Vysočanská radiála (D10 - Kbelská)

Pražský a Městský okruh, radiály a ostatní pražské komunikace
Odpovědět
Gejza
Příspěvky: 267
Registrován: 13.9.2016 21:56:11

Re: Vysočanská radiála (D10 - Kbelská)

Příspěvek od Gejza »

Pánové trochu se to tady zvrtlo. Pár dní nazpět jsem se ptal na info o přípravách a váš názor na potřebnost Vysočanské radiály v kontextu důsledků Blanky na dopravní proudy v Praze.
Dozvěděl jsem se, že se s radiálou aktuálně nepočítá. Zaznělo pár názorů, že její přínos je sporný. Takže podle vás stačí dostavět MO + ev. Libeňskou spojku a ponechat stav, kdy mezi Štěrboholskou radiálou a Proseckou radiálou nebude žádná další kapacitní a bezkolizní radiála?
kesu
Příspěvky: 85
Registrován: 6.1.2017 13:25:17

Re: Vysočanská radiála (D10 - Kbelská)

Příspěvek od kesu »

Lynx píše:
P_V píše:Když jsme v právní situaci, kdy taková větší změna trasy znamená zpoždění o mnoho let vyplněných samým papírováním, tak se nedivte.
Jenže proč jsme v té situaci ? Protože investor, tedy ŘSD a MD od začátku protlačují silou tu svojí variantu, která je přitom krajně nevhodná. Ale psí hlava se pak nasadí těm co chtějí racionálnější trasu, protože ti jsou ti špatní "ekoterorisisté", co to zdržují. A následně klaka rozčilených nevzdělaných a neinformovaných občanů (viz zde třeba MichalR) je pak paušálně spláchne do jednoho pytle s Patrikem a spol. a řve cosi o zlých ekoteroristech, ať už je skutečná pravda kdekoliv.
Tak těch faktorů proč se u nás tak špatně staví je strašně moc a určitě je největší v legislativním guláši, který umožňuje mnoho variat povolování staveb tak, aby nakonec časově vyšly všechny stejně. Vůbec je otázkou, jestli by nebylo lepší celé kolečko DOSS nějak zjednodušit. V druhém kole v souladu s tím je pak to, že se protlačuje jediná varianta z důvodu, že má už aspoň nějakou přípravu a nikdo nechce riskovat další průtahy. Krom toho tady zmiňovaný SOKP a hlavně Vysočanská radiála je součástí celopražského systému dopravy, který je z větší části vybudovaný. Takže změny reálně neumožňuje.
Další problém je to, že některé stavby jsou ohromně politicky "důležité" a je hromada lidí, kteří si na tom postavili kariéru (Hejl).
No a poslední problém je to, že ŘSD nakonec předloží i úplně mezně vycházející měření (emise na Suchdole, problematický hluk na 511), které si vysloveně říkají o napadení. Nevím jak moc se musí ŘSD interně snažit šetřit stavební náklady projektů, ale u tědlech to prostě není cesta. Ono v dnešní době platí, že postavit se dá skoro cokoliv, tak je pak škoda třeba v případě Suchdola neprotáhnout tunely dál od okraje obce a stejně tak předělat MÚK "Rybářku" tak, aby co nejméně měnila prostředí na Suchdole. Prostě pokusit se zabránit dalším "Zlatníkům" už ve fázi projektu. Ono kdyby ten projekt byl dobře připraven, tak by se taky napadal o dost blbějc.
Gejza
Příspěvky: 267
Registrován: 13.9.2016 21:56:11

Re: Vysočanská radiála (D10 - Kbelská)

Příspěvek od Gejza »

FlakY` píše:Každý mačo ví, že se plánuje Pražský okruh. Neznalí musejí mít smůlu, s takovým přístupem se dá teprve něco budovat. VR není potřeba. Kolbenova a Sokolovská jsou OK. Problém je při náměstí OSN - nedostatečná propustnost křižovatky. Většina IAD jezdí okolo Multiarény. Stará fabrika Kolbenka už se měla měnit před 10-ti lety. Jako jedno z mála míst v Praze má stanici metra (nedokončenou) a ten do lokality zas tolik IAD nepřiveze.
V okolí Kolbenovy a Poděbradské je místo na development pro cca 15-20 tis. nových ekvivalentních obyvatel (vč. pracovních míst). Dejme tomu, že metro obslouží cca polovinu cest z Kolbenovy, ale i tak může v příštích desetiletích vzrůst zátěž IAD o cca 5 - 10 tis. cest denně jenom v důsledku nového developmentu (pokud se nestane zázrak a lidé nezmění dopravní chování). Současná zástavba kolem Kolbenovy generuje možná tak čtvrtinu z těch cca 20 000 aut co tam projede. U Poděbradské to nebude tak výrazné, ale i tak bude většina z 30 000 aut připadat na tranzit. Už teď to kapacitně nedávají křižovatky na nám. OSN, na Harfě, Balabence a s Kbelskou. Až budou na každém rohu Kolbenovy světla pro umožnění napojení aut z nového developmentu, tak to tam bude teprve výživné. Já vnímám Vysočanskou radiálu jako možnost oddělení dopravních proudů, které se sbíhají V Holešovičkách a na Kbelské, ale Vysočany na tom podle mě mohou také hodně vydělat (pokud dokážou zamezit pendlerům, aby využívali území jako parkoviště při cestě do centra).
Gejza
Příspěvky: 267
Registrován: 13.9.2016 21:56:11

Re: Vysočanská radiála (D10 - Kbelská)

Příspěvek od Gejza »

kesu: "Nevím jak moc se musí ŘSD interně snažit šetřit stavební náklady projektů, ale u tědlech to prostě není cesta."

Bohužel tuto cestu dost zařezává ekonomické hodnocení. Nevím, zdali je v tomto rozdíl mezi projekty financovanými z fondů EU a ostatními, ale ekonomické hodnocení je pozitivistický mor, který nebere ohled na skutečnost, že hodnotu kompromisu nelze vyčíslit. Asi má smysl prověřovat, zdali není navrhované řešení příliš nákladné nebo ekonomicky neefektivní, ale na druhou stranu to hodnocení nelze brát jako nepřekonatelnou mantru. To koneckonců dokazují i investoři, kteří čarují se zadáním studií proveditelnosti tak, aby vycházela preferovaná varianta, nebo MDČR, které upravuje metodiku CBA, když z toho vyleze nějaká blbost.
kesu
Příspěvky: 85
Registrován: 6.1.2017 13:25:17

Re: Vysočanská radiála (D10 - Kbelská)

Příspěvek od kesu »

Gejza píše:kesu: "Nevím jak moc se musí ŘSD interně snažit šetřit stavební náklady projektů, ale u tědlech to prostě není cesta."

Bohužel tuto cestu dost zařezává ekonomické hodnocení. Nevím, zdali je v tomto rozdíl mezi projekty financovanými z fondů EU a ostatními, ale ekonomické hodnocení je pozitivistický mor, který nebere ohled na skutečnost, že hodnotu kompromisu nelze vyčíslit. Asi má smysl prověřovat, zdali není navrhované řešení příliš nákladné nebo ekonomicky neefektivní, ale na druhou stranu to hodnocení nelze brát jako nepřekonatelnou mantru. To koneckonců dokazují i investoři, kteří čarují se zadáním studií proveditelnosti tak, aby vycházela preferovaná varianta, nebo MDČR, které upravuje metodiku CBA, když z toho vyleze nějaká blbost.
Díky za objasnění. Každopádně projektů hrazených městem (vnitřní okruh a asi i radiály, ikdyž byla snaha 50:50) se to snad netýká. A vzhledem k tomu, jaký je HMG na SOKP, tak se stejně fondy nestihnou.
Prostě mi přijde, že už týden po kolaudaci je úplně jedno, jeslti stál takto důležitý projekt 90 nebo 120% původní ceny.
Blanka dokázala, že jde provozovat extrémně vytíženou dopravní stavbu v hustě osídlený oblasti s minimem dopadů na povrchu. Určitě by šlo adaptovat průtah Suchdolem tak, aby minimalizoval dopady stavby téměř na minimum. Ale navrhnou výjezd z tunelu pár desítek metrů za poslední dům prostě není jednoduše obhajitelné řešení.
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Vysočanská radiála (D10 - Kbelská)

Příspěvek od Lynx »

Podle mě tedy prodloužení Vysočanské potřeba je - mimo jiné z těch důvodů, co jste zde správně uvedli. Tedy nárůst počtu obyvatel Vysočan, oddělení tranzitu od nich atd. To že se s pokračováním nepočítá je mimo jiné důsledek koalice se Zelenými, kteří by nejraději zařízli všechny automobilové projekty. I ta Radlická radiála pokračuje jen proto, že jsou tam už nevratné kroky z minulosti, jako je zejména průzkumná štola, která už stála dost peněz. Jinak by obávám se nebyla ani Radlická na pořadu dne.
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Vysočanská radiála (D10 - Kbelská)

Příspěvek od Mike »

Martin z Ostravy píše:Normálně, pomocí MÚK v plánované trase okruhu.
Jako čekat na 518-519 nemá smysl, protože nikdy nebudou.
:ok: ;) :ok:
a jako u všeho platí, čím dříve, tím lépe
jinak k VR
nějak si stejně neumím představit, kudy ji proženou, od Libeňáku který padá, pojede tunelem, vpodstatě jediný možný vjezd je pod estakádou, čili kolbenovu to moc neřeší
Poděbradskou doku*vili ostrůvkama ( u bývalé spalovny ), přechodama ( u metra Hloubětín a smyčky Lehovec ), a tak se z kapacitní komunikace stala kolonotvorba
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Vysočanská radiála (D10 - Kbelská)

Příspěvek od Lynx »

VR končí u městského okruhu. S Libeňákem přímo nesouvisí
kesu
Příspěvky: 85
Registrován: 6.1.2017 13:25:17

Re: Vysočanská radiála (D10 - Kbelská)

Příspěvek od kesu »

Lynx píše:VR končí u městského okruhu. S Libeňákem přímo nesouvisí
Hlavně bych na ní chtěl dělat geologický průzkum. Protože blbějším územím to snad ani procházet nemůže.. Ikdyž teda ono ani Radlická nebude žádná radost, už jen s metrem mezi Smíchovským nádražím a Radlicema bylo potíží až dost.
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Vysočanská radiála (D10 - Kbelská)

Příspěvek od Lynx »

Poslušně hlásím, že geolog nejsem, ale o tom že jsou v Praze složité geologické podmínky jsem slyšel dost historek. Ať už ohledně stavby Blanky, či dalších tunelů. Na té Radlické je zajímavost, že když tam razili kdysi nějákou kanalizační stoku, tak jim nadloží vykomínovalo až na povrch a to je prosím asi 100 metrů .... to i laika zaujme.
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: Vysočanská radiála (D10 - Kbelská)

Příspěvek od Bobek »

Tady se hodí připomenout, že v Radlicích už je vyražena poměrně mocná průzkumná štola.
http://www.radlickaradiala.info/pruzkumna-stola/
Království a půl princezny za 511.
Kubajsu
Příspěvky: 1308
Registrován: 18.8.2010 8:42:13
Bydliště: Praha

Re: Vysočanská radiála (D10 - Kbelská)

Příspěvek od Kubajsu »

Bobek píše:Tady se hodí připomenout, že v Radlicích už je vyražena poměrně mocná průzkumná štola.
Která ale prověřovala jen kras ve vápencích (výše zmíněný propad kanalizace), ale na poměrně mocné pásmo tektonicky porušených jílovitých břidlic o pár set metrů dále už jaksi nezbyly peníze, takže je zjištěno pouze několika vrty...
Vilouch
Příspěvky: 117
Registrován: 10.8.2015 14:25:08

Re: Vysočanská radiála (D10 - Kbelská)

Příspěvek od Vilouch »

Nezbyly peníze?!?! Pane jo, vždyť to je jediná dopravní stavba, která je v tuto chvíli připravovaná, navíc v době, kdy se Praze na účtech k investicím válí pár balíků peněz, navíc v území, kde co vím nedošlo pouze k 1 havárii při stavbě metra B.
Ještě k Vysočanské Radiále: Kolbenova bude plná semaforu již cca za rok až dva. Pokud tam dnes jsou 2 pruhy, tak průjezdný bude vždy pouze 1. Ten druhý bude vždy sloužit k odbočení vlevo. Myslím, že v tomto město promarnilo možnost "skřípnout" developery a chtít po nich kapacitní komunikaci (tedy alespoň dva průjezdné pruhy a třetí odbočovací). O problémech, které to hned po nastěhování zmíněných tisíců lidí netřeba mluvit.
Podle mého je severovýchod Prahy jednou z dopravně nejhorších oblastí i co se týče vyhlídek. Štěrboholská se alespoň v horizontu deseti let dočká úlevy v podobě 511, možná se dostaví i MO, ale příjezd od D8 s napojením na Vysočanskou radiálu je kapacitní hrdlo, stejně tak oblíbená zatáčka na křižovatce 510 - 520 - VR u Horních Počernic, která dokáže vykouzlit kolaps v půlce Prahy, dále křižovatka Balabenka, Poděbradská na mnoha místech zúžená, a tak dále a tak dále. Výhled pro severovýchod Prahy není na dalších 20 let žádnej. Neplánuje se žádná stavba, která by této situaci pomohla. I proto jsem zastáncem pokračování Vysočanské radiály, byť s potřebnými opatřeními, neboť prochází cenným územím.
A když jsem nakous Balabenku, tak alespoň malé vylepšení se myslím chystá. Ve směru od Povltavské směrem na Harfu dojde ke změně jízdních pruhů. Pravý bude rovně a vpravo, prostřední pouze rovně a levý bude mít samostatné odbočení. Tento ostrůvek bude zrušen.
https://mapy.cz/zakladni?vlastni-body&x ... to%20Praha
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Vysočanská radiála (D10 - Kbelská)

Příspěvek od Mike »

na té balabence chybí vratná rampa, aby se směr harfa nemusel jet přes křižovatku rovně, ale odbočením ze sokolovské...
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: Vysočanská radiála (D10 - Kbelská)

Příspěvek od Sosa »

Ono to u radiály bylo složitější, s prodloužením to moc nešlo kvůli povolením a elektrice. Ale bylo to řešitelné, pokud by se chtělo. Což se v Praze v současnosti nechce.
Vypouštění radiál je velká chyba. Ale bohužel je to na politické reprezentaci....

Zrušení toho ostrůvku moc nevěřím, jak by lidé přecházeli?
Vilouch
Příspěvky: 117
Registrován: 10.8.2015 14:25:08

Re: Vysočanská radiála (D10 - Kbelská)

Příspěvek od Vilouch »

Přechod zůstane. Přechod přes 3 jízdní pruhy řízený SSZ být může.
Kubajsu
Příspěvky: 1308
Registrován: 18.8.2010 8:42:13
Bydliště: Praha

Re: Vysočanská radiála (D10 - Kbelská)

Příspěvek od Kubajsu »

Sosa píše:..s prodloužením to moc nešlo kvůli povolením a elektrice...
Taky by se muselo řešit větrání. Buď šachtou někde mezi vodojemem a bývalým vojenským areálem, nebo protiražbou. Ani jedno by asi nebylo jednoduché z hlediska povolování, ale kde je vůle, je i cesta...
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: Vysočanská radiála (D10 - Kbelská)

Příspěvek od dvs »

Babiš vladní čtvrtí rozvířil možnà dobrou debatu
" Šéf pražské ODS: Pokud vznikne v Letňanech vládní čtvrť či nemocnice, je třeba se vrátit k Vysočanské radiále"
zdroj: https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/27 ... e-treba-se

pozn.: tim sefem je Tomáš Portlík, je take mistostarostou Prahy 9

Snad to hned tak nezapadne a klika vyskrtavajici radialy to bude mit tezsi.
michal
Příspěvky: 4517
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: Vysočanská radiála (D10 - Kbelská)

Příspěvek od michal »

Mozna by kazdodeni cestovani po Kbelske urednikum prospelo a pohli by s SOKP 520...
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysočanská radiála (D10 - Kbelská)

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Měli by tu rétoriku hlavně otočit, že aby mohla vůbec vzniknout vládní čtvrť, je potřeba postavit nejdříve - 520, dodělat MO, Vysočanskou radiálu atd.
R48 -> D48 se podařilo!
Gejza
Příspěvky: 267
Registrován: 13.9.2016 21:56:11

Re: Vysočanská radiála (D10 - Kbelská)

Příspěvek od Gejza »

A nebo by to mohli otočit úplně a v rámci ohlašovaných škrtů skrečovat vládní čtvrť a uspořené investiční prostředky dát do dopravní infrastruktury. Provozní úspory jsou stejně pod rozlišovací schopnost jejich voličů.
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: Vysočanská radiála (D10 - Kbelská)

Příspěvek od Sosa »

No hurá.
Tomáš Němec
Příspěvky: 395
Registrován: 19.10.2009 9:21:32

Re: Vysočanská radiála (D10 - Kbelská)

Příspěvek od Tomáš Němec »

3x hurá!!!
Tak ještě by se mohl stát další zázrak a mohli by konečně zprovoznit to osvětlení na křížení VR, D0 a D10. Ideálně i s naváděcími žlutými světly v té prudké a nečekané zatáčce při jízdě z D0 na VR. Ale uznávám, to je přání z říše snů, vždyť to tam nesvítí zatím pouhých 8 let (od zprovoznění VR) a navíc je to taková bezvýznamná silnice, která jen dočasně supluje Pražský okruh. Koho to zajímá, že se tam stala už řada velmi vážných nehod a další se dějí skoro na denním pořákdu, jak o tom svědčí neustále opravovaná a přesto většinou na zem shozená svodidla...
Ale vážně, absence osvětlení zrovna v tom nejkritičtějším místě s prudkou zatáčkou na konci dálničního úseku a to celé po dobu už 8 let bez sebemenší viditelné snahy úřadů to vyřešit... Jen těžko bych hledal větší nešvar na našich silnicích.

Psal jsem kvůli tomu na TSK i Scheinherrovi, ale prý je to ve správě ŘSD, tak od toho dávají ruce pryč. ŘSD však na podněty zásadně neodpovídá, anebo jsem se neobrátil na tu správnou osobu. Nevíte někdo, co s tím? Já už jsem své skromné možnosti vyčerpal... :(
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysočanská radiála (D10 - Kbelská)

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Komu si psal na ŘSD?
R48 -> D48 se podařilo!
Odpovědět

Zpět na „Praha“