Stránka 1 z 9

Zklidnění Severojižní magistrály

Napsal: 11.5.2010 19:12:44
od hadrmann
Každý kdo se dnes dostane do blízkosti Národního muzea si nepochybně všimne doslova katastrofální dopravní situace v jeho okolí. Ví někdo jaký je aktuální stav přípravy projektu zklidnění severojižní magistrály v tomto prostoru?

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Napsal: 12.5.2010 15:08:04
od andy
Shodou okolností tento týden by se prý mělo rozhodovat o státní dotaci na tunel u Muzea. Tak doufejme, že aspoň Janota bude mít dost rozumu na to, aby tento paskvil zatrhnul. Zklidnění magistrály ano, ale ne v této improvizované a nic neřešící podobě.
Jiank poslední "oficiální" info, které jsem zaznamenal, je z letošního února:
Vedoucí odboru infrastruktury ÚRM Ing. Zděradička píše:Na sklonku minulého ruku, zde vystoupil ředitel Útvaru rozvoje hl.m. Prahy Ing. Votava s informací, že Útvar rozvoje hl.m. Prahy bude zpracovávat koncepční studii zklidnění severojižní magistrály. Následně v prosinci primátor hl.m. Prahy uložil tento úkol URM společně s odborem dopravy MHMP. Práce již běží a v dubnu letošního roku by měla prvotní vize zklidnění magistrály být diskutována s dotčenými městskými částmi.

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Napsal: 12.5.2010 20:27:26
od Mike
mě ta situace tak katastrofální nepřijde
je to prostě rušná ulice, to už tak v centru bývá.
za republiky byly rušnou ulicí Příkopy, kde se dnes dá klidně procházet

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Napsal: 13.5.2010 11:13:04
od jonáš
Nedalo by se, kdyby nebyly "zklidněny" ;)

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Napsal: 14.5.2010 14:09:50
od martini
andy píše:Shodou okolností tento týden by se prý mělo rozhodovat o státní dotaci na tunel u Muzea. Tak doufejme, že aspoň Janota bude mít dost rozumu na to, aby tento paskvil zatrhnul.
Projednávání tohoto bodu bylo poradou ekonomických ministrů přerušeno.

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Napsal: 15.5.2010 11:54:37
od andy
Přidá stát Praze osm miliard na tunel pod Muzeem? Ministři rozhodnutí odložili

(...) zapravdu odpůrcům dává i ministerstvo financí. "Pokud by se peníze měly dávat, tak na stavby jiného typu než ty, které přivedou další dopravu do města,“ uvedl mluvčí Jakob.

O tom, kdy padne definitivní verdikt, zda stát na ukrytí pražské magistrály pod zem přispěje a defacto tak umožní tuto stavbu, nyní musí rozhodnout premiér Jan Fischer. A to tím, že rozhodne, zda a kdy materiál ministrům znovu předloží. Podle již citovaného Jakoba to ale není příliš reálné.

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Napsal: 16.5.2010 10:54:42
od hadrmann
Nemělo by se to jmenovat zklidnění, ale zkapacitnění severojižní magistrály v prostoru NM :) No osobně si myslím, že by se těch 12 mld. mělo použít spíš na dostavbu severovýchodní části městského okruhu. Praha by se měla snažit řidiče od průjezdu severojižní magistrálou spíš odradit a ne je naopak motivovat podobnou stavbou.

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Napsal: 16.5.2010 17:08:41
od obr
ano, nejdříve dostavět okruhy kolem Prahy i městský.
Představa, že nepostavením tunelu od muzea k nuselskému mostu dojde ke zklidnění dopravy, je stejně nesmyslná jako to, že když se bude šetřit elektřinou, nepotřebujeme nový Temelín.
Doprava do centra města bude i bez tunelu, protože tam prostě jsou přepravní proudy a bude v budoucnu ještě větší nežli je dnes.
Tunel od Muzea k Nuselskému mostu, dopravu převede pod zem a odstraní úrovňové křížení, což vrátí celé oblasti více klidu a přitom to zajistí potřebnou plynulou dopravu.

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Napsal: 18.5.2010 10:04:36
od Jarda Š.
hadrmann píše:Nemělo by se to jmenovat zklidnění, ale zkapacitnění severojižní magistrály v prostoru NM :) No osobně si myslím, že by se těch 12 mld. mělo použít spíš na dostavbu severovýchodní části městského okruhu. Praha by se měla snažit řidiče od průjezdu severojižní magistrálou spíš odradit a ne je naopak motivovat podobnou stavbou.
To nemá být zkapacitnění, místo 3 + 3 tam má být jen 2 + 2, ale především jde o to, aby byla zrušena kapacitní komunikace přes horní část Václavského nám.

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Napsal: 18.5.2010 19:46:26
od hadrmann
Tím zkapacitněním jsem chtel naznačit to, že zrušením úrovňového křížení s Vinohradskou třídou se zvíší celková propustnost tohohle úseku ;) Přemýšlím nad tím, že takové vylepšení u muzea na magistrálu přiláká jen další řidiče, ale co bude s dalšími úseky? Každopádně zmiňované proražení tunelu Vinohrady od muzea k nuseláku je pořád ještě hodně vzdálená budoucnost.

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Napsal: 24.10.2012 11:27:00
od Had
Tunel nejspíš bude stavět by se mělo už za dva roky.
http://www.novinky.cz/domaci/282481-na- ... prahy.html

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Napsal: 24.10.2012 11:51:32
od Standa
Maximálně se tak položí tramvajové koleje přes stávající světelné křižovatky. Na tunýlek za nějakých 8G Kč teď nikdo nedá a za dva roky tuplem ne. A jestli si radní přečtou reakce k článku v odkazu (jasně, jsou to Rudé Novinky, ale i tak) a statistiku u článku (cca 2/3 proti tramvajím na Václaváku), tak se zrovna dvakrát nepohrnou ani do těch kolejí.

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Napsal: 24.10.2012 14:17:04
od Svatosp
Me by vazne zajimalo, ktere chore mozky tohle vymysleji. Jednak jsou v Praze nutne jine tramvajove dopravni stavby a jednak zamer by melo byt spise zklidneni centra a ne tam pustit zase tramvaje. Praha nema zadnou koncepsi, ta se meni jak vitr fouka a jak se volby blizi. Mestke casti si delaji co chteji, viz parkovaci zony, omezeni rychlosti a dalsi hovadiny apod.., zajimalo me, jestli tohle nekdy skonci!!

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Napsal: 24.10.2012 14:33:52
od dvs
Standa píše:Maximálně se tak položí tramvajové koleje přes stávající světelné křižovatky.
Ještě se určitě namontuje preference tramvají na semafor, takže kolony budou dlouhé i mimo špičku.

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Napsal: 24.10.2012 14:36:57
od Standa
Argument pro tramvaj na Václavák je alternativa k přetížené trati v Ječné, ale ve směru Vinohradská - Václavské náměstí funguje metro a travmaje v Ječné jsou plné hlavně proto, že mezi Náměstím Míru, I.P.Pavlovou a Karlovým náměstím metro chybí... Navrhuju na Metrowebu už nějakou dobu v tomhle směru trasu E (Karlovo náměstí - Jarov, kde bydlím :) ), ale zatím nic :kladivo: . Jinak, dokud se bude magistrát snažit podkuřovat různým auto*matům a podobným exotům, kteří stejně "vládnoucí pražské strany" nikdy volit nebudou, tak tady žádná rozumná koncepce nebude... Ale náš nový pirátský senátor určitě brzy něco plodného vymyslí :twisted: !

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Napsal: 24.10.2012 16:09:22
od JirkaS
dvs píše:Ještě se určitě namontuje preference tramvají na semafor, takže kolony budou dlouhé i mimo špičku.
Preference ne, stejně jako není na IPP. Vzhledem k tomu, že už tam dnes semafory jsou, nezmění se prakticky nic, jen zároveň s chodci a auty do Vinohradské projede tramvaj.

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Napsal: 24.10.2012 16:11:44
od dps
to Standa: No ja myslim, ze tady nejde jen o tramvaje z Vaclavaku dale po Vinohradske, ale hlavne z Vaclavaku smer Skretova - Belehradska - Pavlak/Mirak. A to alternativa k trase Vaclavak - Vodickova - Karlak - Pavlak rozhodne je.

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Napsal: 24.10.2012 18:40:32
od dvs
Pokud si pamatuji tak se svého času mluvilo také o návratu tramvají do Opletalovi.

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Napsal: 25.10.2012 7:46:14
od Standa
dps píše:to Standa: No ja myslim, ze tady nejde jen o tramvaje z Vaclavaku dale po Vinohradske, ale hlavne z Vaclavaku smer Skretova - Belehradska - Pavlak/Mirak. A to alternativa k trase Vaclavak - Vodickova - Karlak - Pavlak rozhodne je.
To je sice pravda, ale pomůže to v podstatě jen v krizových situacích. Běžně i spojení Václavák-Mírák obsluhuje metro, stejně jako Pavlák-Václavák (alespoň jeho horní část, ale až dolů na Můstek by nejezdily ani tramvaje). V praxi by se tramvajím nijak výrazně neulevilo, protože to hlavní zatížení by stejně zůstalo v ose Mírák-Pavlák-Karlák, kde to metro prostě není (znám lidi, co ho využívají i při cestě z Pankráce na Smíchov, místo aby přestoupili na Florenci). Alternativu Mírák-Václavák-Vodičkova-Karlák by asi využil málokdo (Pavlák ani neuvádím, protože jít z něj do Bělehradské, abych potom jel delší cestou na Karlák, to neudělá už vůbec nikdo). A ještě jeden problém téhle trasy: její zavedení by neumožnilo plynulý průjezd tramvají při současném intervalu SSZ na křižovatce s magistrálou v Legerově, jak to popisuje Jirka S. Ve Wilsonově/Mezibranské je to jedno, tam by se stejně musel přidat pro tramvaje další interval. Čili mi to přijde příliš málo muziky buď za příliš mnoho peněz, pokud by se dělal tunel, nebo za cenu příliš velkých dopravních komplikací, pokud by se nedělal.

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Napsal: 25.10.2012 12:34:52
od jonáš
Standa píše:Argument pro tramvaj na Václavák je alternativa k přetížené trati v Ječné, ale ve směru Vinohradská - Václavské náměstí funguje metro
Metro ovšem nijak neřeší sebemenší problém v ječný - pak tramvaje stojej od hostivaře po bílou horu, protože to neni kudy objet. Likvidace trati na václaváku a příkopech je totiž dosud nepojmenovanej skutečněj zločin komunismu (místo těch fórovejch, co v ústr vymejšlej v úkole). 8-)
A spojení muzeum-můstek nebo muzeum-prašná brána nemůže řešit jen metro, vzhledem k fáracim časům. V podstatě je ta oblast na rozhraní starýho a novýho města dneska dostupná jen mladejm a zdravejm turistům. Tady by tramvaj opravdu obhájila svou městotvornou funkci.

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Napsal: 25.10.2012 13:31:22
od MPMP
A nejen mezi Muzeem a Vodičkovou, ale i na Můsteka a po Příkopech. Ale na to se dneska nesmí myslet ani tajně, natož to někde veřejně prohlásit. :?

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Napsal: 25.10.2012 20:21:09
od Mike
jonáš píše:Metro ovšem nijak neřeší sebemenší problém v ječný - pak tramvaje stojej od hostivaře po bílou horu, protože to neni kudy objet. ....
Palmovka, Libeňák, Letná
je to kudy objet 8-)
ale to je OT
to by se kvůli turistům mohly vrátit tramwaje i na Karlův most

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Napsal: 26.10.2012 12:56:10
od jonáš
Jo, Palmovka .. taky se daj ty tramky hodit na trajlery a vzít to přes Brandejs 8-)

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Napsal: 29.10.2012 8:52:28
od Standa
Tak třeba 22 od Hostivaře po Bílou Horu určitě nestojí, to to raději objede Nuslemi a přes Albertov (v původní trase vynechá asi 5 stanic a ani nemusí přes tu Palmovku ;) ). S tím zločinem komunismu je to trochu složitější, spíš bych to viděl v přeměně celé řady obytných domů na kanceláře, což už ale začalo dávno před komunisty. Tím se vytvořila dopravní síť podřízená dojíždění do centra do práce (z vlastní zkušenosti: z 5 zaměstnání jsem do 3 dojížděl do okolí Václaváku) a nikoli zaměřená na krátké přesuny v centru samotném (v jedné práci jsem potřeboval být hodně v pohybu po centru - chodil jsem převážně pěšky, MHD je pro tohle opravdu k ničemu). Mám ale pocit, že v těch hlavních přepravních tocích pořád drtivě převažuje potřeba spojení centra a předměstí, jak u MHD, tak u IAD (někde v tématu jsou čísla od pana Šubrta pro magistrálu), takže ta tramvaj přes Václavák zas tak velkým přínosem nebude, Ječné nepomůže (kromě krizovek při nehodách a podobně) a jenom vyžene lidi z metra - třeba při cestě z Náměstí Míru na Můstek to nepochybně vyjde tramvají delší, ale stejně bude dost lidí preferovat tramvaj kvůli tomu hlavně psychicky nepříjemnému "fárání". Osobně bych preferoval před návratem tramvají na Václavák a drahým zatunelováním magistrály dodělání některých původně plánovaných eskalátorů z metra (Můstek B do ulice Na Příkopech, Staroměstská směrem ke Staromáku, Náměstí Míru směrem k Václaváku, Muzeum C někam k Hlavnímu nádraží, Muzeum A do Vinohradské, Národní do Lazarské - nejen výtahem).

Re: Zklidnění Severojižní magistrály

Napsal: 29.10.2012 10:59:49
od Marooned17
Standa: No asi žijeme v jiném městě. Já naopak vidím vyhnání lidí jedoucích na krátké vzdálenosti z metra jako velmi žádoucí, pak nám totiž trvale teče úsek metra A Muzeum - Můstek.

Jinak právě pan Šubrt je autorem studie zpracovávající možnost zavedení tramvají zpět na VN a Příkopy, celá je k dispozici na www.tramvajak.cz
tam je i moře důvodů technického i dopravního i společenského rázu, proč ty tramvaje znova obnovit.