Zklidnění Severojižní magistrály

Pražský a Městský okruh, radiály a ostatní pražské komunikace
Odpovědět
MPMP
Příspěvky: 3279
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od MPMP »

Standa píše:... jenom vyžene lidi z metra - třeba při cestě z Náměstí Míru na Můstek to nepochybně vyjde tramvají delší, ale stejně bude dost lidí preferovat tramvaj kvůli tomu hlavně psychicky nepříjemnému "fárání" ...
Dovolím si nesouhlasit. Tou tramvají to budou cca 4 stanice (Bělehradská, Škrétova, Václ. nám "u koně" a Václ. nám "vprostřed") a průjezd přes 4 SSZ (Nám. Míru, Anglická, Vinohradská, Mezibranská). Jak dlouho to té tramvaji bude trvat? 10 minut? To asi hodně nadsazuji, že?
A teď tím metrem - to jsou 2 stanice, jízdní doba cca 3-4 minuty a k tomu musím připočítat 3-4 minuty "dolů" a další 3-4 minuty "nahoru" - suma sumárum 9-12 minut.
Takže kromě toho, že místo abych chodil podchodem, po schodech a po nástupišti na NM a potom totéž v cílové stanici, tak si počkám na tramvaj, sednu do ní a nemusím udělat ani krok. Časově to vyjde nastejno (zkuste mě přesvědčit, že ne ;) ) a o rozdílu v pohodlí se bavit nemusíme.
Bydlel jsem 20 let na uvedené trase tramvaje a po zrušení tram na Václ. nám. jsem začal po centru chodit zásadně pěšky - bylo to rychlejší a příjemnější, než metro na 1-2 stanice (nehledě k situacím, kdy tím metrem dojedete po dlouhé době cca o 50% blíž k cíli, než jste byli na začátku, stanice taky nejsou všude), přitom před rokem 80 se tramvají jezdilo vesele a téměř všude.
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od Standa »

Díky za odkazy, snad se na to odpoledne stihnu podívat. S těmi časy tramvaj vs. metro mám zajímavou osobní zkušenost mezi Palmovkou a Českomoravskou, kde se mi již několikrát stalo, že do tramvaje, kterou jsem viděl jet po Sokolovské na úrovni Českomoravské, jsem následně bez nějakého běhání nasednul na Palmovce. Když jsem si to chtěl spočítat (jako MPMP ten Václavák), vycházelo mi to nemožné...

EDIT: Tak jsem se trochu podíval na odkazy a mám z toho smíšené pocity. Zlepšení dopravní obslužnosti a vytvoření náhradních tras by určitě bylo přínosem, ale to se týká především nejširší varianty (1), kde se tramvaj vrací i do úzkého hrdla v ulici 28.října, což si dnes moc představit nedovedu (i ten v původním odkazu popisovaný záměr je pouze o horní části Václaváku). Také bych si nebyl úplně jistý, že návrat tramvají a s ním související zvýšení hluku o 10 až 20 dB nad normu (zajímavé, že někde to vadí a někde ne, že :roll: ), by mohl přispět k zastavení odlivu trvalých obyvatel z centra. Stejně tak vypuzení dnes již tradičních tržišť bych jen těžko považoval za nějakou pozitivní změnu ve skladbě obchodů. Prostě mi to pořád připadá za moc peněz málo muziky...
dps
Příspěvky: 144
Registrován: 25.5.2012 8:51:46

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od dps »

Podle me ma tramvaj slouzit pro takovy ty pojezdy po centru ... "last mile" k metru. Proste prijedu metrem,vlakem ci busem a tramvaji si popojedu dal do centra. A to je to co tu podle me chybi. Ano, muzu si popojed casto metrem stanici ci dve, ale pro to tu to metro snad neni (aspon by nemelo byt). Metro te ma dovest z jedne casti Prahy na druhou, ne o dva bloky vedle nebo prespolniho z Florence na Hlavak :D

Me osobne tu chybi tramvaj, ktera by spojila Florenc-Hlavak-Vaclavak ... neco v teto trase:
http://mapy.cz/#x=14.436727&y=50.085941 ... m3VrfW.fMB

... samozrejme za predpokladu existence trasy pres Vaclavak a ze by jednou Masarycku opravdu zrusili/presunuli ;)
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od Standa »

Podle mě by spíš mělo být centrum města velikosti Prahy především prošpikováno několika trasami metra, jejichž stanice budou mít pokud možno výstupy do všech možných směrů. Doplněno to samozřejmě může být nějakou povrchovou dopravou, pokud možno tramvajemi, ale jen v cca současném pražském rozsahu, a povrchová doprava by měla sloužit především na periferiích k přiblížení na to metro. Ve studii pana Šubrta jsou sice hezké ukázky tramvají v centru jiných měst, ale jde o města, která nemají metro a kde ty tramvaje zajišťují hlavní spojení z periferie do centra! Ani další tramvajové spojení Florence s Hlavním nádražím a s Muzeem nebo Můstkem mi nepřipadá nějak mimořádně potřebné - všechny tyto směry jsou již plně pokryty metrem, z části navíc hloubeným, tedy se zanedbatelnými "fáracími" časy.
pinus
Příspěvky: 202
Registrován: 22.3.2010 5:01:35

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od pinus »

Mám otázku, která alespoň okrajově souvisí s tématem. Ačkoliv se mi myšlenka návratu tramvají na Václavák a Příkopy (včetně ulice 28. října) v podstatě líbí, zadrátování určitých úseků (například kolem sochy sv. Václava) je skutečně nepříjemné. Proto jsem se chtěl zeptat, jestli má smysl následující myšlenka.

V určitých místech by se postavily koleje, ale žádné elektrické vedení. Tramvaje by byly vybaveny záložními bateriemi, které by fungovaly jako zdroj energie pro přejezdy krátkých úseků bez vedení, a dobíjely by se v době, kdy by tramvaj byla připojená k vedení (většinu času). Tímto systémem by nebylo potřeba vybavit všechny tramvaje, ale jen ty, které by projížděly těmito úseky.

Je to něco, co je a) technologicky a ekonomicky smysluplné, b) technologicky velmi komplikované (a tudíž drahé), c) se současnými technologiemi naprosto nemyslitelné? Pokud platí a), lze o něčem takovém uvažovat pro Prahu, případně vyzkoušel to někdo jinde? Pokud platí b) nebo c), jaké jsou zásadní komplikace (nějaké si dokážu představit sám, ale nedokážu zhodnotit, jestli jsou důležité nebo ne)?

A pokud by to realizovatelné nebylo, lze pro průjezd kolem sochy vždy nasadit systém ze San Francisca. :-)))
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od Sosa »

pinus píše:Mám otázku, která alespoň okrajově souvisí s tématem. Ačkoliv se mi myšlenka návratu tramvají na Václavák a Příkopy (včetně ulice 28. října) v podstatě líbí, zadrátování určitých úseků (například kolem sochy sv. Václava) je skutečně nepříjemné. Proto jsem se chtěl zeptat, jestli má smysl následující myšlenka.

V určitých místech by se postavily koleje, ale žádné elektrické vedení. Tramvaje by byly vybaveny záložními bateriemi, které by fungovaly jako zdroj energie pro přejezdy krátkých úseků bez vedení, a dobíjely by se v době, kdy by tramvaj byla připojená k vedení (většinu času). Tímto systémem by nebylo potřeba vybavit všechny tramvaje, ale jen ty, které by projížděly těmito úseky.

Je to něco, co je a) technologicky a ekonomicky smysluplné, b) technologicky velmi komplikované (a tudíž drahé), c) se současnými technologiemi naprosto nemyslitelné? Pokud platí a), lze o něčem takovém uvažovat pro Prahu, případně vyzkoušel to někdo jinde? Pokud platí b) nebo c), jaké jsou zásadní komplikace (nějaké si dokážu představit sám, ale nedokážu zhodnotit, jestli jsou důležité nebo ne)?

A pokud by to realizovatelné nebylo, lze pro průjezd kolem sochy vždy nasadit systém ze San Francisca. :-)))
Myslím že mají něco takového použito na jihu Francie, Nice. Mají tam 2 asi 200 m úseky bez trolejového vedení. Ale pro Prahu mi to přijde jako drahá sranda.
dps
Příspěvky: 144
Registrován: 25.5.2012 8:51:46

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od dps »

to Standa:

Praha je dost mala na to, aby byla "prospikovana" linkami metra. Metro je celkem luxus ... jak stavebni naklady, tak provoz ... na to musis mit objemy (a to nejen v centru) aby se vyplatilo. A tim popojizdeni metrem stanici ci dve (na ukor povrchove dopravy), ty objemy akorat umele navysujes a to tam kde jsou nejvetsi.

To pak musis mit bud vice linek (s dalsimi prestupnimi stanicemi) nebo casteji stanice ... nebo oboji. Prvni varianta je nakladna. Druha zpomaly cestovani metrem pres centrum (ne kazdy jezdi do centra, nekdo potrebuje taky skrz centrum). Vestibul sice bude na kazdym rohu, ale abych se dostal na "svoji" linku ... tak budu absolvovat mozna nejeden prestup v siti linek :?

Ale proti gustu zadny disputat. Ja bych radeji (pokud nemam primy vlez na "moji linku") prisel na nejblizsi TRAM zastavku, popojel 2-3 stanice na metro "moji linky" (pripadne vlak ci bus) a rychle frcel pryc. Bez zbytecnych prestupu mezi linkami metra a zbytecnyho "farani" navic.
Standa píše: ... povrchová doprava by měla sloužit především na periferiích k přiblížení na to metro ...
... jasne ... na periferiich to zajistuji hlavne autobusy
Dle me TRAM patri hlavne do centra.
MPMP
Příspěvky: 3279
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od MPMP »

Standa píše:Podle mě by spíš mělo být centrum města velikosti Prahy především prošpikováno několika trasami metra, jejichž stanice budou mít pokud možno výstupy do všech možných směrů. Doplněno to samozřejmě může být nějakou povrchovou dopravou, pokud možno tramvajemi, ale jen v cca současném pražském rozsahu, a povrchová doprava by měla sloužit především na periferiích k přiblížení na to metro.
Opět nemohu souhlasit. Metro je jistě významný a příjemný druh dopravy, ale nikoliv na vzdálenost 2-3 stanic a už vůbec ne pro relace.kdy budu muset na takovéto vzdálenosti navíc ještě přestupovat.
A to jsou například přesuny Muzeum - Prašná brána, Vinohradská tržnice - Václ. nám., IPP - Můstek a mnoho a mnoho dalších.
Kromě toho, pokud považujete MHD za metodu dopravy pouze pro mladé a dobře pohyblivé lidi, tak můžete centrum pro povrchovou dopravu klidně uzavřít, ale zkuste se podívat, kdo těmi tramvajemi jezdí. Kolik % dělají lidé nad (řekněme) 60 let věku, kteří třeba i chodí dobře, ale každý krok navíc si dobře rozmyslí. Těmto lidem je docela jedno, zda pojedou 10 nebo 15 minut, ale hodně se rozmyslí čím jet,pokud to bude 100 versus 500 kroků.
Tož tak.
Pišta
Příspěvky: 85
Registrován: 16.3.2009 15:37:11

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od Pišta »

Sosa píše:Myslím že mají něco takového použito na jihu Francie, Nice. Mají tam 2 asi 200 m úseky bez trolejového vedení. Ale pro Prahu mi to přijde jako drahá sranda.
V Nice neviem, ale v španielskej Seville celkom určite. Bez troleje a navyše "splítka".

PS: splítka po slovensky je splietka?
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od JirkaS »

Už v roce 1905 se bez troleje jezdilo přes Karlův most: http://www.zsdobrichovice.cz/programy/d ... v_most.htm Ale mně víc než trolej vadí často zbytečné sloupy TV. Je paradoxní, že za 1. republiky nebyl problém to kotvit na fasády domů, dnes je to tak složité, že se vyplatí postavit sloup. A k tomu ještě jeden pro městské osvětlení, protože se dva podniky patřící městu nedokáží dohodnout. :roll:
dps
Příspěvky: 144
Registrován: 25.5.2012 8:51:46

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od dps »

Hmmm ... "s originálním spodním vedením proudu" ... nejak si to nedokazu predstavit, aniz by to nemohlo nekoho zabit.
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od Mike »

tak diskuse je to hezká a skoro bych řekl, že tohle bylo hlavním záměrem.
proč by se mělo mluvit o tom, že nepostavíme "Déčko", když tramwaje na Václaváku ještě spousta lidí pamatuje že ?
je to takové téma jako kdysi " žralok sežral učitelku na Jadranu" nebo nověji "armáda prodá bunkry soukromníkům"
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od JirkaS »

Mike píše:tak diskuse je to hezká a skoro bych řekl, že tohle bylo hlavním záměrem.
proč by se mělo mluvit o tom, že nepostavíme "Déčko", když tramwaje na Václaváku ještě spousta lidí pamatuje že ?
je to takové téma jako kdysi " žralok sežral učitelku na Jadranu" nebo nověji "armáda prodá bunkry soukromníkům"
O tramvajích na Václaváku se mluví průběžně už od 90. let, takže bych v tom žádný zásadní záměr nehledal.
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od JirkaS »

dps píše:Hmmm ... "s originálním spodním vedením proudu" ... nejak si to nedokazu predstavit, aniz by to nemohlo nekoho zabit.
Nevím, jak to měli tenkrát na Karlově mostě. Nejspíš v nějakém chrániči. Francouzi to dnes řeší tak, že cesta je rozdělena na krátké sekce. Systém má čidla a zapíná přívod proudu jen do části, která se nachází právě pod tramvají. Ale pro Václavák mi to přijde zbytečné.
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od Bobek »

Spodní přívod na Karlově mostě si tramvaj průběžně spínala. Bylo to nespolehlivé, takže proto tam vydržela jezdit tak "dlouho". Dnes už by to pochopitelně šlo snáz.
Království a půl princezny za 511.
GiuseppeS
Příspěvky: 560
Registrován: 10.5.2009 14:41:32

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od GiuseppeS »

Šéf ROPIDu k budování tramvají v dnešním METRu:
http://www.metro.cz/propojeni-vinohrad- ... e-deje_row
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od jonáš »

No hybridní tramvaje jsou už docela běžná záležitost, navíc se dají místo "zadrátování" celýho náměstí postavit jen lehký konzolový sloupy čistě pro trolejový vedení. Dokonce to tam už svýho času bylo, zadrátování spíš měla na svědomí nová doba a přifařený trolejbusy. Kotvení na fasády je těžký, když má dneska každej dům toho kýženýho "konkrétního vlastníka" a statika fasád na kolmej tah taky nebejvá nejlíp spočítaná, viz ten případ tušim v Olomouci? kde šel dolu celej štít.
A tady v čajně maj i hybridní trolejbusy, aby nemuseli drátovat dokola jedno velký náměstí. Tak stáhnou tykadla, objedou rynek a na stanovenym místě je zas vypustěj na trolej, akorát to vyžaduje pětisekundový zastavení na přesný značce. Spíš by byl problém s logistikou a záskokama v tramvajový síti (a trať na VN by navíc ztratila tu funkci "záskoku" za Ječnou. Dolní pulka už neni tak kritická, protože odtud se to dá každym směrem někudy objet, akorát by zas mohly Příkopy-Národní zaskakovat za Jindřišskou-Vodičkovu, ale to neni tak kriticky zatížená trať jakko v tý Ječný. Opletalka se nabízí, a Masaryčkou se hejbat nemusí (a snad nebude), ta by potřebovala spíš pěší podchod napojenej na východní konce peronů ve směru Opletalka-Florenc.
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od P_V »

Smyslem té navržené trati není POUZE zlepšit dopravní vazby Václaváku na okolí, ale také fungovat jako odlehčení Ječné popř. záloha při odklonech, a na to by spodní přívod nebo aku byl nepoužitelný. Předělávat všech několik set tramvají na alternativní pohon jen kvůli možnosti občasných odklonů 400 m po Václaváku také není ono. Na pouhé zlepšení dopravních vazeb tam může jezdit linka minibusu, není třeba budovat nový systém bezdrátové tramvaje.
Příkopy se mi nelíbí, to už by se nabídka linek příliš ředila mezi dvě souběžné ulice a naopak by nahrávala tomu, že než čekat s dvojnásobným intervalem nebo vyhlídkou více přestupů, tak radši do metra.
Marooned17
Příspěvky: 1075
Registrován: 27.9.2010 13:01:33
Bydliště: Praha

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od Marooned17 »

P_V: Věřte mi, že spousta lidí si radši počká i déle na tramvaj a pojede přímo, než se hnát labyrintem chodeb a ve výsledku být na místě stejně rychle.

Jinak k tomu uchycení TV do fasád - byl jsem před nedávnem v Ženevě a tam jim při výstavběnové TT k CERNu nebylo zatěžko uchytit TV na průčelí tohoto kostela:
http://maps.google.cz/maps?hl=cs&ll=46. ... 2,,0,-6.61
(na street view je tt pouze ve stavbě, na šikmých snímcích je již dokončena.)
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od Standa »

MPMP, dps, Marooned17: Naprosto souhlasím, že pro krátký přejezd po centru je tramvaj pohodlnější, než metro, zejména pro starší cestující. Moje kritika vychází spíš z poměru cest periferie - centrum a těch krátkých pojížděk po centru, což souvisí i s funkcí, kterou dnešní centrum Prahy plní. Čili si kladu otázky (dost ovlivněné prací pana Šubrta):
1) Je opravdu nutné mít v centru separátní sítě pro ty krátké cesty a dlouhé příjezdy (asi se shodneme, že bez metra to už dnes nepůjde vůbec)?
2) Je případné zlepšení dopravní obslužnosti v centru žijících obyvatel u jednotlivých variant obnovených tramvají tak významné, aby kompenzovalo zvýšení hlučnosti a zatrolejování tamtéž?
3) Není pro nemalé prostředky, které si takový zásah vyžádá, účelnější využití někde jinde (mám na mysli třeba ty další tramvajové tratě na periférii, zmiňované v rozhovoru v Metru)?
4) Může dopravní koncepce (a zvláště obnova tramvají) v centru ovlivnit životní styl obyvatel Prahy, případně jak (mám na mysli zejména návrat obyvatel k bydlení v centru, k nákupům v malých obchodech a podobně) nebo se má naopak dopravní koncepce podřizovat stávajícímu trendu a co nejlépe mu vyhovovat?
Nejsem nějak skálopevně přesvědčen, že to vidím správně, spíš je to u mě jen tak 60:40 v neprospěch obnovy tramvají do dvou let.
MPMP
Příspěvky: 3279
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od MPMP »

Dobře položené otázky. Na většinu z nich není jednoznačná odpověď a některé jsou úzce svázány, přesto se pokusím:
1) Ano. pokud necháme jen síť pro dlouhé příjezdy (Metro), tak obyvatele nutíme tam nežít, ale pouze tam dojíždět (jedno zda za prací či zábavou)
2) To si musí rozhodnout tam žijící obyvatelé. Já osobně kladu dopravní obslužnost mnohem výše než rozhodnutí o "zatrolejování". Asi nepatřím do dnešní doby, ale jsem přesvědčen, že město má být funkční a hezké a nikoliv hlavně hezké a potom možná i funkční.
3) Domnívám se, že otázka stojí jinak. Argumentujete hlučností provozu tramvají v centru. Na periferii hlučnost nevadí? Argumentujete omezenými zdroji financí, takže: buď tramvaj na periferii a pešky v centru, nebo tramvaj v centru a autobus na periferii. Co si vyberete? (jen pro úplnost, variantu autobus v centru nenabízím, nejsem cvok). Já osobně volím variantu druhou.
4) Dopravní koncepce se podle mne má podřídit trendu způsobu života ve městě a rozhodně by ho neměla někam "osvíceně" směrovat. Ani jedním, ani druhým směrem. Ovšem pak si musíme zodpovědět i otázku, zda nešetrný zásah do dopravy (jímž zrušení TT na VN jednoznačně bylo) se nemá napravit. Návrat TT na VN totiž nepovažuji za "koncepční krok", ale za nápravu hrubé chyby staré více než 20 let.

Už delší dobu diskuze nesouvisí se SJM, může nás admin někam přesunout? Díky
Marooned17
Příspěvky: 1075
Registrován: 27.9.2010 13:01:33
Bydliště: Praha

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od Marooned17 »

MPMP: 2) Hlučnost tramvaje o moc nezvýší, na náměstí je větší hluk s aut jedoucích po dlažbě a celkově veliký ruch. K tomu tam již skoro nikdo nebydí, vše jsou kanceláře. ad TV - co když někdo považuje trolejové vedení za hezké? Mě ke koloritu Prahy sedí. Líbí se mi zkloubení technikálie se starou zástavbou.
4)TT na VN s Magistrálou souvisí. Vzhledem k tomu, že se tu teď nic jiného neřeší považuji přesun za chybný.
MPMP
Příspěvky: 3279
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od MPMP »

Marooned17 píše:MPMP: 2) Hlučnost tramvaje o moc nezvýší, na náměstí je větší hluk s aut jedoucích po dlažbě a celkově veliký ruch. K tomu tam již skoro nikdo nebydí, vše jsou kanceláře. ad TV - co když někdo považuje trolejové vedení za hezké? Mě ke koloritu Prahy sedí. Líbí se mi zkloubení technikálie se starou zástavbou.
To je spíš připomínka ke Standovi, mně tramvaj hlučná nepřipadá, to on tím argumentoval proti znovuvybudování TT na VN. ;)
Bydlel jsem 20 let v ulici s tramvají (TV cca 2m pod parapety oken) a nemohu říct, že by mi to nějak snižovalo komfort z bydlení v centru. 8-)
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od Standa »

K té hlučnosti uvádí pan Šubrt překročení normy až o 10-20 dB, což mi přijde dost, ale týká se to spíš úzké ulice 28. října, na Václaváku by to mohlo být o něco lepší. Stejně tak bývá trochu lepší situace na periferii, kde se dá víc pracovat s trasou i případnými protihlukovými opatřeními.

Co je lepší využití prostředků také jednoznačně nevím, ale myslím si, že dnešní stav v centru není tak kritický, jako na některých částech periferie (třeba Krč, Libuš, Modřany - to sice tramvaj neřeší, ale metro D vyjde docela draho), takže bych se soustředil spíš tam.

S tou rolí centra v Praze si taky nejsem úplně jistý, co bylo vlastně dřív: jestli se z něj obyvatelé vystěhovali už před dobudováním metra nebo až v důsledku zrušení tramvají (což se mi moc nezdá).

Souhlasím s Maroonedem17, že ty tramvaje na Václaváku s magistrálou dost úzce souvisí, ale konečné slovo bych nechal na autorech.
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Příspěvek od mapman »

Nechal bych to tu - i proto, že pro mě osobně je právě návrat tramvají k muzeu a zklidnění prostoru kolem něj jediným akceptovatelným důvodem pro realizaci krátké tunelové varianty přeložky magistrály u muzea a obojí je velmi provázáno.
Odpovědět

Zpět na „Praha“