zvedne cely les rukou s opravnenym argumentem „když Sporilov tak my chceme zakryt taky“ a dojdeme k bizáru zakryte poloviny Prahy…

Re: Spořilovská spojka a související problémy

Napsal: 13.12.2017 15:49:47
od Sporilovak
caveman píše:
P_V píše: Tramvaj vedou koleje. Autobus vede rejd předních kol, ale zadek je neřiditelný. Takže autobus v obloucích nemusí být vždy schopen zadkem jet ve stopě předních kol, potřebuje víc prostoru. Navíc ani nejlepší řidič neprojede na centimetr přesně jako tramvaj. Proto se tramvajové trati v Praze, v místech kde po nich jezdí i silniční vozidla, už nějaký čas rekonstruují s rozšířením osové vzdálenosti a jízdního pruhu ze 2x3m na 2x3,5m a obdobně i v obloucích. Kromě tohoto případu, kde se sice trať opravovala v rozsahu srovnatelném s úplnou rekonstrukcí a využitelné místo tam je, ale protože to rekonstrukce formálně nebyla nebo to nikoho nenapadlo, tak se na to nesáhlo.
Tak ráno jsem tam asi viděl první kolizi tramvaje a autobusu hned u křižovatky na té spojce. Moc jsem neměl čas koukat, jel jsem v protisměru, ale zdalo se mi, že autobus jel tou netradiční trasou z Chodovské doleva a tam se nevešel vedle tramvaje, co čekala na spojce na preferenci.
No a na to upozornil že to je neskutečná kravina přesně kdo? :-))

Re: Spořilovská spojka a související problémy

Napsal: 13.12.2017 15:52:37
od Sporilovak
Michal R píše:
Lynx píše:Tak řešení je snad konečně na obzoru - podle mého je to dobré řešení + samozřejmě 511

Spořilovská ulice dostane střechu za 3,3 miliardy, obyvatelé si počkají ještě sedm let

https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/se ... 1512719723
No jestli je to řešení skutečně dobré, to si nejsem úplně jistý, bo za těch 3,3 mld CZK by bylo nových 10km D4, 6, 7 nebo 52.... což mi přijde jako větší přínos než střecha v Praze...

Ale OK, tenhle úplatek ještě jsem schopen zkousnout...
Celkově to bude téměř 6 miliard i s tramvají a povrchovou úpravou.

Re: Spořilovská spojka a související problémy

Napsal: 13.12.2017 15:55:45
od Sporilovak
Lynx píše:Příspěvek je místný a neobsahuje nic závadného, tak teď už snad projde:

Mimochodem, docela by mě zajímalo - kdyby se dnes rozhodovalo o tunelu Blanka. Byli by jste pro tunelové řešení a nebo pro povrchovou variantu vedenou Stromovkou ? A teď bez ohledu na ekology, kdybyste mohli rozhodnout vy ? Docela bych se vsadil, že vy Michale R by jste byl pro povrchové řešení (mnohem levnější) , je to tak ? Přece byste jako řádný hospodář nevyhodil 40 mld za tunel, když by to šlo hezky povrchově za pár mld ?

Každý soudíme totiž úplně jinak, podle jiných priorit - vy nevidíte přírodu jako hodnotu a místní obyvatelé vás také nezajímají, za to si myslíte, že jako řádný hospodář máte povinnost najít to nejlevnější řešení. Já naopak preferuji řešení takové, aby se v městě co nejlépe žilo, jak automobilistům, tak i ostatním. Tedy nějáký rozumný kompromis přijatelný pro všechny. A třebas i drahý, což ve městě bohužel jinak nejde.
A já si myslím že ve městě se má nejlépe žít rezidentům, kteří tam platí daně. A ne jim udělat centrem sídliště transevropskou dálnici a navést sem sračky z celé Prahy a okolí.

Re: Spořilovská spojka a související problémy

Napsal: 13.12.2017 15:59:06
od Sporilovak
Honey72 píše:Propady jsou nic proti tomu, jak by Stromovku zlikvidoval hloubený tunel. Ono by se to sice zase zrekultivovalo, ale vzrostlých stromů mělo tenkrát padnout hodně a veřejnost se navíc bála, aby nějaká hlava nevymyslela "dočasné" provizorium, že se to postaví v zářezu a v nějaké další pětiletce se to zakryje. Ano, pokud by si soudruzi pospíšili, měli bychom dnes Městský okruh bez Mrázovky a Blanky hezky po povrchu, se zničenými Holešovicemi, Letnou, Smíchovem atd.

Spořilov se zakrýt musí tak či tak, i kdyby byl Pražský okruh dokončen zítra. Tranzit možná zmizí, ale nabude místní provoz, i s tím jak bude dokončena východní část Městského okruhu. Dalším možným řešením je dočasný skleněný tunel, který lze postavit rychle a bez velkého omezení dopravy. Oříškem by bylo, aby se konstrukce dala později rozmontovat a hlavně použít na jiném místě v Praze. Hloubit a betonovat základy lze i z okolního prostranství, bez obrovského omezení provozu. A zastřešení lze provádět o víkendech nebo jednou za čas i v noci. Je to přece pro Spořilováky, museli by to vydržet.

Pořádné zasklení je např. na průtahu Varšavou https://www.google.cz/maps/@52.2957603, ... 312!8i6656
Hmm vydržet skoro 5 let v prachu a špíně a žít doslova pár metrů od stavby v oblasti, kde zkolabuje doprava to bude žužo které všichni ocení co myslíte?