Zklidnění Severojižní magistrály
Zklidnění Severojižní magistrály
Každý kdo se dnes dostane do blízkosti Národního muzea si nepochybně všimne doslova katastrofální dopravní situace v jeho okolí. Ví někdo jaký je aktuální stav přípravy projektu zklidnění severojižní magistrály v tomto prostoru?
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
Shodou okolností tento týden by se prý mělo rozhodovat o státní dotaci na tunel u Muzea. Tak doufejme, že aspoň Janota bude mít dost rozumu na to, aby tento paskvil zatrhnul. Zklidnění magistrály ano, ale ne v této improvizované a nic neřešící podobě.
Jiank poslední "oficiální" info, které jsem zaznamenal, je z letošního února:
Jiank poslední "oficiální" info, které jsem zaznamenal, je z letošního února:
Vedoucí odboru infrastruktury ÚRM Ing. Zděradička píše:Na sklonku minulého ruku, zde vystoupil ředitel Útvaru rozvoje hl.m. Prahy Ing. Votava s informací, že Útvar rozvoje hl.m. Prahy bude zpracovávat koncepční studii zklidnění severojižní magistrály. Následně v prosinci primátor hl.m. Prahy uložil tento úkol URM společně s odborem dopravy MHMP. Práce již běží a v dubnu letošního roku by měla prvotní vize zklidnění magistrály být diskutována s dotčenými městskými částmi.
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
mě ta situace tak katastrofální nepřijde
je to prostě rušná ulice, to už tak v centru bývá.
za republiky byly rušnou ulicí Příkopy, kde se dnes dá klidně procházet
je to prostě rušná ulice, to už tak v centru bývá.
za republiky byly rušnou ulicí Příkopy, kde se dnes dá klidně procházet
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
Nedalo by se, kdyby nebyly "zklidněny"
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
Projednávání tohoto bodu bylo poradou ekonomických ministrů přerušeno.andy píše:Shodou okolností tento týden by se prý mělo rozhodovat o státní dotaci na tunel u Muzea. Tak doufejme, že aspoň Janota bude mít dost rozumu na to, aby tento paskvil zatrhnul.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
Přidá stát Praze osm miliard na tunel pod Muzeem? Ministři rozhodnutí odložili
(...) zapravdu odpůrcům dává i ministerstvo financí. "Pokud by se peníze měly dávat, tak na stavby jiného typu než ty, které přivedou další dopravu do města,“ uvedl mluvčí Jakob.
O tom, kdy padne definitivní verdikt, zda stát na ukrytí pražské magistrály pod zem přispěje a defacto tak umožní tuto stavbu, nyní musí rozhodnout premiér Jan Fischer. A to tím, že rozhodne, zda a kdy materiál ministrům znovu předloží. Podle již citovaného Jakoba to ale není příliš reálné.
(...) zapravdu odpůrcům dává i ministerstvo financí. "Pokud by se peníze měly dávat, tak na stavby jiného typu než ty, které přivedou další dopravu do města,“ uvedl mluvčí Jakob.
O tom, kdy padne definitivní verdikt, zda stát na ukrytí pražské magistrály pod zem přispěje a defacto tak umožní tuto stavbu, nyní musí rozhodnout premiér Jan Fischer. A to tím, že rozhodne, zda a kdy materiál ministrům znovu předloží. Podle již citovaného Jakoba to ale není příliš reálné.
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
Nemělo by se to jmenovat zklidnění, ale zkapacitnění severojižní magistrály v prostoru NM No osobně si myslím, že by se těch 12 mld. mělo použít spíš na dostavbu severovýchodní části městského okruhu. Praha by se měla snažit řidiče od průjezdu severojižní magistrálou spíš odradit a ne je naopak motivovat podobnou stavbou.
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
ano, nejdříve dostavět okruhy kolem Prahy i městský.
Představa, že nepostavením tunelu od muzea k nuselskému mostu dojde ke zklidnění dopravy, je stejně nesmyslná jako to, že když se bude šetřit elektřinou, nepotřebujeme nový Temelín.
Doprava do centra města bude i bez tunelu, protože tam prostě jsou přepravní proudy a bude v budoucnu ještě větší nežli je dnes.
Tunel od Muzea k Nuselskému mostu, dopravu převede pod zem a odstraní úrovňové křížení, což vrátí celé oblasti více klidu a přitom to zajistí potřebnou plynulou dopravu.
Představa, že nepostavením tunelu od muzea k nuselskému mostu dojde ke zklidnění dopravy, je stejně nesmyslná jako to, že když se bude šetřit elektřinou, nepotřebujeme nový Temelín.
Doprava do centra města bude i bez tunelu, protože tam prostě jsou přepravní proudy a bude v budoucnu ještě větší nežli je dnes.
Tunel od Muzea k Nuselskému mostu, dopravu převede pod zem a odstraní úrovňové křížení, což vrátí celé oblasti více klidu a přitom to zajistí potřebnou plynulou dopravu.
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
To nemá být zkapacitnění, místo 3 + 3 tam má být jen 2 + 2, ale především jde o to, aby byla zrušena kapacitní komunikace přes horní část Václavského nám.hadrmann píše:Nemělo by se to jmenovat zklidnění, ale zkapacitnění severojižní magistrály v prostoru NM No osobně si myslím, že by se těch 12 mld. mělo použít spíš na dostavbu severovýchodní části městského okruhu. Praha by se měla snažit řidiče od průjezdu severojižní magistrálou spíš odradit a ne je naopak motivovat podobnou stavbou.
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
Tím zkapacitněním jsem chtel naznačit to, že zrušením úrovňového křížení s Vinohradskou třídou se zvíší celková propustnost tohohle úseku Přemýšlím nad tím, že takové vylepšení u muzea na magistrálu přiláká jen další řidiče, ale co bude s dalšími úseky? Každopádně zmiňované proražení tunelu Vinohrady od muzea k nuseláku je pořád ještě hodně vzdálená budoucnost.
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
Tunel nejspíš bude stavět by se mělo už za dva roky.
http://www.novinky.cz/domaci/282481-na- ... prahy.html
http://www.novinky.cz/domaci/282481-na- ... prahy.html
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
Maximálně se tak položí tramvajové koleje přes stávající světelné křižovatky. Na tunýlek za nějakých 8G Kč teď nikdo nedá a za dva roky tuplem ne. A jestli si radní přečtou reakce k článku v odkazu (jasně, jsou to Rudé Novinky, ale i tak) a statistiku u článku (cca 2/3 proti tramvajím na Václaváku), tak se zrovna dvakrát nepohrnou ani do těch kolejí.
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
Me by vazne zajimalo, ktere chore mozky tohle vymysleji. Jednak jsou v Praze nutne jine tramvajove dopravni stavby a jednak zamer by melo byt spise zklidneni centra a ne tam pustit zase tramvaje. Praha nema zadnou koncepsi, ta se meni jak vitr fouka a jak se volby blizi. Mestke casti si delaji co chteji, viz parkovaci zony, omezeni rychlosti a dalsi hovadiny apod.., zajimalo me, jestli tohle nekdy skonci!!
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
Ještě se určitě namontuje preference tramvají na semafor, takže kolony budou dlouhé i mimo špičku.Standa píše:Maximálně se tak položí tramvajové koleje přes stávající světelné křižovatky.
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
Argument pro tramvaj na Václavák je alternativa k přetížené trati v Ječné, ale ve směru Vinohradská - Václavské náměstí funguje metro a travmaje v Ječné jsou plné hlavně proto, že mezi Náměstím Míru, I.P.Pavlovou a Karlovým náměstím metro chybí... Navrhuju na Metrowebu už nějakou dobu v tomhle směru trasu E (Karlovo náměstí - Jarov, kde bydlím ), ale zatím nic . Jinak, dokud se bude magistrát snažit podkuřovat různým auto*matům a podobným exotům, kteří stejně "vládnoucí pražské strany" nikdy volit nebudou, tak tady žádná rozumná koncepce nebude... Ale náš nový pirátský senátor určitě brzy něco plodného vymyslí !
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
Preference ne, stejně jako není na IPP. Vzhledem k tomu, že už tam dnes semafory jsou, nezmění se prakticky nic, jen zároveň s chodci a auty do Vinohradské projede tramvaj.dvs píše:Ještě se určitě namontuje preference tramvají na semafor, takže kolony budou dlouhé i mimo špičku.
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
to Standa: No ja myslim, ze tady nejde jen o tramvaje z Vaclavaku dale po Vinohradske, ale hlavne z Vaclavaku smer Skretova - Belehradska - Pavlak/Mirak. A to alternativa k trase Vaclavak - Vodickova - Karlak - Pavlak rozhodne je.
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
Pokud si pamatuji tak se svého času mluvilo také o návratu tramvají do Opletalovi.
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
To je sice pravda, ale pomůže to v podstatě jen v krizových situacích. Běžně i spojení Václavák-Mírák obsluhuje metro, stejně jako Pavlák-Václavák (alespoň jeho horní část, ale až dolů na Můstek by nejezdily ani tramvaje). V praxi by se tramvajím nijak výrazně neulevilo, protože to hlavní zatížení by stejně zůstalo v ose Mírák-Pavlák-Karlák, kde to metro prostě není (znám lidi, co ho využívají i při cestě z Pankráce na Smíchov, místo aby přestoupili na Florenci). Alternativu Mírák-Václavák-Vodičkova-Karlák by asi využil málokdo (Pavlák ani neuvádím, protože jít z něj do Bělehradské, abych potom jel delší cestou na Karlák, to neudělá už vůbec nikdo). A ještě jeden problém téhle trasy: její zavedení by neumožnilo plynulý průjezd tramvají při současném intervalu SSZ na křižovatce s magistrálou v Legerově, jak to popisuje Jirka S. Ve Wilsonově/Mezibranské je to jedno, tam by se stejně musel přidat pro tramvaje další interval. Čili mi to přijde příliš málo muziky buď za příliš mnoho peněz, pokud by se dělal tunel, nebo za cenu příliš velkých dopravních komplikací, pokud by se nedělal.dps píše:to Standa: No ja myslim, ze tady nejde jen o tramvaje z Vaclavaku dale po Vinohradske, ale hlavne z Vaclavaku smer Skretova - Belehradska - Pavlak/Mirak. A to alternativa k trase Vaclavak - Vodickova - Karlak - Pavlak rozhodne je.
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
Metro ovšem nijak neřeší sebemenší problém v ječný - pak tramvaje stojej od hostivaře po bílou horu, protože to neni kudy objet. Likvidace trati na václaváku a příkopech je totiž dosud nepojmenovanej skutečněj zločin komunismu (místo těch fórovejch, co v ústr vymejšlej v úkole).Standa píše:Argument pro tramvaj na Václavák je alternativa k přetížené trati v Ječné, ale ve směru Vinohradská - Václavské náměstí funguje metro
A spojení muzeum-můstek nebo muzeum-prašná brána nemůže řešit jen metro, vzhledem k fáracim časům. V podstatě je ta oblast na rozhraní starýho a novýho města dneska dostupná jen mladejm a zdravejm turistům. Tady by tramvaj opravdu obhájila svou městotvornou funkci.
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
A nejen mezi Muzeem a Vodičkovou, ale i na Můsteka a po Příkopech. Ale na to se dneska nesmí myslet ani tajně, natož to někde veřejně prohlásit.
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
Palmovka, Libeňák, Letnájonáš píše:Metro ovšem nijak neřeší sebemenší problém v ječný - pak tramvaje stojej od hostivaře po bílou horu, protože to neni kudy objet. ....
je to kudy objet
ale to je OT
to by se kvůli turistům mohly vrátit tramwaje i na Karlův most
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
Jo, Palmovka .. taky se daj ty tramky hodit na trajlery a vzít to přes Brandejs
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
Tak třeba 22 od Hostivaře po Bílou Horu určitě nestojí, to to raději objede Nuslemi a přes Albertov (v původní trase vynechá asi 5 stanic a ani nemusí přes tu Palmovku ). S tím zločinem komunismu je to trochu složitější, spíš bych to viděl v přeměně celé řady obytných domů na kanceláře, což už ale začalo dávno před komunisty. Tím se vytvořila dopravní síť podřízená dojíždění do centra do práce (z vlastní zkušenosti: z 5 zaměstnání jsem do 3 dojížděl do okolí Václaváku) a nikoli zaměřená na krátké přesuny v centru samotném (v jedné práci jsem potřeboval být hodně v pohybu po centru - chodil jsem převážně pěšky, MHD je pro tohle opravdu k ničemu). Mám ale pocit, že v těch hlavních přepravních tocích pořád drtivě převažuje potřeba spojení centra a předměstí, jak u MHD, tak u IAD (někde v tématu jsou čísla od pana Šubrta pro magistrálu), takže ta tramvaj přes Václavák zas tak velkým přínosem nebude, Ječné nepomůže (kromě krizovek při nehodách a podobně) a jenom vyžene lidi z metra - třeba při cestě z Náměstí Míru na Můstek to nepochybně vyjde tramvají delší, ale stejně bude dost lidí preferovat tramvaj kvůli tomu hlavně psychicky nepříjemnému "fárání". Osobně bych preferoval před návratem tramvají na Václavák a drahým zatunelováním magistrály dodělání některých původně plánovaných eskalátorů z metra (Můstek B do ulice Na Příkopech, Staroměstská směrem ke Staromáku, Náměstí Míru směrem k Václaváku, Muzeum C někam k Hlavnímu nádraží, Muzeum A do Vinohradské, Národní do Lazarské - nejen výtahem).
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: Zklidnění Severojižní magistrály
Standa: No asi žijeme v jiném městě. Já naopak vidím vyhnání lidí jedoucích na krátké vzdálenosti z metra jako velmi žádoucí, pak nám totiž trvale teče úsek metra A Muzeum - Můstek.
Jinak právě pan Šubrt je autorem studie zpracovávající možnost zavedení tramvají zpět na VN a Příkopy, celá je k dispozici na www.tramvajak.cz
tam je i moře důvodů technického i dopravního i společenského rázu, proč ty tramvaje znova obnovit.
Jinak právě pan Šubrt je autorem studie zpracovávající možnost zavedení tramvají zpět na VN a Příkopy, celá je k dispozici na www.tramvajak.cz
tam je i moře důvodů technického i dopravního i společenského rázu, proč ty tramvaje znova obnovit.