Re: Spořilovská spojka a související problémy
Napsal: 26.2.2013 21:53:06
Mno jo to by mohlo bejt ono, tipoval sem to na opěrku...Tak sem zvědavej jak dlouho budou přemejšlet co s tim :-DD lamy
fórum návštěvníků stránek
https://forum.ceskedalnice.cz/
Ze Spořilova zmizí kamionová doprava
PortalPrahaEu
Zveřejněno 28. 02. 2013
Josef Nosek, náměstek primátora / Zastupitelstvo HMP, 28. února 2013 / www.praha.eu
http://www.youtube.com/watch?v=Uclr13PzRc4
Dneska jsem tam jel a neměl jsem pocit, že by se tam moc přemejšlelo .. v pravym je prostě naskládaný zařízení staveniště a dneska už tam byl naplácanej novej asfalt. A bylo překvapivě hladce průjezdno.kuzzzma píše:Mno jo to by mohlo bejt ono, tipoval sem to na opěrku...Tak sem zvědavej jak dlouho budou přemejšlet co s tim :-DD lamy
caveman píše:Takže až někdy uvedou proměnné značení se zákazem vjezdu kamiónů před sjezdem z JS na Spořilovskou do ostrého provozu, bude už k skoro k ničemu...
Mluvil jsem se zástupcem ředitele TSK a ty proměnky už měly být dávno, akorát dodavatel má prý problém se softwarem. Před několika týdny říkal, že už to bude každým dnem .caveman píše:Takže až někdy uvedou proměnné značení se zákazem vjezdu kamiónů před sjezdem z JS na Spořilovskou do ostrého provozu, bude už k skoro k ničemu...
TSK se chystá strhnout most přes Jižní spojku a postavit nový
Praha 8. dubna (ČTK) - Pracovníci Technické správy komunikací (TSK) se chystají ještě letos strhnout most přes Jižní spojku v ulici Ke Garážím v Praze 4. Výstavba nového mostu vyjde na 55 milionů korun. Temín stavby, která si vyžádá i přechodné uzavření dotčeného úseku frekventované Jižní spojky, není zatím jasný. Materiál mají projednat v úterý pražští radní.
Výstavba má ulevit Spořilovské ulici, kde se zvýšil počet projíždějících kamionů po otevření Pražského okruhu mezi D1 a D5 v září 2010. 'Současný most nesnese intenzivní zatížení těžkou nákladní dopravnou,' sdělil ČTK mluvčí TSK Tomáš Mrázek.
Po nově postaveném mostě mají jezdit kamiony z Jižní spojky na ulici 5. května, potažmo na dálnici D1. Nákladní vozy a kamiony totiž nyní jezdí po přetížené Spořilovské ulici.
Kvůli výstavbě nového mostu bude muset město na několik dní komunikaci v obou směrech uzavřít. 'Plánované celkové uzavření Jižní spojky, ale jen v úseku pod mostem, umožní výrazné zkrácení rekonstrukce - řádově o týdny oproti původnímu předpokladu,' uvedl mluvčí.
Přesný termín, kdy bude most stržen a provoz na Jižní spojce přerušen, ještě nebyl stanoven. Práce na stavbě mostu a společně s tím na opravě ulice Ke Garážím mají ale podle harmonogramu TSK trvat do 30. září 2013.
Celkem vyjde oprava ulice Ke Garážím a mostu na necelých 103 milionů korun, z toho most bude stát 55 milionů a oprava ulice 34 milionů. Zbylých asi 13,9 milionů bude na protihlukový povrch vozovky. Peníze chce město získat od Státního fondu dopravní infrastruktury.
ale asi lepší než flikovat ten stávající most a provozovat ho s nějakými omezeními...grundyg píše:Nejhorší možné řešení hodné pražských politiků...
co je myšleno?FlakY` píše:O víkendu je slabší provoz, ale jestli vedlejší ustojí nápor... no nevím.
nejlepší by samozřejmě bylo jezdit po 511kasme píše:ale asi lepší než flikovat ten stávající most a provozovat ho s nějakými omezeními...grundyg píše:Nejhorší možné řešení hodné pražských politiků...
uvidíme...
Dopravně nejhorším řešením je IMHO vést dopravu tudy, jestli po novém mostě nebo po starém už je egál. Ale uvidíme.kasme píše:ale asi lepší než flikovat ten stávající most a provozovat ho s nějakými omezeními...grundyg píše:Nejhorší možné řešení hodné pražských politiků...
uvidíme...
Špatného se mi na tom zdá to, že dva z poměrně dominantních dopravních směrů (z toho jeden tvořen kamiony), které se vždy vykřižovaly mimoúrovňově, teď budou mít ca 150m průpletu v pravotočivé zatáčce. Ono "uvidíme" podle mne skrývá jen otázku, jak dlouhé budou kolony od D1 a od Štěrbohol, kolik to bude stát pojišťovny na odřených autech a jak moc to bude komplikovat cestu BUSů do/z garáží Kačerov. 100 mega už je pak za politické rozhodnutí pakatel.martini píše:Nevím, co se Vám na tomto řešení "přes most" zdá až tak moc špatného? Znamená to tedy, že se nepovedlo projednat tu přímou rampu na 5. května viz http://www.mapy.cz/#x=14.468736&y=50.04 ... exXiDA8-Pp?
To řešení je zatím jediné možné, aby se alespoň trochu ulevilo centru Spořilova, kde jsou školky, školy atd. Denně tam teď jezdí 11 tis kamionu nad 12 tun. Dostavba 511 je v nedohlednu (nejdříve 2019). Díky novému stavebnímu zákonu opět zdržení, ale to se tu už diskutovalo. Nová rampa nebude protože ČEDOK neprodal ani nevyměnil pozemek. Bude se vyvlastňovat, ale to trvá nějaké to desetiletí . Nejedná se pouze o rekonstrukci mostu, ale i úpravu nájezdových poloměrů, aby se tam ty kamiony nějak vešly. Mezi námi sjezd z JS na Spořilovskou spojku směr D1 a následné křížení s MHD je ještě složitější, než plánovaný nájezd na tento most. Cena není 100 mega ale trochu méně . Platí to stát, protože se to vyjednalo ještě za ministra Dobeše. Víkendové uzavření JS bude už záhy. Neoficiální termín ještě není schválen radou HMP, takže to tu nechci prezentovat. Ale měla by o tom jednat dnes.martini píše:Nevím, co se Vám na tomto řešení "přes most" zdá až tak moc špatného? Znamená to tedy, že se nepovedlo projednat tu přímou rampu na 5. května viz http://www.mapy.cz/#x=14.468736&y=50.04 ... exXiDA8-Pp?
No věřím, že to odborníci počítali, ale protože tuto cestu používám už dnes (je pro mne pohodlnější a plynulejší), tak tomu tedy nevěřím. Dneska tam jezděj jen ty co to znaj a to křížení je už i dnes docela veselý. Kdyby to bylo jako na Chodově, že by to byl kolektorovej pruh tak by to asi šlo, ale tady nic takovýho udělat nejde, protože hned za odbočením je pumpa a pak i most.mapman píše:grundyg: Přestavba mostu je jediné možné rychlé řešení odvedení nákladní dopravy ze Spořilovské. TSK má zpracovaný kapacitní posudek na průplet na JS pod magistrálou a ten vychází, problém byl pouze nahoře na magistrále, což s přestavbou mostu bez nové rampy odpadá... Takže ano, skutečně se tím zabývali i dopravní inženýři a mají spočítáno, že to problémy generovat nebude, zejména proto, že osobní auta i nadále zůstanou na Spořilovské...
klidně by ten pruh mohli protáhnout až před připojovák od pumpy...Jakub Šponar píše:....ale tady nic takovýho udělat nejde, protože hned za odbočením je pumpa a pak i most.
Tam už je to pak šumák, problém vidím u kamionů, které musí v odbočováku zpomalit na naprosté minimum, aby se vešli do vratky. A rampa od Brna bývá ve špičce dost vytížená i po dostavbě okruhu.kasme píše:klidně by ten pruh mohli protáhnout až před připojovák od pumpy...
cca o 150 metrů http://www.mapy.cz/s/6NaU
Vidím to podobně, ten krátký nepřehledný průplet je tak akorát pro těch pár osobáků co to tam znají. Nedokážu si představit, že se tam bude cpát souvislá šňůra kamionů a bude se křižovat hlavně ve špičce s další šňůrou osobáků z D1.Jakub Šponar píše:No věřím, že to odborníci počítali, ale protože tuto cestu používám už dnes (je pro mne pohodlnější a plynulejší), tak tomu tedy nevěřím. Dneska tam jezděj jen ty co to znaj a to křížení je už i dnes docela veselý. Kdyby to bylo jako na Chodově, že by to byl kolektorovej pruh tak by to asi šlo, ale tady nic takovýho udělat nejde, protože hned za odbočením je pumpa a pak i most.mapman píše:grundyg: Přestavba mostu je jediné možné rychlé řešení odvedení nákladní dopravy ze Spořilovské. TSK má zpracovaný kapacitní posudek na průplet na JS pod magistrálou a ten vychází, problém byl pouze nahoře na magistrále, což s přestavbou mostu bez nové rampy odpadá... Takže ano, skutečně se tím zabývali i dopravní inženýři a mají spočítáno, že to problémy generovat nebude, zejména proto, že osobní auta i nadále zůstanou na Spořilovské...