Řekl bych, že ani jedno, ani druhé. Dílem to je dáno dobou, dílem privatizací a uvolněním "služeb" v okolí poskytovaných, dílem touhou po "vlastním bydlení", dílem enormním nárůstem nájmů v oblasti, dílem snahou majitelů nemovitostí dostat níjemníky pryč a prostory pronajmout za násobnou cenu, apod. A k tomu taková "třešnička na dortu" - zhoršní spojení zrušením TT.Standa píše:S tou rolí centra v Praze si taky nejsem úplně jistý, co bylo vlastně dřív: jestli se z něj obyvatelé vystěhovali už před dobudováním metra nebo až v důsledku zrušení tramvají (což se mi moc nezdá).
Zklidnění Severojižní magistrály
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
Praha 1 tramvaje na Václavák moc nechce: http://www.metro.cz/praha-1-hleda-varia ... e-deje_rab
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
V tématu k Blance se objevil odkaz na web ÚRM, kde je velmi zajímavá studie MÚK Spořilov, na jednu stranu "zklidňuje magistrálu", na druhou stranu výrazně zlepšuje propustnost a rychlost pro směr Chodov - Braník, a to nikoliv zvýšením počtu jízdních pruhů, ale polopřímou rampou s celkem slušnými směrovými parametry a bez křížení s jinými směry v MÚK:
- Přílohy
-
- muk-sporilov.png (762.59 KiB) Zobrazeno 9887 x
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
Tam mi moc neni jasný to napojení Spořilova (který je samozřejmě teď taky dost nesmyslný), ale největší frajeřinka je ten Kačerov s tobogánem a napojenim do prostoru na stávající mostní konstrukci, to bude slušnej ořech ale jinak nic proti.
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
No ta křižovatka naproti pumpě je úrovňová se SSZ
Podstatné je doplnit, že to je ze studie z roku 2010.
Tehdy se také nepočítalo s tím, že tudy pojedou kamióny po rekostruovaném mostě. Také se řešilo napojení výstavby v okolí Roztyl...
Ta rampa by nebyla špatná ani dnes a mohl by to být krok pro řešení vykřižování pod tím mostem, kde nastane s velkou pravděpodobností problém. Takže postup: denně kolony -> souhlas veřejnosti -> ÚR, SP a na jaře by se dala rampa stavět
Ta SSZ mi přijdou přehnaná. Když už tak bych je viděl až na křížovatce s ul. Hvězdova. Úsek SJM od Kačerova po Hvězdovu by podle mne mohl být takový "dalniční přivaděč s 80" do administrativní "City".
Podstatné je doplnit, že to je ze studie z roku 2010.
Tehdy se také nepočítalo s tím, že tudy pojedou kamióny po rekostruovaném mostě. Také se řešilo napojení výstavby v okolí Roztyl...
Ta rampa by nebyla špatná ani dnes a mohl by to být krok pro řešení vykřižování pod tím mostem, kde nastane s velkou pravděpodobností problém. Takže postup: denně kolony -> souhlas veřejnosti -> ÚR, SP a na jaře by se dala rampa stavět
Ta SSZ mi přijdou přehnaná. Když už tak bych je viděl až na křížovatce s ul. Hvězdova. Úsek SJM od Kačerova po Hvězdovu by podle mne mohl být takový "dalniční přivaděč s 80" do administrativní "City".
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
Mapman: škoda, že tam není ta studie celá...
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
Nevím, kam s tím, tak to dávám sem. Oproti stávajícímu stavu ukazuje obrázek 5/8 rozhodně atraktivnější pohled.
http://praha.idnes.cz/architekti-hledaj ... zpravy_bur
http://praha.idnes.cz/architekti-hledaj ... zpravy_bur
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
A jak by to tam chtěli študáci narvat, zrušit průjezd pro auta i tramvaje u Metra? Nebo by byla zastávka ve sklepě filharmonie? Dtto u toho Švermoštefanikova mostu.
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
Narvat by se to tam za cenu astronomických výdajů dalo, takže z toho samozřejmě nic nebude. Ale je to ideový návrh a vypadá pěkně
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
Poslední dobou se vyrojilo víc takovýchto studentských návrhů, které naprosto ignorují realitu. Nedávno to byly projekty mrakodrapů, jeden z nich na chráněné Branické skále. Fakt by mě zajímalo, co je na té škole učí.jonáš píše:A jak by to tam chtěli študáci narvat, zrušit průjezd pro auta i tramvaje u Metra? Nebo by byla zastávka ve sklepě filharmonie? Dtto u toho Švermoštefanikova mostu.
-
- Příspěvky: 958
- Registrován: 22.7.2011 10:54:46
- Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
Máme výbornou akustiku např. ve velkém sále kongresového centra...
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
kyk: Vždyť je to v tom článku dobře popsáno, co mají stávající místa za problémy. Akustika není vše.
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
Tak například Rudolfinum je moc malej sál a přitom má parcela od chodníku k chodníku cca 70 metrů. Zato navrhovaný místo v parku Lannova u Štefánikova mostu má jen něco přes 50 metrů a ještě je tam mnohem horší dopravní obsluha. Samý pozitiva a sociální jistoty
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
když už je to tu tak hezky OT,...
tak musím přiznat, že jak nemám Špidlu rád, tak kdykoli si vzpomenu na jeho jasné NE Sazkahale, tak musím znovu a znovu zatleskat
a zhruba tímhle směrem jde i stavba "nové koncertní síně"
tak musím přiznat, že jak nemám Špidlu rád, tak kdykoli si vzpomenu na jeho jasné NE Sazkahale, tak musím znovu a znovu zatleskat
a zhruba tímhle směrem jde i stavba "nové koncertní síně"
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
Dálnice z veřejných peněz by stavěli, ale kulturní stánek, to ne.
Jestli tu nechcete pouze kritizovat a zajímá vás problematika, tak doporučuji shlédnout tento pořad:
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/kultur ... pro-prahu/
Jestli tu nechcete pouze kritizovat a zajímá vás problematika, tak doporučuji shlédnout tento pořad:
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/kultur ... pro-prahu/
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
když si ti návštěvníci krom vstupenky (pohoné hmoty) povině koupí i permanentku (DK) tak proč ne
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
Šéf správy komunikací si postavil stěnu proti hluku za domem!
Na pražském Kačerově vyrostla protihluková stěna. Lidé ale rozhodně radost nemají. Nejen, že hluk nijak zvlášť nesnížila, ale naopak - začala odrážet zvuky z dalekého okolí.
http://tn.nova.cz/clanek/vylepsil-si-by ... okoli.html
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
Krnáčová : "To snad ne". A pak, že nejsou prachy na pořádné dopravní značení v Praze. 357m = 27 mega. Tak snad ty striktní konsekvence, které z toho chce vyvodit Krnáčová, budou mít ve svém důsledku i pozitivní dopad i na samotné dopravní značení V Praze.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
Tuhle "aktualitu" recyklujou už snad potřetí. Asi tam má někdo z Novy tetičku.
Království a půl princezny za 511.
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
článek je měsíc starý (Aktualizováno 9.10. 2015), takže třeba už je někde pokračování...
pravdou je, že v druhé půlce stěny nejsou u SJM žádné baráky
a na druhé straně je ten nový "protihlukový" dům
pravdou je, že v druhé půlce stěny nejsou u SJM žádné baráky
a na druhé straně je ten nový "protihlukový" dům
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
Na druhé straně se má stavět nová a vyšší stěna, a to od kačerova až po Vyskočilovu. Je na ní i stavební povolení.
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
A jestli tim definitivně zaříznou možnost dostavby nájezdu z Vyskočilovy směrem ven, tak to bude přímo dvě za cenu jedný
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
Stěna je povolená tak, že připojení od Vyskočilovy umožňuje, a to tak, že od Budějovické se rampa připojí přímo pravým odbočením a od BB centra bude odbočovat doprava vratná rampa podél dnešní sjezdové z centra.
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
Architekt Gehl udělá další průzkum magistrály, dostane dva miliony
20. října 2016 10:46
Na slavného dánského urbanistu Jana Gehla čeká náročný úkol. Pro architekta, který řešil problémy metropolí od Kodaně přes Londýn a New York až po San Francisko je připravena výzva v podobě zklidnění Severojižní magistrály v Praze.
„Žádné řešení ještě nemám. Jsem jako domácí lékař, který se také přijde nejprve podívat, v jaké stavu pacient je, a až potom navrhne léčbu,“ řekl Gehl.
Zdroj: http://praha.idnes.cz/nejdriv-zahradky- ... metro_lupo
20. října 2016 10:46
Na slavného dánského urbanistu Jana Gehla čeká náročný úkol. Pro architekta, který řešil problémy metropolí od Kodaně přes Londýn a New York až po San Francisko je připravena výzva v podobě zklidnění Severojižní magistrály v Praze.
„Žádné řešení ještě nemám. Jsem jako domácí lékař, který se také přijde nejprve podívat, v jaké stavu pacient je, a až potom navrhne léčbu,“ řekl Gehl.
Zdroj: http://praha.idnes.cz/nejdriv-zahradky- ... metro_lupo
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
Další články o Gehlovi:
http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/j ... 61019.html
http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/u ... 61018.html
http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/j ... 61019.html
http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/u ... 61018.html
Potřeba jsou okruhy, radiály, metro i železnice. Kdo tvrdí, že se na něco z toho můžeme vykašlat, je extremista.